Fles voeding...

Discussion in 'Zwangerschap' started by toet, Jan 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Hoi,

Ik ga de fles geven,maar kan je dit met kraanwater aanmaken of moet je pakken water in huis halen?

Groetjes,

2. gerianne

gerianne Niet meer actief

nee hoor
    gekookt water is prima in orde
    gewoon water uit de waterkoker afgekoelt in de fles

3. jet75

jet75 Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    1,015
    0
    0
    zelfstandige
    De eerste periode heb ik bronwater gebruikt en daarna gekookt water kan namelijk ook heel goed hoor . Nu mijn zoontje een dreumes is geef ik hem dreumes melk met gewoon normaal kraanwater .`

4. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Wij hebben meteen kraanwater gebruikt, kan heel goed.
    Het leiding water in Nederland is supergoed, dus waarom niet!
    Niet koken, gewoon zo in de fles.
    Ons meiske is nog niet ziek geweest..

Groetjes Kalush

5. sam

sam Fanatiek lid

Sep 11, 2005
    1,543
    0
    0
    er wordt geadviseerd afgekoeld gekookt water te geven dat doet de kraamhulp ook. ik deed het nog steeds, laatst toch maar na gevraagd op het cb of het nog nodig was. nee dus nu niet meer

6. missymona

missymona Bekend lid

Aug 25, 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    kan gewoon met kraanwater ,
    als je bronwater gebruikt moet je gelijk het pak opmaken.
    Het kraanwater hoeft niet gekookt te worden, dat is wat er bij mij in het kraamboekje staat.

7. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    Ook gewoon kraanwater! Mag tegenwoordig zei de kraamverzorgster, stondt er zelf ook van te kijken!

Hij is nog nooit ziek geweest.

8. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Ik gebruikte eerst Bar le Duc. Vond dat een prettig idee. Maar zowel de kraamhulp als het cb zeggen dat je gewoon kraanwater kunt gebruiken (zonder het te koken). Het is zelfs zo dat sommige kindjes last krijgen van bronwater. Gebruik nu dus gewoon kraanwater en het gaat prima :D

9. Gul

Gul Actief lid

Sep 27, 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Dit vind ik een intressant onderwerp, vooral na bovenstaande.
    Want bij een tv programma was naar voren gekomen dat Bar le Duc zelfde water was als kraanwater in Utrecht.

Wat is het geval: Utrecht in het Frans of zo heet Bar le Duc (en heeft dus niets te maken met de "Belgische?" Bar le Duc. Het zou dus heel erg bizar zijn als je dus als Utrechtenaar Bar le Duc gaat kopen in de winkel, want dan heb je dus gewoon je eigen kraanwater verpakt gekocht.

Ik heb zelf wel vaak flessenwater gekocht, maar dit was meer voor onderweg. En thuis gebruikte ik gekookt water. Dit uit voorzorg (zoontje was vaak ziek).

10. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

Mar 23, 2006
    975
    0
    16
    heb ook wel eens gehoord (ging over van dei watercoolers bij keuringsdienst van waarde geloof ik, maar weet het niet zeker!) dat leidingwater in NL op veel meer punten gecontroleerd MOET worden, dan waarop water in flessen, pakken, coolers gecontroleerd moet worden. Het leidingwater in NL wordt zo streng gecontroleerd dat dit nog beter is dan wat er in pakken etc zit.
    Bij van die coolers was het zelfs zo, dat als je het bijv. in je oog zou krijgen of gebruikte om je oog schoon te maken je kans op een infectie had. Of in elk geval meer dan bij normaal kraanwater.

En Bar le Duc komt idd gewoon uit Utrecht, staat er ook op.

11. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Gewoon met kraanwater hoor! Waarom bar-le-duc, spa blauw oid kopen als je water in de kraan hebt hè ;)

12. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    Goh dat was ik niet! Maar das indd dom dan!

Maar zie dat ze in den haag woont, dus ze heeft niet haar eigen water verpakt gekocht ;)
    Maar weet voor 1000% zeker dat er veel mensen hun eigen water wel verpakt kopen! :D

13. Niet meer actief

Hier gewoon kraanwater vanaf t begin en ze is nooit ziek...

14. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    youame heeft 4 weken borstvoeding gehad en daarna gewoon kraanwater
    en nog nooit ziek geweest:)

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Naast het feit dan Nederlands kraanwater erg schoon is, zit er in verpakt water vaak relatief veel mineralen enzo. En dat is belastend voor de nieren. Ik zou dus voor kraanwater kiezen, al dan niet eerst gekookt.

16. Niet meer actief

ik heb vanaf dat ik de fles gaf, bronwater gebruikt tot ongeveer een jaar. Dit omdat wij in een heel oud huis wonen en delen van de leidingen nog van lood zijn. Na een jaar ben ik gewoon kraanwater gaan gebruiken..

17. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0
    gewoon ongekookt kraanwater, maar als je voeding voor de hele dag klaarmaakt moest je het volgens de kraamverzorgster wel koken..

18. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja klopt :)

Share This Page