Gelukkig slaapt Suus snachts lekker door! Dat scheelt al een hele hoop. Even een vraagje; hebben jullie je draai al gevonden? Ik heb af en toe nog van die dagen dat ik denk; is dit het nou allemaal. Ben heel blij met Suus hoor! Kan dr wel opeten zo blij met ik met r. Even een off-day ofzo.snappie? Charlotte
@Charlotte: Ik zei net dat het bij de 2e allemaal veel sneller gaat, dat komt denk ik ook omdat je het ritme al hebt. M'n leven was al ingesteld op kinderen. Maar bij de 1e moest ik ook eerst heel erg wennen aan m'n nieuwe leventje. Ik was vroeger echt een feestbeest! Nou, van feesten komt de laatste jaren weinig meer terecht, maar je krijgt er wel een ander soort lol voor terug! Met Thijs (3,4 jr.) kan ik nu echt al gesprekken voeren en lachen! Maar binnenkort eens een off-day (kinderen naar oma!) en weer eens ouderwets de kroeg induiken, daar verlang ik ook best naar hoor!
Hey! Hier ook een leuke dag gehad Eyva doet het nog heerlijk en @ Charlotte - misschien zit Suus midden in haar 'sprongetje' (zie Oei ik groei) dat is rond 5 weken.. dus dat is ongeveer net.. als je een beetje geluk hebt is ze zo weer het zonnetje in huis! Maar meestal zijn die uren die je noemt de 'down'uren, omdat baby's bloedsuiker-levels dan laag zijn en ze daardoor minder heppie zijn.. vraag me niet precies waarom dat is ongeveer wat ik weet Neem 't 'r maar van - lekker knuffelen! Liefs, Simone xXx
Als je kleine 's nachts slaapt heb je al een hele hoop denk ik.. En we hebben allemaal wel eens een of day... Ik denk meestal iedere voeding is een nieuwe start van de dag hij kan van de ene op de andere voeding zo anders reageren!
he charlotte en de rest, onze kleine man is ook heel onrustig hoor. vannacht om 4 uur wakker en vervolgens op en af slapen en huilen tot half 7. ik werd een beetje moedeloos van, terwijl hij al nachten lang heeft doorgeslapen. toen half 7 eten gegeven en toen al weer om half 9 wakker. en maar weer huilen. toch iets minder. daarna ben ik nog wel gaan sporten, maar ik had helemaal geen rust. nu is hij gelukkig rustig. maar ik word er wel onzeker van. op CB afgelopen week bleek dat de laatste week (eigenlijk 9 dgaen) maar 120 gram was aangekomen. over de 4 weken was hij goed gegroeid, maar de laatste week dus wat minder. ik geef natuurlijk nog steeds BV en moet nu iedere keer 2 kanten geven. dat is prima, maar als hij nu huilt word ik toch wel weer onzeker of hij wel voldoende krijgt. maar ja, om daarom te stoppen met BV is ook wel jammer. moeilijk hoor.
Vanmorgen op het cb geweest; Esmee heeft spruw . Ze drinkt de flesjes niet meer leeg en heeft erg pijn in haar mondje. Ik heb net de huisarts gebeld en ik kan zo een zalfje of zo ophalen bij de apotheek. Ze wil het speentje nu ook niet meer, zal allemaal wel pijn doen. Zielig. Ik ben nu lekker een dagje bij mijn moeder, even wat anders aan mijn hoofd. Vanmorgen de psychiatrisch verpleegkundige gehad, ze houdt me goed in de gaten. Ik mag van haar na de fles van 8 uur niet meer naar bed en moet dan opstaan. Bah. Meestal kon ik van 8 tot 11 uur dan nog lekker even slapen. Ben trouwens erg moe de hele dag van de tabletten, ik moet dan 's middags gaan rusten. Kijken of ik morgen uit mijn bed kan komen om 8 uur...
Meid, fijn om iets van je te horen! Klinkt minder dat je niet mag uitslapen maar het is vast beter voor je. In het dagritme komen etc. Sterkte!
Ja als je in bed blijft liggen wordt je alleen maar depressiever.. Ik mag waarschijnlijk volgende maand nog niet aan het werk. Zij dacht dat ik eerst weer helemaal beter moest worden voordat ik weer kon werken. Woensdag moet ik weer naar de psychiater en dan zal ik het even navragen. Ik zie het niet zitten dat mijn hele werk het weet (80 man personeel bij ons op de afdeling). Maar ja, als het moet dan moet het. En ik had net zo'n zin om weer lekker te gaan werken. Die verpleegkundige zei dat mensen met een depressie niet meerdere dingen tegelijk kunnen doen en dat heb ik wel nodig op mijn werk..
Ik denk dat ze gelijk heeft eerst nu tijd voor jezelf nemen en niet ook nog werk aan de mix toevoegen... Jezelf, je kleine en werk das denk ik nu teveel van het goede.
Maar aan de andere kant is mijn werk ook wel weer een goeie afleiding... Ik zal het wel horen woensdag. Kan nu gelukkig wel iets makkelijker over alles praten, donderdag was ik bij de 1e zin al in tranen. Vanmorgen heb ik het hele verhaal gewoon verteld 8) Heb het idee dat de medicijnen wel beginnen te werken en Esmee is een superbaby besef ik me nu pas. Ze slaapt van 23 uur tot 8 uur al sinds ze een maand is. Daar heb ik wel geluk mee gehad, ik lees dat heel veel babies van een maand dat nog lang niet doen. En overdag gaat ze nu ook makkelijker slapen en ligt ze soms gewoon wakker in bed. De eerste maand huilde ze alleen maar als ze wakker was vandar dat ik nog steeds een beetje 'bang' voor haar ben als ze wakker is. Klinkt heel stom maar het wordt nu wel beter...
Meiden bedankt voor jullie reacties! Fijn om zo te "kletsen" met collega-mama`s. Kissie; ik zou inderdaad ook mn rust nemen en voorlopig toch maar niet gaan werken. Eerst alles voor jezelf op een rijtje zetten. Fijn voor je dat je meissie het goed doet. Lekker he dat ze doorslapen!? Charlotte
Ja echt heerlijk. Maar ik sliep zelf nog zo slecht terwijl Esmee lekker in coma lag 's nachts. Dit kwam omdat ze een maand lang de hele nacht heeft gehuild. Als ik nu maar een kik hoor lig ik weer een hele tijd wakker. Door die Remeron slaap ik als een blok en wordt pas wakker als Esmee ook wakker wordt. En dat was zondag pas om 9 uur
Lekker Kissie - dat doorslapen van jouw ukkie! Een vriendin van mij wil ook de hele dag liever in bed liggen... is erg depressief geweest. Welliswaar had zij niet zoveel verantwoordelijkheden als jij (Esmee) maar jou verhaal klinkt wel erg herkenbaar als ik aan haar denk! Maar met haar gaat het een stuk beter! Ze is met haar studie gestopt en heeft nu tijd voor haarzelf. Ze heeft een ouderwetse sticker-lijst op haar koelkast met 'doelen van de week' en wat de 'haalt'(bijvoorbeeld 4x in de week voor 8.30 haar bed uit) dan krijgt ze voor elke keer een sticker en als ze die 4 x dan haalt - dan mag ze met haar echtgenoot lekker naar de bios (bijvoorbeeld) Hoe gaat het bij iedereen? Eyva heeft ook een paar dagen nu erg last van wind (?) ze huilt alleen maar als ze wakker is.. En ik ben zo druk dat het me af en toe even 'verkeerd' valt.. Het valt nog mee, maar als ik net Noah z'n luier wil verschonen en ze ligt dan in de woonkamer te huilen dan denk ik wel - he meid! Geef me effies vijf minuten - ben zo weer terug! Gelukkig slaapt ze goed - ze komt alleen om 1.30 's nachts nog en dan pas om 7 uur 's morgens weer! Lekker hoor! Heb net al m'n zwangerschapskleding uitgeleend aan een vriendin! Hopen dat ze erin past! Ze is iets breder in de heupen dan ik (ze is dan ook al 40). Volgende keer dat ik 'r tegenkom loopt ze in mijn kleren rond hihi! Dat zal een gek gezicht zijn! Groetjes, Simone xXx
Goeiemorgen dames! Lekker rustig dagje vandaag, man aan het werk en oudste naar de crèche. Dus Igor lekker vertroetelen vandaag! Ik zie dat het hier nog wel wat rustig blijft, jammer hoor! @ Dorito: Lastig is dat van Bv, dat je nooit precies weet hoeveel ze binnen krijgen, maar je houdt het nu toch al een hele tijd vol, lekker doorzetten toch? Sterkte ermee! Ik heb het idee dat Igor ineens veel meer drinkt, of in ieder geval hele grote slokken neemt. @ Kissie: Nogmaal sterkte! Doe maar rustig aan, mooi dat de medicijnen aanslaan! Nou, ga lekker een bakkie doen en we zien verder wel vandaag, het regent dus nog maar even niet naar de winkel... Hopelijk tot later!
he polleke, dank je wel voor je steun. ik probeer het ook nog even vol te houden met de BV. vandaag voor de eerste keer proberen of hij ook een flesje gekolfde melk wil op kamertemperatuur. dat schijnt ook soms te werken. wij doen nu 2 keer in de week flesje om te wennen voor straks.
Hej Dorito, laat je niet ontmoedigen hoor! Je doet het hartstikke goed! Jarik drinkt ook de bv op kamertemperatuur. Geen enkel probleem geweest, vanaf het begin af aan al niet. Ik heb trouwens helaas niet veel tijd om veel hier te kletsen. Het kolven gaat supergoed (ik moet gaan invriezen \/ ) maar kost ook veel energie! Maar ik denk wel aan jullie ookal reageer ik niet elke dag!
trouwens, waarom is er een nieuw topic gestart en waar is het oude gebleven? Heeft dat soms te maken met het feit dat er een aantal weg zijn? *stranger gelooft dat ze heel veel gemist heeft *
Volgens mij hebben ze nu een msn-groep ofzo, maar ik heb de link gemist en alle berichten van het vorige topic zijn ook nergens meer terug te vinden... blijf het wel een beetje vreemd vinden...
Ik vind het ook allemaal een beetje vaag. @ kissie: meid neem echt ff tijd voor jezelf, ik weet dat het makkelijk gezegd is maar ga dingen doen die je leuk vind, probeer lekker van alles te genieten! Zelf heb ik ook een periode gehad dat het met mij niet zo goed ging, dus ik denk dat ik ongeveer wel snap hoe je je voelt, rare zin maar ik hoop dat je hem snapt. Wat ik hiermee bedoel is: neem gewoon ff tijd voor jezelf en je kleine. Veder is onze auto half gesneuveld: der is iets aan kapot aan de koppeling plaat wat bij reparatie duurder word dan de hele auto zelf... Dus zaterdag gaan we naar auto's kijken. Ivana moet donderdag naar het cb ze krijgt der eerste prikkies, (moeders vind het best wel spannend ).
@Nicole, succes met het uitzoeken van een andere auto... Vorig jaar zijn bij mijn seat 2 cilinders in de motor gesmolten (vraag niet hoe dat wist niemend) 5,5 jaar oud, diesel en nog 80.000km op de teller. Ik baalde enorm en heb snel iets anders gezocht. Achteraf misschien te snel. Dus zorg wel dat je een auto koopt die je ook echt wilt hebben!