@Carretje Wat ik begrepen heb is dat je kinderbijslag automatisch krijgt. Teruggave van de kosten voor kinderopvang weet ik niet, ik neem aan dat via de belastingaangifte gaat. Anders moet je even bij de belastingdienst informeren!
Thx Marion! Iemand anders nog een idee hoe dit zit qua kinderbijslag en teruggave voor de creche? Groetjes Caro
Kinderbijslag gebeurt automatisch. Net als het SoFi-nummer van je kindje, dat krijg je ook automatisch toegestuurd. Belastingteruggave weet ik niets over, wij hebben onze eigen oppasmoeder.
wij hebben ons kindje ook erkend bij de gemeente. zo gebeurt, alleen al die regeltjes en dingetjes , nu moeten we nog ouderlijk gezag gaan aanvragen, want we willen ooit wel gaan trouwen maar de eerste jaren nog niet, dus vind ik het toch wel belangrijk mocht ik overlijden dat mijn vriend gewoon de wettelijke vader is van me kindje, en dus ook alle rechten en plichten heeft. pff ons kamertje gaat eindelijk een beetje opschieten ! t was een hele verbouwing omdat we inwonen bij mijn ouders, en daar op de zolder een eigen etage konden maken. vanavond even naar ikea, nog even kijken voor wat leuke spulletjes, zoiezo gaan we zo'n grote plastic lamp halen, een wolk. en ja verder gister teveel schoongemaakt en te vaak gebukt. enorme pijn in me bovenbenen. kan amper de trap op lopen. maarja. gaat alles nog goed met jullie ? toevallig is er een van jullie die bij de trias verzekerd is ? ik heb problemen met het kraampakket en ze vergoeden een ziekenhuisbevalling niet helemaal zonder medische redenen. erg jammer.
Roos, veel plezier vanavond! Ik ga voor een thuisbevalling. De zwangerschapsgym begint voor mij in november pas. Verder gaat hier alles z'n gangetje! Vannacht vreselijk geslapen trouwens. Ik heb het nog 3 uur zien worden, ik kon gewoon niet in slaap komen. maar goed, toen ik eenmaal sliep ben ik gelukkig pas van mn wekker wakker geworden! Ben nu wel een beetje brak.
Weer veel te lezen. Even wat ik zo onthouden heb. Tijdens de borstvoeding een pil gebruiken kan met de Cerazette pil, deze bevat alleen een progestageen (oestrogenen verminderen de melkproductie). Belastingteruggave voor kinderopvang kun je doen via www.toeslagen.nl (site van de belastingdienst). Programma downloaden en alles invullen. Wanneer je volgens je CAO ook recht hebt op teruggaaf via de werkgever kun je in de CAO lezen via welke instantie je dat kunt aanvragen, bijv. www.kintent.nl. Ik denk er aan om een spiraaltje te laten zetten of een Implanon. Maar misschien ook wel gewoon een pil. Moet er nog even over nadenken. Ik wil niet dat mijn man zich laat steriliseren want hij is nog maar 30. Stel je voor dat hij daar om wat voor omstandigheid dan ook spijt van krijgt. En het is onomkeerbaar, hersteloperaties geven nooit garanties. Erkenning is nu wel duidelijk denk ik. Wij zijn getrouwd, dus dat is makkelijk! Mijn ZW-cursus moet nog beginnen. Hopelijk niet voor de 28 weken, vind ik nl. erg vroeg. Als voorbereiding op de bevalling? Inderdaad niet te veel. Zorg dat je je goed kunt ontspannen en (leer) een goede ademhalings techniek. Verder gaat het zoals het gaat. Je kunt er helemaal niets van zeggen, alleen dat de baby er toch uit moet, op wat voor 'n manier dan ook !
