januari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Michelle, 3 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovebtweenus

    9 sep 2007
    17
    0
    0
    mama
    utreg
    Nou dan maar even aankijken... Die van mij was bijna 8 pond bij zijn geboorte 12 januari, maar daarna ging hij met zijn curve stijl de lucht in.... Moet dat in de gaten houden van het CB...

    Majah, we zijn een soort van in voorbereidingsfase voor een tweede... We willen als Eli 1 is, beginnen...
     
  2. 19nicole83

    19nicole83 Actief lid

    11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    Ik kom hier ook maar eens ff weer om de hoek kijken!
    Hier gaat alles toppie Ivana groeit als kool en doet het super.

    groeten van ons!
     
  3. Phemme

    Phemme Actief lid

    29 aug 2007
    452
    0
    0
    Wat leuk, hier nog een januari-mama!
     
  4. Visserman

    Visserman Lid

    5 jun 2007
    24
    0
    0
    hallo, ik ben ook een januari mama - ik moest eigenlijk een februari mama worden maar Klaas Jan kwam een maandje te vroeg (Als ik niet direct naar de huisarts gegaan was, dan was ik nog een december mama geworden)

    Klaas Jan is geboren in het ziekenhuis te Sneek op 12 januari 2007, om 12.13 uur met de keizersnee
    hij woog 2850 gram en was 45 cm lang..

    voor de rest heb ik eigenlijk weinig te melden, ik ben 22 jaar, getrouwd en thuisblijfmoeder, mijn man is 26 jaar, visserman van beroep,dus ik zorg de hele week alleen voor Klaas Jan

    wil je meer weten, vraag maar raak
     
  5. Lovebtweenus

    9 sep 2007
    17
    0
    0
    mama
    utreg
    Hallo mama van Klaas Jan, wat ik errug leuk vind, is dat onze zonen op dezelfde dag (allebei met keizersnede) ter wereld zijn gekomen... Ik ben in het antonius ziekenhuis in nieuwegein bevallen en ben part-time officemanager...

    nou, ik vind het echt super van je dat je de zorg van je kleine op jezelf neemt... Is je partner er in het weekend wel?

    Groetjes van de mama van Elijah
     
  6. Visserman

    Visserman Lid

    5 jun 2007
    24
    0
    0
    He leuk, mijn kindje is is het Antonius ziekenhuis te Sneek geboren, wat gezellig.. Mijn man komt zaterdagmorgen rond 9 à 10 uur thuis en gaat maandagmorgen rond 5 uur altijd weg.. dus 1½ dag is hij in huis en dan moet hij ook nog zaken regelen, maar ja ik wist dat voor de tijd.. maar je went er wel aan hoor, ik vind maandag altijd de ergste dag, als het eerst maar weer woensdag is dan gaat het wel..

    Ik eet door de week bij mijn ouders, die wonen bij mij om de hoek, dus dat is toch erg gezellig, mijn zus eet daar ook en die is ook getrouwd met een visserman, die heeft nu pas ook baby die is nu ongeveer 9 weken.. en die is ook thuisblijfmoeder dus dat is erg gezellig..

    Wij zijn 13 mei 2006 getrouwd en ik was direct zwanger, ik was uitgerekend op 9 februari 2007.. de vrijdag voor kerst begon ik wat te rommelen, maar ik had hele tijd al last van te hoge bloeddruk, de hele nacht bleef het maar zo,dus ik op zaterdagmorgen naar de HA toe, had ik eiwitten in mijn urine en omdat ik ook steeds harde buiken had, toen moest ik naar het ziekenhuis voor een CTG.. deze gaf niet echte weeen aan, dus 2 daagjes ter observatie was voldoende, maar 1e kerst dag mocht ik naar huis en toen is `snachts mijn vruchtwater gebroken, ik was toen iets meer dan 33 weken.. ik kreeg weeenremmers en spuiten voor de longentjes, maar na 48 uur aan de remmers gelegen te hebben, moest ik wachten en nog eens wachten, maar er kwam niets, alles werd nauwkeurig in de gaten gehouden, maar alles bleef gelukkig stabiel en met het kind ging ook alles goed, dus dat was natuurlijk perfect.. ik mocht niet van bed af, 3 weken lang. Als Klaas Jan gewoon lag, werd ik dus 12 januari, met 36 wkn, ingeleid, maar hij lag in een stuit, dus het werd een Keizersnee..

