Joehoeeeee ik ben er nog hoor! Druk weekje gehad op werk en daarna elke dag moe neergeploft op de bank, dus weinig puf gehad om te reageren Wat er dus op neerkomt dat ik nog steeds heeeeel moe ben en de misselijkheid is ook toegeslagen. (of had ik dat de vorige keer al gezegd? weet het al niet meer haha) @ Roos, jammer dat je nog geen hsg mag, maar ik begrijp hun beredeneringen wel. Als ik het zo lees zijn ze wel heel meegaand en begripvol, dat is wel fijn natuurlijk. @ Mamasmeisje, in elk geval goede uitslagen van het zaadonderzoek, dat is al heel fijn. Ik ga duimen voor een vroeg ei voor je @ Msi, hopelijk dat je geen ivf nodig hebt en dat deze iui gewoon raak is! Interessant artikel trouwens, zo weten vrouwen die het ivf-traject in gaan wel veel sneller waar ze aan toe zijn. @ Stina, leuk om te zien he, die ontwikkelingen. R. was heel snel met lopen (1 dag na zijn verjaardag) maar met praten heel laat, met 14 maanden zei hij nog alleen papa en mama. Terwijl op mn werk altijd een vrouw met haar kleindochter komt, die met 1 jaar al hele verhalen verteld. Ik had de wedstrijd ook maar half gezien, we waren bij vrienden en wij dames waren met de kinderen in de weer terwijl de heren voor de tv zaten haha. @ Schism, over 5 dagen je nod! Ik ga heeeeel hard voor je duimen! @ Boesje, en allemaal goede rapporten in je klas? Hoe gaat het verder, last van kwaaltjes of nog steeds niet zo veel? @ Mfs hoe gaat het met je? Ondertussen al iets op facebook gezet? Ik ben zelf al een paar ideetjes aan het opdoen, ik heb 16 juli termijnecho en als die goed is zetten we het ook op facebook en dat wil ik wel op een beetje originele manier doen
Roos, laat je nog weten wanneer je nog belang hebt bij de ovu's? Anders mik ik ze weg. Niemand in mijn omgeving die zoiets gebruikt. Lastige keuzes idd die de gyn dan maakt... Ergens begrijpelijk maar je houdt toch wat vast aan het positieve van de HSG door behaalde resultaten uit t verleden.... Het is in ieder geval heel prettig dat wanneer je het zwaar krijgt je weer terecht kunt. Daar zijn ze volgens mij niet altijd even coulant in. Het is fijn dat je dat achter de hand hebt, net als een eerste vroege echo. En nu maar hopen dat je daar zeeeer snel gebruik van kunt maken MSI, lastige keuze of je over moet op IVF. Je kunt niet 3x voor IVF en dan terug naar IUI? En ga je dan ook andere mogelijkheden bespreken? Maakt een hogere dosering spuiten ook dat je er last van krijgt? Bijwerkingen? Benieuwd of je nu meerdere eitjes hebt.... Mamasmeisje, fijn dat het tweede onderzoek ook goed was. Bij mij begon het onderzoek op dag 3 vd menstruatie dus als je dan wel net ongesteld bent geworden kun je misschien wel gelijk beginnen. Hoe klein is klein deze ronde? Stina, heeerlijk hè, dat gevoel van trots wanneer ze beginnen met lopen. E liep pas met 16 maanden, meer een kletser dan een loper zeg maar Peetje, ah, de symptomen beginnen te komen dus... Hier nog steeds helemaal niets! Ik heb dinsdag de termijn echo gelukkig. Geloof het gewoon nog steeds niet en voel me ook niet zo. Hoe gaat het met de nachten van R? Hier was ook een poosje geleden de onrustige fase. Echt alles werd aangegrepen: schone luier, slokje water, jeuk, warm/koud. Maar gelukkig gaat ze nu weer gelijk slapen. MFS en Schism, hoe gaat het met jullie?
Ik ben er nog hoor! De hele week zo verschrikkelijk moe en duizelig geweest dat ik nergens fut voor had. Hoopte natuurlijk stiekem dat ik zwanger was, maar vanochtend helaas een negatieve test. Heb met vriend afgesproken dat we er volgende ronde echt weer goed voor gaan. Verder heftige week met vaderdag en moest naar het crematorium, hakt er wel flink in allemaal. Nog een weekje werken en dan lekker een week vrij. Zijn aan het kijken naar een midweekje weg. @ roos: balen zeg dat je de hsg niet krijgt, maar wel fijn datje terug mag komen als je het niet meer trekt. Is misschien wel een rustgevende gedachte? @mamasmeisje: wat fijn dat het zaad goed was!
@boesje en roos: klein kansje wordt iets groter nu. Vanmiddag een bijna knal positieve ovu test gehad. Vanavond is de laatste avond dat ml thuis is, die vertrekt morgenochtend in alle vroegte naar Frankrijk. Ik zit aan het begin van mn piek, gaan we vanavond laat het bed opmaken en dan zit ik al op t wachtbankje. Hopelijk springt mn ei morgen dan of uiterlijk donderdag dus dat is de kans. Bij S ook maar 2x het bed opgemaakt, toevallig een dag na die 2e keer ook pas een posi ovu test en was zwanger. Ik nam het toen niet zo nou want we zaten in een "we zien het wel" fase. Toen dus gelijk zwanger. Maar goed, niet te hard van stapel lopen maar ben blij dat deze ronde toch niet helemaal verloren is. Boesje: hoe was je echo?? Of moet je die nog krijgen? S is trouwens gewoon helemaal zindelijk overdag!!! Binnen 2 weken is het klusje geklaard! Zo blij mee!! Moet weer gauw door dus zal later weer wat uitgebreider reageren!!
Mamasmeisje, fijn dat je je kansen toch nog hebt weten te benutten. Nu weer afwachten bijna dus.... Echo was goed, thanx!
Knap zeg mamasmeisje, helemaal zindelijk! Ik ben daar al een jaar mee bezig maar hij vertikt het haha gaat echt met ups en downs. 's Nachts wel zindelijk, beetje omgekeerde wereld dus Fijn dat je deze ronde toch 100% meetelt!! Kun je lekker gezellig op het wbtje neerploffen heh bah schism....mooi kut die witte test! Het waren anders idd goede symtomen geweest! Niet fijn zo'n week!! Hebben jullie als familie wel wat samen gedaan met vaderdag? En ga je iets moois laten maken met de as? Waarom moest je naar het crematorium? Of zomaar? Boesje na IVf kun je niet terug naar IUI, ja zou wel kunnen maar dat doen ze gewoon niet. Daarom is die stap wel moeilijk. Heb nu alvast afspraak gemaakt bij fertiliteitsarts, zie wel wat ze zegt maar hoop dat ik de afspraak af kan zeggen Oh en ik heb geen last van bijwerkingen gelukkig dus is allemaal eitje Roos jammer dat je niet door mag voor de HSG zeg anders had je er natuurlijk meer geloof in gekregen! Wel fijn dat ze er in het zkh gewoon vertrouwen in hebben. De rest heb ik wel allemaal gelezen maar heb het allemaal niet zo goed onthouden sorry! @hier: helaas maar gewoon 1 ei....maja liever dat dan overstimulatie haha. Donderdag al IUI (het wordt steeds vroeger/gekker!!) het is dan pas dag 12. Maja ze zullen wel weten wat ze doen daar (hoop ik). Voordeel is wel dat mijn cyclus dan maar een dag of 22 is ipv 29 haha. Dus ik mag vanaf donderdag op het wachtbankje. Dat was het zo volgens mij wel.
IUI's krijg je eigenlijk zoveel je wilt maar de artsen trappen vaak op de rem om het mensen allemaal te besparen. Normaal doen ze er 6 tot 9. Dan zeggen ze 'als je na 8 nog niet zwanger bent zal de 9e ook niet lukken' Maja omdat wij al 2x wel zwanger zijn geworden van IUI gaan ze bij ons lang door. Qua vergoeding zit daar geen grens aan. En nu wordt idd mijn 3e IUI (na miskraam), vandaag zeiden ze het toevallig. Ik zeg 'oh jullie beginnen dus wel opnieuw met tellen ook al is het een miskraam. ja zwanger is zwanger of die nou goed eindigt of niet.
