Hallo, Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Clomid? Ik ben hier erg benieuwd naar. Ik start vandaag met provera en dan mag ik op cd 3 met clomid beginnen ivm PCOS. Liefs
Ik heb niet zulke goede ervaringen met Clomid, misschien dat je meer aan anderen hebt . Ik werd er echt een heks door. Opvliegerig, kreeg hartkloppingen, vreetbuien, hoofdpijn, dizzyness en ik kon heel slecht tegen alcohol tijdens het gebruik van de kuur. De hoofdpijn en duizeligheid verdwenen na die 5 dagen, maar de rest bleef. Oh en ik kreeg er hele korte cycli door (22 en 20 dagen). Ik heb na 2 rondes gevraagd of ik over mocht stappen op injecties omdat de Clomid niet aansloeg.
Ik heb wel ervaring met clomid. Helaas deed het bij mij niet wat het moest doen. Daarbij kreeg ik een erg kort lontje en angst aanvallen. Op het moment zelf had ik dit niet door, maar achteraf weet ik waar deze opvliegerigheid en angst vandaan kwam. Dit zijn mijn ervaringen, maar bij het grootste deel van de dames(80%) slaat de clomid goed aan. Veel dames hebben emotioneel ook nergens last van. Ik lees hier al een tijdje mee op het forum en lees veel succes verhalen. Dus ik adviseer met positieve energie er in staan, wie weet is dit wel met het zetje dat jullie nodig hebben! Super spannend he, de eerste ronde met clomid. Succes meid
Mijn beste vriendinnetje gebruikt het. Hoeveel ga je nemen? 50 deed niks, 100 ook niet en ze zit nu op 150. Ze is wel wat emotioneler nu, maar voor de rest gaat het prima!
Bedankt voor jullie reacties! @Nina Sanders en ButterflyPassion; Wat naar dat jullie zulke vervelende ervaringen ermee hebben. Hopelijk zijn jullie ook snel zwanger! Ik duim voor jullie! @koekie2; Allereerst gefeliciteerd! Wat fijn dat clomid bij jou wel heeft geholpen. @Ballon; Ik begin nu met 50 mg. Ben erg benieuwd hoe mijn lichaam daarop reageerd. Ik prober er inderdaad positief naar te kijken, maar ik wil natuurlijk ook wel realistisch blijven. Ik vind het iig erg spannend allemaal. Liefs
ik heb het heel lang gebruikt, de 50 mg. eerst dag 3,4,5,6,7 en op een gegeven moment maakte ze echo's en toen bleek dat ik 6 eiblaasjes er van kreeg en ze bij mij doorgroeide tot minimaal 44mm. Veelste groot dus.. Toen op 3,5,7, 50mg geslikt en dat was al beter. Later pregnyl er bij zodat ze niet zo ver door groeide. Helaas deed dit niet genoeg en heb ik uiteindelijk ivf gehad..
Ik ben ook erg benieuwd naar alle ervaringen! Ik ben deze cyclus ook gestart met Clomid 50. Op dag 3 t/m 7 geslikt. Ik heb ook PCOS. Op dag 9,13 en 16 een echo gehad, geen eiblaasjes groter dan 10mm helaas. Hoop een soort van opgegeven en vandaag (dag 20) een echo met een eiblaasje die of net was gesprongen of binnen enkele uren ging springen! Volgende week dinsdag bloedprikken en verder afwachten.. Verder heb ik alleen last gehad van hele erge hoofdpijn en opvliegers als bijwerkingen! Succes met alles! ben benieuwd naar jouw ervaringen!
@LiesjeJ; Wat spannend! Fijn om te horen dat de clomid 50 mg uiteindelijk dan toch aangeslagen is bij jou. Ik ben benieuwd! Ik duim in ieder geval voor je. Ik kan eigenlijk nog niet zeggen ofdat deze dosis iets bij mij zal doen of heeft gedaan. Ik heb op dag 9 een echo gehad, maar daar was nog niets op te zien. Nu ben ik gisteren op dag 13 terug geweest voor nog een echo maar de verpleegkundige twijfelde. Er zat een eiblaasje dat 10mm was. Ze twijfelde alleen omdat ze veel vocht op de echo kon zien rond de cervix en daardoor dacht ze dat er misschien al een eisprong geweest was. Ik mocht meteen bloedprikken, maar de uitslagen waren ook twijfelachtig. Mag vrijdag weer langskomen voor een echo en bloedprikken. Dus nu weet ik alsnog niets. Nog een paar dagen wachten...
Ik heb van mezelf een mooie en regelmatige cyclus. Maar vanwege IUI moest ik starten met 100 mg Clomid. Helaas werkt het voor mij niet goed, ik krijg er allemaal cysten van. Daardoor hebben we al twee rondes moeten stoppen en waarschijnlijk zijn m'n twee IUI pogingen daardoor ook mislukt. Ze groeien veel te groot door en m'n eileiders zitten nu verstopt. Nu weer een maand wachten in de hoop dat m'n lichaam de boel zelf oplost. Daarna over op andere hormonen. Voor mij echt geen Clomid meer. Maar ik heb wel veel goede verhalen gehoord van mensen waarbij het wel goed werkt, vooral mensen met PCOS.
