Jan 14: 30+, we gaan voor een 2e :), hopelijk nu sneller raak!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Roos1978, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.087
    2.589
    113
    Limburg
    Heb ook even gespiekt, kl*te zeg!

2. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    @mamasmeisje :(!!! knuffel

@mfs alles goed bij de echo?

3. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Dikke knuffel mamasmeisje :( :( :(

Ooohhhhh grrrrrr ik heb het weer te pakken.....het zou-het-gelukt-zijn-of-niet virus :x Nog 9 dagen te gaan en denk al vanalles te voelen hahaha wat een stumperd ben ik ook :p

4. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Lieve MSI, als jij een stumperd bent, ben ik het ook en ik durf bijna wel te zeggen wij allemaal:cool:

5. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    hahaha erg he ;)

6. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    En dan is m'n beste vriendin nu in de laatste fase van zwangerschap (ik denk komend weekend bevallen) en dan krijg ik dat allemaal van zo dichtbij mee. Ik word van alles op de hoogte gehouden, kei fijn hoor maar ik denk dan 'oooooohhh dat wil ik ook!!!' Ik vond bevallen echt geweldig! Kijk ik echt weer naar uit :D

7. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    @msi zeker geen stumperd!! Heeft iedereen, gelukkig ben je niet de enige!! Spannend van je vriendin.. Kijk zelf niet zo uit naar de bevalling.. hihi.. Hoop dit keer op een natuurlijke bevalling en geen inleiding.. Ben blij als het resultaat er is zeg maar :p....

8. MFS

MFS Actief lid

4 jan 2013
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echo was wel bijzonder: ik blijk zo pril zwanger dat er alleen een vage vlek te zien was, mét kloppend hartje! Hoera! Omdat het zo vroeg is kon ze daardoor geen termijn bepalen. Ze kon niet behoorlijk meten omdat niet duidelijk was wat foetus was en wat niet. Ze dacht ong. 6,5 week. Ik moet over 3 weken terugkomen. Maar er zit iets en het leeft, dus ik ben echt zwanger!! Joepie!!

9. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    @mfs yeaaah fijn!!! Op naar de volgende mooie echo :)!!! Heb je een foto?

10. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.087
    2.589
    113
    Limburg
    Geweldig mfs! Gefeliciteerd met de goede echo!!

11. Schism

Schism Actief lid

10 jun 2009
    277
    0
    0
    Wat fijn mfs!

Wat had je zelf berekend hoe ver je nu bent?

12. MFS

MFS Actief lid

4 jan 2013
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tanx ladies!!! Ik dacht zelf 7wkn. Snap de timing van de bevruchting dus niet helemaal maar dat had ik vorige keer ook... ;)

13. Schism

Schism Actief lid

10 jun 2009
    277
    0
    0
    Dan wordt het vast een jongetje ;)

14. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Joepie MFS, gefeliciteerd he!! En nu genieten potverdorie! :p

15. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Fijn om te horen mfs!!!!!

Pff idd rotdagen msi, ik kan mezelf ook gek maken die dagen... ;)

He gatver mamameisje..... :( echt NIET leuk voor je.

16. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Weer even een korte update vanaf de vakantie: dinsdagavond onverwacht toch ongesteld geworden :( begon niet zoals ik altijd heb met beetje roze verlies maar hoppa, ineens veel bloed. Echt even een flinke domper in de vakantie maar mezelf maar weer bij elkaar geraapt want wilde de vakantie ook niet verpesten hierdoor...
    Ennu? Ben gewoon best verdrietig. Ik snap het gewoon niet. Ben die teleurstelling zo beu!! Zou het ooit nog lukken? Ik begin de hoop wat te verliezen..:(
    Volgende week de HA bellen of een check ofzo.
    Misschien had ik het wel eens gevraagd hier maar wat kan ik verwachten de HA en wat zal het eerste zijn qua onderzoeken wat ze erop los kunnen laten??

17. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    ow mamasmeisje!! Ik weet zo goed hoe je je voelt :( :( pffff Even een dikke knuffel vanuit hier (ook al kun je er niks mee :p )

Ik zal even vertellen hoe het bij mij is gegaan:
    De HA onderzoekt zelf niks, die stuurde me gewoon door. Ik werd doorgestuurd naar een fertiliteitsarts (maar misschien dat je normaal gezien naar een gynaecoloog wordt doorgestuurd:().
    Vervolgens hebben ze het zaad van ml onderzocht. Bij mij werd mijn gehele cyclus gevolgd. Vanaf dag 10 follikels meten, kijken of die op schema groeien. Rond de eisprong werd ik extra in de gaten gehouden en na de eisprong gingen ze kijken of ie ook echt weg was. Dan prikten ze bij mij ook bloed om te kijken of dat qua waarden ook ok was (had iets met progesteron te maken volgens mij). Verder hebben ze ook een samenlevingstest gedaan maar dat doen ze tegenwoordig niet meer omdat die niet betrouwbaar is. Na alle onderzoeken bleek dat er met mij niks aan de hand was en met ml ook niet! Dusssss haha. Toen met fertiliteitsarts afgesproken om het IUI te starten en toen was het meteen de eerste keer raak!

Nu wil het dus niet meer zo lukken, waarom weet niemand. Vorig jaar uiteindelijk ook nog een THL gehad (waar anderen een HSG krijgen) maar dat was ook allemaal ok. Dus ja....je moet blijkbaar maar net geluk hebben ofzo ;)

18. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Bah wat rot dat het dan zo ineens je overkomt tijdens een vakantie mamameisje..... Snap zo dat de moed je dan in de schoenen zakt en je je afvraagt of het wel goed komt. Zo begrijpelijk! Hoe het bij mij ging:
    ik ben naar de huisarts gegaan en had daar een kort gesprek (uitgelegd wat we allemaal hadden geprobeerd). Hij heeft toen meteen verwijzing gegeven voor fertiliteitspoli. Mijn ml moest zelf naar zijn huisarts voor verwijzing voor zaadonderzoek. Dit is zo gebeurd, inleveren bij het lab en je krijgt binnen paar dagen de uitslag (huisarts belde dit door bij ons).
    Wij hadden de pech dat we pas na 1,5 mnd terecht konden voor het eerste gesprek. Dit was met een verpleegkundige waarmee we een lang gesprek hadden om alles in kaart te brengen. We moesten toen blijven tempen zodat ze in ieder geval van 3 cyclussen kunnen zien hoe je temp is gegaan. (was ik gelukkig al na huisarts mee begonnen). Ook moest ik bloedprikken (op o.a. chlamydia/hiv en vast nog meer).
    Daarna moesten we naar de fertiliteitsarts. Ook weer pech dat ik daar pas na 2 mnd terecht kon.... toen kreeg ik een echo (zag er goed uit en je zag toen 1 goed ontwikkelde ei die bijna zou gaan springen). Weer veel vragen moeten beantwoorden. Omdat ik al wat ouder was en daardoor de kans op spontane zwangerschap wel al minder was én ik vroeger ooit een ontsteking aan mijn eierstokken had gehad mocht ik een HSG en hoefde ik niet eerst een half jaar nog zelf te proberen.
    Ook weer lang wachten, pas na 1,5 de HSG. Was een regelrechte HEL bij mij, viel bijna flauw. De vloeistof ging er maar niet doorheen.... Uiteindelijk nog een poging en ineens lukte het bij de ene eierstok en nog wat later ook bij de ander. Arts was ook zeer positief toen, zei echt dat dit weleens het probleem zou zijn geweest. En ja, hoor, direct zwanger :D toen wel missed abortion maar ook daarna direct zwanger :)
    Als dit niet zo was geweest zou ik na 3 mnd proberen met IUI starten. Dit zou dan in principe 6 keer zijn en daarna zouden we overgaan op IVF, maar dat was dus allemaal niet meer nodig.

Ik hoop zo dat het bij jou toch voorspoedig gaat en dat het met zo min mogelijk hulp lukt!!!!!!!!

19. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Wat is een THL MSI???
    Samenlevingstest heb ik dan weer niet gehad.... Zo hoor je dus maar dat het toch in elk ziekenhuis anders loopt....

20. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB

Oja dat had ik ook (fijn ff zo'n check-up haha)

Deel Deze Pagina