Jan 14: 30+, we gaan voor een 2e :), hopelijk nu sneller raak!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Roos1978, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Peetje weet jij al wat? Al getest?

2. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.088
    2.590
    113
    Limburg
    Nee, mijn testjes zijn op en heb nog geen tijd gehad op nieuwe te halen:)
    Ga ik vanavond meteen doen na het werk, dan kan ik morgenvroeg testen want we gaan morgenmiddag naar mijn schoonzus en blijven daar tot maandag. Mocht ik negatief testen neem ik wel voor de zekerheid nog een testje mee.
    Ik heb wel al zeker een week dik wit slijmverlies... normaal heb ik ook wel slijm, maar kan me niet herinneren dat het zo dik is, maar goed, ik ben (nog) geen slijmbestudeerster haha. Verder heb ik weinig eetlust, wat bij mij zelden voorkomt, maar dat kan ook komen omdat ik ziek ben geweest;)

3. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Oeoeoeh! Spannend zeg :D nou ik hoop dat dat allemaal symptomen zijn! Succes!

4. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    @mamasmeisje wat kl*te :(!!! Wat een onzekerheid, niet leuk! Dikke knuffel..

@roos en @ msi wat een heftige verhalen meiden :(!! Jullie hadden natuurlijk al weleens wat verteld, maar als het er dan weer staat vind ik het erg heftig..

@Peetje spannend.. Ben nieuwsgierig hopelijk een mooie test!

5. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    transvaginale hydrolaparoscopie
    Het voordeel van deze vorm van eileideronderzoek boven een HSG is dat het naast informatie over doorgankelijkheid van de eileiders ook informatie geeft over de eierstokken en dat eventuele verklevingen of endometriosespots ook in beeld kunnen worden gebracht.

Ze maken dan een sneetje ergens en gaan dan met camera daar naar binnen. Wat doen ze bij HSG?

6. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Oh en roos wat jij zegt met dat wachten iedere keer, dat herken ik ook. Zo frustrerend, je bent zo een half jaar verder. Wij hadden ook de pech dat ml 1x slechte uitslag van het zaad had. Dan moet je dus 3 maanden wachten he! Na 3 maanden gaan ze het dan pas weer opnieuw testen.

7. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.088
    2.590
    113
    Limburg
    Nou die testjes hoef ik niet meer te halen.:x

8. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Oooohh shit!!! Saai :( :(

9. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Ahhhh neeeeeeee :( :( wat k* zeg!!

10. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hoe doen ze dat dan msi, onder narcose?!
    Wel handig dat ze dan direct verklevingen kunnen weghalen als die er zijn!

Hsg doen ze zonder verdoving. Ze brengen een slangetje in je baarmoeder en spuiten die vol met vloeistof met contrast (op olie of waterbasis). Als je baarmoeder vol zit gaan ze hoge druk zetten om de vloeistof door je eileider te spuiten zodat het in je buikholte terecht komt. Zo weten ze dus of het doorgankelijk is. Normaal gaat het binnen 3 sec ofzo er doorheen, bij mij na een minuut nog niet. Daarna stopte ze even (viel nl flauw) en toen nog een keer en na wat seconde (geen idee hoe lang precies) ging het er dus ineens door. Kan bij mij dus betekend hebben dat er kleine verklevingen zaten.
    Ze zijn nu bezig met een grootschalig onderzoek om re kijken of je na hsg meer kans hebt om zwanger te maken (hypothese is dat het de eerste 3 mnd zo is).
    Niet verkeerd dus om uitte proberen!

Tja stina, als ik dan om me heen hoor hoe snel sommigen zwanger worden, besef ik wel hoe lang het bij ons heeft geduurd (en het kan nog zooooveel erger zijn). Hoop dus zo dat het ditmaal wel ons gegund is dat we sneller zwanger zijn! Ik voelde me soms zo eenzaam met dat gevoel. Moet wel zeggen dst het nu wel anders is, nu een heerlijk meisje om me heen, dus ben er minder op gefocust. Maar goed, dat is nu zo dan...