Ik heb 2 rondes clomid gehad, tweede ronde zwanger mijn cyclus werd er niet korter van (wat wel de bedoeling was). Heb de eerste ronde 25 genomen, tweede ronde 50. Heb niet echt last gehad van bijwerkingen. Misschien wat meer hoofdpijn, maar niet noemenswaardig.
@Roos; Wat jammer dat de clomid bij jou niet werkte. Ik hoop voor je dat wanneer je met andere hormonen begint deze wel het gewenste effect hebben. Succes! @Teuntje; Wat fijn dat de clomid voor jou wel heeft geholpen! Dat geeft dan toch weer een beetje moed. Dankje!
Behalve dat ik er ontzettend neerslachtig / bijna depressief van werd deed het voor mij helemaal niets. Geen enkele dosis zorgde voor folikkel groei. Nu over op Gonal F en dat doet keurig zijn werk. Maar bij een heleboel meiden doet clomid gewoon wat het moet doen. Hoop voor je dat het bij jou gewoon werkt en je snel zwanger bent!
@Elvira5 Dankjewel! Ah spannend, wel snel als je op dag 13 of eerder al een eisprong hebt gehad toch? Betekent denk ik wel dat je goed op de clomid reageert! Hoe heb je verder gereageerd op de clomid, geen vervelende bijwerkingen? Spannend steeds dat wachten he, hoop voor ons dat de tijd snel gaat!
dag dames. ik mag ook met clomid starten als mijn menstruatie er door komt. wij zijn al een jaar aan het proberen zonder resultaat. 1x een vroege miskraam gehad na 4 maanden proberen. mijn cyclussen zijn het afgelopen jaar zo onregelmatig en lang dat het onmogelijk te weten is wanneer ik nu eindelijk een eisprong zou hebben. gisteren bij de gyn geweest en ze vroeg wanneer mijn laatste menstruatie er was. ik zei dat ik ze elk moment kon verwachten (cyclusdag 44!!!) op de echo was dus te zien dat ik de eerste weken nog geen menstruatie kon verwachten. er stond een eitje klaar om te springen. ideaal moment dus om daar te zijn. heb direct de instructies gekregen om gisteren en morgen te gaan klussen. moest ik toch mijn regels gaan krijgen , mag ik starten met clomid. ohja en mijn vriend zal ook zijn zwemmertjes gaan laten testen. wat een gedoe allemaal! ik zie al op tegen die bijwerkingen en ook tegen het 'verplichte' klussen op bepaalde momenten. niet echt romantisch he?
Ik zit sinds januari aan de clomid 1e 2x last gehad van opvliegers en was erg chagrijnig.. daarna heb ik nergens last van gehad.. m'n cyclus is mooi regelmatig met 75mg dus elke maand wel 1 eitje maar helaas nog geen zwangerschap..
ik verlies een beetje rozig bloed. voor een innesteling zou dit nog wat vroeg zijn zeker? of zou het een ovulatiebloeding zijn? (heb ik trouwens nog nooit gehad)
het zijn mijn regels dat er zijn doorgekomen. ook niet normaal he? morgen beginnen met clomid en dan volgende week naar de gyn
Hallo, Ik heb ook pcos. Helaas heeft voor mij clomid ook niet geholpen. Bij 50 / 100 / 150 geen eisprong kunnen opwekken. Ook had ik erg veel last van de bijwerkingen van de Provera. Net zoals al een paar andere meiden zeggen. Hoofdpijn, kort lontje en vreetbuien Na de clomid heb ik een Leo gehad maar ook helaas hier geen resultaat. Ben nu een paar weken geleden gestart met Puregon spuiten. Begonnen met 50IE per dag. Zit nu op 100iE per dag maar nog steeds geen eitjes te zien. Veel succes allemaal!
Hoi, Hier hele goede ervaringen met Clomid. Afgelopen zomer hebben mijn man en ik ons medisch laten onderzoeken, omdat ik na 1 1/2 jaar nog steeds niet zwanger was. Het ziekenhuis kon niks vinden en verklaarde ons kerngezond en weet het uitblijven van de zwangerschap als pech. Omdat ik 35 was mocht ik op mijn verzoek gelijk beginnen met clomid. Om de eisprong op te wekken kreeg ik 1x een pregnyl spuit. Ik vond de bijwerkingen van clomid op zich nog wel meevallen en het resultaat mocht er wezen: na de eerste iui poging, ben ik nu in verwachting van een tweeling. Ik heb alvorens de behandeling mijn eileiders overigens niet laten uitspuiten. Wat wellicht ook heeft geholpen zijn de vitaminepillen die ik gebruikte tijdens de iui periode: orthica prena fem. Deze slik ik nog steeds en tot nu toe groeien de baby's heel goed. Heel veel succes! Hoop dat je snel zwanger raakt. PS: Vraag of je tijdens de iui behandeling 15 minuten mag blijven liggen. Uit onderzoek blijkt dat dit de slagingskans substantieel vergroot.