januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik heb vanmiddag Babypark gebeld en de afspraak voor het bezorgen en monteren van de meubels van de babykamer op 6 oktober gezet!
    Duurt nog even maar dan hebben we ook ruimschoots de tijd om het schilder en opknapwerk op ons gemakje af te maken! ;)
    Dat wordt een leuke week want die maandag trouwen wij, vrijdag komen dan de meubeltjes en we willen die week ook nog een pret echo plannen :D

2. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    @Marretje: ik ben 31-01 uitgerekend, dus pas net nog in dit topic :p
    De echo heb ik om half 3, brr krijg nu wel de zenuwen..

@MarionM: oh dat valt nog wel mee, ik dacht dat het een uur ofzo zou duren.
    Ik wou al brood meenemen :tongue:

Edit; of een pizza daar laten bezorgen haha
    (thermosfles koffie mee)

Mijn vriend zegt: "of zo'n heel groot broodje kebab met heel veel knoflooksaus laten bezorgen, of allemaal bakjes met Chinees eten"

3. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @anabella, ik heb donderdag mijn echo pas. Gezien mijn ziektekosten de 20 weken echo niet vergoed en ik via mijn verloskundige met 23 weken een gratis echo kon krijgen (de vk volgt een opleiding tot echoscopiste en zoekt proefkonijnen, ik ga naar haar school en ze doet de echo samen met een docente).

Ik ben ook zenuwachtig hoor. Onze kleine heb ik voor het laatst met 9,5 weken gezien. Aan de andere kant kan ik haast niet wachten :) Veel plezier!

4. Niet meer actief

Heerlijk, dames, die echo's... Gisteren heb ik mijn 20weken-echo gehad. Alles was goed, geen afwijkingen te zien. Tis natuurlijk geen garantie, maar toch... Wel een heerlijk gevoel. En ik ben gisteren op slag verliefd geworden op deze hummel, geweldig om hem/haar te zien bewegen. Alle vingertjes en teentjes zaten eraan, het hartje klopte en de 4 kamertjes waren duidelijk te zien. Een maagje en blaasje, beiden gevuld met vruchtwater, waren goed te zien. Het ruggemerg was 1 geheel, geen hazelipje te zien.
    En vooral dat bewegen... Heerlijk! Kan ook niet beschrijven hoe gelukkig ik ben. Ik had tijdens de echo zelfs tranen in mijn ogen van geluk... :)
    En ik voel de kleine nu een paar keer per dag schoppen, heerlijk!
    Ondanks het feit dat ik zo moe ben, geniet ik intens van dit wondertje.
    Nu alleen de babykamer nog. Afgelopen weken zijn we geen ... opgeschoten. Maar nu is mijn man ook veel weggeweest en kwam alle zorg en het huishouden op mij neer. Vanavond komt hij weer thuis en hoeft hij niet meer weg. In oktober "dumpen" we Ruben een weekend bij mijn ouders en kunnen wij lekker aan de slag. Volgende week verf halen en alvast een beetje beginnen. Heerlijk.

Fijn dat het verder met jullie (naar omstandigheden) goed gaat. Op de bekende kwaaltjes en zorgjes na, dan. En leuk om te lezen dat de meesten al een heel eind zijn met de babykamer. Voor mijn gevoel moeten wij nog beginnen... Komt ook wel goed, we hebben nog tijd...
    Goed, tot zover mijn lange verhaal... Ik moet ook nog wat ruimte voor een ander overlaten. Hihi ;)
    Groetjes!!!

5. Niet meer actief

Nou, Marion, dat wordt inderdaad een spannende week dan! Maar wel een heeeele leuke!

Caecilia, alvast heel veel plezier met je echo, het is inderdaad lang geleden dat je je baby gezien hebt! Dan is er een heel groot verschil te zien, wel heel erg leuk hoor!

Sanwel, fijn dat je echo goed was, heerlijk gevoel he?

6. Niet meer actief

Geweldig gevoel, kan er nog niet over uit...

7. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Kheb gisteren mijn babysound gekregen :)
    Wat een heerlijk gevoel om zelf naar het hartje te kunnen luisteren en het geeft weer een gerust gevoel om het hartje te kunnen horen wanneer ik wil.

8. Niet meer actief

Lijkt me, op zich, ook wel fijn om te hebben, zo'n babysound. Kun je op elk moment je kleintje horen. Maar volgens mij werkt het ook verslavend, tenminste... Geloof dat ik daar last van zou hebben... Maar zelf heb ik niets met een babysound, ik hoor het wel bij de VK. Vind ik goed genoeg.
    Maar voor diegenen die hem wel hebben: Geniet er maar lekker van! ;)

9. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    Hey Meiden...

Ben thuis, heb nl buikgriep :( voel me echt belabberd. Er word hier vel geschreven zeg! Nu ff wat minder door mij, maar meer als ik me weer prettig voel! Leuk voor al die mensen di nog een echo krijgen of net gehad hebben, is echt geweldig! Groetes Caro

10. Niet meer actief

Veel beterschap, carretje!