Stina, voel je je beeb eifenlijk al bewegen?! Wordt je buik al groot?!

Schism, al besloten of je het zwanger worden weer gaat proberen?!

Mfs hoe gaat het met de zwangerschapsverschijnselen?! Heb je het goede nieuws al aan veel mensen verteld?!

Boesje, saai die eerste week he... Bah...

11. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Excuses voor alle typfouten, verhaal getypt op mijn telefoon!

12. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    So! Waar zal ik es beginnen....

Eerst maar een dikke knuffel voor Peetje, getver, het wil ons nog niet zo lukken hè?

De volgende dikke knuffel voor mamasmeisje!

Wij gingen na anderhalf jaar naar de ha. Toen eerst een spermaonderzoek (semenanalyse). Deze was voldoende... Uitgedrukt in een cijfer een 7:D
    Toen werd ik doorgestuurd naar de fertiliteitspoli. Ml zijn ballen werden gecheckt, was goed en bij mij werd bloedgeprikt. Clamydia en hiv geloof ik. Toen het OFO (orienterend fertiliteits onderzoek). Hierbij kijkend of je eitjes in de maak hebt, een goede eisprong en vervolgens ook hier een samenlevingstest. (Ene avond P en volgende dag heen om te kijken of ze door het baarmoederslijm zijn doorgedrongen)

MSI, wist niet dat ze dat niet meer deden:(

Toen zou ik vervolgens voor de HSG, was ik zwanger, bij 12 weken een mk en toen ik na een half jaar niet weer zwanger was alsnog een HSG. Ik schrik steeds weer van Roos haar verhaal. Ik vond de HSG een peuleschilletje maar bij mij was alles goed toegankelijk.. Ml wederom een semenanalyse en kreeg nu een 8,5. Prima in orde dus. Toen bleek ik de maand na de HSG toch weer zwanger.

Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als Roos en MSI....

Huis: we hebben een makelaar!! Nog even en hij staat dan toch echt in de verkoop... Spannend hoor.

Verder hier alleen nog maar P voor de lol, over een paar dagen gaat ons plan weer in werking... Idd saaaaaaaaaaiiiiiii

13. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Nou boesje, erg vergelijkbaar verhaal hebben wij dan zeg.... Ook jij dus trouwens direct na hsg zwanger! Kan me haast niet voorstellen dat het niet de kans vergroot! Tja, hsg was dan wel pijnlijk maar ik zou het direct weer doen als ik daarna weer zwanger raak!
    Wat grappig dat ml z'n zaad een cijfer kreeg. Hier kreeg ml te horen dat het a+ was op alles, dus zowel veel als veel levend en ook snel :)

Jullie nog leuke plannen met de Pasen allemaal?!

14. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    #1374 MSI, 18 apr 2014
    Laatst bewerkt: 18 apr 2014
    Wachtbankje

April
    {25} MSI - 01-01-2012 - 32 jaar - Ronde 15

Mei
    {11} Boesje - 04-01-2012 - 37 jaar - Ronde 10
    {11} Mamasmeisje - 13-01-2012 - 30 jaar - Ronde 12
    {14} Roos1978 - 02-03-2013 - 35 jaar - Ronde 5
    {20} Peetje83 - 22-02-2012 - 30 jaar - Ronde 4

ZWANGER lijstje
    {03-10-2014} Stina83 - 16-05-2013 - 30 jaar
    {..-..-2014} MFS - 01-2013 - 34 jaar

Time Out
    Schism - 08-2011 - 30 jaar

15. Schism

Schism Actief lid

10 jun 2009
    277
    0
    0
    @ peetje: ahhhh piepzooi!

