Januari ‘20 mama’s - deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door RM1996, 16 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.849
    27.530
    113
    Vrouw
    @RM1996 lief van je :) dank je :) en o nee, de vaatwasser! Ik raakte zo in paniek toen die van ons t begaf dat wij de dag erna naar de ikea reden en een nieuwe meepakte hihi, je raakt ook zo gewend eraan! T is zoooo fijn. Al een nieuwe besteld?

@mimi1988 ja gelukkig wel! :)

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.849
    27.530
    113
    Vrouw
    Ja t is ook zo sneu voor hem :( Ons weekendje weg was zo heerlijk. Gister de hele dag nog op de camping gezeten bij mijn ouders en uit eten geweest. Tot grote hilariteit van mijn zus: woon je naast pa en ma, zoek je ze nog op als ze 3 week gaan kamperen ook haha
    Yep! :D

Isabella2020, Haver11 en sarah28 vinden dit leuk.
  3. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Oh nee zeg @GroeneBomen :( geen doen zo en zo zielig! Laat ook naar de amabdelen kijken, als dir veel te groot zijn belemmeren ze ook goed eten en drinken. Met mijn zoontje gehad en toen ze eruit waren wereld vsn verschil, zelfs n andere stem!

Gisteren eindelijk gefietst en ze vond t fantastisch, habdjes in de lucht en kraaien maar. Zo heerlijk dat we nog even deze dagen kunnen meepakken!

Isabella2020 en GroeneBomen vinden dit leuk.
  4. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Hi Januari Mama’s,

Stiekem lees ik altijd met jullie mee, ik ben in Januari mama geworden van mijn 1e kindje. Jullie leuke, mooie, pittige en veranderende situaties lezen helpt altijd enorm om sommige dingen te relativeren.
    Nooit de ‘ballen’ om mee te schrijven of te reageren, maar nu ik lees dat een aantal van jullie zo enorm struggelen met niet slapende babytjes wilde ik toch graag iets delen.
    Mijn dochter heeft ook enorm slecht geslapen, elke 20 minuten was ze krijsend wakker, wij zaten echt stuk. We zijn bij Myrthe van slaaptipsvoorbaby’s terecht gekomen; https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/

Ik heb hier een webinar gevolgd en je kan dus ook coaching calls doen. Voor ons was de webinar en wat mailtjes naar Myrthe voldoende.
    Uiteraard heb ik hier geen enkel ander motief achter zitten dan dat ik jullie deze tip wilde geven, van de ene vermoeide moeder aan de andere! Ik ken dit gevoel maar al te goed, maar inmiddels genieten wij van een dochter die van 19 tot 7 slaapt(met 1 late voeding om 22).

Liefs van mij!

sarah28, Isabella2020, nadine001 en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. PippiMoustache

PippiMoustache Fanatiek lid

16 jul 2018
    1.820
    1.711
    113
    Vrouw
    @Daantje3 dank voor de tip! En schroom niet om af en toe mee te schrijven hoor! :)

Daantje3 vindt dit leuk.
  6. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Jaa zo’n heerlijke luxe! :oops: Vanmorgen is de nieuwe binnen gekomen en as we speak is mn man hem aan ‘t installeren.
    Alleeeen gaat sinds gister avond het deurtje van het wasmachine niet meer open o_O je hoort ‘m los klikken maar krijg m voor geen goud open, wss iets in t deurtje af gebroken dus daar kan mn man ook nog naar kijken :confused:

sarah28 vindt dit leuk.
  7. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Oh dit soort dingen zijn zó hinderlijk! En zure uitgaven idd.
    Bij ons komen deze dingen ook altijd allemaal tegelijk.

8. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Pfff, het zit je qua apparatuur niet mee daar he. Hopelijk valt het makkelijk op te lossen met de wasmachine en hoef je niet daarvan ook een nieuwe te kopen o_O

9. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    @Daantje3 dankjewel voor de tip!
    Ik ga zo eens kijken.
    En gewoon mee schrijven hoor! Gezellig :)

Hier wel een goede nacht gehad nu. Gisteren voor het eerst rijstebloem in de laatste 19.15 fles gedaan. En toen om 3.30 120cc en toen om 7.15 wakker :)

Daantje3 vindt dit leuk.
  10. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    @RM1996 als er 1 ding stuk gaat gaat er vaak meer kapot he.
    Hier is de droger al een tijdje stuk. Ik wil een nieuwe kopen maar man wil hem maken :rolleyes: ondertussen kan ik alles op gaan hangen..
    Heb hem gezegd dat ik niet nog 3 weken zonder droger ga zitten.

Eergisteren ging het koffiezetapparaat kapot ook heel fijn haha. We mochten gelukkig een nieuwe uitzoeken omdat het binnen de garantie viel.
    Zonder wasmachine kan je helemaal niet!!

11. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Vervelend als die apparaten stuk gaan! Hier ging de vaatwasser in ons oude huis kapot 2 dagen voor ik ingeleid werd van onze oudste zoon. Gelijk een nieuwe besteld, dan maar geen inbouw, we hadden toch al verhuisplannen.

slaaptips voor babys, daar kijk ik ook vaak op. Ik volg haar ook op insta.

12. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.904
    9.675
    113
    Vrouw
    Ik volg slaaptips voor baby’s ook op insta. Ook nog snuggles and dreams en de slaapjuf. Haal er veel tips vandaan.

13. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Wij hebben, toen we er echt helemaal doorheen zaten, de webinar gevolgd en zijn met de slaapritmes aan de slag gegaan. Meisje hier is hyperactief en ontwikkelt zich super snel, hebben dus echt actief met slaaptraining en een strak ritme moeten werken. Leren om zelf in slaap te vallen is de grootste winnaar gebleken, samen met bijvoorbeeld leren om zelf de speen weer te vinden en terug in haar mond te stoppen. Soms wordt ze wel eens huilend wakker, maar horen we na een minuutje dat ze de tut en haar knuffeltje vindt en weer lekker gaat slapen.

Leuk om mee te schrijven, het geeft zoveel herkenning om mama’s te spreken die kleintjes met dezelfde leeftijd te hebben. Zowel voor alle baby issues als de mama issues, die laatste hebben hier de overhand

14. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.287
    2.625
    113
    Vrouw
    Echt zo vervelend dat sommige nog zulke slechte nachten hebben :(

Hier een gefrustreerd ventje. Hij wilt zo ontzettend veel maar kan het niet. Zijn pseudokroep is wel een beetje afgelopen gelukkig alleen nog wel veel hoesten maar geen aanvallen meer. Mijn man had geen corona dus toch die VRESELIJKE mannen griep. Och och.

Ik ben S aan het leren zitten. Hij heeft maar een iniminie beetje hulp nodig. Ipv zijn benen die de hele tijd wegglijden en hij weer op zn buik beland houd ik soms 1 beentje een beetje tegen en de rest doet hij zelf. Heb de neiging om anti slip kleding te kopen :roflmao: het is zo zielig om hem elke keer weg te zien glijden en gefrustreerd te zijn. Ook blote benen vindt hij niet zo fijn helaas.

Even een vraagje.. we zijn al een tijdje over op 2 slaapjes maar nu wordt hij ineens weer heel moe na 1.5 a 2 uur.. en hij slaapt "maar" 1 a 1.5 uur per keer dus zo kom ik elke keer weer op meer slaapjes. Herkenbaar?
    Wij volgen hem gewoon dus prima, maar evht regelmaat is er dus niet en daar heeft hij altijd wel baat bij haha.

Hij gaat het hele huis door en was net zoooo verdrietig dat hij van mij niet met zijn vingers in het stopcontact mocht.. wat gemeen van mij he? :roflmao:

15. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Van dat zitten wel herkenbaar. J kan wel even zitten maar glijd dan ook weer naar voren haha.
    Slaapjes geen tips, J doet nu zijn 2e slaapje.. de afgelopen week heeft hij maar een half uur geslapen overdag.

Hier ook een obsessie voor kabels en stopcontacten, heel vervelend. We hebben van die beveiligers erop ( weet zo even niet hoe je ze noemt haha )
    Maar in sommige zit dat niet, En juist daar moet hij naar grijpen.. :rolleyes:

16. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Wij hebben van die ontzettend kleurrijke foamtegels in huis liggen, op de houten vloer gleed ze hier ook continu weg. Op die tegels heeft ze het goed kunnen oefenen, vooral als er dingen waren om zich aan vast te houden en zichzelf een zetje te geven.

Hier slaapt ze sochtends van 9.30 tot 10, en van 13 tot 15. We moeten haar 99% van de tijd wakker maken uit die slaapjes. Soms heeft ze dan om 16.45 nog een powernapje van 15 minuten om even genoeg energie voor het avondeten te hebben, ligt aan haar energie en de dag of ze die wel of niet heeft. Omdat ze zo gewend is aan het ritme van die slaapjes doet ze die ook super goed, slaapt binnen 1 minuut en slaapt ze savonds/snachts ook beter.
    Als we tussendoor merken dat ze moe is doen we vaak iets ontspannends zoals een rondje met de wagen of op de fiets, dan doet ze zelf niets actiefs en spaart ze even wat energie:)

17. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

10 apr 2014
    1.797
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Sinds een paar dagen wilt Z ineens amper drinken en eten. Een paar happen en dan hoeft ze niet meer. Zelfs niet meer te foppen met appelmoes! En de flessen drinkt ze telkens maar ongeveer 40cc van. Dus misschien zon 200 cc per dag!

zou dit kunnen komen door eventueel door komende tandjes? Ze heeft er nog geen, dus ik dacht misschien dat er eindelijk wat aan zit te komen. Verder is ze gewoon vrolijk(zolang ik binnen een straal van 50cm van haar vandaan ben)

Isabella2020 vindt dit leuk.
  18. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Kan zeker komen door tandjes. Gelukkig nam W. hier nog wel wat meer van z'n fles. Maar weigerde ook vrij snel daarna te drinken. Je zou kunnen proberen de fles wat minder warm aan te bieden, soms werkt dat...

19. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

10 apr 2014
    1.797
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Daar zat ik precies aan te denken net! Kouder zal dan waarschijnlijk fijner zijn idd. Ik ga het even proberen!

Dame09 vindt dit leuk.
  20. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Lekker veel komkommerreepjes geven, krijgt ze vocht binnen en het is lekker voor het tandvlees:)

PippiMoustache, Dame09 en nadine001 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina