Jankende puber

Discussie in 'De lounge' gestart door Elmo, 10 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kijk jij hebt goed opgelet op het forum!

Ik heb de mijne helaas aangeleerd dat ie zachtjes mag blaffen (je moet echt grote oren hebben om het te horen) als ie door een deur moet. Het is de zwarte, zie album. Die witte is de jongste en staat gewoon heel dozig voor het raam te kijken of ik onderhand eens kom.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ze is van juni...dus kruikjes en wekkers lijken me in haar geval niet relevant. Het advies hebben we inderdaad wel gehad toen we haar net hadden. Maar het ging zo goed....tot nu...

Die link ga ik wel ff bekijken!

Als ze begint ga ik er niet meteen uit hoor...pas als ik van plan ben mijzelf aan de buitenwereld te tonen ;)

3. Succes dan maar!

4. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ik heb hier ook zo´n puber op schoot ( jackie van 5 maanden), die af en toe even `meeleest`op het scherm :D
    Precies hetzelfde probleem. Gaat dus bench in ´s nacht omdat ie al een paar keer in de bijkeuken had geplast. Andere hond slaapt ook in de bijkeuken en daar staat de bench ook.
    Als we gaan slapen blaft ie altijd ff, maar als dat genegeerd wordt, stopt dat vrij snel. Maar ´s morgens....
    Mijn man gaat idd ook meestal eerder weg en laat hem niet uit (is mijn taak ´s morgens). Hij gaat meestal rond 6.40 en vanaf dan is het kassa. Vooral als hij geluid bij de buren hoort.
    Ook ik kleed me dan op mijn gemak aan en laat hem meestal rond 7.15/7.30 uit (vroeg zat dacht ik zo...).
    Hij blijft dus blaffen tot ik beneden ben. Kan dan rustig alvast brokken klaarzetten enz. Zo gauw ie me ziet, stopt het blaffen. Maar ik wil dus ook dat het boven al stopt :(
    Ben vanmorgen opgestaan, niks gezegd en hem bij zijn nekvelletje naar de grond gedrukt tot ie piepte. Daarna weer naar boven gegaan en gaan douchen. Heb toen een hele tijd niets gehoord, tot vlak voordat ik naar beneden ging.
    Hij blijft toch echt ´s nachts in die bench hoor, anders wordt ie nooit geheel zindelijk. Als ie gewoon los in de bijkeuken mag slapen (wat we dus eerder al gedaan hebben), geeft ie geen kik! Overdag als ik moet werken, zit ie ook in de bijkeuken en wordt dan tussen de middag uitgelaten. Dat gaat goed.
    Tis wat met de hondjes! ;)

5. Hoi Elvira, lastig he en dat gejank gaat door merg en been. Maar dat nekvelletje is ook goed hoor! En soms heel onverwachts iets tegen die bench gooien wil ook wel helpen. Ze schrikken zich rot, denken ook weer dat ze hetz elf hebben opgeroepen door het gejank. Ik deed dat heel soms, mijn man had absoluut geen geduld met dat gejank en begon te schreeuwen. Never nooit niet doen waar ik bij ben want je krijgt een rotschop :oops: Weet ie dat ook weer! hahaha

Maar er iets tegenaan gooien niet te vaak doen, worden ze weer bang en willen ze al helemaal niet meer in dat hokkie! Maar die 2 van ons vinden het prachtig in hun eigen domein! Zelfs die van 7 en die heeft ook de harde weg moeten bewandelen hoor!

6. Wat een schatjes trouwens, heb even in je album gespiekt!

7. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Thnx Sophia ;) Het zijn ook echte lieverds en poepies :D
    Denk dat ik idd de nekveltaktiek zonder praten even ga voortzetten. Leek goed te werken vanochtend ;)

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Kijk maar uit Elvira....straks word je beticht voor hondenmepperij ;)
    Dieren liggen hier nogal gevoelig volgens mij ;)

Onze draak heeft ook een lekker nekkie hoor.... 8)

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ach, ieder kiest voor z'n eigen oplossing. Hou er alleen rekening mee dat in de nek pakken vooral gebeurd bij prooibijten en veel minder bij correcties. Wolven blijken elkaar veel meer over de neus heen te corrigeren. In de nek, en zeker daarbij schudden, doe je met prooi. Als je dat bij je hond doet, snapt ie er niets meer van. Dan denkt ie dat je hem gaat vermoorden.

10. De mama pakt ze ook bij de nekvel hoor!

De neus is de meest gevoelige plaats van de hond en daar mag jehem nooit straffen, mijn man doet het wel eens, maar dan krijgt ie ook een mep!

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als ik GUUS zeg...is dat voldoende...
    Dat is blijkbaar eng genoeg voor ons kleine terrorisje.

12. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Nou, ik druk hem ook meer naar de grond en als ie dan denkt dat ik ´m ga vermoorden, heeft ie toch echt een schroefie los...Geloof ook niet dat die dat denkt ;)

Elmo, ben niet zo bang voor wat anderen ervan denken. Doe lekker wat ik denk dat goed is en weet zekers dat ik geen beul ben ;)

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Goed zo! Moet ook....was meer nav een topic over een kat...;)

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Kijk maar eens naar wolven, nek wordt zelden gebruikt. Mama wolf pakt haar pups over de neus. En nee, ik bedoel niet dat je daar je hond mept of keihard knijpt ofzo. Maar je hand over de neus van je hond leggen is een teken dat jij dominant over hem bent. Daar is ook de werking van halti's en follow me's enzo op gebaseerd.

15. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Sommige mensen zijn nu eenmaal erg goed om overal een drama van te maken ;) Trek me daar nooit zo veel van aan...Je kunt je wel overal druk over maken!

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow Pendrag...deze laatste opmerking is voor mij denk ik hoor! Jullie hebben vast gelijk gepost ;)

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Vast. En ik bedoel echt niet dat je hond meteen een enorm trauma oploopt als je hem in z'n nek pakt en op de grond drukt hoor. Als het werkt voor iemand die daarvoor kiest, prima! Ik vind het zelf gewoon leuk om te weten waarom iets werkt, hoe honden het onderling doen en daarbij aan te sluiten. Het schudden is wel iets waar ik serieus voor zou willen waarschuwen. Omdat het voor een hond onnatuurlijk is om door elkaar geschud te worden, kan het zijn dat je hond daar heftig op reageert en uit angst gaat bijten.

Maar verder heb ik de oplossing van niemand hier willen afkeuren ofzo hoor.

18. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ja was voor jou Elmo ;)

Pendrag, zal idd ook best kloppen wat je schrijft. Op mijn hondencursus van eerste hond werd wel nekvel genoemd...kan vast beiden dan. Ligt ook aan de manier waarop natuurlijk. Zoals ik al zei rammel ik ´m niet helemaal door elkaar, maar druk ik ´m zijwaarts op de grond. Ook om te laten zien dat IK de baas ben ;)

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat weet ik ook wel hoor.
    Ik vraag om meningen en ben blij dat er mensen zijn die zich verdiepen in de opvoeding.
    Wij hebben ook heel veel info gevraagd aan mensen die er "verstand" van hebben en het gaat dus allemaal ook ontzettend goed, op dit geintje van mevrouw na.
    Dacht het wel op te kunnen lossen met wat tips van hier....en dat is gelukt mag ik wel zeggen!
    Als ze moordneigingen naar mij toe krijgt (ivm het negeren....dan horen jullie het wel ;)).

Bedankt allemaal!
    Elmo

20. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Om even op die wolven terug te komen. Doen die moeders hun bek om de neus van de pup, of hoe moet ik me dat voorstellen.
    Ik zou dan dus gewoon mijn hand om zijn neus moeten doen...of niet

Deel Deze Pagina