Hallo meiden, Weer even een vraagje hier.....toen ik vorige week de groei-echo kreeg met 28 wkn werd mij verteld dat ons meisje in onvolkomen stuit lag. Dit zou verder helemaal niet erg zijn en ik krijg met 34 wkn nog eens een groei-echo waar ze het weer zullen checken. Wie had dit ook en kan je er wel vanuit gaan dat (normaal) gesproken het kindje nog zal draaien? En wanneer doen kindjes dit dan ongeveer? Kan me herinneren van mijn zoontje dat hij met 25-26 wkn al goed lag voor de bevalling dus stiekem hoop ik dat dochterlief er ook niet al te lang meer mee zal wachten... En wat houdt een onvolkomen stuit dan exact in bij een bevalling? Krijg je dan standaard een KS of gaat zoiets in overleg met de gyn?
mijn zoontje lag met 34 weken ineens in stuit...2 weken later weer met koppie beneden..dus kan nog alle kanten op! stuit enz bevalling heb ik geen ervaring mee helaas...misschien eens googlen?
Mijn dochter lag de hele tijd goed. Tot 34 weken toen dacht ze blijkbaar ineens '' hey weet je wat? Ik ga eens omdraaien'' Gelukkig draaide ze nog een keer om toen ik 36/37 weken was. En daarna daalde ze vlot in zodat ze niet meer kon draaien. Kindjes kunnen dus draaien totdat ze echt ''vast'' liggen in het bekken. Zolang ze nog niet ingedaald zijn kunnen ze nog alle kanten op.
Mijn 2e draaide pas tussen de 37 en de 38 weken, had de hele zwangerschap in een stuit gelegen, maar op het laatste moment bedacht ze zich gelukkig. In mijn geval zouden ze voor een keizersnee gaan omdat mijn dochtertje erg zwaar geschat werd en ze een vaginale bevalling hierom niet zagen zitten. Gelukkig was het allemaal niet nodig... Volgens mij krijg je niet standaard een ks, maar laat je goed informeren als het zover is, beide zijn niet zonder risico's.
Hier ligt mevrouw ook nog in een stuit maar pas met 34/35 weken zou ik er met mijn gyn een gesprek over krijgen mocht het nog nodig zijn. Wel zei ze dat ze over het algemeen eerst een draai poging doen maar vaginaal bevallen is dan ook nog niet uitgesloten. Keizersnede is volgens mij echt de laatste optie
Joh 28 weken is echt nog vroeg! Mijn oudste lag met 35,5 week nog overdwars maar dat kwam goed, mijn jongste lag vanaf 24 weken al goed.
Hier was de kleine in de nacht voor de bevalling pas gedraaid we moesten ons maandag in het zh melden ivm 39 weke en stuit en van zondagop maandag goed gedraaid!!
Kindje kan inderdaad draaien, totdat het ingedaald is. Bij de een is dat bij 30 weken en bij de ander pas bij de bevalling zelf (is dan vaak niet het eerste kind). Of er een ks aan te pas moet komen ligt vaak aan de ligging en grootte van het kind. Zowel mijn zusje (volkomen) als ik (onvolkomen) waren stuit (en klein) en mijn moeder zei altijd dat haar bevallingen een makkie waren. Binnen 6 uur gepiept (van eerste wee tot en met de bevalling zelf). Tijdens mijn huidige zwangerschap ligt het meisje al vanaf het begin met het hoofdje naat beneden en is het jongetje al verschillende keren gedraaid. Hij ligt nu sinds de 29e week ook met het hoofdje naar beneden, terwijl hij bij 26 weken nog met zijn hoofd omhoog lag en daar voor omlaag en weer daarvoor omhoog. Ik vermoed alleen dat hij nu zo weinig ruimte meer heeft, dat hij nu niet meer draait, maar aangezien hij als 2e komt, maakt dat eigenlijk niet zoveel uit. Ik zou het in jouw geval nog lekker even afwachten, totdat het ingedaald is.