Januari ‘20 mama’s - deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door RM1996, 16 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Wisselend.. hij is echt heel zielig. Hij kan niet eens meer huilen, zo schor is hij :cry: hij sliep 1,5/2u dan huilde hij een paar minuten en dan sliep hij weer. Heel onrustig...

Zijn fles vanochtend nam hij maar voor de helft en net heeft hij half huilend z'n fruithap zitten eten. Pffff. Zo sneu. Kan niks voor hem betekenen... :(

Vanochtend ben ik wel met hem gaan zwemmen. Dus nu ligt hij even lekker te slapen. Hopelijk even een flinke ruk...

2. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Aah @Dame09 wat zielig!

Hier n ziek meisje, begon vrijdagavond, wat n ellende! Koortsig en vooral keelpijn, wilde vrijdagnacht ook nuet drinken, overdag gelukkig wel maar koude melk en lauw avondeten. Doet zeer als t warm is denk ik. Vrijdagnacht echt elke 10 min wakker, heb geen oog dicht gedaan. Afgelopen nacht iets beter maar nog steeds veel wakker en veel mee gelopen, ben kapot. Nu slaapt ze n uurtje, hopelijk gaat t de betere kant op. Meestal is t 2 dagen heel erg en gaat t daarna beter.

Ik geef trouwens met zulke situaties elke 6 uur n zetpil, dan knappen ze iets op om wat te drinken/eten.

3. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Ik heb inderdaad ook een zetpil gegeven voordat hij naar bed ging.. ga zo een broodje voor hem smeren, want ik hoor geluidjes van boven...

4. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Oh wat zielig zeg. Is dat echt van de tandjes? Misschien een pcm? Oh ik zie dat je die al gege en hebt. Hopelijk zakt de pijn nu wat arm mannetje.

5. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Zo zielig zieke kindjes! :(
    Hopelijk knappen ze snel weer op!

F is verkouden en sinds vanmiddag komt er eten naar boven en net 1x beetje gespuugd. Wil ook al 2 dagen minder eten dan normaal. Ben benieuwd waar dit heen gaat ...

6. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hi, daar ben ik weer,

Ik had me hier aangemeld en was meteen weer 2 weken off the radar, het werd opeens heel druk en ik had geen tijd meer voor ZP.

@Haver11: bedankt voor je schema. Je had me nog gevraagd wat de artsen zeggen van haar motorische ontwikkeling. De artsen zeggen dat ze gewoon niet weten wat er gaat gebeuren. Het is echt afwachten wat er gaat gebeuren na de medicatieafbouw.

@RM1996: ook bedankt voor je schema. Je vroeg nog hoe het met ons gaat. Wel je gaat maar door en door, want het gewone leven gaat door, de facturen blijven komen en je moet gewoon die betalen en dus werken etc. Terwijl ik eigenlijk best moe ben, maar ja thats life.

@Minttu: wat fijn dat L kan zitten mede dankzij de therapie! Ik droom op het moment alleen daarvan. Hopelijk kan I dat ook een keer.

Zielig he die zieke kindjes, I is ook verkouden en gisteravond en nacht was ze veel aan het huilen etc. We proberen met paracetamol de dag door te komen.

Hadden jullie kindjes bij het overgaan van 5 naar 4 flessen ook veel last van verstopping?

7. PippiMoustache

PippiMoustache Fanatiek lid

16 jul 2018
    1.820
    1.711
    113
    Vrouw
    Hoi Iez, zielig dat I ook ziek is :( zo sneu dat gesnotter. Cato gaat ook zo huilen als je haar neus probeert af te vegen met een zakdoek, vindt ze echt vreselijk.
    Ik geef haar bij alle hapjes (fruit, groente en snacks) ook water of lauwe thee uit een flesje. De darmpjes moeten natuurlijk wennen aan steeds meer vast voedsel. Extra water helpt hier goed tegen verstopping.

iez vindt dit leuk.
  8. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    @iez Dat is ook moeilijk te voorspellen bij zo'n kleintje.
    Wat zielig hè als ze ziek of verkouden zijn :( hopelijk knapt ze snel weer op!

iez vindt dit leuk.
  9. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    I wil absoluut geen water! Dus dat is een probleem. Met geen mogelijkheid krijg je er water in. Hahaha

10. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Later op de ochtend toch even met W. langs de huisarts. Klachten zijn nog niet verbeterd. Nog steeds veel hoesten, kwijlen, keelpijn, schor/geen stem, uitslag in z'n gezicht, huilen tijdens drinken/eten. Eerst dachten we dat het door z'n tandje kwam, maar die is door en de klachten blijven. Arm ding.... :cry: Hopelijk weet ik begin van de middag meer...

11. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    En lauwe thee, of met een klein beetje diksap erin?

iez vindt dit leuk.
  12. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Aah @Dame09 ja dat klinkt als meer dan n tandje :( beterschap!

@iez dat komt vaak bij het starten met hapjes. Hier altijd al verstoppingsproblemen gehad maar met hapjes nog erger. Ik gebruik nu macrogol, dat werkt perfect! Extra water haalde hier niks uit.

Hier weer n goeie nacht! 1x wakker voor fles en daarna slapen tot de ochtend.

iez vindt dit leuk.
  13. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.287
    2.625
    113
    Vrouw
    @iez wij geven thee maar warm of lauw moet hij er niets van hebben. Dus ik maak altijd een grote pot thee en doe dat in een glazen karaf in de koelkast. Gaat erin als roosvicee (waar ik dus van af wilde).

Hier vannacht een drama. Elke 10 min krijsend wakker. Leek wel buikpijn? Maar waarvan? Niets nieuws gegeten. Alleen wat grovere stukken.. zou dat het zijn? Uiteindelijk sliep hij alleen op mij maar door mijn bekkenpijn kon ik het niet opbrengen om zo op bed te liggen dus ben ik naar beneden gegaan op de bank. Ben helemaal gebroken :(

iez vindt dit leuk.
  14. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.848
    27.526
    113
    Vrouw
    Wat rot dat hij zo'n pijn had :(

Ik heb nog steeds een bed beneden staan, echt een aanrader. Kun je je lichaam echt even in goede houding ontlasten. Zo kan ik overdag ook op hele slechte momenten gewoon bij t gezin zijn. Kom je ook makkelijker vanaf dan van de bank. Ik zit zelden op de bank

15. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.848
    27.526
    113
    Vrouw
    Nachten blijven hier met 3 voedingen, eten gaat niet meer en water drinken is hooguit 2 mini slokjes. We mogen het niet meer aanbieden vanuit gewone beker: stikt erin helaas. Dus weer naar de munchkin beker. Gelukkig wel eens in de week de logopediste thuis. is echt geen overbodige luxe. Lastig zo :(

Hij is nu officieel trager dan zijn broer haha, geen tanden, niet tot zit komen en al helemaal niet kruipen nog :p Staat wel in kruiphouding maar ploft dan neer op zn buik en schuift weer naar achteren. Helaas nog niet gezellig voorop de fiets dus.

16. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Weet je al meer @Dame09?

Hier ook nog niet zitten, probeert het wel.
    Kruipen doet hij 2x en dan schuift hij weg. We hebben een gietvloer dus dat is ook erg glad.
    Hij zit wel steeds op zijn knieën en dan tegen de bank aan of de tafel.
    Dochters konden ook pas met 10 mnd zitten en staan. Oudste was 11 mnd met staan geloof ik. Ach ieder zn eigen tempo :)

Ik lees soms kindjes die nu al uit een beker drinken, is dat niet heel vroeg? :oops:
    J heeft een nuby flesje die hij zelf vast kan houden.

17. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    @Dame09 misschien toch een oor- of keelontsteking?

Drinken: hier drinkt F lauwe rooibosthee of water uit een rietjesbeker van de Hema. Gaat heel goed!

Ook heeft hij al 4 nachten doorgeslapen. Fles tussen 22.30 en 23.30 en door!! Heerlijk!

Gisteren contact gehad met de kinderarts op dag 3 van brood introduceren (4e x dat we het probeerden). Zijn weer gestopt. Weer last van zijn buik, scheten, slecht slapen. Nu paar dagen niks en dan van het weekend een cracotte aanbieden. Als we daar klachten bij zien, gelijk stoppen. F drinkt in de avond speltpap. Volgende week gaan we dit mengen met meergranen pap.. Als hij dan ook last krijgt, stoppen. De kinderarts wil even weten of hij reageert op de stukken (brood) of dat het echt een tarweallergie kan zijn. Ze denkt zelf het eerste. We wachten af..

18. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    F kan ook uit een beker drinken, maar we bieden hem ook veel al een rietjesbeker aan. Krijgen ze sterke mondspieren van zeggen ze.

19. PippiMoustache

PippiMoustache Fanatiek lid

16 jul 2018
    1.820
    1.711
    113
    Vrouw
    Wat voor rietjesbeker is dat? Is dat een speciale voor baby's?

20. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    N begon rond middernacht ook weer hard te huilen, helemaal verkrampen. Had gisteravond bloemkool gehad dus mogelijk hiervan, maar is gisteravond ook gevallen met bult ter gevolg of toch wat hoofdpijn. Zetpilletje en een flesje ter comfort hebben goed geholpen!

N drinkt soms uit het glas of via n bekertje die hij vast kan houden en aan kan zuigen. Gaat prima maar zijn nog zeker geen 30cc op n dag

Deel Deze Pagina