@Dame09 ja fijn is dat he?! Hoe klein ze ook nog zijn, zo leuk als ze met de andere kindjes kunnen spelen. @Lalaatje90 oei dat is irritant, helemaal nu ze hun slaap nog zo hard nodig hebben. Gaat het bij het inslapen of doorslapen mis? Hier gaat het naar bed gaan nog wel oke gelukkig, maar zodra ze wakker wordt is ze eigenlijk al weer driftig als ze niet direct haar zin krijgt. @Seffie ik heb je post gemist toen denk ik, sorry Ging het vanzelf beter of heb je bepaalde tips hoe je het hebt aangepakt?
@PippiMoustache bij het naar bed gaan kan ze behoorlijk vervelend zijn soms haha. Hangt er ook een beetje vanaf hoe moe ze is. Doorslapen doet ze ook niet hoor. Moet wel vaak 1/2 x per nacht eruit.
Vandaag zei J 'oma' tegen mijn moeder ( ze was met hem aan het oefenen haha ) Voor de rest zegt hij bah, mama, papa, ete, yamyam, aap. En ja hier denk ik ook die sprong. Als ik iets af pak word hij woedend. Laat ie zichzelf vallen op de grond en gaat dan huilen. Ik negeer het wel, het is zo over.
Ik moet een canule in zn darm inbrengen van 40 cm! Helemaal... elke dag. 200 ml water erin spuiten en via de canule poept hij het ook weer uit. En dan spuit ik er medicijnen door nog. Vandaag gaan we het voor het eerst doen. Zijn nu 2 opties mogelijk of Hirschsprung of hij heeft wel zenuwcellen maar geen reflex daar dus geeft t zelfde beeld. Biopt zal wel echt heel spannend worden... we hebben nu al veel afspraken staan elke week zeker 2.... We worden zo geleefd nu. Dat ik nog borstvoeding geef en zo vaak is nu echt super voor hem. Ze waren er in t ziekenhuis er zo blij mee omdat hij zo echt voldoende drinkt en dat geen zorg is en omdat t laxerend werkt. Dus daar zit ik ook nog lang aan vast Ons huis is nu ook zooi, de was stapelt zich op, de vermoeidheid breekt exteeem op en we vergeten afspraken (alleen ziekenhuis niet gelukkig). We maken wel echt ruimte voor de oudste, man neemt nog ouderschapsverlof op zodat hij hem naar school kan brengen ook dus in de ochtend is t ook papatijd en geeft rust. Wel duur die halve uurtjes onbetaald zo
Onze oudste zei met 13 maanden: mama, die, aai, hai, b (als wij a zeiden), nijnie, vogel, papa appel, ijs, ma (vertaling: oma), toktok, wafwaf, piepiep (cavia's), uit, bal, nee, nanie (banaan)op en aan En hij liep met 10 maanden achter zo'n loopkarretje aan. Junior zegt: uhh uhh, aaaaaaah, tatatata, mamamamamama (maar toch niet zo gericht haha), papapapapa (helemaal niet gericht), ie, huhuhu. Als zijn broer thuiskomt van school roept hij ook hard: Ah! AH! AAAAAAHHHHHH! En stapt per ongeluk traag langs tafel maar kruipt echt bizar snel. Ik moet dan zelfs rennen haha. Wat een verschil ook! De jongste ziet ook geen gevaar, sloopt graag en kun je amper alleen laten want t is een draak. De oudste was te braaf
Klinkt echt verschrikkelijk @GroeneBomen. Hopelijk krijgen jullie de hulp die jullie nodig hebben bij het leren omgaan met zijn issues (wat het dan uiteindelijk ook voor diagnose krijgt)..
Thanks dames. En diëtiste heeft net voor ons medische dieetvoeding besteld, 1 flesje per dag voor hem voor de nacht zodat hij hopelijk eindelijk eens aankomt en we allemaal wat slapen. Als hij t wil drinken Ze gaf ook aan dat hij wel echt een eetachterstand heeft. Ja dat klopt. Hopelijk is een lege darm dé oplossing
Er is een ontzettend fijn team gelukkig en we mogen elke afspraak ook samen heen. Alle tijd wordt er ook genomen. We worden echt goed geholpen. Zie er wel enorm tegenop om die 40 cm erin te duwen, omdat hij nog verstopping heeft zitten er her en der wat blokkades en dan moet je wat water erin spuiten zodat de darm wat uitzet en je dieper kunt. Brrrr
Ik kan me indenken dat je daar tegenop ziet. Maar ik denk dat hoe vaker je het doet, hoe gemakkelijker het wordt. Het wordt natuurlijk gewoon routine, hoe vervelend ook..
Ja klopt en omdat het voor kinderen niet pijnlijk is maar wel vervelend voelt is de hoop wel dat hij dit zal accepteren tzt als hij zich er beter door gaat voelen. Nu is t met een brullende en gillende uk die rood aanloopt en de spieren spant en weg wil.
Jeetje 40cm maar het belangrijkste is in gedachte houden dat hem dit zal gaan helpen. Heb wel met jullie te doen, wat een weg hebben jullie al af moeten leggen vanaf geboorte tot nu. Veel respect voor jullie. Zou graag wat voor jullie willen betekenen maar dat gaat helaas zo lastig. Fijn dat je man nog wat ouderschapsverlof kan oppakken!
@GroeneBomen; ik sta al te griezelen bij het idee alleen al.. voor jullie áls voor hem! Is het pijnlijk voor hem om die canule in te brengen? Ik hoop dat dit het gewenste effect gaat geven, en hij zn eetachterstand, op termijn, gaat inhalen. Sterkte met de volle agenda!
@GroeneBomen jeetje wat heftig! word er verdrietig van. Wat moeten jullie en jullie mannetje veel doormaken. sterkte!!
Jeetje @GroeneBomen. Wat ontzettend heftig voor hem en voor jullie om dit te moeten doorstaan. Ik leef wel met jullie mee.
Bedankt lieve dames! Spoelen is nu verhoogd naar 2x per dag, zo erg zo heftig. Zo rot... hij zit nog te verstopt. Wel is eindelijk zijn buikje niet meer zo bol en s nachts geen krampen meer na voeding. Hij moet nu speciale medische dieetvoeding om aan te komen maar hij spuugt t uit.... @Isabella2020 fijn is het niet. Hij schreeuwt het uit