Januari ‘20 mama’s - deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door RM1996, 16 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik ga ze zo bellen. Ik had rekenen gehouden met een uur speling aan beide kanten, dus dat ze tussen 15:30-17:30 zouden bellen.ja jeetje, waarom maken ze dan afspraak voor de tijd?
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  2. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Hoop dat je de chirurg nu inmiddels hebt kunnen spreken?
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Yes! En ze bood gelijk excuses aan zelfs!

    Hij is ontslagen bij de kinderchirurgie :D en blijft bij gewone kinderarts :D
    We mogen om de dag spoelen nu :D
     
    Seffie, Lalaatje90, mimi1988 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Wat een fijn nieuws!
     
  5. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Super!!! Merk je ook al vooruitgang? :)
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ja! :D

    We durven weer vooruit te kijken :D

    (Eten blijft wel enorm drama helaas en ik wil met de borstvoeding stoppen maar durf t gewoon niet).

    Heeft T nog steeds goede plasluiers?
     
    RM1996 vindt dit leuk.
  7. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Ohhh wat onwijs goed! Verwachten ze wel dat het eten beter zal worden? Is langzaam kunstvoeding overgaan te riskant? :oops:
    Had vannacht een plasluiertje maar thats it, zaten ook uraten in dus toch even overleg geweest tussen kraamhulp en vk-> na de voeding 20cc kunstvoeding om even door te spoelen en dat werkt tot nu toe goed. Heeft nu al 3 poepluiers gehad (vandaag) en 2 goede plasluiers! Afgelopen dagen waren het er maar 1 á 2. Hij komt wel in gewicht bij en mijn borstvoeding is echt op gang hij is na de voeding ook voldaan dus hij drinkt wat hij nodig had maar niet meer, nu even goed doorspoelen en dan verwachten ze dat het gereset is en het dus vanzelf zal lopen :thumup:
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Top! Had F idd inderdaad ook nodig om door te spoelen wat kunstvoeding. Fijn dat ze zo alert zijn en wat dat betreft is kraamzorg wel echt heel fijn. Leuke dame?

    Wij hebben geen idee hoe het gaat met eten, we blijven hopen dat het goed komt als t zo door blijft gaan met zn darmen. Qua afbouwen, knullige is dat als hij kunstvoeding weigert dat hij dan ook de fles helemaal kan weigeren, ook met mijn melk omdat hij een eh driftkikker is. En dat is bij hem heel reëel dat dat gebeurt, gebeurde ook met de flesjes van diëtiste die sprekend leken op kunstvoeding. Dus mijn bezwaar is nu nog groter dan mijn afkeer van de borstvoeding...
    Borstvoeding is ook zoveel beter voor zn darmen qua doorstroming.

    Ik ben er niet over uit nog.... diëtiste ook maar eens benaderen en lactatiekundige. Elke 3 uur trek ik gewoon niet meer. Als ik s ochtends beneden kom, vliegt ie al op mij af en trekt ie shirt naar beneden terwijl ik nog steeds zoveel nachtvoedingen doe. Ik wil graag kop thee drinken bij t journaal om 8 uur.
     
  9. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    @GroeneBomen fijn nieuws zeg!

    Oeh, dat lijkt me ook pittig indd, ieder 3 uur weer voeden. Hier zijn het vooral avonden en nachten dat ik vaak voed ook. Maar goed, ik ben blij dat ik nog de borst geef, want ze weegt al niet zoveel en nu eet ze al bijna helemaal niks, omdat ze maar ziek blijft.
    Denk een ontsteking in de mond ofZo, want haar tandvlees is nu ook heel rood en opgezet en het begon vanavond te bloeden. :(
    Kiezen en hoektanden komen door. Ze blijft ook maar koorts houden. Niet superhoog, maar toch.
     
  10. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Hey meiden,

    hoe gaat het met jullie en de kids?

