W. heeft een flinke keelontsteking. Hij krijgt nu 3x per dag paracetamol en ibuprofen om de pijn te onderdrukken. En dan hopen dat het gauw over is
Zo dames, even 9 pagina's bijgelezen. Druk druk... Vorige week was V. ziek. Ineens >39,0 koorts. Na 4 dagen modderen en minder goed eten, drinken, veel slapen en geen verbetering toch maar de HA gebeld. Die kon geen duidelijke oorzaak vinden, vond haar wel ziek, keel was wat rood maar wilde nog een dag afwachten. Als ze de volgende dag nog koorts had kon ik een kuurtje ophalen. Hij wilde dan toch behandelen voor de zekerheid. Wat denk je... koorts weg. En onder de vlekken. Ze had dus gewoon de zesde ziekte. Gisteren was ze pas weer voor het eerst een beetje de oude. Daarbij zijn er ook 3 tanden aan het doorkomen. 1 boventand is door, niet de voortand maar die er naast. Aan de andere kant is ie nog niet door, maar ze lijkt net dracula De flessen is echt gedoe. Ik denk dat ze de 500ml per dag niet eens red. Sochtends geef ik haar een fles van 150, maar die drinkt ze niet op. Op de dag krijgt ze 200-250 bv uit de fles of flesvoeding, maar laat ze ook van staan. Bij het naar bed gaan ''s avonds drinkt ze praktisch niks, dus die moeten we maar laten vallen. Zonde van de melk steeds. We lieten haar dan slapen, maar rond 2/3 uur snachts ging ze dan rommelen en had ze natuurlijk berehonger. Gisteravond haar weer "wakker" gemaakt voor een fles, waar ze slechts 70/80 van dronk, maar wel op heeft doorgeslapen tot 06:15 omdat ik haar wakker maakte. Moeten we wat met die hoeveelheid melk denken jullie? Ze eet wel fruit, een boterham, tussendoor nog wel eens een liga, yoghurt, cracker oid. en 's avonds 200 gram avondeten. De BV is hier trouwens klaar. Ze begon 2/3 weken te weigeren en heb haar niet meer aan de borst gekregen. Ze bijt alleen maar. Heb nu sinds zaterdag ook niet meer gekolfd en geen stuwing gehad. Dus heb het netjes en rustig afgebouwd zo. Ergens met pijn in mijn hart, maar er ligt nog wat in de vriezer. V. drinkt ook wat slokjes water uit een rietjesbeker. Gewoon een van kruidvat eigen merk. Oh!! en in de tussentijd heb ik ook een nieuwe baan, intern, maar wel een superleuke nieuwe uitdaging!
Dat hadden wij vrijdag en zaterdag, dacht ook buikpijn, maar was toch keelpijn. Ze werd elke keer wakker van droge keel die pijnlijk was. Balen he, ik was ook gesloopt t hele weekend
@Dame09 Ja hoe gaat t nu? @GroeneBomen ah nee toch, ja klinkt alsof hij gewoon die slikbeweging niet goed kan maken?? @Haver11 hiegmr drinkt ze wat slokjes als ik m vasthoudt, ze vindt t fantastisch en houdt de beker dan ook zelf vast, tuitbeker of antilek snapt ze niks van. Rietjesbeker nog niet geprobeerd. Hier trouwens alleen tijgeren, gaat nu wrl af en toe in kruiphouding maar zakt dan weer weg. Komt wel.
@LJJ Hier haalt d. t ook niet. Ze drinkt gewoon niet graag meer de fles. Ik geef nu dit: 8:00 150 cc pap van lepel (fles wilde ze op gegeven moment niet meer) 10:30 fruit 12:00 cracotte of nu soms boterham met water om de boel beetje weg te spoelen 12:30 120cc melk in bed, drinkt ze soms op maar meestal maar 90cc 14:30 100cc yoghurt (telt ook als melk) 16:30 avondeten 18:30 bv, maar drinkt niet altijd veel, soms maar 1 borst en slaapt dan Ergens tussen 23:00 en 2:00 120cc (ik biedt 150 aan en maak haar niet wakker). Voorheen ook snachts nog 1x bv maar laatste 3 nachten ook niet. Ik kom zo op de 500, miss heb je er wat aan? Pap van n lepel en yoghurt dus Edit: en gefeliciteerd met je nieuwe baan, leuk!!
