Vaak als ik uit zicht ben en stil ben stopt ze uiteindelijk na een paar min. Maar zodra ze me hoort of ziet zet ze het weer op een huilen.. ik zal eens proberen een tijdje door te praten misschien werkt dat idd
@sarah28 4 nov komt ze. Hier vooral snel verveeld in de box. Hij gaat meteen staan en gaat dan huilen en roept mama mama mama Als hij maar rond kan kruipen dan is het altijd wel goed. Dus nu staat hij ook weer te roepen we gaan maar eens stofzuigen en dweilen zodat hij er uit kan
@Seffie hahaha ja 06:00... get used to it. Dit is het leven met een kind. Onze oudste deed het altijd goed sochtends, maar de laatste tijd(en zeker na afgelopen weekend klok terug) maakt ie er een potje van. Gewoon lekker 04:30 wakker hoor. Gelukkig wil hij dan nog wel tussen ons in. Wel met Ipad of tv aan. En wij zijn helemaal geen pedagogisch veranwoord gezin @sarah28. Bij ons staat heel vaak babytv aan. Maar ze kijken vaker niet dan wel, spelen gewoon door zegmaar. @nadine001 leuk! Ineens snelle ontwikkeling dan zo he?! Box gebruiken wij nog best veel. Even een rustpunt voor haar(en ons). En speelt ook vaak samen met grote broer er in. Gekke vraag misschien, meer voor de mama's met meerdere kindjes of veel kindjes in de omgeving. V. is best wel snel qua ontwikkeling. Grote broer was dat ook maar iets minder extreem. En als ik bijvoorbeeld naar de dochter van oa. een vriendin kijk is dat totaal niet aan de orde, die is dus heel traag. Maar ik heb dus het idee dat dit verband houdt met de draagtijd. Mijn kids waren allebei over tijd. 5 en 10 dagen. En ik geloof eigenlijk wel echt dat dit uitmaakt voor de start en ontwikkeling. (dochter van mijn vriendin was dus 15 dagen te vroeg) Hoe kijken jullie daar tegen aan?
Hoe drinken de kindjes bij jullie normaal drinken? Diksap/thee/water heb nu 3 verschillende bekers/flessen geprobeerd. Maar krijg er amper iets in. Soms heb ik het idee dat ze weinig vocht binnen krijgt op een dag.. iemand tips?
@Seffie klinkt voor mij als een droom zolang slapen haha. Hier elke 2 a 3uur wakker en de oudste om 5:15 wakker... (en helaas is voor 5:45 wakker worden meer regel dan uitzondering)) 6:00 noemen wij een goede nacht voor tenminste de oudste. Want wij hebben toch geen goede nachten. Wel rot, de oudste is ook te moe. Kind had gister om 16:00 geen puf om de deur te openen zelfs toen zijn vriendje aanbelde.
@LJJ ik denk dat het voor aterme kinderen niets uit maakt. Tenminste wetenschappelijk gezien niet. Vanuit n=2 (mijn eigen kinderen haha), exact zelfde termijn geboren maar oudste was sneller. 'Praatte' ook veel meer (ik verwacht niet dat F ook al met 13 maanden heel veel woorden spreekt, hopelijk wel mama haha). Mijn schoonzus 2 rond zelfde termijn en haar jongste is veel sneller
@LJJ Hier staat de tv ook vaak aan op de achtergrond haha. Rotklok ook he, Hier ook 2 dagen 5u wakker ipv 6 uur ( wat ik al erg vroeg vond ) ik ben consequent geweest en ben ze terug blijven sturen tot 7 uur, toen mochten ze er uit verschrikkelijk haha. Geen idee of het met draagtijd te maken heeft. Oudste kwam 1 dag voor de uitgerekende datum, die was met spraak heel snel ( 8/9 maanden ), praat nu nog de hele dag. Qua grove motoriek wel wat trager maar meer omdat ze veel eng vind. Ze zat met 10 maanden en lopen 13 maanden dus nog wel gemiddeld. Middelste kwam 3 dagen na de uitgerekende datum, die was qua grove motoriek sneller en spraak minder, begon met 1.5/2 jaar te praten. En J is het langste blijven zitten die is qua grove motoriek het snelste van de 3.
