januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

sim Niet meer actief

jeetje sanne da's schrikken zeg! hoop ook inderdaad dat dat niet nodig is, want dat duurt dan echt lang, hoop dat je je gauw beter voelt en geen bloedingen meer krijgt.

wij zijn hier ook bijna klaar met het kamertje... de plintjes nog en nog twee kozijnen één keer tje oververven. maar tussendoor ben ik druk met decoreren bezig hihi...[/i]

2. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik heb ook een nieuwe buikfoto in mijn album gezet, mijn buik is deze week niet zoveel gegroeid. De weken daarvoor had ik een mega groeispurt ;)
    Ik vind het wel leuk dat iedereen nu aan me ziet dat ik zwanger ben en er iets over zegt of vraagt! Vind het helemaaaaaaal niet erg om voor de 100e keer erover te praten :D :D :D

3. Niet meer actief

Sanne, rustig aan dan maar. Tja, laagliggende placenta kan idd lastig zijn. Gelukkig zijn je bloedingen dan te verklaren. Succes met rustig aan doen, zal wel niet meevallen.

Caecillia en MarionM, enorme buiken zeg! Wauw! Ik zal ook eens even weer gaan showen hier. Fotootje volgt. Ik vind het heel leuk om de buikenfoto's te bekijken (en stiekem te vergelijken met de mijne, hi hi)

Hier alles OK. Wel heel veel maagzuur, lang leve de Maalox. Bij m'n eerste had ik het ook zo erg. Vanochtend stond ik een beetje voorover gebogen, schrijfhouding zeg maar, en het zuur stroomde tot in m'n mond. Getsie, beetje vies verhaal :pukel:
    Gelukkig is daar wel iets aan te doen!

Net pizza gegeten en nu ga ik dochterlief in bedje stoppen, tot later!

Liefs babietje

P.S. Wat ik eet is trouwens ook niet altijd goed voor de maag m.b.t. het zuur. Nu weer pizza bijvoorbeeld. Mag ik ook niet klagen, doe het stiekem toch ;)

4. Niet meer actief

Wow, mooi hoor!

Marion, ik herken het, ik ben bijna teleurgesteld als ik iemand een tijd niet gezien heb, en diegene zegt niets over mijn buik hahaha!

Babietje, vervelend, van dat zuur, ik heb er gelukkig nog niet zoveel last van als jij! Ennehh... klagen mogen we hier allemaal, toch?

5. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    Hallo dames

Hoe is het allemaal???

Ik ben weer terug van vakantie. Ja wel een week eerder dan gepland. Ik had namelijk voor het eerst van me leven last van heimwee. Ik wou naar huis en ik miste iedereen, heel vreemd. Maarja het zullen de hormonen dan wel zijn. Verder werd het in zuid Frankrijk ook wel heel warm en kreeg ik daar ook last van. Dikke voeten en me niet lekker voelen. Nou dat in combinatie met de heimwee heeft mijn man besloten om naar huis te gaan. Ik kon zelf die beslissing niet maken omdat het zo dubbel was.
    Het was de laatste vakantie met ons tweetjes en daar wouden we nog erg van genieten, helaas werd dat wat anders.
    Dus nu weer thuis en gaan we met de babykamer aan de gang, we hopen deze eind deze week al bijna klaar te hebben.

Verder ben ik voor de vakantie nog voor de echo geweest en alles was goed, die kleine krummel gaapte 2 keer, dronk wat vruchtwater en ging toen op zijn of haar duimpje zuigen. Zo'n geweldig gezicht.

Sanne jeetje wat schrikken, wist trouwens niet dat je al minder werkte, moet heel eerlijk zeggen dat ik wel blij ben dat ik niet de enige ben die nietzo veel meer aankan. Klinkt misschien heel qru maar zo bedoel ik het niet. Ik ben namelijk in de vakantie een kilo afgevallen, terwijl we geen ene zak gedaan hebben omdat ik zelf gewoon snel moe ben. Ik hoop voor je sanne dat je het met nog wat meer rust het wel kan redden. Maar ik kan je gevoel ook wel begrijpen dat je graag wil blijven lopen. Heb ik namelijk wel heel sterk. (Wil niet onderdoen voor iemand anders, wil altijd graag de sterkste, snelste, beste zijn. Is niet goed weet ik maar ik maak van heel veel dingen een wedstrijd van en dan wil ik winnen. Is geen goede eigenschap dat weet ik omdat ik dan vooral mezelf er mee heb. En nu ook de kleine dus ben soms heel erg aan het vechten met mezelf.)

Nou genoeg weer over mij. Ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen dat ik van af nu weer mee ga lezen en dat ik de rest laat voor wat het is. Verder voor de gene die er nog nieuw bijzijn welkom, voor iedereen die de echo hebben gehad gefeliciteerd en geweldig he.
    Dan wou ik het hier maar even bij laten, ik kom deze week vast nog wel wat online en zou dan wel proberen om nog weer de fo'to's van de echo en mijn buik weer er op te zetten.

Groetjes labmuisje.

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    @ labmuisje: welkom terug! Hoop dat je ondanks je heimwee nog wel een beetje heb kunnen genieten van je vakantie! Ik vroeg me alleen ff af wat je precies met deze zin bedoelde: Ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen dat ik van af nu weer mee ga lezen en dat ik de rest laat voor wat het is. Het is hartstikke leuk dat je weer meeleest!!! En hier kun je alles spuien wat je maar wil. maar wat bedoel je met 'de rest'???

@ Sanne: dat is alweer schrikken zeg! Maar wel fijn dat je weet waar het aan ligt. Ikhoop dat het je lukt wat rustiger aan te doen, bedrust of ziekenhuis 9nog erger) lijkt me niks...

@ de rest: leuk dat alles goed gaat en de babykamers zo opschieten! En het uitwisselen van info over die babyproducten, thanks!!! Ik zag door de bomen het bos niet meer...

7. Niet meer actief

Jeetje Sanne, doe maar lekker rustig aan. Laat je goed verwennen! :)

Heerlijk heb eindeljk vakantie. Donderdag vertrekken we voor een weekje naar Spanje. Alhoewel het daar nu erg heet is, we gaan helemaal naar het zuiden heb ik er erg zin in. En natuurlijk lekker uitrusten. Heb nu al 2 dagen achterelkaar 12 uur geslapen. :oops: , zal ik wel aan toe zijn geweest!

8. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    @ labmuisje- ik kan me ook voorstellen hoe jij je voelt, ik ben normaal op het werk ook altijd fanatiek met alles bezig en nu kan en mag ik het niet meer en das best wel moeilijk. Ook thuis dingen te laten liggen is niet niks, mijn moeder heeft wel al aangeboden te komen poesten maar ik ben niet graag afhankelijk van anderen maarja ik mag gewoon niet meer zoveel doen. En idd ik wil graag blijven kunnen lopen ik moet er niet aan denken de hele dag aan bed gekluisterd te zijn ik zou niet weten wat ik dan moet doen de hele dag :(

Ik zal deze week ook eens proberen een foto van mijn buik te maken want we hebben een nieuwe camara dus hopelijk lukt het nu wel :)

9. sim

sim Niet meer actief

ha labmuisje, welkom terug! weliswaar een weekje eerder, maar je hebt je gevoel gevolgd en dat is altijd goed ;)

hier is weinig veranderd ja ook maagzuur (maar ja, had niet anders verwacht na een grote bak raspatat (heb ik eigenlijk ook een beetje om gevraagd :) )

verder zijn we druk bezig met het bouwen van een hondenren naast het huis. dus heb vanmorgen even weer lekker wat tijd om bij te lezen. gister wel af en toe gekeken, maar ja, dan is het wat drinken en weer weg, mis je toch best wel veel.

nou verder geen nieuws van hier. (ja vanmiddag heb ik een nieuwe kaartlezer en zal ik proberen om weer wat nieuwe foto's in mijn album te plaatsen!) ga denk ik ook maar eens meedoen met het topic buikfoto's, mag nu wel 8)

10. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    wat schattig! Ik kan me al zo verheugen op onze volgende (pret) echo ;)

11. sim

sim Niet meer actief

hee meiden ik heb ff twee fotootjes van het kamertje tot nu toe erin gezet, nu nog wat decoratie (heb met mijn dochter nog zeefiguurtjes van gips gemaakt), en we gaan nog met de figuurzaag aan de slag. en er ligt nog een leuk schelp lampje te wachten, om opgehangen te worden. dan natuurlijk een gordijntje oid. kortom, nog genoeg voor mij om te doen, leuk werk in elk geval..
    dus bij deze alvast een kleine impressie. :D :D :D

12. Niet meer actief

Heeej Labmuisje, alweer terug! Ik kan het me heel goed voorstellen hoor, je steekt nu toch even wat anders in elkaar dan wanneer je niet zwanger bent. Niet leuk, maar waar... Wel fijn dat je nu weer lekker thuis bent dan! En wat leuk dat je je ukkie zo "in beweging" gezien hebt! Schattig is dat he? Ik snap wel dat het moeilijk is en dat je eigenlijk gewoon qua doen en laten hetzelfde wil doen en laten als voor je zwangerschap. Dat is het rotte, je hoofd wil het allemaal wel, maar je lijf zegt eventjes NEE tegen je! En dat heb je nog niet eerder meegemaakt over het algemeen (in ieder geval meestal niet zo lang) dus dat is moeilijk! Ik wens je hier heel veel sterkte mee!!!!
    Ik ben benieuwd naar je echo en je buik! In ieder geval veel plezier met de babykamer komende week!

Sanne, ik ben ook heel benieuwd naar jouw buik!

Roos, het is bijna tijd voor je 3d echo!!!! Spannend!

