Januari ‘20 mama’s - deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door RM1996, 16 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    #61 Haver11, 18 jul 2020
    Laatst bewerkt: 18 jul 2020
    Hier gaat het snachts wel. Savonds een keer of 3 naar hem toe voor een speentje en zijn muziekje weer aan. Rond 0.00u hebben we een klein flesje gegeven, die heeft hij niet op, daarna komt hij meestal rond 3u weer maar vannacht ging hij door.
    om 7.15 werd hij wakker van zijn zus.
    Overdag is hij echt een super vrolijk mannetje. :)

    Hapjes gaan heel goed. Alleen appel komt er een uur later volledig uit, dus die geven we even niet meer.

    Kan het niet zijn dat de pepti niet voldoende verknipt is? Of heb ik dat al eens gevraagd :p
    Dochter zat ook verstopt door de allergie, pas met neocate begon ze goed te poepen.
    Ik heb nog veel forlax, Als je wilt mag je die wel? Ik weet niet of je in de buurt woont?

    Het provoceren moeten wij ook nog :( Ik wil niet. Met dochter was het echt verschrikkelijk dat ik dit J niet wil aan doen. Maar ja het zal toch een keer moeten..
     
  2. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Ja cb zegt waarschijnlijk wel dat je over ‘moet’ hoor. Heb beetje zelf onderzoek gedaan :)
     
    RM1996 vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.106
    113
    Vrouw
    Ik ruik.... poep! 5ml lactulose :D


    Nr 2 voeding hebben we pas gekregen na 9 maanden van de apotheek
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  4. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Mijn man en ik zijn over het algemeen wel een team, maar soms wil hij zo snel... Ventje poept op de Omneo eindelijk goed. 5 van de 7 dagen poep nu ongeveer. Dus heel fijn en dan zegt hij meteen: nou dan kunnen we wel stoppen met de Omneo. Nee vriend, daardoor werkt het juist een beetje, dan ga je toch niet stoppen?

    Hetzelfde met de laatste fles. W. is nog geen 6 maanden oud en hij vraagt nu al meerdere keren: wanneer kan die laatste fles eraf? Kan die laatste fles er al af? Zullen we die laatste fles een keer weglaten? :confused:
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  5. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ah ja wisselende nachten dus nog. Nee ik denk niet dat t aan kma ligt, denk zelfs ook dat ze t niet heeft. Heb nanelijk een oaar keer per ongeluk melk op en toen niks aan de hand. Denk dat ze echt hele gevoelige darmpjes heeft. T zijn echt de hapjes want toen ik een week stopte poepte ze weer elke dag.

    Ik weet niet waar je woont hihi, ik in t midden van t land, tussen utrecht en den bosch. Gebruik jij t zelf niet meer dan?
     
  6. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    @RM1996 ik overleg dat soort dingen niet hoor, okk hoeveelheden niet. Elk kind is anders en ik ga niet een of andere richtlijn volgen van zoveel per dag.
     
    LJJ en RM1996 vinden dit leuk.
  7. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ah dan woon je redelijk in de buurt haha. Ik werk vlakbij Den Bosch.

    Je mag er wel een aantal hebben hoor. Ik gebruik ze niet meer, maar ik hou er een paar achter voor de zekerheid. Zal zo even kijken hoeveel ik er heb.
    J poept zowat bij elke luier. ( ik denk door tanden )

    Zou fijn zijn als t geen kma is. En dat ze wel poept zonder potjes zegt idd wel genoeg.
     
  8. nadine001

    nadine001 Fanatiek lid

    10 apr 2014
    1.794
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Omg dat heb ik nooit gelezen:o:.
    Ik dacht gwn nr 1 is tot 6 maanden, dus ben meteen overgegaan op nr2 bij maand 6. Gaat overigens prima gelukkig. Maar wist niet dat dit in overleg moest:o:
     
    RM1996 vindt dit leuk.
  9. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik stapte ook gewoon over naar 2 zonder overleg..
     
    nadine001 vindt dit leuk.
  10. Lavita

    Lavita Bekend lid

    23 aug 2016
    909
    953
    93
    Ja, 2,5 ml leek mij ook al weinig, maar de huisarts verwachtte dat de darmen alleen een klein zetje nodig hadden. Inmiddels 6 keer 2,5 ml gehad en nog steeds niks. Dus als het maandag nog zo is, bel ik gewoon weer.
    Klopt wat betreft die afplatting. De laatste keer dat we bij het cb waren voor een algehele check (met 5 maanden) werd er niet eens naar het hoofdje gekeken. Het is dat ik later zelf contact met ze heb opgenomen omdat ik het signaleerde.
     
