Hebben jullie ene bepaalde tijd dat je niet meer gebeld wilt worden en zelf ook niet meer iemand opbelt? Ik bel zelf na 21.00 uur niemand meer en wordt ook liever niet meer gebeld na die tijd omdat ik dan altijd bang ben dat er wat aan de hand is.
Nee, het tijdstip maakt mij niet uit. Als ik moe ben of er gewoon geen zin in heb neem ik gewoon niet op
ik bel zelf niet meer na 22.00 en andersom worden wij ook nooit na 22.00 gebeld. meestal na 21.00 al niet meer.
Zodra mn vaste telefoon na 22:00u gaat schrik ik meteen. Op mn mobiel, i don't care, mogen ze me bellen hoor, die ligt beneden als ik wil slapen of geen zin heb. Zelf bel ik tot 21u op vaste nrs en anders op mobieltjes na die tijd.
Hier hetzelfde! Ook weet je nooit hoe vroeg/laat iemand naar bed gaat en bel ik na 21.00 niemand meer en vind het ook niet fijn als anderen dan bellen want soms lig ik er ook vroeg in haha
Ligt eraan door wie... Soms schiet mij nog iets te binnen om 22.15 en dan bel ik gerust mijn ouders of zussen...andersom ook... Maar door vrienden/kennissen en weet ik veel wat, worden we niet meer gebeld na 21.30 ofzo en ik bel dan ook niet meer!
M'n moeder bel ik nog weleens tot 23.30 toe maar ik weet dat die laat naar bed gaat en dan heb ik haar bv op hyves gezien (krabbel of foto geplaatst ofzo), of nét nog een mailtje van haar gehad over het één of het ander. Of eigenlijk geld dat ook voor familie of andere (dichtbijstaande) naasten. Maar verder is het zo dat ik na 22.00 uur niemand meer bel of eigenlijk 21.30 niet meer en ook niet meer gebeld wil worden. Maar zolang ik online ben her en der - en mensen dat zien, mogen ze me ook bellen hoor
mijn sm belde laatst iets over 22.00 uur! (op de vaste telefoon). Ja ze was enthousiast over haar vakantie waar ze blijkbaar net van terug was (gewoon in NL trouwens) maar ik vind dat dat telefoontje ook wel had kunnen wachten tot de volgende dag. Ze wilde alleen maar over haar vakantie vertellen, terwijl wij net aanstalten maakten om naar bed te gaan. Ik vond het irritant, maar kan toch al niet veel hebben van haar.
Na 22 uur bel ik niemand meer. Maar ligt er ook een beetje aan wie, een vriendin gaat vroeg naar bed, dus die bel ik eerder al niet meer!
Hier maakt het niet echt uit! Maar mn schoonmoeder kan het zo nu en dan echt behoorlijk bont maken! Zij en haar man die werken allebei niet, en tja.. wij dus wel! Hier liggen we ook echt rond 22:00/22:30 in bed, enkel eens een uitzondering. Zij presteerd het geregeld dat ze rustig om half 1 nog gaat bellen, terwijl wij dan liggen te slapen. Ik neem dan altijd met mn slaperige hoofd op. Oh lag je te slapen, hoor ik dan?! Grrrrrr...#$^$%!!@^&%:x Mensen kunnen ons altijd bellen, maar niet rond de tijden dat mensen slapen! Als het echt dringend is, dan is het wat anders, maar dan belt ze alleen maar om te vragen of we nog wakker zijn en dat ze een kop koffie kan komen doen. Momenteel heb ik mn zinnen echt op haar gezet. Zal wel door mn hormonen komen
nou een uur of 22.00 denk ik. Vind het niet heel erg om daarna gebeld te worden hoor... Ik vind het vervelender als iemand mij voor 10 uur s ochtends belt. Soms bellen mensen/bedrijven al om 8 uur! Als ik een keer mazzel heb en uit kan slapen omdat mijn dochter uitslaapt of bij oma is ofzo dan wordt ik weer wakker gebeld en daar kan ik echt pisnijdig van worden. En ook al ben ik wel wakker, ik vind het fijn om rustig wakker te worden en niet gelijk allerlei kletspraat aan mijn hoofd te hebben s ochtends.
Oi, dat zouden ze bij mij niet moeten doen idd.... Afhankelijk van wie ik moet bellen... maar meestal bel ik na 21.30 eigenlijk niet meer op. Bij mn ouders en schoonmoeder weet ik dat het evt ook nog later kan... mn schoonmoeder belt ook regelmatig tussen 22 en 22.30, maar als dan de foon gaat weten we ook bijna zeker dat zij het is Nu liggen wij toch eigenlijk nooit voor 22.30 in ons bedje, dus heel erg vind ik het ook weer niet hoor. Bij anderen vraag ik nog wel eens tot hoe laat ik nog kan/mag bellen. Zeker in geval iemand niet thuis is en je nogmaals moet terugbellen ofzo.
Hier ligt denk ik de grens ook wel een beetje op 9 uur, pas ging om half 10 de telefoon en toen ohh help telefoon! Achteraf bleek er niks te zijn maar het voelt toch niet echt fijn... Pff... mn sm hoefde me echt niet om half 1 te bellen. Ik vind dat echt niet normaal en zou er ook echt wat van zeggen!
Mijn moeder heeft vaak avond diensten. Dan is ze eind van de avond thuis. Als ik dan nog wakker ben en ik wil haar spreken om wat voor reden dan ook, dan bel ik wel eens op haar mobiel. Mijn moeder vindt dat ook niet erg. Ik heb gelukkig nog niet meegemaakt dat er laat op de huistelefoon werd gebeld. Ik zal ook erg schrikken...
Ligt eraan wie het is. Mijn ouders bel ik na 22u niet meer want die liggen dan al in bed. Mijn schoonouders kan ik met gemak tot 23u bellen, goede vrienden/bekenden ook, dat doen we namelijk allemaal onderling. Hier bellen mensen ook geregeld na 23u nog, tot 23.30 is hier wel de limit geloof ik. Ik schrik er ook niet van als zo laat de telefoon gaat, we zijn het gewend
22.30 is de limit, bellen en gebeld worden na die tijd is eigenlijk not done. Tenzij het emergency is! Anders vind ik het beetje onnodig...