Ik vind het wel wat ouwelijk...maar daar is niks mis mee toch? Dat is de naam die wij in gedachten hebben misschien ook, maar dat komt omdat ik alleen oude mannen met die naam ken. En datzelfde geldt voor Jan. Maar juist leuk als die oud-Hollandse namen ook blijven bestaan Ik zou er zelf niet voor kiezen, maar leuk als anderen dat nog wel doen!
ik ken een jan van 28. Het is nu wel weer modern want bijna niemand kiest het tegenwoordig, dus prima toch!
Ik heb een Jan gekend van bijna 2 jaar maar ken ook wat oude mensen die zo heten.. Tijdloos dus ! Als je het moderner wil kan je altijd nog Yan of Yann schrijven.
Even opgezocht hoor, de cijfers van Jan uit 2014. "De jongensnaam Jan is 370 keer gegeven en staat op de 35e plaats." Vrij modern dus, haha! Edit: en de naam Johannes is 202 keer gegeven in 2014, daar zullen er ook een aantal van roepnaam Jan hebben wellicht.
Ik vond die cijfers net ook! Meer gegeven dan de namen van mijn kinderen Weet je wat het is? Iedereen heeft een andere smaak. Wij zijn vrij hockey met veel dingen, maar toch heeft onze oudste een tokkie naam voor Nederlandse begrippen. Sowieso staan Engelse namen vaak bekend als tokkie. Terwijl wij een half Engels gezin zijn en dus ook kiezen voor Engels uitgesproken namen, dan is het ineens anders Kies wat jullie mooi vinden, waar jullie je goed bij voelen. De rest zal het ermee moeten doen
Mwa, ik vind het niet mooi maar wel kunnen. Iets hipper vind ik dan bijvoorbeeld: Jon, Joon Jonan Jowan Julian Jorian Jurrian
Ik vind jan alleen leuk als vernoeming. Maar om nou te roepen wat een geweldig mooie naam? Nee. Vintage is de naam ook niet, hij is niet bepaald klassiek zoals Alexander of Sebastiaan. Het is meer ouderweds en valt onder het rijtje Aap, Noot, Mies. Als ik aan Jan denk, denk ik aan iemand die uit een oedrdegelijk hardwerkend arbeiders gezin komt. Dan vind ik Ian weer een leukere variatie van de naam voor anno 2015/2016 met het idee dat ie wel leeft tot 2090? Marie is gewoon een hele klassieke naam al zou ik me hart vast houden als ze het op z'n oud Hollands gaan uitspreken. (marr-ie) Of z'n frans klinkt weer een stuk frisser. (Ma-rie)
Wel oké! Ik ken een paar jongens/mannen met de naam Jan en die zijn zo tussen de 20-25 jaar. Dirk-Jan vind ik trouwens nog leuker.
Ik vind m ook super leuk! Mijn broertje heet Jan, en daar ben ik dol op . Die is net 20. Ik vind het echt niet gek, gewoon doen!
Ik vind Jan té. Ik ken ook een Yan, klinkt hetzelfde, maar toch wat moderner. Al zou ik ook daar zelf niet voor kiezen.