    Hier gaat het zn gangetje, Noud gaat als een trein! Loopt/rent als een trein en begint steeds meer (na) te praten :D. Gevoelsmatig lijkt hij wel 4 vooral nu met Tijn, hij is echt in 2 weken tijd “ouder” geworden!
    Tijn doet het na wat opstart problemen ook goed, plast nu ook goed alleen afgelopen week wat afgevallen dus voeden nu om de andere voeding met 30cc kunstvoeding bij, lijkt hierbij ook meer voldaan dan alleen borstvoeding. Aanstaande woensdag hebben we een weegmoment bij ‘t cb.
     
    mimi1988 en PippiMoustache vinden dit leuk.
  11. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    @RM1996 oh dat lijkt me ook zo raar, voor mijn gevoel zijn onze kinderen nog zoooo klein, maar als er dan ineens een pasgeborene naast ligt zet het toch alles weer even in een ander perspectief! Wat fijn dat Tijn (zo'n leuke naam) nu ook goed plast. En dat gewicht zal er vast zo weer aan zitten.

    @Lalaatje90 wat vervelend dat ze zo ziek is. Hoe gaat het nou?

    @GroeneBomen hoe is het met jullie?

    Hier gaat het prima. We hebben 4 mei een afspraak bij de KNO arts voor Cato, ze vermoeden toch dat ze een vergrote neusamandel heeft (op basis van de filmpjes met snurkgeluiden haha :roflmao:), dus even kijken. Hoop dat het met neusspray opgelost kan worden en dat het niet geopereerd hoeft te worden, dat lijkt me vreselijk.
     
    RM1996 vindt dit leuk.
  12. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Ik ben vroeger ook geopereerd aan mijn neus EN keel amandelen. Ze waren zo groot als een golfbal en het belemmerde echt mijn spraak haha. Ik was juist heel blij (achteraf) dat ze operatief verwijderd zijn. Het had meer voor- dan nadelen. Heb de hele dag ijsjes mogen eten van mn moeder hahah
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Holy moly!! Wat een formaat!
     
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Wennen is dat he? Dat verschil ineens qua formaat. verstandig om kunstvoeding erbij te geven, hebben wij ook tijd moeten doen :) hopelijk is hij gegroeid
     
    RM1996 vindt dit leuk.
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Hier is t eh pittig. Ik heb weer prednisolon en zelfs weekend doktersdienst gebeld om dat aan te vragen want ik was binnen 1 dag stik benauwd. Kuur slaat aan, maar nu harde pijnlijke plek in de borst grr. F zet max 2 stappen per dag hahs, loopt graag op knieën en de broeken slijten gigantisch. Eten blijft ramp, nachten nog steeds 2 a 3 uur voeding, poepen laatste 1,5 week niet goed dus extra spoelen en meer poeder. Verder blij ei hoor! Oudste heeft nu pufjes, neigt echt naar astma :(

    Lastig kinderen met gezondheidsproblemen :(

    @PippiMoustache ben benieuwd naar 4 mei! Ik duim voor jullie
     
  16. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Thanks! :) jaa dan merk je echt hoe groot ze al zijn! Dat hebben we alleen al met de luier verschonen. Tijn is nog zo ielig en smal en Noud heeft dan echt al potige benen :roflmao:
    Morgen weten we het zeker, ben erg benieuwd. Ik merk aan de bv wel dat het moeizamer gaat dan bij Noud. Ik kolf ook minder af (voor de voeding) dat wat hij hoort te krijgen (als we het pak kunstvoeding mogen geloven) dus dat is ook wel een dingetje wat ik morgen bij t cb wil bespreken, wil niet continue aan de kolf moeten hangen als hij er niet content mee is :$
    Ohh spannend zeg! Kleine snurker! Hebben jullie al een neusspray of krijgen jullie die bij de KNO arts pas? Heeft ze dr zelf last van?
    Hoe gaat het slapen? Al wat beter?
     
  17. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    You can’t catch a break.. wat heftig zeg!
    Gelukkig doet de prednison zn werk maar balen dat je er überhaupt weer aan zit :(
    Fijn dat hij een blij ei is! Hopelijk herstelt het poepen en eten toch snel weer! Ik duim en denk aan jullie! ❤️
     
  18. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Kindjes die borstvoeding krijgen, eten over het algemeen minder dan wat kindjes met flesvoeding krijgen. Dat zie ik ook bij andere vrouwen terug. Dus daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken...
     
  19. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Ohhh oke! Alleen Is hij ook niet voldaan na de bv, blijft dan zoeken en onrustig, ook na lange sessie li&re. Morgen maar eens even op ‘t cb bespreken
     
  20. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Dat is inderdaad wel handig om even te bespreken. Maar vergelijken met flesvoeding is echt appels met peren, dus dat zou ik loslaten als ik jou was...
     
    RM1996 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina