Jankende puber

Discussie in 'De lounge' gestart door Elmo, 10 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Tjah meiden, ongewenst kinderloos en toch last van een jankende puber! Niet te geloven...komt ie:

We hebben sinds de zomer een ontzettend leuk puppy. Puppy's worden groot en puppy is inmiddels een beetje puber. In het begin was ze een slopertje (zoals het hoort) en na een paar kabels en tandjes in de meubels hebben we haar toch (met pijn in het hart) in een bench gedaan.
    Mevrouw vindt het PRIMA, die bench. Als we naar bed gaan dan sjeest ze echt, vanaf de andere kant van de kamer, haar huisje in. Niks aan de hand dus. Ligt een lekker dekentje in, een vlostouw en een bakje water. Als ze zich bedrijft voelt trekt ze zich ook terug in haar huisje (neefje van 4 jaar). Dus een hekel aan haar mooie zilveren verblijf...lijkt er niet op.

Toch doet ze sinds kort een beetje anders :(
    Als we op bed gaan piept ze nog wel even....zien we maar als een beetje protest maar als mijn man s'ochtens weggaat....dan begint ze met haar gejank!
    Vanmorgen (6.30 uur op je vrije dag) gillen. Janken, tieren, stampen door haar huisje heen. Geen land mee te bezeilen. Als ik beneden kom (wanneer ik wil, laat me dus niet terroriseren) doe ik haar bench open en negeer haar gewoon. Heb eens gehoord dat de hond zo minder hysterisch doet maar doe dit pas heel kort.

Is er iemand met een gouden tip! Zien we iets over het hoofd?
    HELLUP 8)
    Verder is het een schat en heb ik helemaal niks te klagen. Ze is een kanjer...maar niet s'ochtens als mijn man het pand verlaat.

Bedankt alvast,
    Elmo

2. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ff een vraagje geef jou man 's ochtends aandacht aan je hondje? of juist niet (laat hij haar een plasje doen etc?)

liefs z

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

In principe mag ze er altijd even uit. Buiten plassen even hollen....ja, daar gaat het blijkbaar fout...dan haar bench weer in (ooops). Nu ik het schrijf denk ik, misschien niet meer doen. Maar eerst deed ze het dus niet. Ging gewoon haar huisje weer in.
    Misschien omdat ze nu puber is (en haar plas kan ophouden) er niet meer uitlaten.
    Dan gilt ze volgens mij omdat manlief beneden is en haar er niet uitlaat.
    Pfff..ben je overal op voorbereid...gaat ze janken!

Hihihi...wat een draak he!

Elmo

4. Niet meer actief

Onze border is 5 en heeft ook van die nukken.
    Al heel lang gaat ie als een gek zitten piepen en janken als mn kids op bed gaan...en ook als we afscheid nemen van iemand aan de telefoon...
    Hij herkent als het ware het gesprek met afsluiten.

We hebben hem al eens mee naar boven genomen als we de kids op bed brachten, zodat hij kon zien waar ze bleven als ze naar boven gingen.
    Maar het maakte niks uit, hij doet het nog steeds.
    Zo erg dat mijn man hem echt bezig moet houden en aan moet spreken...en dan nog is het moeilijk omdat hij compleet gefixeerd is op de jongens.

Dus ik ben benieuwd wat daar de oorzaak van is...hij is zn pubergdrag voorbij.
    Nu kun jij nog zn puberaal gedrag de schuld geven.
    Ik wil je niet ongerust maken maar bij onze hond gaat het dus gewoon niet weg he :(

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Misschien moet ze inderdaad plassen.

Ik laat mijn hond altijd zeuren als hij stampij maakt. Maar hij zit niet in de bench.

Hij wordt om 7 uur altijd even uitgelaten en daarna weer teruggezet. Ik kom een twee uurtjes later.

Zit je ook op een hondenforum? Die kunnen je misschien ook helpen.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Plassen kan het dus niet zijn...want ze gaat er eerst uit (door manlief).
    Hmmm zo'n hondenforum....weet niet hoor ;)
    Misschien ga ik ff op zoek naar een trainer in de buurt....
    Als er nog suggesties zijn...welkom!
    Elmo

7. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Een tip: Ik zou haar pas uit de bench doen als ze stil is! Zo merkt ze van , hey als ik rustig ben, mag ik eruit!

Moet je wel een goede timing voor hebben hoor en ook een paar weken volhouden! ;)

8. Niet meer actief

Hee Elmo,

Ik weet niet precies hoe oud je hondje nu is, maar zou het niet o kunnen zijn dat ze loops moet worden? Nu heb ik daar geen ervaring mee (wij hebben een reu) maar vrienden van ons hebben een teefje van nu 1 jaar en toen ze 2 maanden geleden loops werd vertoonde ze de periode daarvoor ook precies hetzelfde gedrag als jouw hondje. Dat wat je doet met negeren is (bijna) goed. Je doet nu wel het deurtje open van haar bench dus geef je haar in principe ook aandacht (ook al zeg je niets tegen haar). Wat ik zou proberen is als je beneden komt haar compleet negeren voor een minuut of 5. Dus haar niet aankijken, bench niet opendoen en niets tegen haar zeggen(ook al kan je haar achter het behang plakken op dat moment). En als ze stil is, haar uitbundig belonen en haar uit de bench halen. Ze zeggen dat er geen grotere straf bestaat voor een hond dan hem/haar compleet te negeren. Onze hond had er ook een handje van, toen hij nog in de bench zat, om ook de boel bij elkaar te janken en proberen een gat in de bodem te krauwen. Echt op bed blijven liggen kon ik ook niet, ik was veel te bang dat de buren last zouden hebben van onze hond. Dus ik naar beneden, hem 5 minuten genegeerd (of korter als hij eerder stil was) en dan belonen. Het hielp wel. Ik hoop dat jij ook een oplossing vind.
    Oja, wat voor soort hond heb je (gewoon nieuwsgierig :oops: )

Liefs, Tanya

9. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    tarzo is nu twee maar heeft als pup en puber ook wat afgejankt zeg :confused: en zo ineens ook over gewoon negeren voor zover dat lukt ;) en dat plasje van je man gewoon door doen ze kan en zal er echt wel aan wennen wij deden het ook zo aan het begin, valt niet altijd mee ik deed om het geluid te dempen nog weleens een wollen deken over de bench tja hielp niet echt maar als ik er nu aan terug denk denk ik wel eens wat was ie toch ook een :evil: met vlagen hahaha

suc6

10. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    een deken over de bench doen
    dan ziet ze je man niet
    en hoeft ze ook niet uit

ik weet niet hoelaat jullie naar bed gaan maar alst om en nabij 11 uur is moet ze het met groot gemak tot 8 uur in kunnen houden

later zelfs als het nodig is maar ja goed ze blijft wel afhankelijk van jou
    en als jij moet plassen ga je het ook niet ophouden alleen omdat je het kan
    dus kijk daarmee uit en doe het niet te vaak

en idd een hondje de hele nacht opsluiten even er uit en gelijk weer terug is niet goed
    dus als je dat achterwege laat zou het wel eens de oplossing kunnen zijn

suc6 ermee

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, negeren zijn wij ook voor!
    Maar het vervelende is dat ik dan bang ben dat het TE lang duurt tot ze d'r waffel houdt. Ik werk drie dagen in de week en sta al extra vroeg op....als het te lang duurt voor ze rustig is dan krijg ik het benauwd qua tijd. Nouja...we gaan het proberen!
    Manlief negeert tot ze rustig is, als ze lief is eruit en even plassen. Ik negeer haar, tot ze rustig is dan eruit en snel wandelen ;)

Loops worden zou wel kunnen denk ik, nooit aan gedacht! We hadden het er laatst wel over maar weten niet hoe dat liep bij haar moeder (schijnt gelijk op te gaan). Ik kan er wel een keer een rekensommetje tegenaan gooien.

Oh, wat denken jullie goed mee! Thanks thanks thanks!

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Pas idd maar op met zo'n hondenforum. Heb dezelfde probs met ons hondje (sinds ik zwanger ben btw, hij is al bijna 7) en op zo'n forum kreeg ik gelijk dingen naar me toe gegooid dat ik aso was om m'n hond in een bench te hebben en dat ie maar bij me in bed moest etc. etc.
    Niet tips waar je werkelijk wat aan hebt dus ;)

Bij ons gaat het btw hetzelfde. Hij mag er ff uit als m'n vriend naar beneden gaat, plasje doen en als hij weggaat er weer in. Door constant te zijn, hem vooral niet uit de bench halen terwijl hij jankt en hem zoveel mogelijk te negeren gaat het wel een stukje beter nu!

Ik denk dat je ook niet veel meer kunt doen dan dat. Sterkte en hoop dat die pubernukken er snel weer uit zijn bij jullie hond :)

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dank je wel! Geen hondenforum dus...bij me in bed...DAAAG
    Ik heb twee honden en wil niet de ene in bed (omdat ze lekker klein is) en de ander beneden!

We hebben trouwens een kruising tussen een JR en een Chi Tzu. Ze was trouwens wel de pieperigste van het nest. Als ik de kamer verlaat..piept ze heel zachtjes bij de deur. Dit gedrag negeren we van dag 1 en is dus niet hinderlijk. Visite vindt het wel schattig ;) maar negeren het verder ook.

Ben wel blij dat we niet de enige zijn...

14. HOI HOI

Een bench is helemaal niet erg hoor, ze weten niet beter en wat ze doen is puur aandacht vragen! Na een half jaar liggen ze toch bij je in bed :oops: :oops: Ja wij zijn van die randdebielen, maar qua opvoeding blijft het voor mij een hond!

De jongste van ons is een reu, maar kon krijsen al een varken! :confused:
    Heel moeilijk en het heeft wat nachtrust gekost, maar het is over gegaan. Dat van de loopsheid weet ik niet, maar zou kunnen natuurlijk.

Maar in ieder geval geef haar pas aandacht (ook kijken of kooi open doen zonder woorden) als ze een paar minuten stil is! Ze gaan dat snel begrijpen dat als ze stil zijn dat ze eruit. En dan inderdaad heel overdreven de hemel in prijzen.

Bij ons moest ie in het begin ook terug en ja dat is niet leuk, geef haar iets heel lekkers waar ze helemaal weg van is. Bij voorkeur iets waar ze mee bezig kan zijn. En dan meteen weg gaan, niet blijven hangen en er geen drama van maken. Ik bedoel hiermee niet een heel verhaal ophangen, zij luisteren naar je toon! Gewoon hond erin, iets geven deurtje dicht en weggaan. Doet effe zeer hoor, maar het is beter voor je hond.

's-Nachts geen water geven, dat hebben ze niet nodig hoor.

Hoop dat je er wat aan hebt.

liefs Sophia

15. He Nies,

Effe een vraag, geven jullie kids aandacht aan de hond als ze naar bed gaan? Of visite die weg gaat?

Probeer er een feestje van te maken in de vorm van iets heel erg lekkers of zijn favorite speeltje. Maar absoluut niet met hem praten. Daar reageren ze heel heftig op.

Je moet hem dus afleiden, maar dan met iets waar die dol op is. Misschien een idee om hem mee uit te nemen als de kids naar boven gaan. Op het moment dat zij naar boven vertrekken en hij wil gaan piepen dan meteen roepen dat ie mee mag, en dan effe wandelen. Dat vind ie waarschijnlijk helemaal geweldig! En dan ziet ie 't ook niet, wie weet helpt het.

LIEFS SOPHIA

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh, water zit er standaard in..hebben twee bakkies ;)

Maarre...weggaan is in de avond en als ik ga werken dus ook geen probleem. We zeggen inderdaad heel weinig (alleen kom meisje, in je mandje, zo noemen we het gewoon) en verder niks. Het is net of ze weet dat ik nog boven ben, als manlief weggaat, en eist dat ik kom...doe ik dus niet. Uiteindelijk moet ik toch eens naar beneden....maar nu dus lekker in haar metalen huisje laten zitten tot ze d'r waffel houdt!

Heel goed! Dit programma begint vandaag hihi

17. Jankt ze tot jij uiteindelijk beneden bent?

Heb je de mogelijkheid het een keer uit te zitten boven (zonder geluid van badkamer etc te maken) ?
    Ze kunnen het soms uren volhouden he! Maar als ze na 2 uur jou zien (terwijl ze nog jankt) dan houdt ze het morgen nog langer vol! Honden hebben geen benul van tijd!

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nee weet ik.....maar wil als ik wakker ben toch wel heel graag naar beneden....;)
    Ik ga haar gewoon (makkelijk gezegd) in haar bench laten...tot ze kalm is. Owww en het is zo'n schatje...dat wordt wat!

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Succes Elmo. Zo gaat het vast en zeker lukken.

Over hondenforums: ik kom heel frequent op www.hondenforum.nl en haal daar ook hele nuttige tips. Tuurlijk zit er wel eens een onzin advies bij maar meestal kun je er wel vinden wat je zoekt. Er zit in ieder geval heel veel ervaring.

Terwijl ik dit aan het typen ben, geeft 1 van mijn honden aan dat dit geen weer is om buiten te zijn en dat ik hem NU, dus echt NU, naar binnen moeten laten. Hij gaat met beide voorpoten over het raam heen. Heerlijk he, honden? Maar goed, ik wacht dus ook even tot hij wat anders gaat doen. Als ie straks weer aan het snuffen is in het gras, mag ie weer naar binnen. Eerder niet.

20. Ik ken het, kijk maar in mijn album!

Wat je nog eventueel kan doen. Is een tijdje een warme kruik en een tikkende wekker of horloge bij haar leggen. Dat geeft rust en herinnert aan haar moeder en het warme nest.

Dat van wachten met naar beneden gaan, hoef je neit zo klang vol te houden hoor. Zij assosieert haar gejank met het feit dat jij tevoorschijn komt. Ze is ervan overtuigd dat dat helpt.

Deel Deze Pagina