Jankende puber

Discussie in 'De lounge' gestart door Elmo, 10 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja denk het wel Elvira.
    Ik pak Guusje ook wel eens bij haar neus...kijk haar dan aan (zonder te lachen...hoe moeilijk soms) en zeg dan heel gemeend: FOEI Guusje
    De ziel.....bibber bibber...staat ze voor je...:)

2. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Hihi wat een watje.... Onze Loek is heel stoer, maar snapt wel dat ik de baas ben ;)

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dat www.hondenforum.nl is dus juist dat forum waar ik die heeeeele slechte ervaringen heb :(
    Niet alleen bij m'n eigen topic maar ook dat ik met open mond sommige andere topics heb gelezen waar de TS finaal met de grond wordt gelijkgemaakt als ze het er niet mee eens zijn.

Maar goed, ben blij te lezen dat er ook nog mensen zijn die wel goede ervaringen hebben met dat forum. Ik weet iig voor mezelf dat ik daar nooit meer een vraag durf te stellen ;)

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hihihi...nou ja...ik heb inmiddels een paar goede tips vergaard hier ;)

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Waar dit forum al niet goed voor is :D

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ja, zo doen ze dat precies. Bek om de neus heen. Ik gebruik dat bij onze reu nog wel eens. Die knuffelt graag maar is op zijn manier ook lichtelijk dominant. Tijdens het knuffelen doe ik dan mijn hand over zijn neus. Hij vindt het heerlijk en de rangen zijn op een ontspannen manier duidelijk. En als ie wat uitvreet wat niet mag en ik kan het niet negeren, gebruik ik het soms ook. Dan knijp ik zachtjes. Ik heb wel hele gevoelige honden, dat scheelt natuurlijk. Als ik mn stem iets verhef, duiken ze al in elkaar alsof ze een enorm pak slaag krijgen :D de mietjes.

7. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Hihi daar hebben mijn Jacks dus geen last van...
    Ga het zeker eens proberen! Bedankt voor de tip!

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ben blij dat mijn woefebeest niet het enige mietje is!
    :)

9. Dat is een fijne tip Pendrag, ga ik ook proberen voor die keine witte rotzak!

Ik schaam me overigens de oren van me kop als je een keer je stem moet verheffen als er anderen bij zijn. Die kijken net alsof je je hond altijd afmat. Tja en die schattige pluizenbollen zoeken gelijk heel overdreven dekking!

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

O o o o...wat een herkenning...ons loeder doet dus net zo!

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dit gebeurt vrijwillig, net als het op de rug gaan liggen. Dus niet geforceerd zoals mensen dat doen bij hun hond. Ik ben er zeker geen voorstander van. Als mijn hond iets doet wat niet mag, zet ik hem apart. Een soort strafhoekje. Dat betekent voor hem dan dat zijn gedrag straf veroorzaakt. Hij zal dat gedrag daarna dus gaan vermijden.

Misschien is het handig om eens te kijken bij hondenplaza. Daar zitten mensen die veel ervaring hebben met honden. Zomaar even over de neus pakken kan bij sommige rassen heel fout aflopen.

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Dat kan het zeker, als je een enorm dominant exemplaar hebt, of een erg angstige hond. Maar ik vind persoonlijk het risico bij in de nek grijpen en neerleggen veel groter. Dan dwing je je hond in een onderdanige positie. Niet iedere hond accepteert dat. Veel van de beten door de hond bij hun eigenaar komen hieruit voor.

Wat ik bedoel is dat als ik mijn hond knuffel, ik bij mijn reu expres zorg dat ik wat 'dominant' knuffel. Ik aai hem dus over zijn kop en pak hem over zijn neus. Hij accepteert dat zonder problemen en het geeft gewoon duidelijkheid over onze relatie. Bij mijn labradorteefje doe ik dit juist weer niet. Haar aai ik juist onder haar kin en op haar borst zodat ze zelfverzekerd genoeg blijft.

En bij wangedrag: ik zweer bij negeren of een time out. Wat jij een strafhoekje noemt. Ik zet ze dan altijd in de douche en haal de badmat eruit. Werkt formidabel!

Deel Deze Pagina