    Klaas Jan is ons eerste kindje.. Hij is vernoemd naar mijn schoonvader Klaas en mijn man zijn broer Jan..

    gr van Janne Marie

    ps, ik lees bij jou onderaan dat je kriebels hebt voor een tweede, dat heb ik zelf ook, maar mijn verstand zegt dat het toch beter is om nog eventjes te wachten..
     
  7. Lovebtweenus

    9 sep 2007
    17
    0
    0
    mama
    utreg
    Nou dat is helemaal leuk, zelfde ziekenhuisnamen... ;)

    Ik kan het me helemaal voorstellen dat t op maandag moeilijk is, maar gelukkig heb je een man die voor jou en je kleine zorgt... Dus aan de andere kant heb je het veel beter als heel veel andere moeders... En daarbij houdt t je relatie ook wel leuker, denk ik dan...

    Mijn vriend en ik zijn deze maand 4 jaar samen, maar we kennen elkaar al 17 jaar, al vanaf mijn 9e dus... We zijn van plan om volgend jaar te trouwen als het financieel lukt, want mijn vriend wil gelijk een groot knalfeest geven (wat voor mij echt niet hoeft)

    onze zoon heet Elijah (dit is een bijbelse naam hebreeuws) en daarnaast heeft hij nog een bijbelse naam en de naam van de opa van mijn vriend...

    Ik heb idd kriebels voor een 2e, ik heb altijd een groot gezin gewilt en nu het met Eli zo goed gaat, krijg ik echt de kriebels... Maar we zitten nu nog in de fase dat we er veel over praten en nadenken, want we willen onze kinderen wel het beste gezinsleven meegeven... Dus waarschijnlijk zullen we volgend jaar ergens echt gaan beginnen...

    Nou ik hoor graag weer van je...

    Groetjes,

    Natas
     
  8. Visserman

    Visserman Lid

    5 jun 2007
    24
    0
    0
    he ik zie dat die van jou al 8 tanden heeft.. die van mij heeft nog niks, hij heeft er de laatste dagen wel erg veel last van, dus dat is wel zielig, omrollen doet hij af en toe als hij er zin in heeft, maar ja alles komt op zijn tijd, op mijn buik wil hij voor de meter niet, dan gilt hij het uit.. zitten zal dus ook niet snel gebeuren en kruipen helemaal niet..

    Maar ja alles op zijn tijd..
    hij was vorige keer op buro, toen was hij 7 maanden, toen woog hij dus 8000 gram dus 16 pond, ik moet volgende week weer heen en dan zal ik het maar weer afwachten hoe zwaar hij dan is..

    Ik wil zelf ook een groot gezin, maar ja wat vind iemand groot, de een vind 3 kinderen al groot, en de ander pas bij 6.. maar ik geniet eerst lekker van mijn kleine kereltje..
     
  9. sillaah

    sillaah Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ik ben ook bevallen in het sint antonius in Nieuwegein ;)

    vond het alleen 3x niks, ze zaten middenin de verbouwing,
    en ik ben heeeel slecht geholpen.. :evil:
     
  10. Visserman

    Visserman Lid

    5 jun 2007
    24
    0
    0
    ze behandelden mij gewoon als eigen, ik lag dan in het antonius ziekenhuis in Sneek, ik heb er 4 weken gelegen, ook met kerst en oud en nieuw.. dat zijn al van die speciale dagen natuurlijk, ik kende al de zusters bij naam.. in april is mijn schoonzus daar ook bevallen en ik kwam op kraamvisite met Klaas Jan (hij moest nog foto`s van zijn heupjes maken, dus 2 in 1) en toen kwam ik de kraamafdeling op en ze herkenden me meteen.. allemaal kijken bij het kind, zo erg gezellig en leuk dat ze deden..

    een week of 9 terug is mijn zus daar ook bevallen, en ik weer heen, maar zonder kind, in die nacht dat mijn zus beviel herkenden de zusters mijn moeder al, mijn moeder kwam elke dag bij mij op bezoek, 4 weken lang, en ik lijk ook nog mijn moeder. TOen ik kwam, vroegen ze meteen waar het kind was en hoe het allemaal ging.. gewoon geweldig, ik heb echt 4 weken in een hotel gelegen..
     
  11. Lovebtweenus

    9 sep 2007
    17
    0
    0
    mama
    utreg
    Nou ik heb het antonius in nieuwegein ook als slecht ervaren... Tuurlijk met de verbouwing om 7 uur in de ochtend al staan boren naast de deur... Heel fijn als je de dag ervoor al vanaf 6 uur in de ochtend bezig bent... Heb dus ook bijna 40 uur niet geslapen... En mijn bevalling zelf was ook niet geweldig, leek alsof niemand wist waar ze mee bezig waren... Majah uiteindelijk KS geworden en bijna mijn Eli kwijt... Achteraf krijg ik er nu steeds meer de rillingen van hoe het allemaal gelopen is, daar kwam ik in het ziekenhuis niet aan toe, want daar stopten ze me vol met medicatie...

    Maar dit alles houdt me niet tegen om meer kindjes te willen... (ik hoop dat ik ze ook mag krijgen)

    en dan misschien in utrecht bevallen of in woerden, maar ik zal me tegen die tijd beter laten informeren...
     
  12. mam85

    mam85 Fanatiek lid

    3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    jeetje wat een nare verhalen...

    hier ook kriebels voor 2e :)
     
  13. Lovebtweenus

    9 sep 2007
    17
    0
    0
    mama
    utreg
    tjah, maar hoe naar het was, hoe gelukkiger ik me voel met mijn mooie en lieve zoontje...

    En nu fantaseren we over gezinsuitbreiding...

    Dus jij hebt ook al kriebels voor een tweede? En hoe vind je partner het?

    Liefs
     
  14. Lovebtweenus

    9 sep 2007
    17
    0
    0
    mama
    utreg
    Oh en we hebben een nieuw hoogtepuntje... Hij wil eindelijk een beetje bewegen, dit wil zeggen zichzelf naar achteren duwen als hij ligt... En af en toe zelfs een schijnbeweging maken alsof hij wil gaan kruipen... :D
     
  15. Phemme

    Phemme Actief lid

    29 aug 2007
    452
    0
    0
    Hier ook kriebels :D
     
  16. esther1975

    3 mrt 2006
    65
    0
    0
    :D Hoi allemaal.
    Wat leuk om al die verhaaltjes te lezen van de baby s van de zelfde leeftijd.
    Bryan heeft ook nog geen tandjes maar hij kwijlt wel vaak,en sinds gister wat slappe ontlasting wat er ook mee te maken kan hebben heb ik wel eens gelezen.
    Eet de kleintjes van jullie ook al ,want ons mannetje vind bijna alles lekker wat we hem geven,en hij is erg makkelijk.Ik bedoel hij vind fruit en groentehapjes erg lekker.
    Wat erg als je in ziekenhuis ligt en ze gaan dan boren nou zoiets is toch afschuwelijk!
    Je ligt er toch voor je rust?
    Het lijkt me vreselijk.
    Wij hadden het dus toen ons eerste meisje was geboren en we thuis kwamen
    waren ze met de flat bezig,om alle balkonvloeren te vernieuwen,nou dat was ook geen pretje!En een wonder dat ons prinsesje daar door heen sliep. :D
    Nou succes verder met jullie kleintjes en erg leuk om de verhaaltjes te lezen.
    Groetjes van een hele blije moeder.
     
  17. marrie

    marrie Actief lid

    10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    hey hoi,

    wat is het rustig hier zeg!

    lovebtweenus: ben je ook al eerder op de januarimama's geweest hier daar was namelijk toen ook een mama bij met een kindje die elijah heette, weet alleen de naam van de mama niet meer... :D

    esther: mick eet ook bijna alles, er is weinig wat hij niet lust. ik schotel hem dan ook alles voor.... :) het is een echt lekkerbek. als ik met een koekje aankom, krijgt hij een grijns van oor tot oor!

    phemme; ook al kriebels? zijn jullie dan ook alweer begonnen? of hou je het alleen bij kriebels?

    lovebtweenus: fijn dat hij een beetje beweegt. komt vanzelf wel dat hij gaat kruipen! wacht maar af! hihihi en als het eenmaal zo ver is, wou je dat hij nog iets langer bleef zitten.... :)
    Oh ja, hoe is het nu? heb je al getest? 12 dagen overtijd zie ik?

    mam85: ook oude bekende? komt me ook bekend voor....

    wat grappig... dacht ga hier ook maar eens een keer weer postten... beetje dit topic weer op gang helpen. is een beetje errug rustig hier!
    met mick is alles goed. op dit moment lekker verkouden en snotterig. ik ga vanmiddag even uit voorzorg naar de huisarts.
    Hij heeft inmiddels 4 tandjes, kan al kruipen, trekt zich sinds deze week overal aan op en als je hem aan de handen houd, doet hij wel stapjes, maar heeel erg wiebelig...
    Verder is hij een ontzettend vrolijke kerel en een lekkere donder. heerlijk!
     
  18. Lovebtweenus

    9 sep 2007
    17
    0
    0
    mama
    utreg
    @ marrie,

    ben niet eerder aangemeld geweest bij de januari mama's wel toevallig dat er 2 elijah's uit dezelfde maand komen ;)

    en wat betreft mijn ongesteldheid; het is weer helemaal niks hier.. Ik heb PCO en dan kan je zomaar 6 weken onregelmatig ongesteld zijn en zo weer 3 maanden helemaal niet... En ik ben nu al ongeveer 4 weken om de paar dagen aan t menstrueren, dus ik denk dat dit niks gaat worden zonder medicatie... volgend jaar gaan we trouwen en dan wil ik er mooi bij lopen in mijn jurk, dus ik denk dat we volgend jaar na de bruiloft gaan beginnen met medicatie...

    Wat doet jouw Mick het goed, en wat heeft hij een stoere naam...

    Nou ik ben benieuwd wanneer Eli eens ECHT goed vooruit komt hihi ;)
     
  19. Visserman

    Visserman Lid

    5 jun 2007
    24
    0
    0
    hallo hier ben ik ook maar eens weer..
    tja eigenlijk heb ik geen nieuws, Klaas Jan heeft nog steeds geen tanden, en hij heeft er zoveel last van :(

    Tja wat doe je er aan.. een paar weken terug was ik op het cb en toen woog hij bijna 17 pond.. volgende week moet ik weer heen dus het zal mij dan benieuwen hoe zwaar hij dan is..

    Die van mij eet ook alles, alle soorten eten eet hij, een echte vretert is het.. vanmiddag zat hij bij mijn schoonmoeder op schoot en die had koffie, hij zat al te smakken he.. dus hij kreeg het laatste beetje koffie uit het kopje en hij dronk het ook nog op..
     
  20. mama1986

    mama1986 Fanatiek lid

    eva heeft epilepsie gelukkig is eva nu ruim 1 jaar aanval vrij maar vandaag heeft bono dus een stuip of een lichte epilepsie aanval gehad maandag moeten we met beide kids naar de kinderarts ben blij dat ze alle 2 onder controle zijn :idea:

    sorry dat ik nier reargeer ben niet echt in de stemming
     

Deel Deze Pagina