@msi denk zeker dat het zin in heeft, mits je nu geen ondergewicht hebt !!! Dus gooooooooo msi @beertje wat spijtig van je miskraam !!! Hopelijk gaat het de volgende x wel goed!!!
Ik leef nog! Peetje, wat is een MP? Reageer later even op iedereen. We krijgen weer een meisje! Leuk hoor. Voel nu al veel bewegen (17 WK). Ook groeit mijn buik behoorlijk en mijn borsten zijn echt groter dan vorige keer! Ze glimmen er gewoon van!
Hahaha Stina nee hoor, ik moet nu nog 3 kilo afvallen en dan ben ik volgens het voedingscentrum niet meer te zwaar
Gefeliciteerd mfs!! Leuk weer een meisje! Goed hoor msi dst je kilo's aan t kwijtraken bent! Elke kilo is er weer 1 en zeker van goede invloed op jullie traject. Hier 2 heerlijke dagen/avonden gehad. Hier jn de stad is et feest, groot festival, dus heerlijk gisteravond naar concert geweest met vrienden, lekker biertjes gedronken en echt heerlijk gedanst vndg beetje met dl over het terrein gelopen, erg gezellig en leuk. Net terug van vrienden en daar lekker gebbqd. Alleen wel ff 1 lastig ding, kwam vndg een goede vriendin tegen waarvan ik wist dat ze begonnen waren met proberen zwanger te raken n dat was dus gelukt al na 2 mnd. Ze vertelden het ook ff zo tussendoor dus werd een beetje overrompeld. Echt super voor hun want ze willen het graag en ook niet meer de jongste, maar Poe, krijg dan ook een jaloers gevoel waarom het hun dan wel zo snel lukt sn ons niet.... We hebben dit ook wel besproken hoor want m'n vriendin weet dat wij het al langer aan t proberen zijn en natuurlijk van ons vorige traject. Maar daarna ging het nog wel even door m'n hoofd....
@roos wat vervelend meid. Is vervelend om te horen. Je gunt het die ander natuurlijk ook, maar snap dat het wel even in je hoofd blijft spoken.. Knuffel voor jou.... Het festival klinkt goed !! Ik ben echt helemaal gebroken. Sta in de morgen even vermoeid op als ik naar bed ben gegaan... Zit er dus even doorheen. Slaap eigenlijk al weken slecht/ tot nauwelijks. Probeer me groot te houden, maar lukt niet meer... Pfffff... Ga straks lekker weer naar bedje... Alle beetjes helpen denk ik maar.... Hoe gaat het voor de rest met iedereen?!
Klinkt erg gezellig roos! Goed bezig! Nou en dat die vriendin t zo aanpakt vind ik een beetje raar. Had ze daar niet ff voor langs kunnen komen!? Nu komt t zo koud op je dak ik zou ook not amused zijn! Hier in de omgeving gelukkig al ff geen zwangernieuws meer. En verwacht voorlopig ook niemand, maar ja je weet nooit hè. Hier niks te melden, saaie wachtweken die veel te lang duren
Stina: wat vervelend datje zo slecht slaapt. Misschien even naar de huisarts om te vragen of hij iets heeft wat je mag hebben om te slapen? Roos: naar zeg van die vriendin om dat op zo'n manier te brengen. Als ze jouw verhaal weet kan ze het toch ook wat voorzichtiger vertellen. Mfs: leuk nog een meid! Hier nog geen ongesteldheid, maar ook witte testen helaas. Even afwachten maat, had natuurlijk ook tussendoor die bloeding. Als dat volgende ronde weer gebeurt ga ik maar eens langs de huisarts
Grr schism, je weet zo ook niet waar je op aan t wachten bent hè. Verschrikkelijk die onzekerheid! Ik vind dat een goed idee om eens naar de huisarts te gaan en na te vragen. En misschien eens hier op zp vragen of er mensen zijn die hetzelfde probleem hebben? Iig wel een fijn vooruitzicht (als deze ronde het echt niet wordt) dat jullie er samen vanaf volgende ronde weer vol voor gaan
Nou ben blij dat jullie er ook zo over denken!! Ze had het zeker wat tactischer kunnen brengen... Msi, je hebt toch do de inseminatie gehad? Wanneer kan/mag je testen? Jemig schism wat lastig zeg! Zou da bloedverlies dan menstruatie zijn geweest? Heb je je temp bijgehouden? O balen stina dat je zo moe bent... Slopend is dat! Idd proberen elk moment van rust te pakken als t kan, maar ja, je hebt wel een kleine rondlopen... Hoe is het idd met de rest??? Stil hier de laatste tijd!!
@ Msi, wat goed dat je bent afgevallen! Dan laat die 3 kilo er ook nog snel af gaan en dan hoop ik dat daarna weer bijkomt in de vorm van zwangerschapskilootjes @ Mfs, mp = meldplicht, een van de afkortingen van boesje, dus je hebt goed gehoor gegeven aan je mp haha. Leuk zeg, weer een meisje! En nu al veel beweging voelen, volgens mij is dat redelijk vroeg toch? Wel fijn natuurlijk om de uk nu al te voelen bewegen. @ Roos, vervelend zeg, dat je zo overrompeld werd door je vriendin. Je gunt het hun natuurlijk ook wel, maar ze had het dan misschien idd beter wat voorzichtiger kunnen brengen. @ Stina, vervelend dat je zo moe bent! Probeer maar alle rust te pakken daar waar mogelijk is! Hopelijk slaap je snel weer beter. Het is ook echt niks als je doodmoe bent en niet/nauwelijks kan slapen. @ Schism, bah wat een onzekerheid elke maand weer. Een goed idee om eens langs de huisarts te gaan inderdaad. En hoe gaat het met Boesje en mamasmeisje? Hier is nog alles hetzelfde, moe en misselijk. Gelukkig alleen ochtendmisselijkheid en is vrij goed te doen als ik maar op tijd eet. R. blijft deze week elke dag (behalve woe) van 13:00 tot 16:30 bij de gastouder, zodat ik 's middags na het werk weer even kan bijtanken en op mijn gemak wat dingetjes in huis kan doen (ml heeft middagdienst) Dus ik ga nu eerst eens een lekker tukje op de bank doen
@MSI: bovendien heeft een beter gewicht ook weer positieve effecten op de vruchtbaarheid, toch? . Je weet maar nooit of/hoe dat invloed kan hebben, ML en ik waren ten opzichte van de vorige zwangerschap beiden ook afgevallen en hup, binnen kortere tijd raak dan de eerste keer! @Stina: gaat het al iets beter? Pas je wel goed op jezelf? Wel even melden bij de VK hè! Toch goed als zij het ook weten, en wie weet hebben ze een oplossing. @Peetje: aha! Gelukkig dat ik aanvoelde dat ik nu toch wel even iets moest posten...Doe jij ook rustig aan? Het wordt echt beter straks! Ben nu 17 weken en voel duidelijk verschil, meer energie. Erg fijn. Vanmorgen naar de gynaecoloog geweest en gelukkig duidelijke afspraken kunnen maken over hoe ik wil bevallen. Ivm vastzittende placenta en bloedverlies moet het in het ziekenhuis, maar het mag wel onder leiding van mijn eigen VK en pas als de placenta niet komt of er is iets anders mis, neemt het team daar het (wel snel) over. Fijn!
@schism balen dat je niet weet waar je aan toe bent. Misschien inderdaad tempen zoals roos aangaf?! Ik vind dat de fijnste manier om mijn cyclus in de gaten te houden.. En als je telt vanaf je laatste bloeding (die als menstruatie tellen), wanneer zou je dan ongesteld moeten worden?! @roos vind het ook niet tactisch hoor, kan best anders... Over 10 dagen testen?! Hopelijk is het raak !!! @peetje wat fijn dat je de middagen even lekker voor jezelf hebt.. Heerlijk lekker van genieten. Gister ook even opa op laten passen, zodat ik lekker kon bijtanken.. Alle beetjes helpen, hopelijk slaat het snel om. Wanneer termijn echo?! Al een gevoel wat het wordt ? @mfs lekker dat je al goede afspraken hebt kunnen maken. Geeft een gerustgesteld gevoel denk ik !!! Ook alweer 17 weken, wat vliegt de tijd! Ik zal het inderdaad eens zeggen tegen mijn verloskundige zeggen dat ik zo moe ben. Misschien heeft ze een tip, buiten dat ik het al zo rustig mogelijk aan doe. Lees: werken en op tijd naar bed.. Weinig tijd voor leuke dingen.. Ach ja is voor het goede doel !! Af en toe wat minder... Haha.. Nog een vraagje aan jullie: waar willen jullie bevallen of waar zijn jullie bevallen?! Ik ben van moppie in het ziekenhuis bevallen, medische indicatie anders was het een geboortehuis geworden. Ik ben toen 3 dagen in net ziekenhuis verbleven, ze hebben me prima behandeld, maar toch een nare smaak achter gelaten. Dat ik nu graag thuis zou willen bevallen, mijn eigen bed en omgeving lijkt me zo mooi!!! Vriend wil het niet, maar dacht misschien willen jullie delen waarom ziekenhuis of waarom jullie thuis zijn bevallen?! Misschien hebben we dit al een keer gedeeld, maar dan ben ik het alweer kwijt ... Hihi.. Ben benieuwd..
