Januari ‘20 mama’s - deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door RM1996, 16 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ze weigert nu dus weer de fles pfff en dat met dit weer. Zo maar fruit proberen dan, dat gaat meestal wel. Pap griezelt ze van....
     
  2. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Kunnen de beter een continurooster nemen :roflmao:
     
  3. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Misschien op een rustige plek voeden? Zoontje hier is snel afgeleid, dus wij voeden deels beneden, deels boven.. dat werkt het beste.
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  4. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Hier exact zo, zoals jou omschrijving @sarah28. Duikelt echt zn hele bed door. Dat je denkt: 'Ga gewoon rustig liggen, het is al warm zat!'

    Hier was J. ook vroeg wakker, na een onrustige nacht, denk dat we 6x bij hem zijn geweest.

    We zijn vanmorgen om 8 uur gaan wandelen. Was heerlijk! Ook voor J. echt even lekker om buiten te zijn, zonder verstikkende hitte.
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ja haha, alleen overkoepelende organisatie heeft bij geen 1 school continu rooster. Al is zo'n lange pauze ook best fijn met lang speelmoment. Maar blijft maf, hooguit 1 a 2 kids per klas blijven niet over
     
  6. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier ook net als @sarah28 hij was met van alles bezig behalve slapen.
    Nu slaapt hij gelukkig al 1.5 uur. Duurde wel even om hem in slaap te krijgen, maar na een flesje ging hij slapen.
     
    sarah28 en Isabella2020 vinden dit leuk.
  7. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Nou wordt tijd om een keer die stap te maken toch. Wij waren bij onze stichting ook 1 van de eerste, bevalt super goed! jammer dat de 2 scholen hier jn het dorp het allebei niet hebben. Heb ik wel tegen de directeur gezegd. Veel oudere vonden het toch fijn na de Corona periode dat kids een continurooster hadden. En toch gaan ze na de zomer weer terug naar het oude.
     
  8. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Hier wilde F vanmorgen ook niet echt slapen. Kom nu heel anders uit vandaag qua slaapjes. Gaan het zien.
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Hier ook bagger nacht, zoon zou logeren bij mijn ouders en ik zie pa in zn ondergoed om 23:15 onze tuin binnenstappen met zoon. Die was overstuur, onhandelbaar en doodmoe. Hij had weer zo'n heimwee :( (mijn vader sliep bij hem in bed en zoon ziet ze elke dag omdat ze direct naast ons wonen en het zn tweede thuis is)
    Was hij eenmaal gekalmeerd, begon de baby om 00:30 te spoken. Om 5:30 baby ook klaar wakker, spuugde nog ons bed onder en man start zn werkdag niet fris en fruitig. Man wou dat ik om 6:00 de baby ging entertainen tot zijn wekker ging half uur later. Heb geweigerd, ik wou ook slapen want hij sliep door alle voedingen heen :p

    Voorlopig zullen man en ik ook niet alleen weggaan dus :( of nachtje bijtanken.
     
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Hier hebben ze dat continu roostee gelijk weer geschrapt toen kids weer volledig naar school mochten. Ik zie t niet snel veranderen... :(
    Gelukkig overblijf wel goedkoop haha 1.50 p keer
     
  11. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Hier net zo. Want 'er moet dan eerst een stemming komen en goedkeuring van de MR'. Het continuerooster beviel ons als gezin, als dochter als individu, prima!
     
  12. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ik verbaas me toch steeds over de vaste tijdschema’s die sommigen van jullie hebben.
    Ik zou oprecht niet weten hoe..o_O
    Dus ik vind het knap dat jullie dat voor elkaar krijgen! Oprecht!
    Wij kijken gewoon naar de kleine en anticiperen er op. Slaapt ze kort, dan slaapt ze kort. En als ze lang slaapt ook prima.
    Geen dag is hetzelfde bij ons. En als ik ergens heen moet dan slaapt ze onderweg of haalt het eigenlijk thuis weer in.
    Nu met warme weer superveel aan de borst inclusief gebroken nachten, maar dat gaat ook wel weer een keer over.
     
  13. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Wij proberen wel een beetje aan ons schema vast te houden, maar vandaag heeft hij zelf bedacht het weer anders te doen.
    En korte slaapjes doen wij ook regelmatig even in de auto of in de wandelwagen (als het niet zo heet is)..
     
    LJJ vindt dit leuk.
  14. Minttu

    Minttu Actief lid

    8 mei 2019
    281
    451
    63
    Vrouw
    Leuven, België
    Hoppaa, 31 pagina's bijlezen maar ik ben er weer.

    Een dikke proficiat aan de 2 ladies die opnieuw een kindje verwachten! Leuk!
    Ik ben ondertussen gestopt met men pil. Ik had 5 weken aan een stuk lichte bloedingen en de gynaecoloog zei dat het wellicht wel opnieuw in ritme ging komen maar wist niet hoe lang het nog kon duren. Ik was ook continue moe en enorm emotioneel. Sinds de stop is de vermoeidheid weg en voel ik me weer een beetje mezelf. Een volgende kindje is welkom maar we zien wel.

    Verder zijn de laatste weken een enorme rollercoaster aan emoties geweest.
    De zus van een van mijn beste vriendinnen was in mei bevallen van een zoontje, maar vorige week is hij overleden. (De zus zelf is geen dichtbije vriendin van me, maar we zien haar vaak) Hij is net geen 3 maanden geworden. Zo oneerlijk allemaal. De exacte doodsoorzaak is nog niet gekend, maar hij lag al 2 weken in het ziekenhuis met een opgezette buik, te grote nieren en per toeval ook een tumor ontdekt. Ik ben er kapot van.:(
    Ik vind het ook moeilijk dat we elkaar nog gaan zien en dat onze zoontjes dan niet samen gaan kunnen spelen. Ik voel me er schuldig over, terwijl ik er niets aan kan doen. Snap je?

    L. doet het verder goed. Zijn eerste tandje komt door. Slaapt nog steeds als een roosje en heeft elke dag een grote lach op zijn gezicht.
    We zijn langs de huisarts, osteopaat en pediater geweest omdat L zijn armpjes overstrekt. Conclusie: hij is hypermobiel. Geen slangenmens, dat niet, maar het is wel redelijk fel blijkbaar. Ik had geen ander kind om mee te vergelijken en alle baby's zijn flexibel, dus wist ik niet dat dit niet normaal waso_O. L kan als hij op zijn rug ligt, zijn handpalmen naar boven houden, hij kan ze naar voor draaien, maar ook helemaal plat naar achter. Ik krijg het moeilijk uitgelegd, maar fysiek kan ik dit niet. Hij kan ook zijn voet helemaal tegen zijn scheenbeen plooien en zo nog een paar dingetjes.
    Op zich is dat allemaal geen probleem, maar het speelt wel in zijn nadeel voor de ontwikkeling van zijn grove motoriek. Omdat hij zo een lappenpopje is, zal hij meer spieren nodig hebben dan een ander kind, om hetzelfde te kunnen. Wij volgen dus 2 maal per week kiné en dat zal nog een lange tijd zo blijven.
    Qua fijne motoriek zit hij wat voor op leeftijd en "spraak" is prima. Maar zitten, kruipen, stappen zal bij ons dus nog lang duren.
     
  15. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    @Minttu welkom terug! Dat was een aardig boekwerk wat je terug moest lezen.

    Lastig die pil. Ik ben om dezelfde redenen gestopt met de pil toen. En om die redenen er nu ook nog niet mee begonnen.
    Dat is “lastig“ tussen de lakens maar ik ben er een prettiger mens door. Weet ook nog niet wat ik wel wil.

    Wat een ontzettend sneu van dat kindje.
    Kan me je gevoel goed voorstellen. Ik had dat heel erg toen ik zwanger was van de oudste en dit aan mijn oom en tante moest vertellen. Zij hebben zelf geen kinderen kunnen krijgen na ontelbare ivf pogingen, miskramen en een stilgeboren kindje met 20 weken.

    Ik werk in Utrecht in een centrum voor kindjes met kanker, dus dit soort tragische dingen hoor en zie ik heel veel. Het is altijd tragisch, maar bij die hele kleintjes raakt het je het meest.

    Balen van de hypermobiliteit, maar aan de andere kant fijn dat het niks ernstigs is toch. En met wat hulp komt dat met de motoriek vanzelf goed!
     
    Minttu vindt dit leuk.
  16. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    @Minttu jeetje wat vreselijk van de zus van je vriendin. Dat komt zeker binnen. Wat verdrietig :(

    Hypermobiel .. gelukkig krijgen jullie er de juiste begeleiding bij. En fijn dat je het al zo vroeg weet.

    F krijgt steeds meer rode vlekjes. Ook 1 met een witte kop. Huisarts foto’s gemaild. Die denkt aan waterpokkken of een andere virale infectie. Ben benieuwd. Hij is vandaag wat slaperiger, maar als hij wakker is, is hij alert. Slaperige kan ook van de warmte komen natuurlijk.
     
  17. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    @mimi1988 oh jeetje. Nu al waterpokken. Hoop het eigenlijk niet voor jullie.
    Zielig ook met deze warmte.
    Sterkte!
     
  18. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier precies zo
     
  19. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Ja hij is er verder niet ziek van.. we gaan het zien morgen of hij dan meer vlekjes heeft.
     
  20. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    @LJJ wat een prachtig meisje :)

    @LaQueen alvast gefeliciteerd met je dochter morgen. Waarschijnlijk vergeet ik hier morgen te kijken hihi

    @Seffie N. slaapt ook nog heel vaak op een dag. Ook 2 uurtjes wakker en dan naar bed. Soms 3 slaapjes voor 18.00 uur, soms wel 4.

    @mimi1988 waarom gaat je oudste niet naar dezelfde school waar jij werkt?
     
    LaQueen, Seffie en LJJ vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina