januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Vandaag ben ik bij de bedrijfsarts geweest. Een heel fijn gesprek gehad met veel begrip. Ik mag de komende weken in ieder geval halve dagen gaan werken, ben ik ontzettend blij mee!! Verder hebben we over 4 weken een nieuwe afspraak gemaakt en dan gaan we kijken of ik evt. meer, hetzelfde, of minder ga werken. Afhankelijk hoe het dan gaat. Ben helemaal opgelucht!!! *zucht*

Caecilia: Wat een vreselijk nieuws, meid!! Vooral omdat het al zo lang duurde voor ze zwanger waren... Moeilijk, hoor!!

2. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    iedereen schit dus aardig op met de kamer en spullen enz.. :D
    wij moeten nog zooveel doen..
    en ik word er zo langzamerhand een beetje moe van.
    de zwangerschap was niet gepland en dus kwam alles als een verassing,
    op dit moment zijn we bezig met verbouwen en dan moeten zelfs alle spullen nog in elkaar gezet enz..
    alle spullen hebben we ook nog niet in huis.
    :cry:
    k heb al tegen me vriend gezegt, we gaan heeeel snel die kamer afmaken enz. want dan heb ik weer rust. ;)
    ook ben ik erachter dat mijn ziekenfonds een ziekenhuis bevalling niet helemaal vergoed zonder medische redenen. Ik wilde nog wel zo graag in het ziekenhuis bevallen.. :cry:

liefs sil

3. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    Hoi dames
    Hier even een berichtje van mij.
    Ik heb deze week 3/4 dagen gewerkt maar dat is nog teveel. Afgelopen donderdag (gisteren dus) inderdaad naar de verloskundige en bedrijfsarts geweest. Bij de verloskundige was alles goed. Kleine krummel doet het goed en de baarmoeder zit nu 4 vingers boven de navel. Hb 8.9 zelfs hoog voor een zwanger en bloeddruk 125/75 dus ook prima.
    S'middags bij de bedrijfsarts geweest en een goed gesprek gehad. Hij zei dat de vermoeidheid niet eerder over gaat dan dat de baby eruit is en de hormonen weer rustig zijn. Het kan nog wel wat erger worden. Het belangrijkste nu was een evenwicht vinden waar ik mee kan functioneren, zowel op het werk als met rust thuis. Dus ga nu halve dagen werken, wil dat niet dan 3x een halve dag in de week en als dat nog niet wil dan gewoon helemaal stoppen.
    Ik ben heel opgelucht en voel nu ook wel een rust van het mag. Ik mag moe zijn. Gek he.

Verder geen nieuws, ik ga nu even slapen.
    Groetjes labmuisje

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hoi Sillaah welkom! Leuk dat je erbij bent! Je bent niet de enige hoor die niet ver is met spullen enzo. Wij hebben welgeteld al drie :confused: aankopen gedaan: kinderwagen, autostoeltje en een tummytub... We moeten nl. eerst ruimte maken om spullen kwijt te kunnen. Maar van het weekend gaan we hard aan de slag. Vind ik tenminste, haha...

Nou... we hebben het bed dwars in de kamer staan zodat je er maar aan een kant in kan klimmen (manlief moet altijd over mij heen om in bed te komen ;). Dat staat zo ongeveer klem. VK kan dus niet bij het voeteneind. We kunnen het bed ook geen kwartslag draaien, omdat de rest van de kamer volstaat met kasten en een bureau. Maar op de plek van het bureau komst straks de wieg. Oh ja onze slaapkamer is 10m2...

Of ik moet dwars in bed gaan liggen ofzp. Maar ja dan moet ie nog op klossen.... Volgende keer maar even vragen.

@ Caecilia: wat erg!!! Echt heel vervelend!

@ Labmuisje: fijn dat je je er nu goed onder voelt! Geniet nu maar lekker!

@ Sanwel: fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad!

5. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    @ silaah. welkom op het forum. raar dat je verzekering bevalling in het ziekenhuis niet vergoedt. bedoel je niet door een gynecoloog? ik ga ook in het ziekenhuis bevallen, maar als er verder geen complicaties zijn is dat gewoon onder leiding van een VK. ik kan me niet voorstellen dat jouw verzekering dat niet zou vergoeden. misschien nog eens navragen.

@ stranger: wat een gedoe he een bevalling thuis. je zou er bijna voor gaan verhuizen, al moet ik daar nu even niet aan denken.

@ labmuisje. fijn dat het beter gaat. nu de balans proberen te houden. wel prettig voor jezelf dat je toch wat kan werken.

@ sanwel voor jou ook: op naar de toekomst. halve dagen werken en dan zie je wel hoe het gaat. goed op jezelf passen.

@marionM: nou wij zijn nog niet eens aan de babykamer begonnen. ik vind het eigenlijk al heel wat dat we hem in huis hebben, maar ik kijk er wel naar uit hoor. alles mooi maken. de tijd vliegt ondertussen voorbij. schilder-ze!

@caecilia: dat lijkt me zo erg. dan besef je het nog niet helemaal, bent zo blij met het wonder en dan loopt het mis. heel veel sterkte voor ze.

@sanne. dat is ook wat dat je geen sex mag hebben. is het een risico voor de placente dan of zo?

@selmama: ik ben dan nog wel niet bevallen van een kindje, maar die baksteen, zo had ik het ook precies omschreven. ik duw hem dan maar een beetje naar boven en dan gaat het beter.

Dank je wel voor het vragen naar de echo selmama. Nou dat was weer een ouderwetse actie van onze hummel. Hij is al niet al te meewerkend met de echo's, en daardoor moesten we nu al terugkomen. En nu konden ze hem maar deels goed zien. Des te langer de echo duurde, des te verder kroop hij weg. Dus ik heb 20 minuten op de gang gewacht na 20 min echo, hopend dat hij naar boven kwam. Dat deed hij gelukkig, maar vervolgens kon ze alleen net de organen zien en verder jongetje of meisje ho maar.

Wij willen het toch erg graag weten en gaan over 1,5 week voor een pretecho. Ik zie het zo voor mogelijk dat ze het dan ook niet kunnen zien. Maar ja, dan mogen we een keertje gratis terugkomen. Normaal is hij zo beweeglijk, en speelt met me als ik op mijn buik druk, maar hij/zij wil het graag een verrassing houden.

Nou zo meteen weekend. Doe allemaal rustig aan. Klus ze met de babykamers.

6. Niet meer actief

Dank jullie wel voor de lieve reacties! Fijn dat iedereen zo met elkaar meeleeft, doet een mens goed.
    Ik ga iig de komende 4 weken kalm aandoen en hoop dat het nu wat beter gaat. Ik wil ook graag blijven werken, want thuis zitten is ook niet alles. Dat heb ik bij de vorige zwangerschap wel gemerkt... Hopelijk kan/mag ik tot mijn verlof halve dagen werken, dan is het wel te combineren met thuis. Ik moet nog tot half december werken, dus nog een week of 12. Ik doe in ieder geval geen onregelmatige diensten meer, das wel duidelijk. Laat ik eerst maar eens zien of dit goed gaat.

7. Niet meer actief

Ik zie nu net dat mijn banner weg is.... Blijkbaar ben ik ook niet de enige... Eens even bij mijn profiel gaan kijken...

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nou ja wij wil(l)(d)en ook graag verhuizen voor wat meer ruimte maar ja de wachtlijsten bij de woningbouw...

9. Niet meer actief

Yep, alles is weg... Eens kijken of iemand hierover kan mailen...

10. Niet meer actief

Dank je wel, stranger.
    Dan moet ik alles maar weer opnieuw gaan aanmaken... Jammer maar helaas...

11. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    ja moest ik ook... en zo te zien nog veel meer mensen hier op het forum ;).

12. Niet meer actief

Joepie! Ik ben er weer! Nogmaals bedankt, stranger, voor je tip.

13. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nou ik ben naar huis. Heel veel succces allemaal met klussen en relaxen en tot maandag!

14. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hey meiden,

Ben ik weer even, tussen al het klus en studeerwerk door! :)

In mijn album een foto van onze knappie! We weten ook wat het is, maar ik mag nog niets verklappen van mijn vriend, dus helaas...

Ook meteen even een vraagje, ik heb sinds 1 week echt een blauwe plek gevoel bij mijn vagina, zeg maar vlak boven mijn lippen aan de rechter kant (ja sorry, moet het toch ff uitleggen dat jullie het begrijpen... :oops: ). De ene keer is het weg, maar vervolgens komt het halverwege de middag terug en doet het echt ontzettend pijn.

Enig idee?

Liefs, Daphne

15. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    zo even weer banner geplaatst.
    iedereen bedankt voor jullie reacties, jullie zijn allemaal schatten.

groetjes labmuisje

16. Niet meer actief

Oef Caecilia, da's echt erg voor die mensen!

Marion, ik ben heel erg benieuwd naar je kaartje en geboortebord!

Sanwel, goed joh! Hoop dat je je snel wat beter gaat voelen hierdoor!

labmuisje, jij ook al zo'n goed gesprek gehad, super joh!

Stranger, ik zou het zeker even navragen, voor hetzelfde geld kan het wel gewoon en dan zit je misschien voor niets moeilijk te doen met een bed in de woonkamer!

Haha, Dorito, wat een eigenwijsje heb je in je buik zitten zeg! Wanneer ga je precies voor je pretecho?

Daphne, ik zou eerlijk gezegd niet weten wat het is! Als verder niemand het weet, zou ik het gewoon even aan de vk op het forum (of die van jezelf natuurlijk) vragen, gek hoor!

17. Niet meer actief

Oh, ik zie dat ik mn banner ook opnieuw moet doen...

18. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Dag allemaal!

Morgen ga ik er even voor zitten en op mijn gemak reageren op de posts.
    Wel zo sociaal..

Maar ik moet even snel wat kwijt!
    We hebben vandaag weer een 20 weken echo gehad, dat alles goed was (gelukkig!) met Fruts wisten we al van de echo van afgelopen maandag.
    Maar vandaag hebben we ook gezien dat we een meisje krijgen.
    Echt zo'n gave echo vandaag!

Liefs Diana

19. Niet meer actief

Diana, van harte gefeliciteerd met je dochter!!!!!!!

Deel Deze Pagina