Beide jongens met 38.3 geboren. Oudste loopt ook voor in ontwikkeling. Dus ik zou dan zeggen dat dat geen verband houdt. slapen: hier ook vroeg: 5.30!! Gaap! Maar slaapt wel weer goed in de avond en nacht. Winterslaapzak aan en hij slaapt weer veel beter. Koukleum is het! drinken: hier drinkt F uit de rietjesbeker van hema en jolein. Gaat heel goed. De munchkin snapt hij nog niet. F drinkt water en lauwe thee bij het brood.
Ik heb mijn moeder ook gevraagd en zei: jij hoefde niet zo nodig te lopen of te staan. Jij wou graag zitten en je was (en bent) motorisch onhandig hahaha. Mijn termijn weten ze niet exact omdat ze er pas na 4 of 5 maanden achter kwam. Dus was een beetje gokken met inplannen keizersnede haha Qua formaat zaten we iig alle 3 bij elkaar in de buurt en ik was de sloomste (maar praatte het meeste hahaha). @Seffie kittens nemen! Ideaal vermaak voor baby's F heeft veel lol erom want ze zoeken hem telkens op op de grond haha
Wij bieden water of roosvicee laxo aan in de ochtend bij fruithapje, in de middag bij sabbelen op fruitzakje en avond bij de warme hap. 3 slokjes per keer denk ik
Wij geven alleen diksap/water en dan in een drinkbeker van dr brown (zie foto) die zetten we dan op de grond of op tafel en kan N deze pakken wanneer hij dit zelf wilt.
Oh jongens ik heb echt weer super veel gemist, doordat ik wéér geen meldingen meer kreeg. Hoe vaak is dit inmiddels al gebeurd en gaat het nog gebeuren
Drinken: L drinkt water of lauwe thee uit een rietjes beker. Bij de fruithap, het brood en het avondeten. Ook bied ik haar tussendoor wat aan. Ik denk dat ze sinds een paar dagen zo'n 100/120 ml water/thee drinkt op een dag. Snelheid: Ik heb geen vergelijking materiaal met voorgaande kindjes, maar wel met jullie kindjes. En daaruit kan ik wel concluderen dat L zo traag als dikke str*nt is Rollen, op de buik doet ze prima, van buik naar rug wanneer het haar uitkomt. Tijgeren, wat is dat? Kruipen, huh? Optrekken?? Laat me niet lachen hahaha. Ik weet dat elk kind op zijn/haar tempo ontwikkelt, maar toch word ik onzeker als ik lees wat jullie kindjes al kunnen. Stukjes brood pakt ze vanaf een maand of 6 tussen duim en wijsvinger. Slapen: Sinds de wintertijd is ze ook mega vroeg wakker, jammer genoeg.
Haha ja he, ik laat m nog even tot ze goed kan optrekken wn weer laten zakken (vind ik de box ideaal voor). Al staat ie op zich niet in de weg ofzo
@LJJ Denk dat t zeker uit kan maken als je veel vroeger geboren bent, maar dat t niet altijd opgaat. Mijn zoontje was 1.5 wk te vroeg, d. Is met 37 wk gehaald. Zij ontwikkelt ook minder snel, hij was vrij vlot met sommige dingen ondanks te vroeg geboren zijn. @nadine001 hier zit ze met 2 tuitbrkers ook te rammen en zwaaien en met dr tanden klapperen op t tuitje. Gewone beker gaat wel met hulp maar is niet veel. Maar ze heeft heel veel plasluiers dus haalt genoeg vocht uit andere dingen. Ik wil nog wel n rietjesbeker proberen. Duurt soms een tijd voor ze iets door hebben. @Isabella2020 haha! Zo was mijn zoontje ook idd! Due zat met 2 jaar nog wel eens in de box haha, kon uberhaupt heel goed alleen spelen altijd. @JosjeM nee hoor komt vast goed, alles op zn tijd! Soms gaan ze ineens als n speer vooruit. D. Ook die deed niks met optrekken. Tot ik t een keer voordeed in de box en nu wil ze t de hele tijd. Vanmorgen 5 uur wakker pfff. Naast mij gelegd en ff aan de borst (zit nog steeds wat in haha) en tot half 7 geslapen gelukkig! Zij dan he, ik niet haha.