januari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Michelle, 3 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    ik zou der wel wakker maken als ik jou was........
    Ik heb gehoord dat ze het echt nog nodig zijn (tís je eigen keuze natuurlijkl)
    Hier gaat het namenlijk net zo en ik doe het wel.... :) dit geld hier ook voor de eerste voeding smorgens. Smorgens moeten we der 8 van de 10 keer ook wakker maken.

2. mumuitaustralie

4 jan 2007
    90
    0
    0
    moeder
    Traralgon, Australie
    Ik ben nooit verteld om mijn ukkies wakker te maken. ik mag ze laten slapen tot ze wakker worden, dus zoals bij Eyva, afgelopen nacht, ging ze om half tien naar bed na een voeding en toen sliep ze tot half zeven! :schok: en dat doet ze wel vaker. Dat hele om 11 uur 's avonds wakker maken kennen ze hier in Australie niet, dus als jij denkt - laat m'n schatje lekker slapen, lekker slapen! Maar ik zie wel wat er gezegd wordt over het niet te lang zonder voeding laten gaan ivm bloedsuikerspiegel. Maar dat hoorde ik pas via jullie hier voor het eerst..

Jouw keus denk ik Charlotte!

Simone
    xXx

3. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    wij maken onze kleine ook wakker hoor. iedere dag rond 22 uur en dan weer s ochtends. hij sliep van de week opeens tot half 9 door 's ochtends. maar normaal gezien krijgt hij om half 8 s ochtends eten.

4. charlotteM

charlotteM Actief lid

22 apr 2006
    117
    0
    0
    secretaresse
    Noord-Holland
    JOEHOE....!
    Leeft iedereen nog?

Hier gaat alles goed. Ons moppie gaat nu gezellig verhaaltjes vertellen. Zo lief!

Gr Charlotte

5. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    ik wel.......
    Ivana doet het toppie.

6. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    ik voer ff een gesprek met mezelf.
    .
    .
    .
    .

7. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    tja das best wel 1 tooooooooooooonig

8. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Haha Nicole jij bent lekker bezig... Hier alles lekker. Gisteren voor het eerst weer gewerkt. De echte wereld begint weer...
    Hoef nu gelukkig pas volgende week woensdag weer te werken.
    Dinsdag gaat Xander proefdraaien op het kdv. Vindt mama vooral erg spannend...

9. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    dat geloof ik ook wel ja..........
    succes daar mee dan!

10. mieky

mieky Lid

12 mrt 2006
    16
    0
    0
    Zit al een tijdje mee te lezen op het forum, maar vond het nu toch weleens tijd worden om mij bij jullie januari 2007 moeders aan te sluiten.
    Vind het super om met andere januari moeders te praten over het wel en wee van de kinderen.
    Op 28 januari ben ik bevallen van een zoon. Inmiddels is hij precies 10 weken oud.
    Het is een heel tevreden en gelukkig mannetje.
    Hopelijk kan ik jullie adviezen geven en natuurlijk veel adviezen van jullie krijgen!

11. hallo allemaal

Ik ben ook al een hele tijd niet geweest hier hopelijke kennen jullie me nog

Eljah dat het prima en groeit als kool hij krijgt nog steeds voledige borstvoeding.

Het is een heel gezellig en tevreden ventje

groetjes

12. sim

sim Niet meer actief

hoihoi meiden! ik dacht laat ik ook maar weer eens iets van me laten horen :)

lekker drukte he? zo'n kleintje in huis. wat vliegt de tijd ook zeg, ze zijn alweer rond de drie maand! wat gaat dat hard!

elijah is nu van de bv af, heb vanaf ong 2,5 maand gecombineert met fv omdat hij om de 2 a 2,5 uur kwam, ik was echt alleen maar aan het voeden. heb nu nog een tijdje doorkunnen gaan door smorgens en savonds bv te geven en verder fles. nu krijgt hij volledig fles. merk wel dat zijn buikje daar even aan moet wennen, hij heeft veel last van scheetjes en krampjes op het moment. hij poept ook veel. en heeft meer natte luiers dan met bv. kreeg op het eind ook het gevoel dat hij echt niet meer genoeg kreeg.

hij gaat verder als een speer, lachen en brabbelen en telkens ontdekken we weer nieuwe dingen samen. hij heeft sinds gister zijn duim ontdekt, dus de speen is hoofdzakelijk nu voor in bed. (ik baker m nog in als hij gaat slapen, anders slaapt hij zo licht)

nou ga nog even verder neuzen op het forum!

knuffel van sim

13. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Ik ken dat vele voeden... Xander heeft bijna 4 weken om de 2 uur gegeten (en meestal moesten we hem rekken...). Hier nog steeds helemaal bv (ben ik best trots op :) ) en inmiddels 5 voedingen per dag!

14. charlotteM

charlotteM Actief lid

22 apr 2006
    117
    0
    0
    secretaresse
    Noord-Holland
    Hey collega-mama`s

Wilde even melden dat ik nog leef :D . Maar ons internet doet het even niet dus ik kan niet zo vaak meer kijken en mailen......
    Hier gaat alles goed. Ons moppie doet het heerlijk. En dan lekker met dit weer buiten! Morgen weer voor het eerst werken. Spannend hoor. MOet wel zeggen dat ik er wel zin in heb. Weer even lekker mn eigen ding.Kan papa ook lekker even zn ding doen.
    Suus woog van de week trouwens 5380g! Ze doet het dus goed.
    Meiden tot snel weer en geniet lekker van het mooie weer.

gr Charlotte

15. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    he caecilia,

wat goed dat je nog steeds FT BV geeft. ik ook nog. kan het zelf niet geloven. maar heb nu wel echt een dip ermee. hij is heel onrustig aan de borst en zo. maar ja, is hopelijk een periode.

geniet van al jullie kindjes!

16. mumuitaustralie

4 jan 2007
    90
    0
    0
    moeder
    Traralgon, Australie
    Dat van dat wiebelen aan de borst - dat doet Eyva ook tegenwoordig! trekken, en knijpen, en loslaten, en haar handen telkens in de weg - 't is maar wat! Full time borstvoeding gaat prima afgezien van dat deel hoor. ook hier ongeveer 5 voedingen, soms 6, maar dat zijn dan twee halve, dus tel ik als 1 ;) (mag dat?)

Ook hier druk druk druk. altijd wat!

Dus ik ga weer verder met bijvoorbeeld de was. De mannen zijn 't grof vuil aan 't wegbrengen en Eyva ligt te slapen. Heerlijk!

Genieten!

Simone
    xXx

17. Monique den Uyl

17 mrt 2007
    73
    0
    0
    Hallo

Onze dochter Indira is op 9 januari twee weken te laat geboren.

Ze zit nu dus in haar 16e week. Al vanaf de 2e week sliep ze lekker door.
    Overdag daarin tegen wil ze niet slapen, wil alles meemaken. Eigenlijk is ze heel vaak wakker van ca. 09.00 tot 09.00 met af en toe een uurtje slaap.
    Het wil nog wel helpen als ik een stukje met haar ga wandelen. 's avonds maak ik haar wakker voor de laatste voeding, maakt dan eigenlijk niet uit hoe laat ik dat doe. Want ze heeft een beetje haar eigen ritme. Ze heeft nog wel 6 voedingen, 5 bv en 1 fles. Indira heeft veel last van spugen en ik heb geprobeerd of het met johanspitmeel minder zou worden. Sinds ik dit gebruik is ze overdag helemaal overstuur en poept ze veel meer. Dat is dus niet zo'n succes, helaas.

Verder lacht ze veel, is ze ondeugend en brabbelt ze er op los. :)

18. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hallo januarimoeders!

Ik neem eens een kijkje na er een hele poos uit te zijn geweest. Ik heb een maand opgenomen gelegen met een kraambedpsychose en heb nu een postnatale depressie. Vandaar dat ik hier lang niet heb meegelezen. Probeer vanaf nu weer van de partij te zijn.

Merijn doet het heel goed.

Groetjes,
    Lieverd

19. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Hoi meiden,

Hier alles goed. Alleen heeft Xander vreselijke luieruitslag. Echt heel zielig. Voeden loopt lekker al wil meneer soms meer spelen met de borst dan eten :)

Lieverd, wat rot dat alles zo zwaar is gelopen bij jullie. Hoop dat je je nu lekker voelt en volop van Merijn kan gaan genieten!

20. Monique den Uyl

17 mrt 2007
    73
    0
    0
    Geven jullie al een fruithapje? Ik wil er met Indira aan beginnen omdat ze 'smiddag wel erg vaak aan de borst wil, alsof ze maar niet genoeg krijgt. En ze kijkt het eten bijna uit onze mond. En hoe staan jullie tegenover tv kijken voor de kleine? Onze kleine vind het namelijk reuze interessant. :rolleyes:

Deel Deze Pagina