11. hoi hoi dames.
    ben hier ook weer een keertje heb het de laatste tijd zo druk gehad.
    En dames wat leuk allemaal die foto's van jullie buiken en dingetjes die jullie al gekocht hebben.
    Hier gaat alles goed en heb vorige week de 20 weken echo gehad.
    Alles was goed. ik heb alleen een laagliggende placenta en ik kan bloedingen krijgen zei ze, maar zolang dat niet was kon het geen kwaad heb ik aan de vk gevraagd hier op het forum.
    De kleine was in het begin heel beweeglijk dus ze kon niet alles goed zien maar op een gegeven moment deed het 2 x gapen en wreef in zijn oogjes en toen lag ie lekker rustig en kon zei op haar gemak alles bekijken.
    We vroegen ook naar het geslacht en ze ging even zoeken, maar had het zo gevonden.
    Ik ga er geen geheim van maken we krijgen een zoon!!!!
    Ik probeer het weer een beetje te volgen en mee te posten, want anders houd ik het niet meer bij hier.
    Ik zal binnenkort ook even wat foto's plaatsen in mijn album van mijn buik en de spulletjes die we hebben gekocht.
    We hebben iig vandaag de kinderwagen besteld we hebben een quinny speedi sx in de kleur blue lagoon.

12. wat vervelend carretje heel veel beterschap

13. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    Hallo dames

Hier weer een klein berichtje van mij. Alles goed hier en ik geniet enorm van het thuis zijn. Vandaag een heerlijk relaxt dagje terwijl de mannen (mijn man en mijn schoonvader) hard aan het werk zijn in de babykamer, ben ik en mijn schoonmoeder heerlijk gaan zwemmen in een termaal/mineraal bad in duitsland. (woon aan de grens dus is dichtbij voor ons). Het is een zoutwaterbad en warm zalig dus.

Verder weinig bijzonders hier alleen dat de bewegingen van mijn krummel nu zo duidelijk zijn dat ik ze ook al kan zien. Als ik plat op me buik lig en die kleine is wakker dan gaat me buik helemaal op en neer. Geweldig om te zien. Mijn man heeft het ook al gezien en vond het schitterend. Afgelopen maandag wat het zelfs zo dat mijn navel helemaal omhoog ging. Waarschijnlijk schoof die kleine en onderdoor.

Qua groei denk ik dat ik wel een spurt heb gehad in de vakantie. De maandag voor de vakantie had ik de baarmoeder op navelhoogte zitten en als ik nu voel, ongeveer 3 weken verder dan zit ie nu 2 vingers boven me navel. Ben benieuwd wat de verloskundige volgende week zegt.
    Had ook mijn hb voor de vakantie nog laten prikken omdat ik zo moe ben maar die was nog geweldig. Ik ben begonnen met 8.8 toen ik een 12 weken was. Had nu dus 8.9. Daar ligt de vermoeidheid dus niet aan.

Sanne: Ik snap het helemaal maarja je lichaam zegt inderdaad NEE. Ik denk zelf dat ik ook aan halve dagen werken kom als ik nu naga wat ik nu doe en hoe ik me dan voel denk ik niet dat ik hele dagen vol kan houden. We zien het wel. Ik begin nu wel meer te accepteren dat het ook mag, omdat ik zwanger ben. We zien het wel....

Sanwel: Geweldig he die echo, wat zeiden je ouders ervan???

Verder geen nieuws. Groetjes labmuisje

14. Niet meer actief

Nou, labmuisje, mijn ouders vonden het geweldig om te zien (mijn moeder) en te horen (mijn vader).

En gefeliciteerd met je zoon, jessica!! Leuk joh!!
    Wij gaan wachten tot de kleine er is... Spannend!!!

15. Niet meer actief

carretje, heel veel beterschap!

sanne, veel plezier met je babysound, lijkt me echt helemaal geweldig!

Jessica, een zoon, geweldig, gefeliciteerd!!!!

Nou labmuisje, je hebt het goed voor elkaar, lees ik, jij en je schoonmoeder heerlijk relaxen en de mannen klussen, goed zo!!!

Dat met die bewegende buik, dat heb ik ook regelmatig! Het jammere vind ik alleen op het moment dat ik het bijvoorbeeld aan mijn moeder wil laten zien, of vooral voelen, dan is de kleine echt heel erg rustig, jammer is dat! Al een echt eigenwijsje dus!

16. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    Nou inderdaad marretje zo'n eigenwijse kleine donder heb ik dus ook. Elke keer als mijn man wil voelen schopt hij/zij niet meer. Zelfs niet als hij dan nog weer even op me buik drukt of zo. Gaat ie weg en ja hoor een schop.

Nou het bewegen heeft hij in idergeval al wel gezien.

Jessica gefeliciteerd met je zoon. Wij houden het ook op een verrassingsei.

17. Niet meer actief

:) Ja, da's irritant he? Nou ja, op een gegeven moment zeggen we waarschijnlijk: nou nou, kan het niet wat minder vaak en wat zachter? Maar goed, we zullen het allemaal wel beleven!

18. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Hallo!
    Ik had vandaag dus ook die echo, alles was goed, ik ben zo opgelucht!
    En het is ook een jongen!
    We zijn er erg blij mee!!!! Hebben meteen een grote taart gehaald.
    Ik mag alleen mijn banner wel een beetje aanpassen zie ik nu... al dat roze :)
    Wauw een jongen... kan het nog steeds niet geloven...

19. Niet meer actief

Gefeliciteerd, Anabella!!! Nog een jongetje onderweg, geweldig!!
    Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de stand "jongen-meisje" hier gaat worden...

20. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Jij ook gefeliciteerd Sanwel!!! :D

Deel Deze Pagina