  11. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Volgens mij rekenen ze 0,5ml lactulose per kilo per dag. Dus dan kun je zelf ongeveer uitrekenen wat nodig is per dag..
     
  12. nadine001

    nadine001 Fanatiek lid

    10 apr 2014
    1.794
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Z krijgt forlax junior tegen de verstopping. Weet iemand het verschil met lactulose?
     
  13. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Forlax is natuurlijker heb ik me laten vertellen maar kan t niet helemaal terugvinden.
     
  14. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    straks wonen we nog in dezelfde plaats haha. Maar mn man wil t niet (die wil nooit iets 2ehands zeg maar)... ik bel morgen de huisarts wel. Vorige keer was haar verhaal dat t pas vanaf 6 mnd mocht, nou dat kan dus nu :D

    Vannacht werd ze om 5 uur wakker om te poepen!
     
  15. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Wisten jullie dat nr 1 eigenlijk het beste is?
    Daar mag ook geen reclame/aanbieding voor gemaakt worden. In nr 2 t/m... zitten ook toevoegingen die ze niet per se nodig hebben.
    In die zin is nr 1 veilig en bevat alles wat ze nodig hebben.
    Moet je maar een op googlen hoe dat zit.

    Ik moest even heel wat pagina’s teruglezen. Beetje afwezig geweest deze week. Een heftige week.
    Mijn oma lag sinds vorige week al best slecht maar ze is afgelopen donderdag overleden. Dus een paar heftige dagen gehad. Komende week uitvaart etc.

    De oudste had zichzelf soort van opgehangen in ons vliegengordijn(touwen) omdat hij de drempel miste en viel. Die had dus een dikke striem in z’n nek.
    En vrijdag zat V. bij m’n tante op schoot een soepstengeltje te sabbelen/knabbelen en het laatste stukje had ze in haar mond. Mijn tante zat niet op te letten en gelukkig zag ik het allemaal gebeuren. Eerst dacht ik dacht ze zich verslikte, totdat ze een raar gelijk maakte en naar adem probeerde te snakken.
    In een of andere waas heb ik haar op z’n kop gehouden en echt heel hard op haar rug staan slaan. Geen idee hoe en wat want heb dit nog nooit gedaan, dus het was puur reflex.
    Uiteindelijk duurde het zó lang... mijn zusje had 112 al ingetikt:(
    Gelukkig kwam het los. En ze keek een beetje verschrikt maar huilde niet eens.
    Mama wel:cry: die was even helemaal klaar met alles. Dus even geen soepstengels of stukken meer hier.
     
  16. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Oh jeetje wat eng zeg!! Gelukkig is het goed gekomen, maar kan me voorstellen dat je daarna hebt lopen brullen.

    Gecondoleerd met het verlies van je oma. Sterkte!


    Hier reageert F op wortel. Telkens als hij dat krijgt spuugt hij het na een paar minuten weer uit. Dus voorlopig even geen wortel meer.
     
  17. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Ik ben ook gewoon over naar opvolg melk 2 zonder overleg.
     
  18. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Hier krijgt J. ook nr.2, bij de andere kinderen ook 'gewoon' gedaan, ging prima. Kan me voorstellen dat als je bij de kinderarts loopt, je dit overlegt.
     
  19. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    @LJJ Wat n ellende allemaal, gecondoleerd hoor :(
    En n schrik zeg!! Gelukkig goed afgelopen!

    Ik ben wel benieuwd naar onderbouwde info over 1 en 2, ik vind nu alleen aan de ene kant dat t beter is want meer ijzef en calcium omdat ze daar vanaf 6 mnd meer van nodig hebben en blogs van mensen die zeggen dat t n marketingdingetje is.. ik ben nu met m'n laatste pepti 1 bezig en dan naar 2 (1 krijg ik ook niet meer vergoed, is naar 2 gegaan).
     
  20. AapEnOlifant

    AapEnOlifant Bekend lid

    30 dec 2018
    542
    952
    93
    Vrouw
    @LJJ gecondoleerd met je oma:(..eb wat schrikken joh, maar gelukkig is alles met de kindjes goed afgelopen!

    Hier is het eerste tandje aan het doorkomen, rechtsonder:D!

    Ik wil binnnekort 1 of 2 dagvoedingen af gaan bouwen van borst naar fles, zodat ik na de vakantie niet meer hoef te kolven op mijn werk. En dan maar afwachten hoe mijn productie er op reageert...

    Ik had er al wat onderzoek naar gedaan en vind wel dat zó veel fv 2 toegevoegde suikers hebben. Ik vind dat zó onnodig bij een baby?!o_O Volgens mij had HiPP dat niet, dus die gaan we maar proberen denk ik.
     

Deel Deze Pagina