Jankende buur(t)kat

Discussie in 'De lounge' gestart door urfebe, 13 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Hoi!!

Ik wist niet goed waar ik m'n berichtje kon plaatsen, daarom hier in de lounge.

Ik woon in een leuke kattenrijke buurt, ben zelf ook gek op katten en heb er twee. Maar sinds een paar weken loopt er hier in de buurt een ongecastreerde kater rond, die zowel overdag als s nachts buiten loopt te janken. Helemaal gek worden we ervan, vooral de nachten. We hebben geen idee van wie het beestje is, blijkbaar iemand die hier nog maar kort woont, aangezien de overlast pas een paar weken is. Normaal zou ik best op zo'n eigenaar afstappen om even te overleggen over z'n dier (ballen eraf en het probleem is waarschijnlijk opgelost) maar we hebben dus geen idee van wie hij is. Buurtgenoten heb ik t ook al gevraagd (die worden er ook gek van) maar weten ook niet van wie hij is. T is geen zwerver want daar is ie te tam voor.

Iemand een idee wat we zouden kunnen doen of ondernemen om toch van de overlast af te komen? Zeker met de zomer in zicht wil ik graag m'n raam open kunnen doen haha

2. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Oow, dit had precies mijn verhaal kunnen zijn!! Ook zelf twee katten, ben heel manlijk ook met andere katten in de tuin enz. Maar hier een ongecastreerde kater die niet alleen de hele buurt bij elkaar jankt ( vooral snachts is het echt janken) maar ook nog eens letterlijk álles onder sproeit. Het toppunt was toch wel een paar weken geleden, hij stond op de schutting tussen onze tuin en die van de buren in. Hij tilt zijn staart op en sproeit letterlijk een paar meter in het rond boven de tuin, bosjes en tuinset van de buren. Bah! Zodra hij hier in de tuin komt jaag ik hem weg of zet de tuinslang er op. Hij heeft namelijk ook al tegen onze achterdeur gepiest, en onze eigen poes daardoor ook binnen....

Succes, ik lees mee ;). Weet hier overigens niet van wie de kat is, jij wel?!

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Als de hele buurt er last van heeft en niemand weet van wie ie is zou ik hem vangen en vragen bij de dierenarts ofzo of ze zijn chip kunnen uitlezen (als ie die heeft).

Dan kan je persoonlijk de kat gaan terug brengen met de vraag of ze er iets aan kunnen doen.

4. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Weet je zeker dat het geen zwerver is? Of anders uit een ander deel van de wijk komt? Wij hebben hier namelijk ook een kat rond lopen die echt van niemand is en die zelfs de kinderen in de straat kunnen optillen zonder dat ie iets doet. Niemand mist hem en er hangt geen vermist poster in de supermarkt of wat dan ook. Hij loopt hier zo al langer dan een half jaar rond.

Zou m zelfs vangen en ermee naar de dierenarts gaan, of flyers door de wijk hangen om te kijken of er iemand reageert dat ze hem kwijt zijn.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ooo herkenbaar...hier zitten er 2 elke avond vlak onder mn slaapkamerraam..gek wordt je ervan.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    halsbandje met kokertje omdoen met briefje erin dat je last hebt van het gedrag en of castreren een optie is.

Ik heb een paar jaar geleden een aanloop kat gehad, had het goed naar zn zin hier. Op den duur had hij dus een bandje om met adreskokertje. Ik maakte die open en daar stond in Hallo ik heet .... en ik heb blijkbaar meerdere baasjes. Waar kom ik allemaal thuis? Bleek het beestje - door briefjes - zeker 3 adresjes te hebben waar hij kwam buurten, kroelen en eten. Super grappig!

7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Heb er zelf ook last van. Zo'n rotbeest dat luid miauwend door de tuinen struint en alles onder zeikt. Helaas is ie zo vliegensvlug dat niemand zelfs maar een spatje water op hem heeft kunnen krijgen. Geen idee ook van wie die is.

Snap ook niet dat je je beestje niet laat helpen. Meestal willen mensen daar geen geld aan uitgeven, beest kan toch geen nestje krijgen en zelf hebben ze meestal geen last van hun eigen kater.

Voor het schoonmaken: gebruik groene zeep. Geen bleekmiddel ofzo, dat trekt ze juist aan.

En verder... emmertje water klaarzetten denk ik? Of hond lenen van iemand?
    Wij hadden enkele jaren geleden last van de kat van de buren. Stond ie weer bij de voordeur de containers onder te sproeien. Heb de deur open gegooid en een hele grote hond nagedaan. Beest schrok zo dat ie eerst vol tegen de containers knalde en toen zo snel mogelijk ervandoor. Paar dagen geen last gehad.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dit is wel heel erg leuk :D !!! Goede oplossing wel.

9. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook last van een jankende kater (hebben zelf een poes) maar het is nu ook gewoon de tijd van het jaar dat hij hitsig wordt! ;)

10. penseel

penseel Niet meer actief

Als hij van niemand is misschien samen met de buren naar de dierenarts gaan en hem laten ( zijn balletjes er af) meestal is het dan over de overlast.

Mits je zeker weet dat hij nergens van is natuurlijk en ik zou hem daarna adopteren.

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oh wat irritant zeg. :(

12. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier hetzelfde verhaal, alleen deze kater is wel degelijk van iemand, want hij heeft een halsband om.

Helaas krijgen we hem niet te pakken anders had ik er een kokertje om gedaan.

Hier sproeit hij dus ook echt alles onder, komt ook in mijn schuur en heeft mijn wagen onder gesproeid, omdat de kinderen de deur niet dicht gedaan hadden en zie de lucht er maar weer uit te krijgen.

Heb geen tips, omdat wij verder ook niet weten wat we er mee aan moeten

13. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Herkenbaar verhaal. Hier thuis 3 katten en er is dus een kat in de buurt die alles ondersproeit en ook zo jankt idd. Ergste is nog dat mijn katten nu ook beginnnen met sproeien, want die willen natuurlijk hun teratorium afbakenen en over zijn geur heen. Deden ze eerder nooit, pas sinds de komst van die jank+sproeikat. Baal er ook vreselijk van maar heb ook geen idee van wie het beestje is

14. lies276

lies276 Niet meer actief

Haha, wat leuk!

Hier ook regelmatig verliefde katers naast het huis, onder ons slaapkamerraam.
    gelukkig weten wij wel van wie het beestje is en hebben de eigenaar gevraagd of hij hem s nachts binnen wil houden.
    Helaas weet hij toch regelmatig te ontsnappen:cool:

15. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Het kokertje vind ik wel een hele leuke oplossing, we gaan m eens proberen te lokken en een bandje omdoen. Hopelijk lukt het!

Water heeft niet geholpen, m'n vriend gooide laatst een slipper tegen m aan. Daar schrok ie eventjes van, maar een uur later was ie gewoon weer terug. Ook m'n eigen meiden krijgen m niet weggejaagd. Gesproei hier trouwens ook, maar vooral op de dakjes van de schuren dus gelukkig niet zoveel last van.

Ik denk trouwens dat ie wel van iemand is, alleen wij weten dus niet wie. Deze optie gaan we uitproberen en werkt het niet gaan we kijken naar de andere opties. Bedankt voor alle ideetjes!

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hou maar op, hier ook zo'n jankbeest.
    Verschrikkelijk, word er gek van. Ik slaap snachts al zo slecht, krijg ik er nog zo'n hitsige kat gratis bij ook.
    Maar van wie het beest is? Geen idee.

Deel Deze Pagina