Wachtbankje Juni {27} Schism - 08-2011 - 30 jaar Juli {7} Mamasmeisje - 13-01-2012 - 30 jaar - Ronde 14 {10} Roos1978 - 02-03-2013 - 35 jaar - Ronde 7 {10} MSI - 01-01-2012 - 32 jaar - Ronde 18 ZWANGER lijstje {03-10-2014} Stina83 - 16-05-2013 - 30 jaar {02-12-2014} MFS - 01-2013 - 34 jaar {..-..-2015} Boesje - 04-01-2012 - 37 jaar - jongen/meisje {30-01-2015} Peetje - 22-02-2012 - 31 jaar - jongen/meisje
Vandaag trouwens in een boekje van Freya zitten lezen in de wachtkamer. Pff ook allerlei verhalen van mensen die GEEN kindje hebben, ook na de hele MMM-shit niet. Echt hartverscheurend. Dan voel ik me wel echt gezegend hoor!!!
pff wel elke keer een gedoe MSI! maar het zit er nu op en nu mag ml idd even aan de bak, blijft voor die mannen natuurlijk ook raar. Nou idd, wat een verhalen soms he, bah.... echt hartverscheurend ja. Een collega van mij is het ook nooit gelukt ondanks meerdere pogingen met ICSI, wel 1 keer zwanger geraakt maar dat is een miskraam geworden. Zo heftig.... maar nu zijn ze bezig met adoptie en hebben ze het boek 'zwanger worden' gesloten. dat zet mij soms even weer met beide benen op de grond en besef ik net zoals jij hoe fantastisch gelukkig ik al ben met dl. Maar ja, de wens voor een 2e blijft natuurlijk ook enorm en tuurlijk zijn er altijd ergere verhalen, dat maakt je eigen verhaal niet makkelijker.... Nou idd ook wel logisch dat ze tot een zwangerschap rekenen, of dat nou wel of niet een miskraam wordt uiteindelijk. Het is wel een geslaagde poging, wat aangeeft dat het dus mogelijk is. Snap dat je toch nog eerst met iui verder zou willen hoor, wnat als je met ivf niet meer terug kan... poe dat is ook zo definitief dan. Jammer dat er maar 1 eitje was, maar laten we nu maar heeel hard hopen dat het bevrucht gaat worden!!!!!! Spannend! heftige week schism, hakt er natuurlijk even goed in. Dat soort dagen zijn even zo ontzettend confronterend. En dan is het logisch dat er verdriet komt... En dan ook een witte test.... nog een kans dat je te vroeg hebt getest? Hoe is het nu? jaaa wat goed zeg mamameisje!! hoe trots kun je dan zijn als moeder he?!!! gewoon zindelijk, weer zo'n enorme stap!! En wat super fijn dat je wel echt toch een kans deze maand hebt, want wel een goede timing nog met het bed opmaken. Dat is wel fijn! Dan is het niet een weggegooide kans gelukkig. Nu maar weer gezellig met mij op het wachtbankje..... fijn dat je echo goed was boejse! en nu dan maar genieten dat je gewoon geen symptomen hebt, want is eigenlijk ook wel heel erg fijn en zeker nu met de bevestiging ook dat het goed zit!!! poe vermoeiend hoor peetje dat je zo moe bent en ook nog misselijk.... tja, zoveel mogelijk aan teogeven als het lukt. Lastig hoor! Deze week een wat minder drukke week verder? MFS, hoe is het daar???? echt lang niks meer gehoord!!! Stina, gaat steeds meer opschieten bij jou zeg. Gaat al richting je verlof! bizar he?! Hier dus op het wachtbankje, een vroeg ei, dag 13 al, wel erg blij mee hoef ik ook minder lang te wachten en verder ook goede pp gehad. Nu maar weer wachten dus... Wordt vervolgd! Verder ff echt rotmoment gisteren, heb mijn kat moeten laten inslapen van 15 jaar..... Wel echt beter hoor, want had grote tumor en ging er nu last van krijgen, maar toch, t is wel 15 jaar je beestje geweest. Verder snel weer verder!
@ Roos, spannend hoor, weer op het wachtbankje. Wat rot dat jullie de kat hebben moeten laten inslapen. Ik weet precies hoe je je voelt, wij hebben zo'n zelfde situatie gehad begin dit jaar. Heel veel sterkte. Hij heeft wel een mooie leeftijd bereikt. @ Msi, pfff wat een gedoe om zwanger te worden eigenlijk. Zo oneerlijk dat het niet bij iedereen gewoon even makkelijk kan gaan. @ Boesje, Fijn dat je echo goed was! @ Mamasmeisje, fijn dat het toch nog gelukt is met jullie pp @ Schism, dat zijn wel even heftige momenten die jullie hebben gehad. Al iets gevonden voor een midweekje wewg? @ Mfs, het wordt langzaamaan tijd voor een mp! Lang niks meer gehoord van je. @ Hier, slapen van R gaat iets beter. Hij zei op een gegeven moment dat hij onder de deken wilde, dus nu slaapt hij met een deken in zijn ledikantje. Verder zijn hij en zijn stapelbekers (waar hij al maanden niet meer naar omkeek) opeens onafscheidelijk, dus die "moeten" ook mee naar bed. Hij speelt er dan nog even mee en gaat dan slapen. Peuterbedje hebben we trouwens weer van zijn kamer gehaald. Hij krijgt toch een andere kamer, dus die maken we eerst helemaal af en dan verhuisd hij van babykamer naar peuterkamer. We zeggen wel regelmatig dat hij een nieuwe kamer krijgt en hij komt er ook al regelmatig, zodat hij weet waar hij aan toe is, want soms vindt hij het wel moeilijk om met veranderingen om te gaan. Deze week kan ik lekker rustig aan doen, hoef alleen zaterdag te werken Ben ook weer wat minder misselijk gelukkig, denk omdat ik nu weet regelmatiger eet dan wanneer ik op het werk ben.
@msi ziet er heftig uit!!! Hopelijk is het gewoon lekker raak dit keer.. Inderdaad een heftig verhaal, maar denk dat een wens voor een tweede inderdaad niet onder doet voor een eerste. Alleen bij een tweede heb je gelukkig al een eerste... @mamasmeisje knap van je dame !!! Yeaaaah... Lijkt me ook wel lekker, mijn meisje heeft een "ik grijp lekker in mijn luier fase"!! Bah hahaha @roos lekker vroeg ei, ook, volgens mij mamasmeisje ook al!! Hopelijk zijn het goede voortekenen... Ik ben al een beetje aan het aftellen.. Ik moet nog 8 weken werken... Pffff begint op te schieten.. Ik ga lekker met 34 weken, merk nu ook wel dat het me energie kost.. Negen uur werken op een dag is best vermoeiend.. Af en toe ook een thuis werk dagje extra, zodat ik mijn energie wat meer kan verdelen... Maar al met al niks te klagen hier... @schism balen meis.. Zal allemaal wel heftig zijn ja !! Dikke knuffel @peetje lekker dat r nog even kan wennen, zou inderdaad niks forceren!! Je hebt nog even !! Fijn dat je je ook wat minder misselijk voelt.. Hoe is het met de andere dames?!
Wauw Stina dat schiet al op zeg! Ennuhh, om je even voor te bereiden, R zit voor de 2e keer in de ik grijp in mijn luier fase, dus hij kan nog eens komen haha
Aaaahh roos, dikke knuffel. Dat is echt niet leuk! 15 jaar joh! Dat is zowat de helft van je leven! En dieren deel je ook lief en leed mee he, sterkte! 'grijp in de luier fase'??? Gatver! Gelukkig kent B die (nog) niet hahaha
Ik ben trouwens al 4 kilo afgevallen! Hopen dat dat nog positieve bijwerkingen heeft de komende 2 weken
Wij gaan ook voor een tweede. Ons kindje is nu ruim een jaar. Direct zwanger kunnen raken van ons zoontje. Helaas vorige maand een vroege miskraam gehad. Voelde al snel dat de zwangerschap niet goed ging. Volgende week nieuwe poging Ben trouwens 34 jaar. Onze beide ouders hadden moeite om na een eerste weer snel in verwachting te kunnen raken. Hopelijk bij ons wat sneller resultaat. Succes jullie allemaal toegewenst!