Januari ‘20 mama’s - deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door RM1996, 16 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier is volgens mij het 1e tandje door, nu de rest nog :cry:

LaQueen vindt dit leuk.
  2. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja dat soort dingen, maar hier al 3 weken:(

3. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ah dat kan ook last geven hoor!

@fietsen ik wil ook!! Ze kan nu ietsje steviger zitten maar nog echt niet zelf. Hoop dat t nog wat wordt voor t koude weer en regen weer aantreden.

4. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ah hoop dat je nog kan fietsen @sarah28 !!

J heeft vandaag 3x een half uur geslapen.. :( Hij is zo verschrikkelijk moe maar hij kan niet in slaap komen. Als hij slaapt schrikt hij meteen weer wakker.. :( morgen naar de chiropractor. Ben benieuwd of zij iets kan doen.

5. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Ach.. wat een ellende nogsteeds. Het blijft 'tobben' met hem hè!? Hopelijk morgen goed advies en wellicht directe verbetering!

6. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Wat sneu @Haver11 hopelijk helpt de chiropractor.

nog meer kindjes die in de avond/nacht onrustig slapen? hier moeite in de avond om in zijn diepere slaap te komen. Wordt ook vaker wakker... gaap!

7. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ja echt wel. Ik had toch niet verwacht dat het zo lang zou duren. Hopelijk word vooral die reflux snel minder zodra hij gaat zitten en staan over een tijdje.

Isabella2020 vindt dit leuk.
  8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.847
    27.517
    113
    Vrouw
    Arm jullie, pittig voor hem maar ook voor jullie zo :( lastig!

9. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.847
    27.517
    113
    Vrouw
    September is vaak ook nog een heerlijke maand :D we hebben nog even haha

sarah28 en Isabella2020 vinden dit leuk.
  10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.847
    27.517
    113
    Vrouw
    Ik heb een kind die niets van eten snapt. Hij zit al een stuk steviger en goed rechtop dus op schoot genomen en de meloen vond hij zo interessant dat ik stuk voor hem heb gesneden in reepjes. Als een piranha dook hij erop, greep t vast en knaagde er een stuk vanaf. Hij huilde omdat hij niet verder kon knagen dus nieuw stuk. Ik blij, oudste zoon glunderen dat hij eindelijk at. Was bedtijd, ik neem hem mee en hij moppert en schuimt flink: had de 2 stukjes meloen in zn mond nog en zat klem, had niets doorgeslikt. Dus met vinger maar geveegd. Lijkt wel of zijn gehemelte te hoog is, waardoor ie een soort hamster effect heeft daar.
    Denk dat t pas een succes gaat worden als hij tanden heeft... dit doe ik niet weer.

11. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Zal idd denk ik wel beter gaan als hij tandjes heeft! Ik had J ook eens meloen gegeven maar hij sabbelde erop.

12. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    J heeft een goede nacht gehad. We hadden besloten hem een PCM 240 te geven.. en die heeft gewerkt.
    Hij heeft om 20.30 de laatste fles gehad en daarna door tot 4 uur. :)
    Na de fles was ik in slaap gevallen, een uur later werd ik wakker en besloot hem terug op bed te leggen.. domme ik, hij werd er wakker van en ging dus niet meer slapen. Klein flesje en toen sliep hij verder tot 7.15

GroeneBomen vindt dit leuk.
  13. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    fijn dat hij beter heeft geslapen. Is 240 alleen niet aan de hoge kant al? Wij gebruiken hier 120..

14. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.847
    27.517
    113
    Vrouw
    Gij zult geen slapende baby's wekken hahaha

Ik heb hem vannacht maar laten liggen. Hij was zo onrustig dus maar bij mij gepakt (man doet t normaal maar hij was bang te vast te slapen) en maar tussen ons in latem liggen. Ik had toch alleen maar dun lakentje om dus daar kon hij niet onder komen.

15. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Wat vervelend om te lezen dat er bij een aantal weer reflux klachten zijn, een aantal kindjes zo onrustig of niet slapen en dat een aantal weer geen ontlasting hebben!

