Jan Smit ziet zijn vrouw liever niet aan het werk

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Cullen, 20 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Hoi TS, ik krijg er ook kromme tenen van hoor! Ik vind het middeleeuws en achterhaald. Zo.

2. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Ik raad ook aan om 's een keer het boek "verwende prinsesjes" te lezen, best een eye-opener.

en hey, ik vind echt dat op de eerste plaats iedereen lekker helemaal zelf moet weten wat ie doet met z'n leven en hoe ze het inrichten. Maar ik vind toch ook echt dat je moet werken voor je geld. En dat je je kinderen moet leren dat werken voor je geld gewoon en normaal is.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dat leren kinderen toch ook als alleen papa of mama werkt (of de een meer als de ander)?

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar hij zegt niet dat je niet moet werken voor je geld toch? Hij zegt alleen dat als een persoon al genoeg verdient best een ouder thuis kan blijven.

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd..

6. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Daar ben ik het ook niet mee oneens wat jullie zeggen, alleen.. tja, het zijn nog steeds (bijna) altijd de vrouwen die thuis blijven. Ik zou mijn kinderen ook niet 5 dagen op de creche willen hebben hoor, dat zou ik ook zielig vinden en zonde om zoveel te missen van die fantastische wezentjes.

Maar, ja moet ik het zeggen, het gaat me meer om de vanzelfsprekendheid dat de moeder dan maar thuis blijft ofzo. Het komt ook door mijn eigen achtergrond hoor, ik heb echt van thuis meegekregen dat je als vrouw niet zo veel hoeft qua school, want straks zit je toch thuis met kinderen. Ik heb wel gestudeerd en nu een leuke baan (4 dagen, vriend werkt ook 4 dagen) en ik vind dat daarmee ook een goed voorbeeld geef voor mijn eigen dochter. Mijn oudste zus heeft nog nooit in haar leven gewerkt, thuisblijfmoeder met 2 dochtertjes, na haar scheiding kreeg ze dikke allimentatie. En nou loopt haar oudste (16) al een beetje van ik wil een scooter en een appartement in amsterdam en ik denk dan vooral zo, en hoe ga je dat betalen dan, miepie? Alsof je zomaar van alles kan willen zonder er ook maar iets voor hoeven te doen. Ik begrijp dat echt niet, zo'n instelling.

En eerlijk is eerlijk, als ik de loterij win zou ik ook lekker stoppen met werken hoor, haha... zo leuk is het nou ook weer niet om loonslaaf te zijn, tis meer gewoon de realiteit van het leven.

En het lijkt me ook een stuk relaxter om te werken zonder de stress van brengen en halen van de creche, 2 afgewerkte kinderen en dan nog koken etc.. pfff. Ik zou best fulltime willlen werken en dat mijn vriend dat huisvader werd.

7. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Eeehhh ik ben een van de weinigen denk ik, maar ik heb geen moeite met full-time werkende ouders en kids hoor... In elk geval wil ik het straks wel proberen. Los van het feit dat we het geld ook goed kunnen gebruiken (wie niet?) vind ik mijn werk ook ontzettend leuk. Ik ben ook wel redelijk carriere-gericht. Ik besef me echter heel goed dat een kind je wereld gaat veranderen en dat ik moet afwachten of ik nog wel full-time kan en wil werken straks... Daarbij moet ik carriere-technisch gezien het even op een laag pitje zetten de komende jaren en dat heb ik er graag voor over natuurlijk. Maar betekent niet dat ik daarna niet weer meer focus op werk wil leggen... want dat vind ik nu eenmaal ook erg leuk:D.

Full-time is bij ons trouwens vanaf 36 uur. En ik kan met mijn baan die 36 uur indelen zoals ik zelf wil. Dat maakt het wel makkelijker omdat ik bijvoorbeeld 's avonds of in het weekend nog wat kan doen. Mijn man hetzelfde verhaal. Dus we brengen Sjaakie straks niet 5 dagen per week naar KDV...

Overall moet iedereen het voor zich bepalen toch? Ik ging zelf ook altijd naar BSO (mijn ouders moesten wel werken) en ben er niet minder van geworden hoor:D. Maar iedereen die wel (volledig) thuis wil blijven bij de kids snap ik ook prima hoor en ook respect voor! Dat is alleen niet iets voor mij en ik geloof niet dat dat mij een mindere ouder maakt toch:)?

8. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ja hier leren de kinderen dat je genoeg kunt verdienen, dat een van de ouders gewoon kan thuisblijven om zelf de zorg te dragen voor het opvoeden van hun kinderen, je kunt je kinderen ook leren dat familie heel belangrijk is, belangrijk genoeg om even je eigen behoeftes op zij te schuiven en minder te gaan werken of helemaal niet.

Niet alles gaat om werken en geld en zijn zoveel belangrijkere dingen (over verwende prinsessen gesproken ;) ) als je dan 90 bent en oud op een bankje je leven overdenkt denk je niet aan die geweldige carrière hoor maar voornamelijk aan je gezin, de liefde die je in je leven hebt mogen geven en ontvangen.

En zeg nou eerlijk wat is nu 5-7 jaar op een mensenleven? om even wat minder te gaan werken je kunt heel je leven lang je kapot werken als je wilt.

En ja dat vrouwen eerder thuisblijven, ten eerste zijn hun verzorgender ingesteld (uitzonderingen daar gelaten) als je BV geeft kan een man dat niet, wij vrouwen hebben diverse kwaliteiten vaak gelinkt aan ons geslacht wat ons betere zorgsters maakt, niets mis mee ik wil daarmee helemaal niet gelijk zijn aan een man, ik ben veel beter in de dingen die ik doe, ieder zijn kwaliteiten, mij zie je weer niet met honderden kilo's sjouwen daar zijn mannen in het algemeen beter voor gebouwd.

Mannen en vrouwen zullen nooit gelijk zijn en gelukkig maar want ik waardeer mijn kwaliteiten als vrouw enorm.

9. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Ik zeg toch ook niet dat het allerbelangrijkste is hoor... ik zeg alleen dat ik erg van mijn werk hou en er veel voldoening uit haal. En ja, ik vind voor mezelf carriere maken wel belangrijk en sta wel vaak stil bij wat ik heb bereikt met mijn achtergrond en mijn kansen... Dus ik kan me heel goed voorstellen dat ik als ik 90 ben ik op dat bankje zit en aan mijn kind, man denk, maar daarnaast ook aan wat ik heb bereikt in mijn leven en wat ik daarvoor heb gedaan... Waarom moet het 1 altijd het ander uitsluiten (overigens zeg ik niet dat jij dat zegt, maar dat is vaak wel de tendens...)

En dat is wat ik ook zeg... ik snap dat het komende paar jaar wat rustiger aan doen wordt... maar wat is er mis mee om daarna weer verder te gaan met carriere? En om die ambitie te hebben?
    En volgens mij is je leven lang kapot werken iets anders dan met bezieling, enthousiasme en bevlogenheid naar je werk gaan?

Nogmaals: geen aanval richting jou hoor, want ik begrijp je standpunten heel goed... maar vind het raar dat het altijd het 1 of het ander moet zijn...

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik snap je wel.....alleen ligt het toch echt aan de opvoeding die papa en mama meegeven. Mijn kinderen leren echt wel dat alles centjes kost en je dit zelf moet verdienen. Dus jouw`n zus heeft daar echt iets laten schieten vindt ik dan;)

Maar jij bent dus duidelijk iemand die het niet zou kunnen thuismama zijn.....prima toch:D dat heeft dan niet perse iets te maken met het feit dat je centjes moet verdienen en dat het niet allemaal vanzelf komt.

Maar dat het maar normaal is dat mama thuisblijft...nee dat vindt ik ook onzin. Al zijn er tegenwoordig ook best veel thuispapa`s....

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

helemaal mee eens!

12. Triskele

ja het was ook meer wat je je kinderen nog meer kunt leren zeg maar, misschien schreef ik het wat pittiger dan bedoeld (nadeel van geschreven woord vaak)

ja je "kapot" werken was ook maar een uitdrukking hihi je kan net zoals je zegt gewoon heel veel plezier erin hebben haha

13. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Ja toch? Kan me niet voorstellen dat ik met tegenzin naar het werk ga en hele dagen thuis ben met de kleine (afgezien van vakanties waarin ik het heerlijk vind om thuis te zijn hoor:D)... Maar kan me wel voorstellen dat anderen dit juist wel hebben...

Maar goed, ik heb nu een grote mond en blijk na de bevalling straks vast 180 graden gedraaid en zeg mijn baan op om volledig thuis te gaan spelen met de kleine hahahaha... dus laten we volgend jaar rond deze tijd de discussie nog eens aangaan :D...

Niets is zo veranderlijker dan de mens toch? :D

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik vraag me af hoe hij het stukje bedoeld:

"ik blijf niet thuis"

Is dat omdat hij niet fulltime thuispapa wil zijn
    En dus ook wil werken
    Of niet..
    Ik vind dat nl een beetje raar klinken..

Voor de rest ben ik het er wel mee eens hoor

Maar het lijkt wel of ik zoon onderliggend toontje voel dat ze niet MAG werken van hem

15. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Trouwens... 1ste keer dat ik onze pup alleen thuis moest laten voor 3 uurtjes... zat ik ook huilend op de fiets....:(:(:(, hoe zal dit straks met de kleine worden:D?

Misschien zeg ik mijn hele carriere wel gedag!

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

whahahahaha......

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha ik vrees echt het ergste straks.

18. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    O M G... waar ben ik aan begonnen???

Nee hoor, dat meen ik natuurlijk niet:), als het zo is dan is het zo hoor, en dan vind ik dat ook prima hihi.

19. Triskele

hahahaha kom ie wel even mede delen hier dan he , dan kunnen wij even meelachen, maar wat je zegt zeg nooit nooit je kunt het van te voren niet weten hoe je reageert , moeder worden is toch even iets anders en je kunt van te voren zo slecht inschatten wat je zult gaan doen.

@Sam20; met ik blijf niet thuis opmerking lijkt mij toch logisch degene die miljoenen verdiend gaat toch niet thuisblijven voor haar hongerloontje (in verhouding tot ie van hem?)

20. Smnee

Smnee Niet meer actief

Zo raar is dat dus niet? Ik vind het nog verschrikkelijk m'n hondje achter te laten hihi

Deel Deze Pagina