Maandag over een week gaan wij trouwen, we zouden het klein houden als soort van "grote verjaardag". Dit wil zeggen: wij trouwen, dan hebben we thuis voor 25 personen een buffet, en vanaf 18 uur mogen de overige genodigden komen. Nou hebben wij beiden nogal een erg grote familie, en hebben we ook nog vrienden. Als we iedereen zouden uitnodigen (zonder kinderen) dan komen we op 185 mensen die we moeten uitnodigen. (nog geen collega's, of oud vrienden die je ook graag weer wilt zien). Dus heel klein houden dat lukt echt niet (aangezien vriendje lief gek op zijn familie is) Nou doen we het thuis, en hebben we niet met iedereen contact binnen de familie. Van de familie van mijn vriend hebben we alle ooms en tantes uitgenodigd en de neven en nichten waar we echt mee omgaan. Van mijn kant hebben we een gedeelte van de familie uitgenodigd, en heel veel mensen niet. Nu komen we op een totaal aantal genodigden van 85 uit. Is nog veel! (Wil dus zeggen dat we 100 mensen NIET hebben uitgenodigd) Belt er vandaag een tante van vriendje op waarom hun dochter (dus nicht van vriendje) niet is uitgenodigd. Ik heb toen geantwoord dat er meer neven en nichten niet zijn uitgenodigd. Komt ze aan "maar ik heb al van meerdere gehoord dat ze zijn uitgenodigd". Ik heb nog geprobeerd te vertellen dat dit allemaal mensen zijn waar we meer contact mee hebben (met hun dochter hebben wij geen band, we vinden haar qua persoon niet leuk, en we gaan er niet mee om, vriendje is wel veel met haar zus omgegaan maar die is overleden, daarnaast hebben ze nog een zoon, maar boeide niet dat die niet is uitgenodigd, daar vroeg ze niet naar) Echt met elke neef/nicht die we hebben uitgenodigd, daar kan ik van vertellen waarom wel. (We gaan met een groepje elk jaar weekeinde weg, komen op elkaars verjaardagen etc) En nu komen zijn oom en tante niet, omdat die nicht niet is uitgenodigd... Wij vinden het ergens geen ramp dat ze niet komen, want het is geen verplichting om te komen, wij vinden het leuk als ze komen maar als mensen geen zin/tijd hebben om te komen is het ook prima. Maar ik vind het zoooo vreselijk belachelijk dat zij bepalen dat wij hun dochter zouden moeten uitnodigen. Ben echt kwaad hierover (of heet dat hormonen hahahaha). Het is onze bruiloft, wij bepalen wie er komt en waarom. En het gaat niemand eigenlijk iets aan waarom we mensen niet uitnodigen! Ik wil het ze zelfs vertellen, want volgens mij hebben ze niet door dat niet alleen mijn vriend een gigantische familie heeft, maar dat ik een nog dubbel zo grote familie heb. En dat het gewoon onmogelijk is om iedereen uit te nodigen. Zo hoop dat dit een beetje oplucht want voel me best wel naar vandaag. Groetjes Daphne
Daphne, het is jullie dag en jullie keus hoor! Wij hebben toen ook heel bewust keuzes gemaakt wie we wel en niet uitnodigden en daardoor was ook niet alle familie van ons aanwezig op ons feest. Karin
Lieve Daphne: Pech! Als die oom en tante niet kunnen accepteren dat jullie zelf kiezen wie je uitnodigt, is het misschien maar beter dat ze zelf ook niet komen. Weet je, ook al had je alle 185 mensen uitgenodigt, dan nog waren er ergens scheve gezichten geweest. Je doet het immers nooit naar ieders zin. Meid, geniet van je bruiloft en die zeurpieten maar in hun eigen sop gaarkoken!
Daphne, trek je er niks van aan. Wij hebben onze bruiloft ook bewust klein gehouden. En we hadden een superleuke dag! Je moet het gewoon doen zoals je het zelf wilt. 't Is jouw dag en jouw feest. Als je het helemaal doet zoals je het zelf wilt, heb je nadien een leuke herinnering aan een leuk feest en dat is toch wat je wil! Dat die tante en nonkel nu niet willen komen is hun probleem vind ik. Niks van aan trekken! Veel plezier! Saartje
Het is inderdaad jullie dag en jullie feest en echt iedereen tevreden houden lukt toch nooit.....maar vervelend is het wel. Een fijne trouwdag alvast
Ik zou zelf zoiets hebben van bekijk het dan maar! Alsof anderen voor jou gaan bepalen wie er komen. En helemaal bijdehand als tante's dan zeggen dat ze ook niet komen! Weet je ook gelijk wat je daaraan heb; laat maar! Met ons huwelijk hadden wij ook zoiets van wij bepalen wie er komen en ben je het er niet mee eens, fijn voor je!