Januari ‘20 mama’s - deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door RM1996, 16 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Uhu.. ieder kind zijn/haar eigen tempo hoor. Niet jezelf onzeker laten maken hoor. Je zegt het zelf al, ze is tevreden en vrolijk. Dat is het aller belangrijkste!

JosjeM vindt dit leuk.
  2. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.287
    2.625
    113
    Vrouw
    Lieve schat wees niet onzeker ❤ ieder kind op zn eigen tempo. In die 10 jaar op het kinderdagverblijf heb ik nog nooit een kindje gezien die precies hetzelfde ontwikkelde als een ander kindje. En wat een klein dotje trouwens. Heerlijk! Hier al over de 10 kilo en 77 cm. Zou nog wel even met een kleinere baby willen kroelen hahah

JosjeM vindt dit leuk.
  3. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier zo'n drama met slapen Overdag.. Hij laat zichzelf alleen in slaap vallen tijdens een fles
    Ik leg hem netjes na 2.5u op bed als hij begint te jammeren. Maar in bed krijst hij het uit.
    Nu na een uur een beetje melk gemaakt.. En hij valt zo wat meteen in slaap.. dan leg ik hem over in bed. En dan slaapt hij 45 min.. :(

4. PippiMoustache

PippiMoustache Fanatiek lid

16 jul 2018
    1.820
    1.711
    113
    Vrouw
    Ai, vervelend. Wat misschien helpt: geef een deel van de fles, leg hem dan in bed en geef de rest van de fles terwijl hij in bed ligt. Dan associeert hij zijn bed met iets fijns.

GroeneBomen vindt dit leuk.
  5. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.904
    9.675
    113
    Vrouw
    Ohh wat lastig.. goede tip van @PippiMoustache

6. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

10 apr 2014
    1.797
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Ik heb geen idee nog! Het is sinds een paar dagen nu dus heb haar nog niet gewogen..

7. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Pff vandaag een slechte dag, voor mij dan, N doet het goed, sliep vannacht ook weer van 20-7u en toen tot 9u. Mn man heeft nachtdienst gehad en ik lijk de buikgriep te hebben, hok vrij frequent op het toilet. :oops:
    Mn man heeft nu een vergadering en ik voelde me zoo slecht en aangezien N geen zit vlees meer heeft dit me nog extra energie kost
    Heeft mn man N naar mn schoonmoeder gebracht zodat ik even rust kan nemen. Voel me meteen ‘n slechte moeder omdat ik me zo voel en nu niet even voor mn kind kan zorgen :$:$
    Nu doen de hormonen ook geen goed want heb gejankt als n klein kind :oops::o:

8. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Sterkte @mimi1988!

En sterkte met en voor S. @Seffie

@JosjeM, W. is bijna acht maanden en laat ook nog niks van tijgeren, kruipen of wat dan ook zien. Laat je niet gek maken door anderen. Het komt vanzelf... Ineens hebben ze het door en zijn ze niet meer te stoppen.

@RM1996 wees niet te streng voor jezelf. Geef eraan toe dat het momenteel even zwaar is en die kleine, en een kleine op komst en er gebeurt verder ook nog veel. Kom even op adem en pak het straks weer op, dat mag gewoon ;)

RM1996 vindt dit leuk.
  9. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

10 apr 2014
    1.797
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Z is bijna 9 maanden en kruipt/tijgert ook niet echt. Ze komt wel overal door te rollen.. Maak me nog niet echt zorgen eigenlijk

10. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Oh dat is wel een goede. Ik denk idd ook dat hij zijn bed niet als iets fijns ziet. Hij heeft nu ook echt verlatingsangst. Als hij mij even niet ziet dan is het meteen huilen.

11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.849
    27.528
    113
    Vrouw
    Huh wat gek? De arts vond F zich prima ontwikkelen en de kinderarts vandaag ook en hij buikschuift toch echt alleen nog maar in de achteruit. Hier ook 8 kilo en ietsje langer, 70 cm :p

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.849
    27.528
    113
    Vrouw
    #1272 GroeneBomen, 24 sep 2020
    Laatst bewerkt: 24 sep 2020
    Kinderarts (echt een hele fijne, goed gevoel bij) heeft F gezond verklaard maar snapt niet waarom hij opeens gestopt is met zelf poepen. En waarom hij niet eet. Ik ga nu 2 week melk producten laten om koemelkallergie uit te sluiten. Ze gaat ook sparren met zijn logopediste. Over 2 week weer contact en als er niets uitkomt gaat ze aanvullend onderzoek doen.

Arm kind perst zich vandaag weer suf zonder resultaat.

Heb wat dat betreft wat te voortduren gehad.zwangerschappen loodzwaar,bevallingen ook, start van beide kinderen ook niet goed maar beide om andere reden. Bij de oudste het gezicht tot bloedens toe open door eczeem als klein babytje, tig voedselallergieen, vaak naar cb omdat hij te vaak door zijn eigen lijn zakte (ook als peuter dat hij inteerde) en arm kind heeft nu nog eczeem. Leek het na de zeer moeizame start bij nr 2 na 9 weken eindelijk lekker te gaan (oke minus de nachten), zijn er toch weer obstakels
    Ik gun mijzelf de makkelijkste pubers ter wereld over 9 en 13 jaar! Heb al genoeg grijze haren nu door alles ;)

Nachten iets beter, 23:00 3:00 6:00/6:30 wakker

nadine001 vindt dit leuk.
  13. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Zeiden ze dat joh, sjongejonge hee. Wat de rest al zei, ieder kind ontwikkelt anders. Mijn zoontje was ook sneller dan d. Zij tijgert nu net, bijna 9 mnd. En ken er die pas met 11 mnd kruipen of kruipen overslaan. Komt vast goed! Maar wel irritant als ze dat dan zo zeggen he pfff.

14. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.849
    27.528
    113
    Vrouw
    Boeeeeee hij is weer terug naar 23:00, 2:00, 4:30, 6:00 'gaap'

Kind slaap door, ik vond die 4 uur achter elkaar kunnen slapen luxe en mis het nu al! En ik vind die 4 uur al super triest om daar blij mee te zijn haha

15. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    @mimi1988 o nee wat erg, sterkte :(

@nadine001 ja erg is dat he, hier ook die fase gehad en ineens zag ik toch die randjes onderin! En met flessen is t nooit meer zoveel geworden als daarvoor. Als ze maar aan minimaal 500 cc komen, mag ook pap van lepel of yoghurt zijn.

@GroeneBomen ja wat raar zo he.. t zou best kunnen kma, kun je ook geobstipeerd van raken. Maar dan is t wel gek dat t nu pas is? Die smaakloze macrogol is wel fijn trouwens, doe t door dr pap en ze merkt er niks van! Miss dat nog n optie? In afgekolfde melk? Of drinkt hij dat ook niet?
    Ja klinkt als echte tropenjaren zo! Ik ben ook geen geluksvogel wat dat betreft maar mijn zoontje is goed opgedroogd hihi, topper op school, genoeg vriendjes, lief karakter etc. Het komt vast n keer goed (al wil ik ook graag weten wanneer haha).

Hier nog steeds k-nachten... vorige week nog prima (23:00, 4/5:00 en 7:30) en nu al dagen elke 2 uur of gister zelfs elk uur wakker pfff. Fases fases... 9 mnd sprong en/of regressie? Verder overdag wel goed gelukkig

16. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Hahaha erg he
    Mjn broer heeft er een van 4 mnd en die zit nu na n maand doorslapen weer in regressie, elke 2 uur wakker, das nog verrotter.

17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.849
    27.528
    113
    Vrouw
    Hahaha die arme man, was vast heel trots op t doorslapen en dan BAM :p

Schoonzus zat er gister compleet doorheen, haar vent ligt apart zodat hij wel kan slapen en zij heeft vanaf de geboorte (ook 8 maanden nu) minimaal elke 2 uur de baby. T is ook een enorm kind, lijkt wel ruim een jaar dus snap ook wel dat ie veel moet eten.
    Zegt mijn man: hij kan toch iig de luier verschonen in de nacht? O god nee dat was wel heel makkelijk bedacht en hij moet wel om 5:45 al weg met de auto en heeft zn slaap nodig. Ze vinden het ook absurd dat man mij helpt in de nacht want hij werkt wel en mijn man loopt ook op zn tandvlees door de piep nachten al die maanden.

sarah28 vindt dit leuk.
  18. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Lekker makkelijk heeft die vent van haar het dan.. hier mag hij, als het nodig is, ook gewoon in de nacht helpen hoor. Wat denk je zelf. Het is niet alsof hij er niet voor gekozen heeft om een kleintje te krijgen, plus alles wat daarbij hoort.

GroeneBomen vindt dit leuk.
  19. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Dank jullie wel voor jullie medeleven.

Ik denk dat F in een sprong/slaapregressie zit. Wat slaapt hij kut zeg (in de avonden). Had vandaag geen leuke dag op het werk, daarna een huilende F thuis 1.5u lang. Moeilijk te troosten. Oudste zoon tussendoor snel zn bed in geschoven en toen toch maar papa gebeld om te vragen of hij thuis wilde komen. Had een etentje. moesten ook nog versieren voor de oudste. Hij wordt donderdag 4, maar vieren het dit weekend.

Hier doet vriendlief 3 nachten, ik 4. Maar als het ‘erg’ is, helpen we elkaar.

Brood en appel gaan hier nog steeds niet goed. Beiden even laten staan en volgend weekend weer brood aanbieden. 5 oktober belt de kinderarts. Dan met haar bespreken hoe en wat betreft brood (dit was het advies van haar follow up verpleegkundige). Als hij maar geen gluten of tarwe allergie heeft !!

@GroeneBomen fijn dat jullie een prettige kinderarts hebben. Hopelijk wordt er snel meer duidelijk!

@JosjeM oudste kon hier pas met 9 maanden zelf zitten en tijgeren. Met 12 maanden kruipen en hij liep pas met 17 maanden. Nog steeds is hij motorisch niet de snelste, maar verder wel een pienter mannetje :rolleyes:

20. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hi dames,

Het is alweer een poos geleden dat ik geschreven heb op zp. Mijn laatste bericht was in deel 1. Ik zag nu dus deel 2 en dat ik heel veel heb gemist, helaas te veel om terug te lezen dus sorry daarvoor. Eigenlijk bleef ik een beetje bewust weg was gewoon bang om zo verdrietig te worden door al jullie verhalen hoe jullie kindjes zich motorisch ontwikkelen en die van mij dus niet. Nu ik dat beter heb kunnen accepteren durf ik me hier weer te vertonen en van jullie mooie verhalen te genieten zonder dat het mij pijn doet.

Ik zag toevallig dat een aantal van jullie zich gisteravond afvroegen hoe het met mij en de kleine gaat. Lief dat jullie mij nog niet zijn vergeten. Had ik niet verwacht na zo’n lange periode afwezig te zijn geweest.

I wordt bijna 9 maanden, maar motorisch is ze dus 6 mond oud. Ze kan helaas nog niet eens omrollen. Laat staan zitten of kruipen. Ze krijgt nog medicatie en in december willen ze starten met afbouwen, een spannende periode voor ons want je hoopt dat alles goed blijft gaan en er geen sprake is van een terugval.

We zijn maar net 1 week bezig met fruithapjes. Dus we lopen wat achter.

Hoe ziet jullie voedingschema’s eruit. Degenen die nog de fles geven (graag ook incl. ml en aantal schepjes)? Of ben ik de enige die nog de fles geeft?

en zeggen jullie baby’s al woorden? Zo ja wat voor woorden? Ik heb het idee dat ze ook verbaal achter loopt. Maar weet dat dus niet zeker.

Loveischocola en Minttu vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina