Januari ‘20 mama’s - deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door RM1996, 16 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    nou te vroeg gejuichd, vannacht om 23 uur fles 150+5 gegeven. Tankte ze zo weg en sliep in. Maar om 3 uur wakker en zoeken naar borst, dus aangelegd en dronk 1 borst leeg, weer slapen. Half 5 zelfde liedje maar aan andere kant. Nu aan fles van 150...

@PippiMoustache ja leuk is dat he, papapapa, mamamama

@mimi1988 ah ja dat klinky niet goed... hopelijk gaat t straks beter. Hier maakte n pasr weken zeker verschil.

2. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Sorry dat ik zo weinig reageer dames. We hebben vakantie en met J loopt het allemaal niet lekker. Ik ben doodmoe. Vannacht 12 keer naar hem toe geweest. Man was een avond weg geweest en laat thuis. Gisteren zei hij dat ik hem wakker moest maken als er iets was, maar zelfs van mij werd hij niet wakker.. dan kan ik J laten huilen en pogingen doen om man wakker te maken of zelf naar J lopen.
    Om 5.30 heb ik hem op mij gelegd op zijn buik en toen viel hij meteen in slaap. Dan maar zo.
    Te weinig voeding kan het niet zijn. Gisteren 2x 210 en 2x 180 cc op en groente en fruit. Het leek alsof hij kramp had. Waarschijnlijk van de fruit of groente..
    Hopelijk vannacht een betere nacht.

3. PippiMoustache

PippiMoustache Fanatiek lid

16 jul 2018
    1.820
    1.711
    113
    Vrouw
    Hier ook een dramatische nacht. 6 x wakker geweest en vandaag wil ze ook niet slapen, veel te warm. Ze heeft vandaag bij elkaar pas iets meer dan een uurtje geslapen :(

4. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.837
    27.501
    113
    Vrouw
    De oudste moest van mij eeuwig klein blijven, maar ik vind het bij nu bij F wel leuker dat ie minder hulpeloos wordt en meer lol heeft met zn broer. Wat dat betreft kan ik niet wachten tot hij aan de hand van zijn broer loopt :)

PippiMoustache, LaQueen en Isabella2020 vinden dit leuk.
  6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.837
    27.501
    113
    Vrouw
    Slechte nachten, check. De oudste heeft gigantische warmte uitslag en dat jeukt enorm en hij slaapt niet met warmte dus hij spookt tot 22:30 rond +onrustige nacht en wel vroeg wakker en de baby krijgt ook nog steeds voedingen in de nacht. Beide jongens houden ons goed bezig zo...

7. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Vermoeiend die nachten!
    hier had F gisteravond nog dorst. Dus om 20.30 voor het laatst gedronken. Ga hem dan niet twee uur later weer een fles geven. Hij kwam zelf on 1.00 en toen door tot 6.30.

8. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.287
    2.625
    113
    Vrouw
    Wow zeker snelle kindjes hier :D wat schattig.

Hier wel los zitten maar hij kan niet zelf gaan zitten. Was gisteren op een verjaardag van een baby die 1 werd. Ze waren even groot.. iedereen dacht dat S ook bijna 1 werd haha.

Momenteel ligt hij in mn armen te slapen en heeft er maling aan dat mama het suuuuuuper warm heeft :rolleyes: hij heeft met deze dagen alleen een luier aan.

@sarah28 7 maanden is super goed! Knap dat je het zo lang hebt volgehouden. Maar denk idd dat er een last van je schouders zal vallen en je veel meer rust gaat krijgen nu :D de slechte nacht kan ook door de warmte komen? Veel dorst etc. Komt vast goed. Dikke knuffel!

Na de geboorte van S was ik helemaal niet meer onzeker qua lichaam. Altijd al overgewicht gehad en vanaf groep 5 flink gepest. Na de geboorte zat ik ineens zo lekker in mijn vel. Maar dat is nu flink gekelderd.. ik ben aangekomen. Ik snap er geen drol van want ik eet helemaal niet zo gek. Word er helemaal gek van dat mijn hormonen zo met mij spelen :( nu ook 3 dagen overtijd. Maandag even de dokter bellen om schildklier te testen.

S. heeft trouwens ook warmte uitslag. Wat kan ik daar tegen doen?

@Haver11 balen zeg! Wij hadden dat ook 3 weken lang toen hij op zn eigen kamer lag. We waren helemaal oververmoeid. Tot we een extra ledikant (ipv co sleeper) bij ons op de kamer zette.. hij sliep gelijk door. En nog steeds. Dus misschien mist hij jullie wel snachts. Kan ook door de warmte komen. Knuffel!

sarah28 vindt dit leuk.
  9. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Pfff rotnachten! Ben wel blij dat ik niet de enige ben, dat is dan n schrale troost. Ik sprak ook nog 3 dames afgelopen week (2 buurvrouwen en 1 exbuurvroyw :D) die allemaal lastige slapers hadden gehad (kids zijn inmiddels groot), godzijdank niet alleen maar mensen waarbij de babies zo met 8 weken doorslapen hihi.