JAJJAAAA net terug van onze 3 decho. Is echt aan te raden. helemaal super en we weten nu wat het wordt.wij krijgen een supermooie dochter! Inclusief dikke hamsterwangetjes en lekker dikke kuitjes : - ).
oohh hihihi geweldig roos. gefeliciteerd en geniet er maar lekker van. hihihihih hamsterwangetjes. we hebben zelf een hamster en die propte gisteren avond even haar wangen vol met wat lekker. De wangen stonden helemaal bol en ze kon bijna niets meer zien omdat ze haar koppie omhoog moest houden zovol zaten die wangen, ze viel daarom bijna van haar verhooging af. Dus moet wel even lache toen ikdat van jou las roos. Gefeliciteerd met je Dochter roos. groetjes labmuisje
Gefeliciteerd roos met jullie dochter, wij krijgen het morgenaaf te horen dus ik moet nog een dagje geduld hebben. Kheb slecht geslapen vannacht, kheb waarschijnlijk gisteren teveel gedaan dus best wel wat last gehad van krampen in benen en last van de buik, maar das nu gelukkig weer over, maar kmag niet teveel doen van mijn vriend vandaag Leuk dat die mannen zich zo om ons kunnen bekommeren
Oh help wat kletsen jullie wat af zeg! ben druk aan het lezen. @ Daphne, geen idee wat het is. Weet je het nu al wel? @ Magickwings: gefeliciteerd met je dochtertje! Wij laten het een verrassing, maar eigenlijk ben ik wel stik en stik nieuwsgierig @ Roos: fijn dat je zo'n goede vakantie hebt gehad! En fijn dat alles bij de verlkoskundige goed was! En gefeliciteerd met je dochter @ Elanor: wat een leuke verrassing voor je vriend! @ Lieverd: zo zie je maar weer, je bent heus niet de enige. Soms vraag ik me wel eens af of die antwoorden niet sociaal wenselijk zijn. @ Carretje: we gebruiken gewoon hetzelfde voorbehoedsmiddel als eerst, namelijk symthotermale methode (temperaturen enzo) en onthouding tijdens de vruchtbare dagen. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is het echt wel betrouwbaar als je het goed doet tenminste. Maar ja dat geldt voor alle voorbehoedsmiddelen. Lekker geen hormonen in je lijf en ik hoefde niet te ontpillen toen we voor een kindje wilden gaan. Nee beviel ons prima dus ik ga het niet veranderen. Alleen onthouding is wat minder maar met een condoom kan het ook.
Oh ja en met mij gaat alles goed. Ben gisteren voor het eerst naar de zwangerschapsgym geweest. Nou weet ik ook waar mijn bekkenbodenspier zit. Die ga ik braaf trainen. verder vond ik het niet veel voorstellen eerlijk gezegd maar misschien komt dat nog. Volgende week begingen ook de bijeenkomsten van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk. Daar heb ik heel veel zin in. Ik wil het echt laten lukken, zeker omdat mijn man dus heel veel allergieen heeft en mijn jongste zusje en broertje koemelkallergie hebben en dat echt een ellende was. Natuurlijk weet je niet of je het kan voorkomen maar ik wil het zeker voor onze friemel gaan proberen!
Roos wat leuk dat je weet dat je een meid krijgt! Nu kun je al allemaal leuke kleertjes kopen! Ik heb een foto gemaakt van een paar knutselwerkjes die ik heb gemaakt voor de nieuwe kamer van Rens. Ik heb er pas een paar af en ik moet er nog een heleboel, maar ik heb deze al klaar en die wil ik jullie even laten zien. De plaatjes komen op de muur (aqua blauw), het wordt een onderzeekamer. Afgelopen zaterdag heb ik een heleboel spulletjes gekocht bij Ikea van de serie Koral. Als alles af is laat ik het jullie zien! De foto staat in mijn album.