@LJJ geweldig! Nieuwe baan, gefeliciteerd Groot gelijk dat je gestopt bent met borstvoeding, als je alleen als kauwspeelgoed wordt gebruikt is de charme er wel vanaf, au. @sarah28 Ik zie vrijdag logopedie weer en heb die dag ook belafspraak met de kinderarts. Enorm lastig zo. Ik vind t ook niet leuk meer dat ik nog zovaak hem aan de borst heb. Volgende week is t vakantie hier en man neemt ook 1 dag vrij: gaan we 1 dag alleen met de oudste op pad. Ik ga wel in de rolstoel en dan echt even zijn dag ervan maken. Naar de dierentuin en daarna naar de Mac Mijn ouders boden al aan om op junior te passen. Heb daar zin in, even weer de vrijheid terug met een ouder kind hihi
Aangezien N op zijn sokken niet goed kan staan en dus weg glijdt, ben ik opzoek naar iets anders.. nu kruipt hij rond op zn blote voeten en trekt zich op, heeft meer grip op zn blote voetjes maar de dagen worden kouder en de vloeren (geen vloerverwarming) ook.. Iemand tips?
Vanmiddag gelijk Paracetamol en Ibuprofen gegeven. Hij heeft iig zo goed als alles gegeten en z'n flessen gedronken na die twee. We hebben hem vroeg naar bed gebracht, hij was heel erg moe... Dus we gaan zien hoe het verder gaat. Hoor hem wel flink hoesten af en toe.
W. heeft goed geslapen. Was rond 6u flink aan het hoesten en jammeren, maar viel toch nog even in slaap tot net voor 7u. Vanochtend meteen paracetamol en ibuprofen gegeven en voor zover ik weet is z'n fles en fruithap goed gegaan (heb in ieder geval niks gehoord van oppasoma). Nu ligt hij lekker weer te slapen...
Haha ja maar hier in het dorp hebben zn zijn maatje niet meer alleen nog maar de newborn sokjes met antislip.
T manneke laat een snoeiharde scheet en kijkt verschrikt om waar t weg komt hahahaha, blijven grappige wezens die ukkkes
Hahaha @Dame09 fijn dat t iets beter gaat, vaak met pijnstilling gaan ze iig wat meer eten en drinken en knappen ze ook weer sneller op is mijn ervaring (behalve bij buikgriep). @RM1996 en bestellen? Zo leuk hoe ze steeds meer leren he. Ik had de blokkendoos van woezel en pip van dr broer naar beneden gehaald en ze haalt ze een voor een uit de ton of ze kiept t hele ding om. Als ik n torentje maak, gooit ze m om. Met de stapelbekers ook, of ze gooit ze een voor een op de grond om te kijken hoe ze wegrollen. En ze lijkt ons te roepen, ze roept dan heel hard da! En als je kijkt lacht ze, zo lief.
@RM1996 voor de oudste had ik lleren slofjes van hobea met anti-slip. Loopslofjes waren dat. Voor de koudere dagen op het kdv enzo ook handig. Kosten wel een paar tientjes, maar ideaal. Ze hebben hele simpele in verschillende kleuren, zwart grijs blauw etc, maar ook (hysterische, hou ik niet zo van) met een diertje oid er op. @sarah28 Wij hebben dus niet echt een vast schema. Het lukt ook niet zo goed omdat de basis, met melk, dus heel wisselend is. Ze slaapt ook erg wisselend qua tijden. Op zich allemaal geen ramp, maar dat er zo weinig melk in gaat vind ik dan lastig. Ze eet ook wel yoghurt, maar lang niet elke dag. idem met pap.
Haha ja hier ook,ik zeg al voor de grap dat hij mama zegt maar t is puur huil geluid die de klank voortbrengt haha
Fijn @Dame09 ! Gelukkig werkt de pijnmedicatie. Hier is kleine J vanmorgen zelf gaan staan in de box zo leuk.