*update*Mirre moet aan het HSG onderzoek geloven!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mirre, 6 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Vandaag voor de 2e keer bij de gyn/fer.arts op de kinderwens poli geweest!
    De cyste die ik had op 9 maart is weg (YES!) wat dat betr Goede Vrijdag! :D
    Bloedprikken op progesteron was ook wel oke....24. Ze had liever boven de 30 gehad, maar vertelde dat veel ziekenhuizen een lagere grens hebben dus dat dit niet verkeerd was.
    Inwendige echo gehad en baarmoeder onderzocht.
    Ik voelde me de afgelopen dagen zwanger en was 3 dagen overtijd. Had daarbij veel symptomen: Misselijkheid, duizelig, s morgens hoofdpijn en enorme brandende, gloeiende, pijnlijke borsten die gezwollen waren.
    Daarbij 8 dagen een temp van 37 gr!
    Het vermoeden is dat ik een innestelprobleem heb...waardoor het mis gaat. Ik had de keuze OF een kijkoperatie ondergaan om te kijken of ik endometriose heb (waar de gyn nu geen aanwijzigen tot heeft om te denken dat ik dat heb), maar waarbij ze wel de eilleiders doorspuiten, maar niet de baarmoeder met contrast vloeistof kunnen doen OF een HSG om te kijken of de eilleiders toegankelijk zijn en of de baarmoeder oke is.
    De gyn gaf aan als ik koos voor optie kijkoperatie dat er voor IVF ook een HSG gemaakt moet worden dus....
    Uiteindelijk heb ik na veel wikken en wegen (we zijn 1 uur binnen geweest :confused: ) besloten om voor de HSG te gaan!
    Deze gaat over 1.5 week plaatsvinden en wordt door deze lieve, begripvolle gyn gedaan!
    Ik heb recept voor 2 pijnstillers meegekregen en er zit niks anders op!
    Zelf heb ik het vermoeden dat 1 eilleider verstopt zit, maar ik hoop het niet! Als ik denk aan de pijn en de gevolgen daarvan...
    Maar even niet op de feiten proberen vooruit te lopen, Mirre heeft de HSG geruime tijd weten uit te stellen, maar daarmee schieten we niks op!
    We verlangen naar een kindje (of 2 ;) ) dus nu GO MIRRE WOENSDAG..zet hem op!
    Zo snel mogelijk hebben ze hem ingepland zodat ik me niet kan bedenken.

Moest het even kwijt meiden.
    Zullen jullie aan me denken die woendag de 18e!?

Liefs Mirre

2. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    He meis,
    Wat fijn dat de gyn zoveel tijd voor jullie genomen heeft en dat iig de cyste weg is. Wat dat betreft toch een btje goede vrijdag ;)
    Ik zal zeker aan je denken en vind het een hele goede beslissing van je om eerst voor de HSG te gaan! Heel erg veel succes gewenst, en bedenk dat je binnen een kwartiertje weet buiten staat.. Ik ga voor je duimen!

liefs,
    Marjo

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Lieverd,

Zeker fijn dat de gyn zoveel tijd heeft genomen voor ons.
    Ze liep al uit, maar nam alle tijd om rustig m'n vragen te beantwoorden en me gerust te stellen!
    Ik probeer ook positief te denken (echt waar!) maar heb vanaf dag 1 al angst betr het HSG en dat ook met haar besproken.
    Ze begreep het helemaal.
    Moet maar zo denken ..over 2 weken heb ik het al achter de rug! ;)

Liefs!

4. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Ik snap het, heel goed zelfs. Maar geloof me, het is echt zo gebeurd.. En tuurlijk is het niet geheel pijnloos, maar het is voor het goede doel. Ik weet wat ik zeg hoor, heel veel sterkte nogmaals en een dikke knuf! Hoop echt gauw op een positieve test en een goed verloop. Keep the faith lieverd! kuss

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hey mirre!
    wat goed dat je er toch aangaat!
    ben trots op je!

ik wens je veeeeeel succes! je kan het!

groetjes
    natasja

6. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Dank je lieve Natas!
    Zucht als anderen het kunnen doorstaan, dan moet ik het ook kunnen!
    Ff door de zure appel heenbijten, maar het komt goed.

Liefs

7. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hey Mirre,

Wat fijn dat het gesprek fijn is verlopen en de cyste weg is. Gaan jullie even lekker het weekend in zeg. De HSG ga je echt wel overleven en we gaan nu al duimen voor een goed resultaat.

Geniet van het weekend en ik ga heel hard duimen.

Liefs,
    Elvira

8. jennie72

jennie72 Bekend lid

6 jan 2007
    899
    0
    0
    Dag Mirre heel veel good luck he daar en zet hem op.....
    ik denk aan je.. Jennie

9. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Lieve Mirre,
    Ik wist dat je vandaag naar het ZH moest maar heb geen tijd meer gehad om je een berichtje te sturen. Goed zeg dat de cyste weg was!
    Fijn verder om te horen dat de gyn alle tijd nam, ja wij vonden haar ook een prettig mens!
    IK heb bij haar ook een HSG onderzoek gehad en het is mij helemaal meegevallen. Het moment dat ze de eendebek naar binnen brengen is niet prettig. Ik wil je wel aanraden om op voorhand een pijnstiller te nemen dan heb je minder last. Ik heb naderhand ook weinig last gehad.
    Je krijgt na afloop ook nog een gesprek waar de uitslag besproken wordt.
    Je bent alleen de hele middag kwijt omdat je eerst dat onderzoek krijgt en daarna weer moet wachten en dan weer een gesprek waar de foto besproken wordt.
    Hoop dat ik je een beetje gerust heb mogen stellen! Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik die graag.
    Wens je fijne paasdagen toe!
    Liefs van mirjam

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Goed zo Mir! Je zal het spannend vinden, maar misschien vind je het achteraf meevallen. Ik zal aan je denken!

11. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Fijn dat jullie me een hart onder de riem steken
    heb ik echt even nodig.

Mirjam Ja, het is echt een lieverd maar ze vertelde over te gaan naar Delft :(....weet niet precies wanneer, maar m'n lief dacht dat het eind mei is. Ben zo blij met haar! Even kijken hoe het verdere traject gaat worden na de HSG. Wel apart kom uit Delft bij de gyn naar haar toe in Voorburg en zou dan weer terug gaan naar Delft..omdat ik bij ~haar~ wil blijven ;)

Klopt! Wat je schreef...het kost me de hele middag waarschijnlijk. Ze doet 4 HSG onderzoeken na elkaar en daarna bespreekt ze deze 1 voor 1. Vind dat prima!
    Ik hou me maar vast aan jou...dat jij het ook vond meevallen!
    Die eendebek inbrengen is dat anders dan anders :(: Gisteren heb ik dat namelijk ook gehad toen ze een onderzoek heeft gedaan (uitstrijkje) en vind dat een peulen-schilletje!Beetje minder gevoel , maar niet pijnlijk.

Elvira
    Goed he cyste weg! En nu wegblijven hoor!

Jennie
    Lieffie lief dat je een reactie geeft terwijl je het zelf ook zo moeilijk hebt!
    Heb je verhaal wel gelezen hoor, maar nog geen ruimte/tijd gehad te reageren.
    Knuffel!

Prinses
    Denk maar aan me dan,
    zal jullie erop blijven attenderen ;)

Voor iedereen Vrolijke, fijne Paasdagen!

Mirre

12. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hey Mirre,

Ik begrijp het zo goed dat je bang bent voor een HSG. Sinds ik ooit eens een negatief verhaal hierover heb gehoord (jaren geleden) hoop ik al dat ik dat NOOIT mee zal hoeven maken.
    Maar 17 april gaan wij voor het eerst naar het ziekenhuis (zwemmers mannetje niet goed) en volgens mij hoort een HSG wel bij de standaard onderzoeken en ik ben zoooo bang dat ik er niet onderuit ga komen!
    Ik krijg nu al acuut buikpijn als ik eraan denk en ga maar om de dubbele hoeveelheid pijnstillers vragen als het zover is! Zie mezelf al helemaal duf van de pijnstillers en met moeite die behandeltafel opklauteren. Maar liever helemaal van de wereld dan dat ik het bewust moet meemaken. En mijn pijngrens is ook niet zo hoog!
    Maar meis, als iemand het kan, ben jij het! Ik ga aan je denken (wij allemaal hier volgens mij) en het gaat vast goed! En dan kom je terug met het verhaal dat het allemaal wel meeviel en dan durf ik ook!

Succes!
    XX Annalise

13. jackie

jackie Fanatiek lid

10 aug 2006
    1.430
    0
    0
    Ha Mirre
    succes he met de onderzoeken hoop dat er positief resultaat uit komt of iniedergeval duidelijkheid.
    Ik zelf moet aan de operatie geloven. Heel spannend allemaal maar heb een eileiderontsteking gehad daarom de keuze voor een operatie.
    Ik zal aan je denken meid en idd even door de zure appel heen bijten. Het is voor een goed doel.
    Liefs XXX Jackie

14. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Lieve Mirre, ik zal aan je denken....heel veel sterkte..

15. elle

elle Actief lid

Hoi Mirre,

Wat fijn dat de cyste weg is gegaan!
    Dat scheelt weer.
    En voor wat betreft de HSG wil ik je alvast heel veel sterkte wensen. Dapper hoor!

16. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Lieve mirre

Fijn dat de cyste weg is..en nu wegblijven!
    Ik wens je heel veel succes en sterkte voor het HSG onderzoek ik zal aan je denken.. [-o<

Liefssssss

17. Luisa

Luisa Actief lid

20 nov 2006
    289
    0
    0
    Den Haag
    Hoi Mirre,
    ik heb de HSG 2 weken geleden gehad en het viel heel erg mee!
    Ik heb namelijk bijna geen pijn gehad, alleen wat kleine ongi krampen tijdens het onderzoek en een paar uurtjes daarna.... Maar niet erg pijn. Misschien een tip: om lekker te ontspannen mijn HA had valium voorgeschreven. Ik dacht: uhmm?, toch heb ik een pil genomen 1 uur voor het HSG begon en ik denk dat het goed heeft geholpen om me te ontspannen tijdens het onderzoek.

Ik wens je van harte de zelfde erwaring en vooraal dat het resultaat posietief is!

veel liefs en succes
    Luisa

18. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    heel veel succes Mirre, ik zal zeker voor je duimen
    en gelukkig is de cyste weg, dat is in elk geval heel goed nieuws,
    succes meid!

19. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Valium...welke als ik vragen mag(Diazepam?)
    En alleen dat of in combinatie met een pijnstiller?
    Ik hoop ook zo dat ik geen nare ervaring krijg en een positieve uitslag natuurlijk! ;)

20. Niet meer actief

Hoi Mirre
    Veel succes met het HSG onderzoek!

Deel Deze Pagina