Stabiel gezin belangrijker dan twee ouders

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SushiLover123, 6 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Kinderen die door één ouder worden opgevoed, zijn niet bij voorbaat slechter af dan kinderen die door twee ouders worden grootgebracht. Als het gezin stabiel is, ontwikkelen kinderen zich in beide situaties hetzelfde.

Lees hier het hele artikel.

Was mij al lang bekend, maar toch goed om neer te zetten. Alleen voor de kids bij elkaar blijven is misschien dus geen goed idee, als je constant ruzie hebt.

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Helemaal mee eens, LadyXochi.

3. 4days

4days Niet meer actief

Ja ben ik het ook helemaal mee eens! Ik denk dat een gezin met 2 ouders ideaal is, maar dan kun je altijd nog beter een gezin met 1 ouder hebben dan 2 ouders die constant ruzie maken ofzo. Dat lijkt me pas echt traumatisch voor een kind...

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Meestal hebben kinderen met gescheiden ouders twee gezinnen. Ze hebben dus beide ouders nog wel en zo lang dát maar in pais en vree geregeld kan worden lijkt me er niets mis mee op te groeien op die manier...

Ik denk dat continue strijd en ruzie (of dat nou met borden gooien is of alleen maar een continu aanwezige akelige sfeer; ik zeg wel eens: je maakt misschien geen ruzie waar de kinderen bij zijn, maar dat houdt niet in dat je ook geen ruzie hébt waar de kinderen bij zijn... ) ook verre van gezond zijn voor 'n kind.

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Helemaal mee eens. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 3 was, maar kunnen nog heel goed samen door 1 deur. Ik heb een super fijne jeugd gehad en weet zeker dat hoe het nu allemaal gegaan is veel beter is als 2 ouders die bij elkaar blijven voor de kinderen, maar verder elkaar geen genegenheid tonen en/of constant ruzie hebben.

6. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Persoonlijk vind ik dit als BAMmer toch wel een fijn bericht ;)

7. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Ik, als alleenstaande moeder, wist dit eigenlijk allang! :) Maar gelukkig heeft onderzoek dit nu ook uitgewezen!

8. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ja, ik heb ook niet 't idee dat ik vreselijk slecht ben terechtgekomen, omdat ik door mijn moeder ben opgevoed... :p

Ik denk dat opgroeien met regelmaat, duidelijkheid, respect en vooral heel veel liefde het allerbelangrijkst is, ongeacht of je als kind nou door één of meerdere ouders wordt opgevoed.

9. 4days

4days Niet meer actief

Ja dat denk ik ook. :)

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Lijkt me hartstikke logisch en is ook erg oud nieuws :)

Deel Deze Pagina