Ben vandaag ongesteld geworden, heel fijn op de eerste dag van m'n vakantie. Tempen wil ik nog niet aan beginnen, probeer er nog niet zo erg mee bezig te zijn. En de laatste rondes tellen natuurlijk nog niet echt mee. Dus als het over een paar maanden nog niet gelukt is wil ik daar pas mee beginnen. Ik ben ook in heg ziekenhuis bevallen. Medische indicatie door m'n hoge bloeddruk, maar anders had ik hier zelf ook voor gekozen. Vond het toch wel spannend zo de eerste keer, en dan vond ik het daar toch veiliger. Was prettig, maar ook weer niet. Heel erg lang persweeen weg moeten zuchten omdat de arts nog met iemand anders bezig was. Ik heb er nog niet over nagedacht wat ik de volgende keer wil doen eigenlijk. Eerst m'n bloeddruk maar eens afwachten
@ Stina, Ik heb 16 juli de termijn echo (pfff duurt veel te lang) Zelf denk ik een meisje weet niet waarom, bij R had ik 1 dag voor de 20 weken echo pas een gevoel, en dat klopte toen wel. Ik moet wel wachten tot de 20-weken echo ben ik bang. Mijn man vind dat we die 4 weken langer best wel kunnen wachten Maar ik probeer m nog wel over te halen haha. Ik wilde in eerste instantie thuis bevallen. Maar toen de weeën toch wel heftig werden wilde ik graag pijnstilling dus toen zijn we naar het zh gegaan. Uiteindelijk maar goed ook, want R. zijn hartslag daalde te ver bij elke wee dus hij moest snel gehaald worden. Nu weet ik het nog niet. Uiteindelijk heb ik bij R toch nog wel alle pijn gevoeld omdat ik het pompje verkeerd gebruikte (drukte steeds op het verkeerde moment zodat ik tussen de weeën door bijna sliep en tijdens de weeën gewoon alles voelde) dus voor de pijn ben ik nu minder bang (denk ik nu dan he ) In het ziekenhuis geeft me wel een veiliger gevoel denk ik. Heb nog genoeg tijd om erover na te denken in elk geval.
@schism balen van je ongi!!! Ik heb het in het begin ook niet getempt dit keer bij mijn meisje wel, maar toen had ik geen regelmatige cyclus. Na de bevalling een regelmatige cyclus, maar vreemd genoeg gaf temperaturen me rust !! Maar snap dat het dan misschien meer aanwezig is. Ik had ook een te hoge bloeddruk, maar dit pas de laatste keer bij de controle, vandaar ook mijn inleiding. Ik denk dat ik thuisbevallen ook een beetje romantiseer... Haha...
wat heerlijk peetje dat je op deze manier een beetje kan bijtanken. En die misselijkheid is gelukkig alleen in de ochtend. Inderdaad elke keer op tijd een beetje eten helpt dan he?! snap dat je 16 juli zo lang vindt duren maar je hebt iig al een echo gehad toch?! Dat is wel fijn! Je zou zelf dus graag een pretecho willen en dan dus een geslachtsbepaling willen laten doen? Wel balen als ml dit dan niet wilt... tja, tuuuurlijk kan je wel 4 weken wachten maar ja, als je het eerder ook al kan weten ....En zou leuk zijn als het een meisje wordt natuurlijk he bah schism, net nu ongesteld geworden. Wel fijn dat je nu weer met een nieuwe cyclus bent begonnen en daar dan duidelijkheid in hebt. Ik snap dt je nog niet met tempen wilt beginnen,maar omdat je cyclus best wisselend is zou het wel wat duidelijkheid geven. Maar goed, ik zit er ook over te denken om misschien maar eens 1 of 2 maanden niet te tempen, en dan vooral omdat ik dan niet zo bezig ben als mijn nod eraan komt of ik dan al spotting heb of niet. Dat zou me dan iets meer rust geven, de teleurstelling is dan wel net zo groot maar dan die dagen ervoor van spanning misschien ietsje kleiner. maar ja, wil aan de andere kant mn ei wel goed benutten, lastig lastig! stina, je vk al gesproken? hier wilde ik in graag thuis bevallen maar moest uiteindelijk naar het zh omdat het zo lang duurde en ik uitgeput raakte (nacht overgeslagen). Uiteindelijk geen pijnstilling gehad en had ik toch thuis kunnen bevallen... ging ineens heel snel toch! (door het breken van de vliezen). Wil bij een 2e zeker het weer thuis proberen. Voelt het fijnste en als er maar iets twijfel is moet je toch naar het zh dus maak me verder daar geen zorgen over. In het zh moet je als je een avond bevalt toch ook wachten op de gyn dus uiteindelijk is dat in ons zh iig niet meteen veiliger. Daarnaast werkt mijn man in de medische wereld (noem liever niet precies ivm openbaar forum) en kan zelf goed ingrijpen samen met de vk als er dingen misgaan. Dit maakt het voor mij wel een stuk makkelijker denk ik! Over 3 of 4 dagen zou ik weer spotting kunnen verwachten of dus niet (en weet dan dus of het raak zou zijn of niet). Mijn god, ik zie echt op tegen die dagen!!! Het liefste zou ik dat gewoon niet meer willen hebben. De wachtendagen tot die tijd gaan me nu wel goed af doordat ik veel afleiding heb, maar ik heb zoooo geen zin in vrijdag en zaterdag, bah bah bah.
Heeeeeeh KAK schism! Nou zie het maar als een start van iets positiefs ipv een negatief einde Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan dat weet ik. Spannend Roos!!! Ik ben ook erg benieuwd en leef met je mee Hier 10 juli pas NOD