Jan 14: 30+, we gaan voor een 2e :), hopelijk nu sneller raak!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Roos1978, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Fijn om wat van je te horen!!!! Ben je deze mnd ook weer gestart met iui?!

2. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Hoi hoi!! Meld me ook nog even! Al heb ik weinig te melden. Zit idd op t wachtbankje. En wachten duurt lang! Probeer er niet zoveel mee bezig te zijn maar juist door dat te proberen, ben ik ermee bezig, haha.

Heb nog geen afspraak bij de gyn. Volgende week moet ml voor een 2e zaadonderzoek en als ik dan bel voor de uitslag, dan wil ik de doorverwijzing want dan zijn we echt 1 jaar bezig. Van mij hoefde er geen vaart achter en nogsteeds niet maar ik sta er wel achter. Heel raar he, wil zooooooo graag zwanger zijn en een 2e kindje maar sta heel relaxed in het evt doorverwijzing van de gyn. Ik heb gewoon heel sterk het gevoel dat alles goed zit. Dat we gewoon dikke vette pech hebben tot nu toe.

Zit nu weer in de nachtdienst, vandaar zit vreemde tijdstip :)
    Minder zwaar als de vorige, had me echt op een hele zware nacht voorbereid met een keelontsteking en LWI maar t valt nog niet tegen.

@roos: we lopen ongeveer gelijk op denk ik. De lijst heb ik al lang niet meer gezien maar ik heb ook ergens volgende week NOD. Ws op 10juni.

@boesje: euhm kussenvraag..ja niet bewust voor gekozen maar zelf vind ze het wel heel leuk. Een echt groot meisjes bed met een kussen, haha. Ze slaapt altijd op dr buik maar t kussen is heel plat (hij is van de Hema). Maak me geen zorgen. Wel zweet ze echt enorm sinds ze onder een dekbed slaapt. In ledikant sliep ze met slaapzak en dekentje. En nu alleen in een romper en dr haren zijn vaak kletsnat van het zweet. Iemand tips? Ik leg dr nu half onder het dekbed, alleen de beentjes dus.

3. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    mamameisje, hoe oud ben je ook alweer precies? Als je nl 35 jaar of ouder bent, hoef je voor de gyn niet meer een jaar te wachten maar mag je na een half jaar al komen (omdat de tijd dan natuurlijk qua leeftijd meer dringt en alles al lang genoeg duurt!). Maar wel heel fijn dat je die haast nog niet voelt en dat je er vertrouwen in hebt, vaak klopt dat voorgevoel wel! ik duim voor je, je hebt iig een goede pp gehad!
    Mijn nod is 12 juni, inderdaad vlak bij elkaar. Samen duimen!!

wat betreft je dochter, ligt misschien aan het soort dekbed, dik of dun maar ook welk materiaal?! Is het misschien een synthetisch dekbed? Als ze natuurlijk eerst in slaapzak heeft gelegen en onder dekentje was dat allemaal katoen, en een synthetisch dekbed zweet in principe meer. Je hebt ook dekbedden van wol of dons. Maar goed, misschien heb je die al, dan is het misschien gewoon te warm. Misschien even alleen onder een lakentje en dan met pyjama aan?!

4. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    @roos: ja denk zelf ook dat het aan het dekbed ligt. Het is een synthetisch dekbed, medium warm geloof ik van de Hema. Las op internet over moeders met peuters die hetzelfde probleem hebben en daar las ik over een katoenen dekbed. Dus ik op zoek naar een peuterdekbed van katoen en die zijn duuuuuur!! Maar misschien wel het beste. Dus zal eens verder rondneuzen. Kan idd nu ook een pyjama, slaapzak en dan alleen het overtrek gebruiken als soort van laken. Zeker met de 31 graden van komende zaterdag. Ons huis is een broeikas als het zo warm is. Jaren 30 woning en haar slaapkamer is op t zuiden.

Ben 30 jaar, wordt in oktober 31. Zal dus gewoon het jaar moeten afwachten al heb ik er bij de HA al wat maandjes bij gejokt😇
    Onze wens, of eigenlijk heel eerlijk mijn wens, is 3 kindjes en zou graag voor m'n 35ste wel klaar willen zijn. Manlief vind 2 kindjes genoeg maar dat onderwerp zit in de doofpot, eerst zwanger worden van de 2e en daarna zien we wel verder :)

5. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    He allemaal,

Hoe gaat het met iedereen?

@mamasmeisje wat jammer dat je meisje zo zweet onder het dekbed. Misschien katoen inderdaad beter dan. Neem alle tips mee voor mijn meisje straks!! Je bent toch al een jaar bezig ?! Is dat niet de grens. Vervelend al dat wachten. Hopelijk is het niet meer nodig, volgende wk gewoon een mooie test!

@roos jij was wezen kamperen? Wat leuk dat het zo goed is gegaan.. Lijkt me ook wel spannend met zon kleine!! Jouw NOD ook volgende week wat spannend... Op naar een mooie test.

Nou hier een dikke groeispurt gehad! Zie album hopelijk gaat het niet in dit tempo door, dan kan ik over een week of 10 niet meer lopen ;)!!! Met mijn moppie gaat het ook goed heeft een paar stapjes los gezet. Alleen niet gezien, alleen bij papa!! Mmm, maar denk dat het nog wel even duurt ze is een beetje bang. Ze lijkt wel in een gigantische sprong te zitten. Pffff hangerig, beetje mopperig, slecht eten. Alles zelf willen doen. Smijten met eten en drinken. Wat een gezelligheid :)!! Haha.. Iemand nog tips?! Probeer het maar zoveel mogelijk te negeren en zodra ze gaat smijten neem ik alles weg!!

6. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Hopelijk dit wk een mooie test, volgende wk is pas over 4 jaar ;) LOL
    Snap natuurlijk wel wat je bedoeld maar vond hem wel grappig :D

7. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    Whahaha!!! Nee idd niet over 4 jaar :)!!! Haha!! Volgende week als het WK begint graag :)!!!

8. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Haha heel scherp Mamasmeisje :D ik hoop voor jou ook dit wk hoor hihi

@dekbed! Dekbed voor zulke jonge kindjes Ja? B slaapt onder een deken, gewoon zo'n dun ding. En dat is af en toe zelfs te warm. Ik denk dat hij zich kapot zou zweten onder een dekbed hoor. Misschien voor als t buiten vriest... Ik denk dat je dat eens moet proberen, een deken, is ook een stuk goedkoper ;)

9. MFS

MFS Actief lid

4 jan 2013
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Roos: het gaat prima hier hoor, dank! Nog steeds wel veel verschil tussen de dagen. Soms weet ik niet hoe ik me er doorheen moet slepen van moeheid en andere dagen is het weer helemaal goed. Hangt echt duidelijk samen met rust: gisteren een rustig vrije dag met DL naar de creche. Ik ben vandaag weer helemaal fit. Dusszzz..

@Mamasmeisje: voor onszelf vinden wij een dekbed nu ook al te warm, hoor. Ben een paar wkn geleden overgestapt naar onze zomerdekbedjes: dunne doorgestikte dekbedjes met katoenen vulling van de Lidl. Ze hebben ze ong. 1x per jaar (ze hebben ook iets met microvezel vulling ofzo, maar die bedoel ik niet). Kosten maar 17€ per stuk en slapen perfect, omdat het heel koel is en je toch het geborgen gevoel van een deken op je hebt. Heb ze dit jaar nog niet gezien dus als het goed is komt het nog.

@Stina: leuk dat je mop kan lopen! Hoe oud is je meisje nu precies? DL kan nu ook sinds een week zelfstandig lopen (incl. opstaan van de grond). Een paar weken terug (ong. 15 maanden was ze toen) zat ze in een hele heftige sprong, veel huilen en alleen maar tegen ons aanhangen. Misschien zit jouw dochtertje daar nu in?

@Buik: die van mij was vorige keer ook nog niet zo duidelijk zichtbaar, gaat als een speer!

10. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    @mfs lijkt er verdacht veel op!! Haha dus denk dezelfde sprong 😁!!! We zullen het wel overleven ;)!!! Ze loopt nog niet los hoor, af en toe een paar stapjes en dan snel kruipen. Kan goed nog wel een paar maanden duren. Ze heeft wel goed balans. Want ze staat zelf op en blijft dan mooi op haar plekje staan en gaat dan op haar hurken zitten om eventueel iets te pakken.. Ze is over 2 weken dertien maanden. Denk dat ze inderdaad rond de 15 maanden wel zal lopen! Lijkt me heel vreemd, haha! Wordt al zon grote meid.

Iedereen een fijn pinkster weekend! Peetje mooi weer voor Pinkpop 😄!!!

11. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Mamameisje, wens voor 3 kindjes, heb ik ook altijd gezegd maar gezien mijn leeftijd gaan we denk ik voor 2, ook wel praktisch aantal ;)

Stina, wat een mooie buik!!!!
    Tja en zo'n sprong, (herkenbaar hoor), vooral toegeven waar t kan, eet ze niet, dan eet ze niet, smijt ze, dan nee zeggen en proberen af te leiden en weghalen idd zodat je niet de hele dag nee loopt te roepen. Gaat weer voorbij voorbij voorbij .......
    Knap dat ze al wat losloopt! Al gezien ondertussen?

Mfs, pittig is die moeheid hoor, ik herinner t me ook nog van m'n zwangerschap ja. Maar met dl om je heen is het veel lastiger om eraan toe te geven...

Peetje veel plezier op Pinkpop!!

Boesje, hoe gaat het met jou?

Msi, hoe gaat het nu met jou en iui?

Als ik ongesteld ga worden krijg ik binnen 2 dg spotting, begint altijd op dg 11 of 12 DPO, dus morgen of overmorgen. M'n afscheiding verandert wel zoals altijd dus ben er heel bang voor.... Verder geen symptomen behalve dst ik afgelopen dagen enorm moe ben, maar durf echt niks te hopen omdat het verder allemaal zo hetzelfde lijkt.
    Gelukkig genoeg afleiding en de rust dst ik vrijdag naar de fert arts ga.

12. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Roos, en? Hoe is t met de spotting? Kun je er al iets van zeggen? Ik kan me voorstellen dat het rust geeft dat het bezoekje aan de fertiliteit arts er aan zit te komen. Wat duurt het dan eigelijk alweer lang hè? Dat is gewoon nog het frustrerende aan alles. Hopen dat, wanneer deze ronde niet raak is, er snel een HSG gedaan kan worden. Hebben ze het toen ook gehad of de kans op een blokkade groot is?

Stina, je ziet er super uit, prachtbuik:D
    En wat knap van je meissie, al een paar stappen los. Zijn het er inmiddels meer? Verder heb ik dezelfde tips als Roos. Bij gooien wordt hier het bord weggehaald om het even later weer te mogen proberen. Vooral rustig blijven helpt. Maar volgens mij deed je dit al.

Mamasmeisje, hier al heel snel een dekbed. Vooral omdat dit huis zo koud is. Maar dan wel echt een donzen. Die blijft koel on de zomer en warm in de winter. Al moet ik zeggen dat E ook wel eens zwetend wakker wordt.... Ik heb er een eenpersoons dekbed op liggen. Die had ik nog liggen van vroeger.

MSI, ik wil meer weten hoe het met je gaat. Geen zp zin? Geef je toch weer MP

MFS, fijn dat het weer beter gaat. Staan er inmiddels van jou al buikfoto's op om naar te spieken?

Peetje, beetje te doen daar op pinkpop? Beetje vol te houden? Hoe gaattie?

Hier, morgen om 9.45 echo. Vind het echt niet te beschrijven spannend. Voel me echt symptoomloos goed.... Bah! Blij wanneer het voorbij is.
    Verder belachelijk druk op mijn werk. Echt zo'n heerlijk piekmoment! Nog 4 weken.... Jij dan Roos?

13. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Boesje, snap dat je het spannend vindt hoor!! Zou ik ook hebben. Maar morgen weet je meer! Hoop dat je n beetje slaapt.

Hier dikke vette KAKzooi :( :( spotting gesignaleerd. Toch weer mezelf gek gemaakt of het dan toch niet weleens raak zou kunnen zijn. Maar eigenlijk was alles weer gewoon zoals altijd dus ik had het kunnen weten. Nu echt zo blij dat ik vrijdag naar de arts mag! Kan ik m'n hoop daarop gaan vestigen. Wel echt zo rot dat het ons niet 'gegund' is om gewoon lekker snel spontaan zwanger te raken. Geloof nooit dat dat lukt eigenlijk...
    De hsg moet sltijd voor je eisprong dus aankomende cyclus zal wel niet meer lukken (maar ga ik nstuurlijk wel vragen). Dus hoop dat het iig volgende cyclus wordt. Vorige duurde het gewoon 2,5 mnd voordat ik kon, pfffff dat hoop ik zoooo van niet! Maar goed, eerst maar eens kijken of die hsg sowieso nu direct na vrijdag mag...!

14. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Hier ook weer ongesteld geworden :(:(
    Had t al een beetje verwacht, temp om laag en gisterenavond al roze verlies. Kutzooi!!!!
    Morgenochtend levert ml nog een potje in, vrijdag bel ik voor de uitslag en de doorverwijzing. T heeft lang genoeg geduurd!

Ook even goed nieuws: vanaf zaterdag plast S op t potje. Ze vind het geweldig! Hoef haar er niet aan te herinneren ook, zelf gaat gewoon zelf. En gisterenavond riep ze keihard: MAMA!!! Dus ik erheen: mama kijk, een drollie zei ze! Wat zijn we trots!!

@peetje: hoe was Pinkpop? Alle dagen gewerkt of ook nog lekker genoten van de sfeer en de bandjes?

@roos: dikke vette kakzooi indd! Hier dus ook! Kunnen elkaar een hand geven....helaas.suc6 vrijdag!

15. MFS

MFS Actief lid

4 jan 2013
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mamasmeisje sjit zeg, balen weer!! Echt naar. Maar wat goed van het potje! Ons meisje loopt nu sinds een week echt behoorlijk en ik ben me nu al aan het afvragen wat een goed startmoment is. Hoe was dat bij jullie?
    @Roos: ook voor jou echt waardeloos hoor! Pfff!!

@Boes: Hoe ging je echo??? Ik begin nu een klein buikje te krijgen. Maar iemand die me lang niet gezien heeft zou bijv kunnen denken: "die moet echt van de koekjes afblijven", of: "mmm...je komt nooit helemaal ongeschonden uit zo'n zwangerschap qua figuur, hè?". Dus van mij mag die buik lekker groeien, fijn overduidelijk zwanger zijn.

Ik heb bijv ook nog steeds niet op facebook gezet dat ik zwanger ben omdat ML laks is: hij wil het zelf niet op FB zetten, maar vorige keer had ik dat gedaan zonder hem te betrekken en toen werd hij boos omdat ik natuurlijk ook vrienden/kennissen van hem op mijn FB heb die het dan niet van hem hadden gehoord. Ingewikkeld gedoe! Ik hoef niet zo nodig alles op FB te gooien, maar dit wil ik er graag op zetten omdat ik langs die weg contact houd met veel kennissen en oud-collega's die ik maar weinig zie. Één oud-collega had er niet op gezet dat ze zwanger was en die had (vanuit FB gezien) dus "ineens" een kind van een paar maanden oud. Vond ik ook vreemd.

Oja, goed nieuws: de jeuk lijkt ineens verdwenen! Hoera! Hopen dat nu de huid van mijn gezicht ook wat rustiger wordt (kreeg ineens pukkels, maar dat kan ook van de zonnebrand en het warme weer komen)... Ik zie er nog steeds moe uit. Nog niet zo stralend zwanger als bij DL. Nog 9 dagen tot geslachtsbepaling. Ben weer eens echt aan het aftellen, wil het zo graag weten! Heb alle bakerpraatjes over welke kwaal bij welk geslacht hoort alweer doorgenomen... ;)

16. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Hier een echo met een kloppend ❤️je

17. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.065
    2.557
    113
    Limburg
    @Boesje, Gefeliciteerd met de goede echo! Ik mag overmorgen, spannend!!

@ Mfs, leuk, bijna geslachtsbepaling, heb je zelf al een gevoel wat het zou worden?
    Fijn dat de jeuk verdwenen is.

@ Roos, balen zeg! Ik hoop met je mee dat je dan snel voor een hsg mag gaan.

@ Mamasmeisje, voor jou ook balen, bah!
    Wat goed van je meisje zeg! En ook al snel een drollie!

@ Stina, mooie buik!

@ Msi en schism, hoe gaat het met jullie?

Hier weer bijgekomen van pinkpop, ik heb het noodweer overleefd! Het ging er echt heftig aan toe, de lucht kleurde op een gegeven moment gewoon groen dus ik wist wel dat er wat aan zou komen. Toen barstte het ook echt los, bliksemflitsen zoals ik ze nog nooit heb gezien, erg mooi vond ik dat.
    Dankzij mijn crew polsbandje kon ik in de viplounge en daar kon je ook naar binnen, dus we zaten gelukkig droog en uit de wind.
    Ik heb zeker genoten van de sfeer en bandjes. Heb eigenlijk maar 1 band helemaal gezien (Epica) en verder van vanalles een beetje, Ed Sheeran vond ik ook erg goed, die betrok het publiek er veel bij, dat is altijd wel mooi om te zien/horen.
    Ik heb wel pijn aan mijn voeten en kuiten gehad, gaat nu gelukkig weer een stuk beter, heb natuurlijk heel veel gelopen.

Nu uitkijken naar de echo, deze is donderdag, toch wel heel spannend! Heb nog steeds weinig symptomen, nog steeds alleen af en toe gevoelige borsten, dus ik zal blij zijn als we donderdag een hartje horen kloppen.

18. Schism

Schism Actief lid

10 jun 2009
    277
    0
    0
    @ boesje: wat fijn een goede echo!!

@ peetje: zag de beelden van t weer op tv. Ik ben niet zo bang voor onweer maar geloof dat ik dit toch echt dood eng had gevonden!
    Zeker spannend bijna je echo!

@ mamasmeisje en roos: één woord: kut! Bah wat baal ik voor jullie zeg!

Zo weer eens even een update van mij, merk dat ik af en toe een beetje afstand neem van hier, dus sorry als ik er soms even niet ben.

Ik kreeg op dag 14 een bloeding, die duurde 7 dagen. Zou je denken gewoon ongesteldheid. Maar nee, nu op dag 23 voel ik m'n ei. Dus echt een tussentijdse bloeding, gek verhaal.
    En het stomme is dat we nog geen p gehad hebben! Zoon is ziek, blaasontsteking, en werd gisteravond wakker en bij ons in bed verder gaan slapen. Ik hoop dat ik vl straks zo ver krijg maar hij klonk niet heel enthousiast net. Zucht, waarschijnlijk dus weer een verspilde ronde.

19. MFS

MFS Actief lid

4 jan 2013
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Boes: wat geweldig! Gefeliciteerd!! Fijn hoor, die bevestiging.

@Peetje: wauw, klinkt super! Ben er nog nooit geweest maar het lijkt me heel gaaf. Nu maar even goed uitrusten hè? ;)
    Echt totaal geen idee wat het is, een jongen of een meisje. Andere vrouwen schijnen daar vaak een gevoel bij te hebben maar hier 0,0. ML ook niet. Daarom kijk ik ook zo uit naar die echo (nog 8 dagen, hihi). Merk dat ik wel erg nieuwsgierig ben naar hoe een jongetje zou zijn. Maar dat heb ik eigenlijk toch ook bij een meisje, aangezien ik me niet kan voorstellen dat het een 2e DL is. Mijn gevoel zegt me wel dat dit een totaal ander kind is. Nou ja, we gaan het vanzelf zien en ik ben met beide super blij hoor.

@Schism: dat klinkt wel vreemd die bloeding. En als je pp niet lekker loopt is dat ook echt balen! Was je eigenlijk al eens naar een arts geweest over die tussentijdse bloeding? Is niet de 1e keer toch?

20. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    @roos en @mamasmeisje wat een kl*%te zooi!! Getver... Dikke knuffel voor jullie...

@schism wat vreemd.. Rare lijven hebben we toch.... Ff je charmes in de strijd :)!!

@boesje yeaaaah wat fijn een kloppend hartje :):)!!!

@peetje klinkt vermoeiend ;)!!! Op naar een mooie echo donderdag....

@msi hoe gaat het met jou?!

Ik heb zelf ook gezien van de stapjes. Ze zette er 5 achter elkaar., maar dan kruipt ze snel verder.. Haha.. Verwacht het voorlopig nog niet.. Zou wel fijn zijn als ze het kan voordat mijn buik te groot word, maar goed niet in de hand.. We zullen zien.. Voor de rest best moe in de avond na het werk, dus lig nu al lekker in bedje.. Ga zo nog ff tv kijken en dan op tijd slapen.. :)!!!

Deel Deze Pagina