Jan 14: 30+, we gaan voor een 2e :), hopelijk nu sneller raak!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Roos1978, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Wachtbankje

Juni
    {27} Schism - 08-2011 - 30 jaar

Juli
    {10} Mamasmeisje - 13-01-2012 - 30 jaar - Ronde 14
    {10} Roos1978 - 02-03-2013 - 35 jaar - Ronde 7
    {19} MSI - 01-01-2012 - 32 jaar - Ronde 18

ZWANGER lijstje
    {03-10-2014} Stina83 - 16-05-2013 - 30 jaar
    {02-12-2014} MFS - 01-2013 - 34 jaar
    {..-..-2015} Boesje - 04-01-2012 - 37 jaar - jongen/meisje
    {30-01-2015} Peetje - 22-02-2012 - 31 jaar - jongen/meisje

2. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Mijn NOD zal rond 7 juli zijn ipv 10.

Wat een super wedstrijd gisteren he?? Wie had dat gedacht!

3. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Zeker super wedstrijd!! Echt geweldig!!

Gisteren dus bij gyn geweest. Echo en cyclus goed. Dus eigenlijk nog geen fertiliteits probleem. Want ik ben al 2 keer zwanger geweest en nu nog geen jaar bezig. Ik moet het echt een jaar de tijd geven want de kans op een spontane zwangerschap is nog groot. De kans dat ik binnen 12 mnd zwanger ben (de mnd die ik nu bezig ben meegerekend) is 50%, maar dus ook 50% kans dat t niet lukt... Ze zegt dat helpen nu niet meer kans geeft dan spontaan en daar beginnen ze ook pas na een jaar aan (omdat ik dus al meerdere onderzoeken heb gehad en ml ook en dat was allemaal goed). De HSG is officieel een onderzoek en geen behandeling dus geen recht op nu maar ze begreep wel heel erg dst ik t zou willen (stelde ze zelf voor). Maar dit mag ze niet zomaar voorschrijven zonder indicatie. Dus ze gaat t nu bespreken in haar team. Kleine kans dst ik t krijg nu, hoor ik over een week.
    Dubbel gevoel
    , snap t helemaal hoor, en ook fijn dat de kans spontaan nog echt groot is, maar ook onzeker om die tijd weer te gaan proberen met de kans op toch weer veel teleurstellingen... Zie ik tegenop. En dst ik misschien alsnog pas over een paar mnden de mmm inga. Nou ja, ik probeert het vertrouwen weer te vinden en wie weet mag ik nog wel een HSG, dat ga ik dan zeker wel laten doen (ondanks de pijn waar ik tegenop zie!).

4. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Haha was idd geweldig die wedstrijd! :D :D

Wat kak dat je niet zomaar voor HSG door mag zeg. Ik denk dat ze dat toch nog wel voor je gaat regelen hoor. Laten we het iig hopen. Idd wel een fijne gedachte dat ze je gewoon de kans geven en zeggen dat het gewoon zelf kan maar je wil natuurlijk gewoon geholpen worden.

5. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Wachtbankje

Juni
    {27} Schism - 08-2011 - 30 jaar

Juli
    {7} Mamasmeisje - 13-01-2012 - 30 jaar - Ronde 14
    {10} Roos1978 - 02-03-2013 - 35 jaar - Ronde 7
    {12} MSI - 01-01-2012 - 32 jaar - Ronde 18

ZWANGER lijstje
    {03-10-2014} Stina83 - 16-05-2013 - 30 jaar
    {02-12-2014} MFS - 01-2013 - 34 jaar
    {..-..-2015} Boesje - 04-01-2012 - 37 jaar - jongen/meisje
    {30-01-2015} Peetje - 22-02-2012 - 31 jaar - jongen/meisje

6. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    @roos weet je al meer of je toch de hsg krijgt? Hoop het voor je!! Nou ja hopelijk is het na aankomende ronde niet meer nodig..

@msi wanneer heb je weer iui? Ook weer spannend!!

@schism al meer duidelijk over je cyclus? ivm je bloeding? Of heb ik er overheen gelezen? Je zit op het wachtbankje, zie ik nu...

@mamasmeisje weet jij al meer over je onderzoeken?

HUP Dames HUP :)!!! Moedig jullie even aan....

Hier even een trotse mama!! Mijn moppie heeft haar sprongetje achter zich gelaten.. Ze is een stuk liever dan een paar weken geleden.. hihi!! Ze zegt een paar woordjes --> Kaaa - Kaas; Uit; hoor.. Papa en mama ook wel alleen niet gericht. Ik kan net zo goed papa zijn :), hihi... en als klap op de vuurpijl.... trom geroffel.... ze loopt.. Jaja.. Het is nog wankel maar ze stapt de kamer door. Echt bizar en natuurlijk super trots.. Had het nog niet verwacht, ik dacht dat duurt nog wel een maand of wat...

7. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.065
    2.557
    113
    Limburg
    Dames, ik gun het jullie allemaal heel erg dat jullie snel zwanger worden!! Kan me voorstellen dat het allemaal erg dubbel voelt. Het is uiteraard erg gezellig hier, maar als je dan de een na de ander zwanger ziet worden en jij vervolgens weer ongesteld wordt, is dat toch wel flink k*t (niet eens kak, gewoon k*t)
    Dus ik ga heeeeel lard voor jullie duimen!

@ Roosje, aan de ene kant natuurlijk fijn dat ze geen fertiliteitsprobleem zien, maar wel balen dat ze waarschijnlijk geen hsg gaan doen, hopelijk dat dat ene kleine kansje toch te grijpen valt~.

@ Stina, nou ben ikk nieuwsgierig naar de naam! Maar ja, nog eventjes geduld haha

@ wedstrijd, dat was toch prachtig, Spanje eens even goed in de pan gehakt! Hopelijk morgen weer zo'n wedstrijd.

Pfff ik ben zoooo moe, elke dag als R. naar bed gaat ga ik ook "even" dutten.(behalve als ik aan het werk ben natuurlijk;)) Meestal is dat net zo lang als R. (2-3 uur) en dan wil ik het liefst nog langer slapen haha.

R. is trouwens lastig met slapen de laatste tijd... 's avonds wil hij niet gaan slapen, eerst huilen en vervolgens kletsen en ik hoor dan allerlei geluiden, geen idee wat hij allemaal doet haha.
    Middagdutje weglaten is geen optie want dat heeft hij echt nog nodig. Bij zijn middagdutje gaat hij trouwens ook eerst huilen.
    Normaal gesproken sliep hij binnen een paar minuten maar de afgelopen week is het dus drama. Herkenbaar bij de dames met een 2-jarige?

8. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.065
    2.557
    113
    Limburg
    Stina, wat goed van je meisje! Dat is toch heerlijk om te zien hoe snel ze soms dingen leren hè.

9. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Jep, bij ons was het na een week weer vanzelf over. Wel vol blijven houden en laten liggen. Is over gegaan op wat kletsen en uiteindelijk was het weer meteen slapen.
    Hier komt ie sinds deze week z'n bed uit. Dan hoor ik door de babyfoon ineens 'ik ben hiehieer!' Ga ik kijken, staat ie voor de raam achter t gordijn (zie je alleen 2 voetjes haha) naar de kindjes te roepen die buiten aan t spelen zijn (hebben een speeltuin pal voor de deur) Super grappig natuurlijk. Gelukkig gaat ie uiteindelijk wel slapen :D En soms vind ik ineens allemaal boekjes in z'n bed, heeft ie die ff verzameld terwijl ik maar dacht dat ie lag te slapen haha.
    Zaterdag waren we bij mijn ouders de voortuin aan 't doen. Ik hem daar in bed gelegd. Hoor ik ineens door de babyfoon 'heeeej papa!'. Ik denk huh!? Ga ik kijken...staat ie OP de vensterbank naar papa beneden te zwaaien met de raam open!!:$:$:$ Woooow dat was ff schrikken. Gelukkig goed afgelopen, heb m maar niet meer terug gelegd haha. De raam was dicht toen ik 'm erin legde. M'n moeder gaat nu maar slotjes regelen aangezien hij daar geregeld slaapt. Thuis hebben we wel veiligheid op de ramen, gelukkig 3 weken geleden gemaakt!

10. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Mamameisje, hoe was het zaad van ml nu de 2e keer?

Schism, hoe is het met het bloedverlies?? Nog een beetje een normale cyclus nu?

Peetje, ik denk idd dat het even een periode is (noem het een sprong ;) ).
    Pfff wat vervelend dat je zo moe bent, maar gelukkig voor het goede doel ;)

Ik hoor het vrijdag Stina! Ben benieuwd, hoop zo dat het wel doorgaat want heb daar een goed gevoel over!
    Wauw wat goed van je meisje zeg, al lopen, wauw! Trotse mama dan he!? En wat gaat het dan ineens snel he?!
    En ook nu woordjes, zoooo leuk!
    Hier juist andersom, ze zegt echt al heel veel woordjes en begint nu ineens bezig te zijn met lopen, maar nog wel echt ergens achter. Ze ontwikkelen zich zo op hun eigen tempo en eigen volgorde! Erg leuk om te volgen!

Boesje, hoe is het daar meis? Weinig gehoord van je de laatste tijd!

Msi, ben je nu idd met iui gestart? Of wil je er liever niets over kwijt?

Mfs, hoe is het daar? Ook heel lang niks van gehoord! Hoop dat de moeheid bij jou ook aan t zakken is!

Poe msi, wat enorm schrikken van zl, gatverredikkie zeg! Maar wat ontzettend fijn dat het goed afgelopen is....

11. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Msi je vroeg nog hoe lang het de vorige keer heeft geduurd, ik was na 1 jaar en 7 mnd zwanger, na 12 wk dus een missed abortion, toen een maand rust en daarna weer zwanger. Dat samen heeft het net 1 mnd minder dan 2 jaar geduurd (en dan reken ik al die keren daarvoor 'voor het zingen de kerk uit of net te laat... ;) ' maar niet mee).

12. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zoooo msi wat eng... Zo er bijna nachtmerries van krijgen.. Door mijn hormonen ben ik wat meer bezorgt en krijg al een hartverzakking als je het verteld...

@roos ppffff lang zeg... Hoop dat je toch die hsg krijgt...

De kleintjes ontwikkelen zich inderdaad in hun eigen tempo. Ik had het nog niet verwacht ze is echt een voorzichtig.. Maar ze loopt al achter haar loopwagentje vanaf 9 maanden.. Ze heeft iedere keer een grote sprong zeg maar. Was met 8 maanden ook en daarna kon ze in een keer tijgeren en zich optrekken.. Maar praten niks hoor. Brabbelen dat wel.. Nu dan idd wel een paar woorden.. Maar denk dat het nu weer een aantal maanden dit is.. Haha.. Ach ja.. Komt vast goed!!! :)!!!

Iedereen de wedstrijd gezien?! Ik half.. Haha... Maar goed weer gewonnen.. Yeaaaah

13. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Jeetje Roos wat heeft dat allemaal lang geduurd zeg. En dan ook nog een MA!! Dat zal een klap geweest zijn. Idd hopen dat je die HSG gewoon krijgt! Je hebt t iig verdient.

IUI: Eind volgende week weer IUI. Ben weer begonnen met spuiten, nu de hoeveelheid wat verhoogt in de hoop meer dan 1 ei te krijgen. Als deze IUI wéér niet lukt dan wil ik weer een gesprek met de fertiliteitsarts. Misschien toch maar over op IVF maar ja die krijg je maar 3 en dan houdt het op. Heb nu wel een artikel gelezen en hoop dat ze zoiets bij mij ook gaan onderzoeken.
    Test voorspelt kans op zwangerschap na ivf | nu.nl/gezondheid | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

14. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    msi, ik heb dat artikel inderdaad ook gelezen. Maar staat natuurlijk nog in de kinderschoenen en volgens mij zegt het dan weer niks over de IUI? Daarnaast ben je al wel met iui zwanger geraakt dus je zou wel verwachten dat dit bij jou dus zin heeft.
    Zou wel heel fijn zijn als je meer eitjes hebt nu (3 mag toch max??!) dat verhoogt de kans natuurlijk wel! Je wens is toch misschien wel 3 kindjes, want dan zou een meerling denk ik ook heel erg welkom zijn?! Want daar heb je dan toch iets meer kans op?
    Maar spannend weer een poging hoor, de hoeveelste is het nu?

MA was echt een enorme klap, ein-de-lijk zwanger, goede echo gehad en dan toch mis.... Wil er ook maar niet teveel aan terugdenken, dat moment van die foute echo is echt onbeschrijfelijk rot geweest.

ja leuk die ontwikkeling he stina, en idd zie je soms ineens een hele sprong, vaak onverwacht!

Wedstrijd wel gezien ja, maar moest wel ook tussendoor dl naar bed doen e.d. dus meer half gekeken. Slechte wedstrijd, maar ach, wel gewonnen, dat dan weer wel :)

15. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    snap je trouwens wel msi dat je over zou willen op ivf op een gegeven moment, maar jee, zal wel een nog zwaarder traject worden.... hoop zoooo dat je het niet nodig hebt! En stel dat het wel nodig is, kan je soms met 1 ivf wel meerdere keren een terugplaatsing doen, dus dan heb je toch weer meer kansen (maar goed, nu loop ik op de feiten vooruit, wordt jij nou maar gewoon deze mnd zwanger ;) )

16. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Ja ik wordt ook wel zwanger van IUI maar duurt zo lang. Vorige keer info meegekregen en die ronde was ik zwanger (uiteindelijk miskraam) anders was het waarschijnlijk wel ivf geworden. Heb vorig jaar 6 IUI's gehad, toen miskraam en nu is weer de 3e IUI (of de 9e, weet niet hoe ze dat tellen)

Snap ik heel goed dat je niet over MA na wil denken, dat voelt iets beter he. Gelukkig is het wel allemaal goed gekomen. Ik zit nu te denken dat ik nu anders nog maar 4 weken had hoeven werken tot m'n verlof. Maar daar hou ik nu maar mee op om erover te denken haha.

Nou een meerling liever niet hoor :D, ik geniet liever op mijn gemak van m'n kinderen ;) daarom vind ik het aan de ene kant wel prettig dat ik nu nog alle tijd voor B heb (beetje dubbel maar dat snappen jullie wel)

17. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Alles goed hier maar echt razend druk, kan nog even niet de tijd vinden om rustig te reageren.... Dus ik dacht, ik gooi er effe snel een berichtje uit.

MSI, ik ben blij dat je er weer bent meis, want toen ik die ene post las (waar we het idd niet meer over gaan hebben) :D dacht ik: f*ck, volgens mij was ik dat, STOM STOM STOM, ondoordacht en ZEKER niet zo bedoelt!!!!!! Ik met mijn achtergrond weet inderdaad wel beter en kon me je gevoel heeeel goed voorstellen. Voelde me er kut over maar wel blij dat je er even op terug bent gekomen. En nu zand erover!

Later meer meiden, ik zit in rapportage dus ga nu verder met mijn rapporten. X

18. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Kom me even kort melden.
    Hier alles gewoon rustig z'n gangetje.

Uitslag 2e zaadonderzoek was ook goed! Zaad valt binnen de normaalwaardes. Gisteren een brief van het ziekenhuis gehad voor de afspraak bij de gyn. Op 9-7 eerste afspraak. Dan ben ik net ongesteld denk ik, of hopelijk niet natuurlijk.
    Al is de kans enorm klein deze ronde. Ml zit in het buitenland. Dus ben hard aan het duimen om een vroeg ei :)

Dat was het weer even kort. Tot later!

19. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Ik duim ervoor Mamasmeisje!

20. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Ben idd benieuwd msi hoe ze de iui tellen. Tellen ze idd na elke zwangerschap weer opnieuw? Want dan zou je nog 3 keer vergoed krijgen toch? Of wil je zelf niet meer en liever over op ivf? Maar laten we maar duimen op een goede ronde iui nu met een posi test!!
    Heb jij niet ook een HSG gehad trouwens? Want zou dst bij jou de kans met de iui ook niet kunnen vergroten?

Succes met de rapporten boesje, is ook altijd zo enorm veel werk! Ben eerlijk gezegd ook erg blij dat ik dat niet meer hoef te maken.

Peetje, joeeeehoeeee en mfs ook, hoe is het daar?!!

Mamameisje, wat fijn dat je de afspraak bij de gyn nu hebt staan. En super fijn dst het zaad goed is! Dat vergroot de kans iig wel!
    Wann gaat ml weg dan? Iig de laatste dag dat hij er is nog een keer het bed opmaken, zaad kan kang blijven leven, dus je weet maar nooit, maar ik snap dat je er dan minder vertrouwen in hebt! Vndg al een posi test in handen??

Schism, bij jou ook alles goed?? In je wachtweken toch? Wel goede PP gehad?

Hier de gyn gesproken en HSG krijg ik nog niet. Ze zeggen dat door de HSG van de vorige x m'n eileiders in principe nog doorgankelijk moeten zijn en dus echt nog een half jaar proberen . Daarnaast is een HSG toch altijd een risico op ontstekingen en dat willen ze dus niet. Als ik het mentaal niet trek mag ik eerder komen. Daarnaast zeiden ze ook dar als ik nu wel zwanger raak ik voor een vroege echo langs mag komen. Das dan wel weer fijn.
    Wel dubbel gevoel, had de HSG echt gehoopt want had zo'n goed effect vorige keer, en aan de andere kant moet ik gewoon vertrouwen hebben dat ik spontaan zwanger zou moeten kunnen raken, maar dat vind ik dus echt lastig want t vertrouwen wordt gewoon steeds minder. Maar goed, schouders eronder en maar weer veel schone bedjes ;)

Nu op dag 12 en al een posi ovutest! Mooi een vroeg ei, vind ik erg fijn want hoe korter de cyclus hoe minder lang wachten elke keer.
    Morgen of overmorgen ergens m'n ei!

Deel Deze Pagina