@GroeneBomen meloen is echt stom. Ik dacht ook.. is zacht, dus prakt hij wel met z’n gehemelte.. nou, resultaat was dat hij bijna stikte en ik hem op de kop heb gehangen. Ik bleef wel kalm en het was gauw weer uit z’n keel, maar hier slaan we voorlopig de stukjes meloen nog maar even over of doen het toch in de blender.

Inslapen is hier ook heel wisselend, maakt ook uit wie er thuis is. Ochtend gaat zowel op de opvang als thuis (als ik er ben) goed. Middag wisselend, moet hij ook wel eens gewiegd worden. Maar als m’n schoonmoeder er is dan voelt hij volgens mij haar drukte en bij haar lukt het dus sowieso niet zonder wiegen. Als mijn ouders er zijn is het ook wisselend, ligt dan ook aan z’n humeur.

L. is sinds maandag voor het eerst naar de basisschool. Ze vindt het heel erg leuk, ik vind het organisatorisch wel een dingetje! Nadenken welke dag het is en wat ze dan allemaal mee moet. Vandaag ben ik gelukkig vrij, dan is het wel even lekker dat er maar 1 kindje thuis is ‘s ochtends! Even de handen vrij! En stiekem wel een beetje bijkomen van mijn eerste 2 werkdagen, haha. Ik vond het wel lastig dat ik niet bij de opening van de nieuwe school kon zijn en haar zelf niet kon wegbrengen op haar aller eerste echte schooldag, dat is dan toch wel het nadeel van zelf in het onderwijs werken. Ik hoor dat M. inmiddels weer wakker is na 50 minuutjes, dus die haal ik gauw uit bed. De wasmachine zegt ook net dat hij klaar is en de vaatwasser moet ook even uit- en ingeruimd. Gelukkig heb ik de tijd tot half 1, dan moet ik weer richting school. Lastig dat M. vroeg wakker was vanmorgen en dus ook vroeg moest slapen, nu moet ik hem denk ik maar alvast in de kinderwagen laten slapen straks rond 12 uur en zal hij op school dan wel wakker worden.

16. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Hier doet ze dat met brood sinds kort, heel irritant. Heb al vanalles geprobeerd, later maar weer eens proberen. Stukken fruit durf ik sowieso niet, ik zag pas n filmpje van n kind dat wat in t verkeerde keelgat kreeg en waar agenren 100 jaar (voor je gevoel) bezig waren om de luchtweg vrij te krijgen. Nee gewoon alles lekker gepureerd hier of bijv die maisdingen die helemaal smelten.

17. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Herkenbaar! Hopelijk kan ze wat!

@LaQueen ja dat is even inkomen en puzzelen he. Komt wel goed op gegeven moment.

LaQueen vindt dit leuk.
  18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.847
    27.517
    113
    Vrouw
    Gepureerd wil meneer dus niet. Alleen als t bevroren is als ijsje haha, want meneer wil absoluut niets eten wat wij geven, hij moet t zelf doen anders gaat de tong ervoor en hoofd opzij
    Brood korst werd gewoon versnipperd, ging niet eens in de mond hihi. Wel veilig!

19. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Hihi oh dat wordt er eentje hoor. Hier heegt ze die neiging ook heel erg. Moest eerst ook perse de lepel zelf vasthouden (en alles ondersmeren natuurlijk). T is wat met die kleintjes...

Nou na 20 min helukt dat ze zelf in slaap viel (zat er wel naast). Ze kan t best alleen heeft vaak zoveel onrust, wat kan dat toch zijn. Meer willen dan ze kunnen?? Vannacht ging t nog brst aardig 22:45 fles gegeven 4 uur wakker en asn borst, viel in slaap maar toch weer wakker, moesr ze poepen pff. Dus t werd uiteindelijk half 6! Wel tot 8 uur daarna gelukkig.

20. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    @RM1996 wanneer had je ook alweer je echo? Spannend toch weer he!

@Loveischocola hoe is t met jou?
    @iez Hoe gaat t bij jou?

RM1996 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina