Enkele domme vragen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sam0110, 18 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Nu heb ik toch enkele vraagjes.

1. Voel je het wanneer je water breekt?
    2. Kan de baby je vliezen niet kapot schoppen?
    3. Mijn baby is al helemaal ingedaald, verlies je dan je vruchtwater in een plas of in kleine beetjes?
    4. Hoe ziet een slijmprop eruit?
    5. Als je vruchtwater verliest wil dat dan ook zeggen dat je opening hebt? Of kun je het ook zonder opening verliezen?

Heel domme vragen maar tja :rolleyes:

2. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ja je merkt echt wel dat je vliezen breken, het doet geen pijn maar ineens plas je in je broek.
    ik voelde een knap in mijn buik, deed geen pijn maar voelde of een ballon klapte

de baby kan je vliezen zover ik weet niet kapot schoppen nee! hoe wil hij dat doen? door het vruchtwater heen? een kindje kan zich in de laatste week minder bewegen en dan zou een kidnje van 20 wkn oid de vliezen kunnen kapot maken? nee hoor no worries

het indalen van de babyheeft niks te maken met het verliezen van het vruchtwater. je verliest drupjes als je vliezen een scheurtje hebben en een plons als ze echt gebroken zijn

de slijmprop?
    vaal verlies je die in deedltje maar ze zeggen dat het een prop "slijm" is met iets va bloederige draadjes

en nee het wil neit per definitie zeggen dat je ontsluiting hebt!

ik hoop dat je er iets aan hebt. gr

3. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ok bedankt Anniek!

Ze is gewoon zo overdreven druk in mijn buik, ze schopt me echt blauw hierbinnen en soms ben ik bang dat ze hierbinnen iets kapot maakt.

En ik had deze morgen redelijk wat slijmverlies maar dat was wit dus slijmprop kan het dan niet zijn.

Ben vaak bang dat ik het niet zal herkennen... als het begint.

Thx

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    1. Voel je het wanneer je water breekt?
    Ja, omdat je dan vruchtwater gaat verliezen. Dit kan in kleine beetjes komen, maar ook in plonsen!

2. Kan de baby je vliezen niet kapot schoppen?
    Nee volgens mij niet. Je vliezen breken uitzichzelf (of met hulp van de gynaecoloog/verloskundige) maar niet door dat de kleine ertegenaan komt. De vliezen zijn er juist om de kleine te beschermen en als ie dat dan zelf kapot zou kunnen maken heeft de natuur daar niet echt goed over na-gedacht vind ikzelf!

3. Mijn baby is al helemaal ingedaald, verlies je dan je vruchtwater in een plas of in kleine beetjes?
    Geen idee! Ik zou zeggen steeds kleine beetjes omdat het hoofdje voor de uitgang ligt en het tegenhoud. Maarja weet het dus echt niet hoor!

4. Hoe ziet een slijmprop eruit?
    Slijmerig en wat bloed geloof ik dat erbij kan zitten/zit. Maar ook dat weet ik niet omdat ik het nooit gezien heb. Verder is het bij iedereen anders natuurlijk.

5. Als je vruchtwater verliest wil dat dan ook zeggen dat je opening hebt? Of kun je het ook zonder opening verliezen?
    Er zal altijd een opening in je vliezen moeten zitten wil je vruchtwater verliezen. Een dichte ballon vol met water kan ook geen water uit ;) en de vliezen rondom je kindje is eigenlijk zo een ballon, vol met water.

5. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Met nr 5 bedoelde ik of je opening hebt aan je baarmoederhals :)
    Kun je met een gesloten bmh ook vruchtwater verliezen of moet ze open zijn?

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd zag het ook toen ik de antwoorden boven me zag! Maar vond het wel best en liet het mooit zo staan! Haha! Ik dacht dat je opening in de vliezen bedoelde ;)!

7. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Trouwens, je slijmprop wordt door je lichaam regelmatig vervangen. Je kunt dus deeltjes (of de hele prop) ook al een keer eerder verliezen.

8. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ah goed om te weten.

Het is toch lastig als het allemaal nieuw is voor je hoor.

9. selle

selle Actief lid

10 aug 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Ik ben zo bang voor het breken van de vliezen...Zie mezelf al helemaal in de supermarkt staan in een grote plas ofzo :( :)

Deel Deze Pagina