januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Labmuisje mooi buikje!
    En wat superschattig dat hij ligt te duimen op de echo foto!!! Ik smelt gewoon ;) ;) ;)

2. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    @Diana welkom klets maar lekker met ons mee :)

3. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi Diana, welkom hier!! Ik zal ook even wat over mezelf vertellen. Ik woon in Zuid-Holland, ben 25 jaar en op 12 januari uitgerekend. Ik ben binnenkort alweer 4 jaar getrouwd. Wat gaat de tijd toch snel.

Leuk dat sommigen al weten wat het wordt. Ik ben ook wel erg benieuwd naar de eindstand. Wij willen het niet weten, dus wordt nog even wachten tot januari.

Verder is de babykamer nu echt bijna klaar. De kast komt komend weekend en dan is het klaar. Dan nog wat aankleding. Ik zal na het weekend weleens wat foto's plaatsen.

Gisteren ook lekker geurbuiltjes van Zwitsal gekocht. Het kamertje ruikt dus al heerlijk! Ook nog wat kleertjes gekocht. Het zijn de eerste kleertjes die ik zelf gekocht heb. De rest hebben we allemaal gekregen.

Groetjes,
    Lieverd

4. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    Meld me ook weer ff! Alles gaat heel goed. mijn buik groeit lekker en ik nergens last van, voel me gewoon toppie. het enige waar ik last van heb is kramp in de kuiten in bed savonds en snachts. dinsdag moet ik weer naar de VK. Oja, ik ben nog niet echt veel kilo's aangekomen! Dat scheelt in ieder geval want ik was al wat te zwaar!

5. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Moge meiden,

De echo was super. Alleen het bovenlipje was lastig te controleren gezien onze kleine blijkbaar het liefst een hand in het mondje heeft.

Blijf me verbasen dat dat levende wezen in mijn buik leeft:)

Zoals ik al een paar weken vermoede zit de placenta helemaal voorlangs en zal ik minder van de kleine voelen. Ik vind het niet zo erg (voel het namelijk wel) maar jammer dat mijn man er minder van gaat voelen.

@diana welkom hier!

6. hoi sanne.
    dat had ik gelezen en daarom had ik mijn vraag even bij de vk hier gesteld. omdat ik een beetje ongerust was, maar zolang ik geen bloedingen had was er niks aan de hand.
    Ik hoop dt het met jou nou ook wat beter gaat wat betrefd met bloedingen.

7. Niet meer actief

Hoi dames!! Hier gaat het even wat minder. Niet met de baby, hoor! Met mij.
    Ik trek het op dit moment ff niet en werk voorlopig halve dagen. Mijn leidinggevende heeft voor mij een gesprek aangevraagd met de bedrijfsarts, hopelijk kan ik daar volgende week heen. A.s. woensdag heb ik een afspraak bij de VK, ff horen wat zij te zeggen heeft.
    Op dit moment ben ik vreselijk moe, moe van alles. Het werk, het huishouden, de babykamer, het feit dat mijn man de afgelopen weken veel weg was... Alles dus...
    Ik hoop met die gesprekken dat er wat duidelijkheid komt en dan vooral in mijn hoofd. Ik heb het gevoel dat ik meer voor mezelf moet leren opkomen en niet alles maar moet goedvinden.
    Ik vond (en vind) het heel moeilijk toe te geven dat ik het niet red, maar ik moet wel. Anders ga ik er aan onderdoor en dat kan niet met een kleintje in mijn buik. En ook niet met een ventje van anderhalf. Dus ik ben benieuwd hoe dit verder gaat, ik hou jullie natuurlijk op de hoogte!!
    Groetjes!!

8. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    @ sanwel doe rustig aan meid, geniet nu even van je halve dagen werken en rust eens goed uit neem de tijd eens voor jezelf, ik heb dat ook moeten doen en ik moet zeggen ik voel me er stukken beter bij.

9. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Iedereen harstikke bedankt voor het welkom!

@ Sanwel:
    Jeetje, wat vervelend. Goed op jezelf letten hoor..Weten waar je grenzen liggen is nu wel belangrijk. Hopelijk heb je een goed gesprek bij de bedrijfsarts. Als het op je werk goed geregeld is dat vast al een (kleine) zorg minder en zorgt ook voor meer rust in je lijf en je hoofd..
    Heel veel sterkte!

@ Ceacilia:
    Wat heerlijk dat je echo helemaal goed was!
    Ik vind het zo;n mooi moment, dat je even naar binnen mag spieken...
    Gelukkig mag ik volgende week 2x! (mijn 20 weken echo en 1x ben ik studieobject voor echoscopisten in training.. Nou, kom maar op met die echo!! :D )

Liefs Diana

10. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Sterkte Sanwel ;) Doe maar rustig aan.

11. Niet meer actief

Sanwel, kalm aan hè! Laat je niet gek maken door allerlei dingen en situaties.

Babietje

12. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    zo zeg. ik ben er even tussenuit geweest, maar jullie hebben goed jullie best gedaan. wel iets van 40 pagina's.

leuk zeg al die jongetjes. wij gaan maandag voor de 20 weken echo. ik ben natuurlijk al wat verder, maar voor de vakantie met 19 weken wilde hij niet alles laten zien. lag veel te ver naar onderen. dus maandag nog even en dan hopen dat hij wil laten zien of het een meisje of een jongetje is. ik heb zelf het idee meisje, maar ja, we zien wel. als alles maar goed is.

het is zo'n druk kindje. het is onze eerste maar ik voel hem al vanaf 14 weken en nu sinds een paar weken kun je ook echt mijn buik aan de buitenkant zien bewegen. echt heel leuk.

soms gaat hij alleen precies zo ligen wat niet kan en dat voelt dan zo rot onderin mijn buik. dat past gewoon niet. hebben jullie dat ook? als ik dan even ga liggen en hem wat weg duw gaat hij wel weer weg. heel bijzonder.

@ labmuisje. super zeg dat duimen. echt heel leuk. daar droom je alleen van van zo'n foto.

@ sanwel. hopelijk voel je je snel beter. ik kan me voorstellen dat je je niet zo voelt.

@caecilia. jammer dat de placenta zo ligt, maar het voordeel is dat je tegen het einde dan hopelijk nog wel redelijk kan slapen.

nou meiden. ik heb maar een paar pagina's gelezen. 40 was toch wat veel. geniet er allemaal van, goed weekend en tot snel weer.

groetjes,

13. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik heb nog niet gehad dat hij echt rot ligt ofzo, maar vanochtend had ik wel dat ik hem heel gek voelde draaien, het kietelde zeg maar, heel gek gevoel en ik moest echt wegdraaien net zoals wanneer iemand je van buiten kietelt. Beetje vaag uitgelegd maar het was best grappig ;)

14. Niet meer actief

Anabella, gefeliciteerd met je zoontje!

Caecilia, fijn, die trappen in je nieren en zo... :) Hoop dat het geen blauwe plekken worden van binnen! Goed dat je echo oke was!!!

Diana, welkom hier en gefeliciteerd! Ik ben Marjolijn, 28, getrouwd en zwanger van onze eerste, ik ben 15 januari uitgerekend.

Labmuisje, mooie buik heb je, en wat een onwijs schattige echo!!!!!

Sanwel, sterkte met alles, het is moeilijk, ,maar je moet nu inderdaad even voor jezelf kiezen en je rust nemen!

Dorito, dat gevoel wat jij bedoelt, heb ik (als ik goed begrijp wat je bedoelt) als ik in de auto zit. Heel laag in mn buik voel ik het dan en dat is niet zo'n prettig gevoel... dat is dan ook wat meer van binnen, dan tegen mn buikwand aan, zeg maar.

Zelf ben ik vandaag naar de bruiloft van mn zwager geweest, broer van mn man. Het was een leuke dag, maar errug vermoeiend. We zijn dus ook nu net pas thuis... Maar ja, verslaafd als ik ben, wilde ik toch eerst nog eventjes op het forum kijken voordat ik mn bed in duik.... Nu ga ik echt pitten!!!!!!

15. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Sanwel, wat vervelend dat je je zo rot voelt. Ik hoop dat je je nu wat beter gaat voelen nu je wat minder gaat werken. Sterkte!!

Ceacilia, gelukkig was de 20-weken echo goed. Wat een heerlijk gevoel he?

Ik krijg woensdag a.s. mijn vijde echo. Ik ben zo benieuwd! Ik heb er alweer helemaal zin in.

Gisterenavond zijn we bij iemand geweest die ons geboortekaarte heeft ontworpen. Het is zo leuk geworden. We zijn er hartstikke blij mee. We hebben wel tig boeken doorgekeken, maar daar konden we niks in vinden. Nu hebben we iets unieks.

Zijn jullie al bezig geweest met geboortekaartjes?

Ik besefte mij gisteren trouwens ineens dat ik nog maar 12 werkweken te gaan heb. Wat gaat de tijd toch hard.

Gr. Lieverd

16. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Wij zijn nog niet bezig geweest met de geboortekaartjes maar ik wou me in oktober wat klappers gaan halen om eens door te bladeren dan heb ik toch een week vakantie dus alle tijd :)

Ik moet nog zo'n 11 weken werken tot aan mijn verlof en daarvan heb ik ook nog eens 1 week vakantie dus eigenlijk nog maar 10 weken, jeetje als ik er zo aan denk gaat het echt wel snel

17. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi Sanne,

Bij mij zit er ook nog een week herfstvakantie in. Daardoor is het bij mij ook nog maar 12 weken. Anders zouden het nog 13 werkweken geweest zijn.

Gr. Lieverd

18. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb verlof in de maanden december t/m maart. Ik ben gastouder in mijn eigen huis, dus ik kan het zelf bepalen hoe lang ik verlof wil.
    Ik vind 4 maanden wel genoeg, het is maar dat de laatste weken niet te zwaar zijn en dat de eerste weken met je baby helemaal vrij zijn om te wennen en te rusten. In april ga ik weer beginnen als gastouder, ik krijg dan weer hetzelfde kindje als ik nu heb, hij verblijft in de maanden van mijn verlof in het kinderdagverblijf.

19. Niet meer actief

Lieverd, ik ben heel erg benieuwd naar je geboortekaartje, klinkt goed! Wij hebben ons geboortekaartje ook al gevonden. Ik wist wel ongeveer wat ik wilde, en dat vond ik redelijk snel!

20. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Lieverd en marretje wat zijn jullie al ver...het geboortekaartje heb ik nog helemaal niet aan gedacht. Binnenkort maar eens boeken gaan halen.

Gisteren even minder leuk. De moeder van mijn zwager (zwager was jarig vandaar) bleef maar roepen dat ze me zo dik vond. Haar dochter is nu 20 weken en veel minder dik. (ok mijn armen zijn steviger maar dat is ook zo als geen van ons zwanger is...) en ik ben 3 weken verder! Toch niet leuk...ik helemaal trots op mijn buik en iemand anders die maar hardop dik blijft zeggen. Wat dacht ze als antwoord te krijgen... Je hebt gelijk je dochter is veel mooier zwanger? Sorry ben een beetje boos dat iemand zich zo gedraagd het mens is zich vast van geen kwaad bewust maar viel niet echt goed bij mij.

Zo nu weer gezellige dingen....

Iedereen die volgende week echo's krijgt heel veel plezier!

Deel Deze Pagina