De winter is in aantocht en hetzelfde gezeik begint weer met mijn auto... Hij start niet... Het wordt nu echt tijd voor een nieuwe auto! Nu wil ik een 'nieuwe' auto kopen. Mijn interesse gaat naar de VW Beetle. Wie van jullie rijdt er in zo'n ding en kan mij gebruikerservaringen vertellen. Ik ben juist op zoek naar de negatieve kanten. Of wie van jullie kent iemand die in zo'n auto rijdt en weet er iets over te vertellen? Thx.
Ik heb er les in gehad vroeger. Maar als je op de achterbank zit, en je bent een beetje lang, moet je uitkijken dat je de kofferbak niet op je hoofd krijgt als hij wordt dichtgeslagen. En ik vond hem niet lekker rijden, de uitstekende wielkasten maken het erg onoverzichtelijk met stoepen enzo.
Hij rijdt heerlijk.. ik had een 1.9 TDI Maar als je aan kinderen wil beginnen, NIET DOEN! Weinig ruimte achterin, en het is een 3deurs (zou ik sowieso niet voor kiezen i.v.m. maxicosi etc.) Verder met die uitstekende bumpers etc. daar wen je wel aan.. net als dat het stuk voor het stuur ontzettend lang is.. is een soort tafel haha maar daar wen je wel aan..
Een vriendin van mij heeft er een gehad maar ze rijden niet echt zuinig en ze hebben inderdaad weinig plek achter in en ook de kofferbak is erg klein de kinderwagen moest meestal naast de kleine op de achterbank omdat het niet anders paste . Ze rijden wel lekker .
Klopt... De Quinny past er in ieder geval niet in! En met dat niet zuinig ben ik het niet mee eens.. nee hij isn iet super zuinig ofzo, maar echt zuipen doet die ook niet
Ligt er denk ik aan welk motor type je gebruikt en hoeveel je rijd want met die van mijn vriendin stond ze te vaak aan de pomp dus heeft ze hem weg gedaan.
Ze hebben dus geen 4-drs uitvoering? Hmmm, dat is wel minder. En de ruimte achterin is volwassenen te klein? Op zich vind ik stugge auto's (VW, Audi) wel lekker rijden. En qua zuipen, ik zoek wel een goedkope auto, maar met voldoende inhoud (gaat meestal niet samen) de meeste benzine Beetle's zijn toch een 2.0 Maar jij JsztD adviseert dus ivm eventueel aankomende kids om het niet te doen... Hmmm jammer
Nee ze hebben geen 4 deurs uitvoering... en ik persoonlijk vind de auto achterin best krap ja... Je hebt beetle's in 2.0 maar ook vaak in 1.6 (en 1.4 / 1.8) of een 1.9 TDI. Vind zelf stugge auto's zoals audi en vw ook heerlijk.. heb pas mijn beetle ingeruild tegen een vw golf 5. Ik heb hem bewust eruit gedaan omdat mn mannetje eraan komt.. doordat de koffer krap is met een kinderwagen & doordat het een 2 deurs is..