Dat ziet er erg leuk uit, wat ben je creatief zeg! Ben heel benieuwd naar de rest van het kamertje. Ik heb gisteren een afspraak gemaakt voor de 3d echo. Volgende week dinsdag is het zo ver! Ik kon het alleen niet stilhouden voor mijn man, hij is maandag pas jarig, dus heb ik het maar verteld We zijn nu al helemaal ongeduldig. Het is 's avonds om half acht, dus als mijn man vrij is gaan we lekker even iets eten in de stad en daarna lekker baby kijken Heb er echt onwijs veel zin in. @labmuisje; een paar pagina's terug zei je iets over dat je man de kleertjes zo klein vindt. Heel herkenbaar hier, die van mij heeft dat ook. Hij is na de bevalling lekker 2 weken vrij en toen zei ik; kun je mooi alles leren, baby in bad doen enzo. Hij zei toen direct; nou dat weet ik nog niet hoor, het is allemaal zo klein. Maar ik denk dat dat allemaal wel meevalt als de kleine er is, dan is het volgens mij heel 'eigen'. Ben trouwens ook nog naar de VK geweest vonochtend. Allemaal prima gelukkig. Mag nu om de drie weken, gaat best snel allemaal.
@roos, Gefeliciteerd met je dochter! Vanmrogen voor een extra echo geweest (braaf proefkonijn gespeeld voor mijn vk). Ze heeft me 4 super foto's meegegeven met details. 1 van het beentje 1 van een knuistje en de ruggengraat super. Heb helemaal een superdag ben vandaag 3 jaar getrouwd. Krijg van allemaal mensen kaartjes met laatste feestje met zijn 2tjes. Echt heel erg lief! Verder trekt de bekkenpijn waar ik al een week of 3 last van had opeens weg. echt fantastisch ik kan me weer omdraaien in bed zonder dat ik wakker wordt van de pijn! @Sanne, veel plezier morgenavond!
Roos, leuk hoor een meisje Selmama, hoezo creatief, super leuk zeg! Caecillia, ik herken dat ook hoor. Heb niet veel pijn maar het omdraaien in bed is niet zo prettig meer. Mijn buik werkt niet mee. Enne, gefeliciteerd met je trouwdag. De mijne is as. donderdag, 5 jaar alweer! Stranger, de eerste keren ZW/gym stelt nog niet zo heel veel voor. Vooral informatief m.b.t. je bouw van je lichaam enzo. Later ga je echt lichamelijke oefeningen doen. Ik heb nog geen oproep gekregen. Silaah, dat kraampakket en niet volledige vergoeding van poliklinische bevalling op niet medische indicatie is bij heel veel verzekeringen normaal hoor! Zeker als je niet het alleruitgebreidste pakket hebt. Geldt voor mij ook. Je kunt exact bij Trias navragen wat je zelf moet betalen of wat je vergoed krijgt. Het ziekenhuis kan jou vertellen wat een poliklinische bevalling kost. Ik krijg ook geen kraampakket, deze is echter heel makkelijk zelf samen te stellen. Je zoekt gewoon een lijstje van internet (of vraagt je VK) en gaat daar mee naar je apotheek, dat is het goedkoopst, of evt. drogist. Een kant en klaar kraampakket kun je ook bij je apotheek bestellen, bijv. van de firma Utermohlen. Zelf samenstellen is echter goedkoper. Ons huis schiet op, we zijn met man en macht aan het klussen. Volgende week of die week daar op zal het helemaal af. Aankomend weekend gaan we wel al over. De slaapkamers zijn helemaal klaar om ingericht te worden. Morgen even de rolgordijnen ophalen. De overgordijnen en ´in betweens´ worden volgende week bezorgd. Ik ga ook nog even creatief zijn in de kinderkamers, dat doe ik over een paar weken wel. De basis is nu in ieder geval helemaal klaar
Kraampakketen heb ik ook gezien bij de Prenatal en de Etos. Weet niet hoeveel ze hoor kosten. Ik moet er ook nog eentje aanschaffen. Op de site van Prenatal kan je ook de inhoud zien en kan je deze alsnog samenstellen.
Selmama, leuke knutsels hoor! Creatief, ik ben inderdaad benieuwd naar het hele kamertje als het af is! Caecilia, fijn dat je nu geen last meer hebt, houden zo! En gefeliciteerd met je trouwdag natuurlijk! Babietje, ik ben benieuwd naar het eindresultaat!