Wat n mooie foto's, zo leuk!! Hier geen idee hoe lang ze is, nu wel naar maat 74 en broekjes soms 80 (lange benen). 11 dec naar cb, ben benieuwd. Eten ze bij jullie al stukjes/geprakt? Hier wil ze echt alleen gepureerd en af en toe n hapje van ons mee.
Ik heb eigenlijk liever dat hij gaat kruipen, dan gaat staan. Schijnt voor de ontwikkeling beter te zijn. Dus probeer dat voornamelijk te stimuleren en het staan vooralsnog niet
Wij hebben dochter toen ze 1 werd een wheelybug gegeven, die word nog steeds dagelijks gebruikt! Voor J weet ik het nu echt niet. Er ligt zoveel speelgoed en met sinterklaas komt er ook al een hoop bij! Hij snapt er toch nog niks van dus echt spectaculair word het niet Ik ben bang als we nu een hoop geven dat we over 2 jr niet meer weten wat we moeten geven. @sarah28 hier wel stukjes soms ja. Maar ook nog wel gepureerd Worteltjes geef ik zo met mijn vork zeg maar in stukjes die eet hij zo weg. Het zijn wel zachte dingen die ik dan geef.
Net terug van het cb. Mevrouw gaf geen kik bij de prikjes, maar ik verwacht dat in de loop van de dag wel wat gejengel gaat komen. Ze woog 8490 gr en is 70,7 cm.
Z krijgt wel soms stukjes. Als het niet hard is. Eet ze prima! Ik wil vanaf vandaag gaan stoppen met de speen. Ik moet er snachts vaak uit voor die speen. En ik hoop dat dat minder word als ze straks geen speen meer nodig heeft.. Iemand tips om dit handig aan te pakken? Ik wil haar knuffeltje als vervanging gaan geven denk ik. En de speen gewoon helemaal weg..
W. krijgt soms ook stukjes. Ik geef hem wel eens stukjes vlees (gewoon een stukje van mijn bordje) en hij krijgt zachte worteltjes. Probeer steeds een beetje meer hem te laten wennen eraan, zijn eigen voeding krijgt hij nog wel steeds fijngeprakt/gepureerd.
Niet echt waar veel ouders voor zouden kiezen maar wij laten J snachts huilen als hij wakker is. Het is bij hem een huiltje dat hij er uit wil. Als ik dan de speen geef word hij alleen maar bozer. Hij valt dus zonder speen in slaap, alleen overdag en savonds krijgt hij de speen om in slaap te vallen. Als hij nu snachts huilt, huilt hij maar een min of 5. In het begin huilde hij wel een half uur.. dan gingen we na een kwartier wel even naar hem toe maar ook dan werd hij bozer als we weer weg gingen.
Dit idee heb ik ook idd. Heb haar wel eens laten huilen, en meestal huilt ze dan niet lang. Het is meer uit gemak dat ik erheen loop omdat ze dan gewoon meteen stil is. En dus niet het hele huis wakker maakt . soms word ze idd ook boos als ik de speen geef. Zoals vannacht. Maar meestal pakt ze hem aan en slaapt ze verder..
Heb je al meerdere spenen in bed liggen? Hier was dat de oplossing. Want ze heeft er zo altijd een bij hand. Ze kan ze makkelijk vinden omdat er een klein speenknuffeltje aan vast zit.
@Haver11 drama tot 00.30. Daarna bij ons geslapen tot half 8. Kan paar dagen duren voordat het uit zijn systeem is. Eten: f eet grof geprakt, maar ook stukken. Bijt zo van de soepstengel of rijstewafel af. Banaan gaat ook gewoon in het vuistje. Als ik hem een Roosje bloemkool of broccoli geef, kauwt hij er zo een stuk van af.
Heb ik wel geprobeerd ja. Ze zitten ook allemaal aan een knuffel. Maar soms ligt hij echt naast der hoofd. Het enige wat ik dan doe is in der mond schuiven en ze is stil.. Soms pakt ze hem wel zelf
Speen: of weg laten en een paar nachten doorbijten of meerdere in bed leggen. Hier een kindje dat geen speen wil. Broer had er vaak een stuk of 5 in z’n bed. Drama om af te leren rond zijn 3.5jaar.
Ja daar ben ik ook bang voor. Als we nu een weekje door bijten zijn we van het gezeur later af dacht ik..
Wij gingen er ook meteen naartoe zodat hij niet iedereen wakker zou maken. Maar als het midden in de nacht is worden die 2 gek genoeg niet wakker.. dan zitten ze in een diepe slaap. Slaapcoach zei dat ook. En anders moesten we ze beide laten logeren.. Maar niemand die ze beide wil hebben hoor dus ja dan maar hopen dat ze niet wakker worden. Terwijl hij echt een keel op zet. Zou denken dat de buren nog wakker worden De oudste wilde de speen rond 3.5 niet meer. En de middelste toen ze een groot bed kreeg een paar maanden geleden. Hier nooit echt een probleem geweest, maar als je het nu af kan leren zou ik dat zeker doen.