Ik zie dat het voor een aantal nog maar even duurt en dan zitten jullie onder de 100 dagen te gaan!!!

Sim, ik zat even in je album te spieken, wat wordt het kamertje leuk joh!

Hier verder alles goed, na een week vrij te zijn geweest vandaag weer gaan werken. Valt wel vies tegen, maar goed, nog "maar" 14 weken..... en dan verlof!

13. Niet meer actief

Sim, hele leuke kamer, mooie kleuren.

Marjolijn, maar 14 weken, tja da's nog best ver weg. Nu denk ik wel, de eerste 14 weken van de ZW vlogen om dus deze 14 weken zullen wel zo voorbij zijn. Voor we het weten is het weer kerst en hebben we nog maar een paar weekjes te gaan.

Ikzelf moet nog 12 weken, ik stop met 34 weken heb ik besloten!

Momenteel zit ik een beetje in de stress wat betreft de verbouwing en het inpakken van onze inboedel. Het is toch nog meer werk dan ik had verwacht. Ik heb me nu maar voorgenomen om elke dag even een uurtje te gaan inpakken, nog 3 weken te gaan!

Ben blij wanneer het allemaal achter de rug is!

Verder lichamelijk alles OK hoor. Nu ik even stil zit voel ik heel veel bewegingen en draaiingen in mijn buik, heel gezellig. Donderdag al weer naar de VK, heb er weer zin in, is altijd weer leuk.

Nou dames, tot later!

14. Niet meer actief

Babietje, ik kan ook nog kiezen voor 6 weken van te voren en ik neig daar wel steeds meer naar. Maar ik ga er maar van uit dat ik nog 14 weken moet werken, dan kan het alleen maar meevallen! :)

Ja, dat zal niet meevallen, denk ik, alles inpakken en zo! Maar het moet wel lukken toch zo, als je een paar uurtjes per dag doet? Als je dat blijft volhouden natuurlijk! Nou, succes meid!

15. sim

sim Niet meer actief

hee meiden ik haal de foto's van de kamer ff weer weg, ivm meelezen van bekenden en we wouden het kamertje nog even als verrassing houden :silent:

16. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Oh haha ik wilde dus net zeggen dat ik ze niet kon vinden Sim, mooi dat ik toch nog even alles las... ;).

Babietje: heel veel succes met de verhuizing! Maar als je elke dag wat doet... dat klinkt een stuk relaxter dan alles ineens... Goed dat je er de tijd voor neemt!

Hier is niet veel bijzonders te melden. Alles gaat goed, ik voel me lekker, heb energie enz. En ukkie schopt nog steeds. Wel groeit mijn buik als een gek op het ogenblik, lijtk wel of ie alle schade in moet halen ;). ben benieuwd, volgende week naar de vk, hoeveel ik aangekomen ben!

17. elanor

elanor Lid

21 nov 2005
    72
    0
    0
    Groningen
    Ik heb ook even weer lekker bijgelezen. Hier ook nog steeds alles OK. Voel me lekker energiek overdag, maar 's avonds is het meestal wel op. Ach, lekker op tijd naar bed en dan ben ik ook wel weer fris.

Ben vandaag lekker even naar de kapper geweest, vind ik altijd fijn. Binnenkort wil ik een zwangerschapsmassage laten doen. Is alleen wel een beetje duur, dus even wachten tot volgende maand dan maar.

Leuk om te lezen dat iedereen hier zo lekker bezig is met allerlei dingen zoals het kamertje en de namen. Wij hebben inmiddels een jongensnaam, maar de meisjesnaam zijn we nog niet uit. Nog maar even verder zoeken dus. Zijn jullie familie en vrienden ook zo lekker aan het speculeren wat het wordt?

18. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Goeiemiddag.

Vergeet ik hier weer te schrijven terwijl ik het net ontdekt had..
    Zo gaat het op mijn werk ook, ik ben ZO'N warhoofd, niet normaal. :geek:
    Hebben jullie dat ook?

Morgen heb ik mijn 20 weken echo, ik zal wel zo'n beetje de laatste zijn hier in het januari topic!
    Ik ben zo benieuwd wat het is, kan haast niet wachten!!!!
    Maar in de eerste plaats hoop ik natuurlijk dat het kindje geen ernstige afwijkingen heeft.

Hoe lang duurt die echo eigenlijk?

19. Niet meer actief

Ja, ik dacht al dat je ons vergeten was.... geintje! :) Ik denk dat je inderdaad zo'n beetje de laatste bent! Wanneer ben je ook al weer uitgerekend? Spannend hoor, hoe laat heb je je echo?

20. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Heel wisselend, ik hoor verhalen van mensen die snel buiten stonden maar ook van mensen waarbij het drie kwartier duurde. Ik denk het gemiddelde ongeveer een half uur. Bij ons was het net een half uurtje denk ik.

Deel Deze Pagina