Hier na een jaar doorgestuurd naar de gyn, mede omdat mijn cyclussen zo lang en onregelmatig waren. Zaad gecheckt, heel veel bloedprikken om te kijken of mijn eisprong goed was en samenlevingstest. Was allemaal goed. Als ik ongesteld zou worden moest ik bellen om een afspraak voor de hsg te maken, maar dat was niet nodig want toen was ik toch ineens spontaan zwanger!
    Dit alles heeft bij ons 3 maanden geduurd, dus ging toch nog vrij vlot.

Zwanger worden: vandaag ongesteld geworden, netjes 30 dagen.
    Door alle stress afgelopen 4 weken weer gerookt, niet zo slim maar ja, was het enige momentje van rust de eerste weken. Dus sowieso minder gaan roken en dan snel stoppen hopelijk.
    Komende maand gewoon maar een relaxed pplan aanhouden en kijken hoe het loopt. Iig geen ovulatietesten, tempen en verplicht ppen.

16. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.088
    2.590
    113
    Limburg
    Wachtbankje

April
    {25} MSI - 01-01-2012 - 32 jaar - Ronde 15

Mei
    {11} Boesje - 04-01-2012 - 37 jaar - Ronde 10
    {11} Mamasmeisje - 13-01-2012 - 30 jaar - Ronde 12
    {14} Roos1978 - 02-03-2013 - 35 jaar - Ronde 5
    {16} Peetje83 - 22-02-2012 - 30 jaar - Ronde 4

ZWANGER lijstje
    {03-10-2014} Stina83 - 16-05-2013 - 30 jaar
    {..-..-2014} MFS - 01-2013 - 34 jaar

Time Out
    Schism - 08-2011 - 30 jaar

17. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.088
    2.590
    113
    Limburg
    Ik ga nog 1 keer uit van een cyclus van 28 dagen, maar als deze keer weer 26 dagen duurt moet ik daar maar van uit gaan, al hoop ik gewoon komende ronde niet meer ongesteld te worden :D
    Ik zat toch wel ff flink te balen vandaag. Bij de eerste 2 rondes had ik dat niet zo, maar nu voelde ik me toch ff k*t.

@ Schism, kan me voorstellen dat je op een gegeven moment hebt gesnakt naar een sigaret. Dat ontspant toch een beetje, zo'n sigaretje. Hopelijk kun je ook weer snel stoppen.
    En wie weet is het jullie na de ellende gewoon gegund om zwanger te worden, dat zou toch mooi zijn!

@ Roos, Pfff wat een gedoe met dat onderzoek! Wel fijn dat je daarna meteen zwanger was.

Wel apart inderdaad dat jullie meteen er na zwanger waren (zoals vele anderen volgens mij) terwijl het eigenlijk 'maar' een onderzoek is.
    Als ik jullie verhalen dan soms lees denk ik nu ook, ach waar maar ik me druk om, ik moet eerst maar gewoon wat geduld hebben.

@ Pasen, Wij gaan morgen naar schoonzus,vriend en zoontje. Lekker gourmetten, paasvuur kijken en de kinderen eieren zoeken (er staat me vaag iets van bij dat ik dat hier eerder al een keer getypt heb? haha)

18. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Ik zou gewoon direct die HSG aangevraagd hebben als ik jou was hihi.

THL is met plaatselijke verdoving, voel je vrij weinig van. En volgens mij brengen ze die vloeistof in je buikholte in. Zoek maar eens op THL onderzoek, kun je het allemaal lezen hihi. Ik deed mee aan dat onderzoek waar jij het over hebt. Ze onderzoeken dus ook de verschillende methoden.

19. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Schism die instelling van jou zou goed wel eens de doorbraak kunnen zijn naar een zwangerschap!
    Ik hoop ook dat je snel kunt stoppen met roken al weet ik als geen ander hoe lekker roken kan zijn ;)

Peetje wij weten natuurlijk hoe je je voelt! Gewoon kak is dat! Fijne pasen!

Ik kan nog niet vertellen wat ik dit weekend ga doen maar dat leg ik nog wel uit :D

20. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.088
    2.590
    113
    Limburg
    Nounou, doe maar mysterieus :p

Deel Deze Pagina