@Seffie hmm ja dat is gek zeg. Ook geen vocht wat je vasthoudt? En thanks! Heel lief! Ik probeer nog wel te genieten van de laatste keren. Ze zaten nokkievol net trouwens...

@Haver11 ja hier ook ledikant pp de kamer. Geen doorslapen haha maar wel minder heen en weer lopen

10. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    was nog bij cb geweest troiwens en d groeit prima op haar -1lijntje: 66.6 cm en 6660 gr (bizar he die 6en). Ze kan alles wat ze zou moeten kunnen. Alleen hoorde de arts n klein ruisje in dr hart. Was niks om je zorgen over te maken zei ze. Maar ik heb toch de huisarts gebeld en die heeft ook geluisterd. T was echt heel minimaal zei ze en waarschijnlijk gaat t vanzelf weg. Zolang ze goed ontwikkelt en groeit, actief en energiek is is er niks aan de hand. Gelukkig maar!

Seffie en GroeneBomen vinden dit leuk.
  11. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Fijn dat ze zo goed groeit en ontwikkelt! Ruisje heeft F ook eventjes gehad. Zijn broer langer. Ging uiteindelijk wel weg inderdaad. Gewoon vragen of ze willen luisteren als je bij het cb of bij de huisarts bent. En ineens hoorden ze het allebei niet meer en de kinderarts ook niet. Toen was het weg. Komt heel veel voor.

12. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Hahaha dat is hier ook zo. Ik denk dat ik vandaag even rietjesbeker bij Kruidvat haal.
    Wooow. Wat een snelle baby. Hier probeert ze af en toe haar knietjes onder de buik te krijgen als ze een speeltje wil pakken. En ze rolt veel.

En slapen is hier ook drama met de warmte hoor, maar ‘s nachts gaat dat dan wel weer goed.
    Dit is toch niet best, zo warm! Vanaf vrijdag wordt t pas weer ‘normaal’

13. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Vannacht een betere nacht maar wel weer 2 voedingen. Rond 6.30 is hij ook echt klaar met slapen. Volgens mij zitten we gewoon weer in een verkeerd ritme. Hij slaapt smorgens heel lang met zijn 1e slaapje.

Snelle baby's zeg! Al zitten wauw. Ik zou willen dat J kon zitten. Hij tijgert alleen.

Gisteren heeft hij heerlijk in de band in het zwembad gezeten, hij zet zich dan af aan de grond en dan loopt hij het bad door :roflmao: grappig om te zien.

PippiMoustache en Isabella2020 vinden dit leuk.
  14. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Wij proberen dit schema een beetje aan te houden van een slaapcoach.
    Ochtend 45 min slaapje.
    Middag slaapje 1.5uur, dan in de namiddag 1 uur.
    Middag slaapje 2 uur, dan in de middag 30 a 40 min slapen.
    Voor ons werkt dit goed.
    En nu wij hem om 22.30 niet wakker maken voor de fles, gaat F van 18.30 tot 1.00 slapen en dan door tot 6.30/7.00.

Hij doet overdag dus nog wel 3 slaapjes.

Bijgevoegde bestanden:

PippiMoustache vindt dit leuk.
  15. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    @mimi1988 wel weinig flessen zie ik daar op staan?

16. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Die komt wel overeen met hoe wij het vandaag doen. Ik heb hem vanmorgen om 10.30 wakker gemaakt. Heeft hij dus wel 1.5 uur geslapen. Toen fruit gegeven en om 12u een fles aangezien brood nog niet zo goed gaat.
    13.00 lag hij op bed, ik ga hem zo wakker maken en dan krijgt hij een fles en 2 maisvingers.
    Daarna doet hij vaak nog een kort slaapje van max een uur, vandaag straatfeest dus weet niet hoe het nu gaat lopen. Ik gok dat ik op tijd weer thuis ben :p vind ik niet erg met deze hitte.

Ik denk dat J smorgens een beetje de slaap van snachts inhaalt ofzo.

17. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Even wat zonnige foto’s!
    De vakantie in eigen tuin is geen straf op deze manier :p

Bijgevoegde bestanden:

Lalaatje90, Minttu, Seffie en 7 anderen vinden dit leuk.
  18. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Zo verschrikkelijk schattig! :D
    Lekker genieten..

LJJ vindt dit leuk.
  19. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid