Januari ‘20 mama’s - deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door RM1996, 16 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Ik was even vergeten dat er al een deel 2 was, dus ik vond het al aardig stil opeens uit het niets.:roflmao: Dus sinds vrijdag weer 6 pagina's moeten bijlezen haha.

@LJJ Gecondoleerd met je oma. Nooit leuk om iemand te laten gaan.:( En ik zou mij ook kapot zijn geschrokken als mijn kindje bijna zou stikken. Fijn dat je toch automatisch zo adequaat reageert en opeens wel echt weet wat nodig is!

Tandjes - wij gebruiken dentinox, helpt wel een klein beetje. Heb ook chamodent gel in huis, maar ik wil nog niet bezig met en/en. Hij heeft er inmiddels 2, zo schattig.:D Ik zag een witte streep onder het tandvlees zitten voor de tand doorkwam en ik merk het idd ook aan niet alleen willen slapen, verkouden worden en een pijn-huiltje. Het wegleggen en gelijk weer krijsen hoeft dus niet een oorontsteking te zijn en de verhoging/koorts die opeens komt en gaat ook niet. Dit zijn namelijk wel symptomen voor tandjes bij M. hebben wij nu 2x mogen meemaken. (Ik ben nu al bang voor de kiezen.....:|)

Zitten - ik las de vraag van @iez, maar dat doet hier nog niet 1 baby hoor. Je vergelijkt het naar mijn idee telkens met een kindje die al 2 a 3 maanden verder is. De meeste kindjes kunnen rond de 9 maanden zelfstandig zitten, dat is ook de reden waarom je vanaf dat moment officieel pas met ze in een fietsstoeltje mag fietsen.

Tijgeren/kruipen - M. maakt wel aanstalten, maar verplaatst zich nog voornamelijk door gewoon te draaien van rug naar buik, buik naar rug, op z'n buik een rondje om z'n as heen. Zo komt hij wel waar hij heen wil. Als hij te hard wiebelt met z'n 'vliegtuigje' dan vliegt hij wel eens een stukje naar achteren, maar het hele afzetten en komen waar je heen wilt krijgt hij nog niet voor elkaar. Ook dat is volgens mij gemiddeld rond een maand of 9, dus ze hebben nog alle tijd.:)

Voeding - wij zijn overgegaan op 2, maar ik wist ook niet dat je dit eerst officieel moet overleggen en dit is al kind 2.:p Hij dronk overigens 5x 150+5 en nu we ook zijn begonnen met brood zijn we aan het proberen hier 4 flesjes van te maken en dus 2 op te hogen naar 180+6. En die andere 2 flessen doen we 160/170 water en gewoon nog 5 schepjes. De ene keer (als z'n zus hem niet wakker jengelt omdat ze op bed moet 's avonds) slaapt hij dan wel door en heeft hij de avondvoeding niet meer nodig van 22.00 uur, de andere keer schreeuwt ze hem dus wakker tijdens het naar bed gaan voor haar als hij net 45 min. ongeveer slaapt en dan krijgen we hem daarna niet meer in slaap, is hij eerst weer 2 uur wakker en heeft hij nog wel even een klein flesje nodig om vervolgens weer in slaap te vallen.

Afvallen - Ik had dus eerder iets over afvallen geschreven en las dat eentje zei dat ze niet weet waar ze de tijd vandaan moet halen om te sporten (snap ik... ik weet het ook niet altijd.:roflmao:) en eentje over dat het op zich goed gaat, maar soms wat stagneert. Ja... die 2kg die ik 'erbij' heb, waren er eerst af hoor.:p Ik ben na de bevalling 4kg verloren (super weinig, but it is what it is...:o:), vervolgens 6 uit mijzelf en daarvan zijn er nog weer 2 bij. Dus ik ben nu weer 7kg verwijderd van mijn gewicht vóór de bevalling..:rolleyes: En ondanks dat ik nu weer beter oplet en dus sport... stagneert het een beetje. Ik denk dat het voor een deel hormonaal is dat ik stagneer, want anders was ik echt wel afgevallen.. ik schommel gewoon een beetje met een kilo verschil op en neer.. maar goed, sporten is altijd goed, dus ik zorg wel dat mijn focus blijft op fit(ter) worden en ik let ook wel op m'n eten, maar ik denk dat ik pas goed kan afvallen als de 'negen maanden af' voorbij is. En als ik over 3 weken weer start met werken na mijn vakantie zal het ook weer gemakkelijker gaan, het is net of ik gewoon een bepaalt ritme nodig heb om hierin te slagen.

LJJ vindt dit leuk.
  2. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    W. vertikt het nog steeds om van 'n buik weer terug naar z'n rug te draaien. Terwijl hij dat voorheen wel deed (voordat hij van buik naar rug draaide). Zou wel fijn voor hem zijn als hij dat weer kan doen/doet, dan kan hij zich ook wat meer bewegen daar waar hij naartoe wil...

3. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    N heeft dit precies zo, heeft een dag gedaan waarin hij dit continue deed van rug naar buik en buik naar rug. En nu niet meer. Begint na een tijd op zn buik zooo te klagen waar ik dan denk je kunt het wel!! :rolleyes:

Dame09 vindt dit leuk.
  4. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Oh my.... ff klagen.
    Ik ben gisteren ongesteld geworden, maar mèèèn ik loop gewoon echt leeg.
    De laatste keer viel het wel mee, maar ik moet dubbele protectie en dan nóg lekt alles na 1,5-2 uur zwaar door.
    Ik kan beter op t toilet blijven zitten de hele dag.
    Dan is het toch fijn dat je op het werk in een wit uniform moet hè?! :o:

5. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Hier andersom, ze kan t best maar doet t gewoon niet...

6. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    vind t ook laatig wat t nou is... ze is al 2 dagen humeurig en jengelug, kan slecht alleen zijn of spelen. Slaapt slechter zelf in en snachts ook vaqk wakker. Is t een sprong? (Ze is 3 weken te vroeg geboren) haar darmen? (al 2x snachts eruit om te poepen (kan straks forlax ophalen @Haver11), tanden?? Pfff wwl vermoeiend, zeker met 2 dagen thuiswerken. Mn man was vrij maar dan nog hoor ik alles en hij vraagt dan veel aan mij.

7. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hier precies zo!

Dame09 vindt dit leuk.
  8. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Oh wat naar! Dat had ik de eerste twee menstruaties na de bevalling ook. Zit nu ook te ‘wachten’... lekkere timing zo vlak voor onze vakantie.

9. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hier ook een humeurig kind! Slaapt ook onrustig en heeft mij soms echt nodig om in slaap te vallen. Zelfs papa is dan niet goed genoeg. Hier wel tandjes, maar volgens oei ook nog een sprong. Nog een week geeft hij aan. Hij mag echt wel weer wat beter gaan slapen en drinken overdag.

10. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hoe bieden jullie brood aan? We willen F zijn eten wat meer gaan uitbreiden.
    Nu krijgt hij in de ochtend groente of fruit (nog lang niet alles gehad aan soorten, maar hij verdraagt ook ea niet). Maar eigenlijk willen we hem wat meer geven omdat hij zo slecht drinkt overdag en in de avond alles wil inhalen en dus heel veel melk achter over slaat en ik daar geen fijn gevoel bij heb met het oprekken van de maag. Ik weet dat melk hoofdvoeding is tot 1 jaar, maar soms moet je iets :(

11. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Eerst ministukjes van de binnenkant, begonnen met een kwart boterham. Inmiddels geef ik eerst de korsten van zo'n 8 cm in zn hand en eet hij dit zelf. Daarna het zachte brood en gaat er een hele boterham op.

Ik geef overigens eerst zn fles, aan gezien dat 'hoofdvoeding' is, daarna volgt zn brood.

12. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Maar maken jullie het brood dan eerst vochtig? Had laatst brood zonder iets gedaan een klein stukje en daar bleef N in hangen. Vond dit erg akelig en heb brood dus niet meer (durven) geven

13. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Hier dezelfde ervaring @RM1996 en dat was zelfs nog brood met een beetje margarine. Hij had er echt moeite mee. Tranen stonden in z'n ogen. Arm ding :(

14. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja ik doe er n beetje water bij en geef dan die natte stukjes, die druk ik tussen haar tandvlees aan de zijkant met mn vingers. Ze gaan dan vanzelf n beetje kauwen en slikken.
    Ik doe geen melk omdat dat weer de smaak van brood verandert en wil t liefst alle smaken zo natuurlijk mogelijk houden.

15. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Ik heb ook nat brood geprobeerd, maar ook dat zorgde voor kokhalzen en tranen in z'n ogen.. Hij vond het echt helemaal niks.

16. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja drinken ook slecht sinds gisteren. Ze gaat nu wel de hele tijd op haar zij liggen om naar de buik te draaien. Dat deed ze al heel lang niet meer, 1 of 2x en daarna nooit meer. Net ook aan t huilen overdag, geen jengelen wat ze wel eens doet maar huilen. Fles maar half op. Ik zie niks in dr tandvlees pfff. Heb maar pcm gegeven net en nu slaapt ze wel. God ik kan zo slecht tegen die dagen/periodes.

Vanaf welke week begint die sprong? 1 week voor ze 6 mnd na de uitgerekende datum zijn? Want dan zou t wel kloppen...

17. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    En hele kleine ministukjes ook niet? Ik doe echt ter groote van n doperwt (ja nu iets groter inmiddels). Ze moeten t ff doorkrijgen.

18. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Ik had het echt wel klein gesneden inderdaad een klein vierkantje met een beetje margarine en daarna dus ook nog even in water geweekt... Ga het van de week maar nog eens proberen...

19. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Ik plette het brood eerst ook. Dat reflex is heel akelig om te zien, maar wel 'zoals het hoort'.

20. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Naja geen lucht krijgen en rood aanlopen vond ik niet zoals het hoort.. :oops: maar goed ga het maar eens in water doen dat het wat sompiger wordt

Deel Deze Pagina