(alvast) Gefeliciteerd met de trouwdagen! En Roos, gefeliciteerd met je dochter! Volgens mij zijn er op dit moment meer dochters in de maak, dan zonen. Tenminste. voor zover bekend is, natuurlijk! Leuk dat alles zo opschiet met die kamers, manlief gaat vanavond beginnen met verven. Ben benieuwd.
en weer slecht nieuws bij vrienden van ons in babyland. Een vriend van ons verwacht 24 dec hun kleintje. Zij is nu 26 weken en 6 dagen zwanger. Gisteren is geconstateerd dat ze te weinig vruhtwater heeft en ze is in het ZH opgenomen. Ze gaan nu de longetjes rijpen. Als het zo door gaat gaan ze zaterdag de kleine halen. met 27 weken en 2 dagen! Zelf zijn ze er vrij nuchter onder maar volgens mij is dit veel te vroeg. Ze wonen in Amerika dus we kunnen ook niet even langs.
Bah Caecillia, daar wordt je niet vrolijk van. Helaas hebben we nog steeds de natuur niet in de hand. Hoe zijn ze er achter gekomen? Vermoedens van de VK of onder controle bij gyn. en d.m.v. toevallige echo?! Laatst 2 weken denk ik vaak aan dat soort scenario's. Wij hebben het ook in onze vriendenkring meegemaakt (2x). Eerste keer echt het kindje verloren en 2e keer gelukkig door een ingreep de beeb kunnen behouden (beeb is inmiddels bijna 7 maanden!) Sterkte! Liefs babietje
In Amerika ga je naar een gynacoloog voor maandelijkse controle. Zij hebben ook iedere maand een echo gehad (nu ja kost iedere maand 900 dollar.) Daarbij hebben ze dit gezien.
jeetje wat erg ! dus t is nog maar afwachten allemaal wat er gebeuren gaat met die kleine. ik hoop in elk geval voor hun dat die kleine het haalt, als het nu al gehaald zou moeten worden. ik heb een brief gehad van mijn kraamzorg, ze nemen 4-7 weken voor de uitgerekende datum contact met mij op voor een intakegesprek. is dat niet een beetje erg laat ? ze weten mijn adres nog niet eens
Sillaah, Ja dat vindt ik ook wel een beetje laat. Bij mij komen ze zo rond 7 maanden en dat is toch 10 weken voor de bevalling. Misschien kunnen ze op jouw verzoek wel iets eerder komen?! Je kunt het allicht vragen, dat staat nog altijd vrij
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat laat is. Ik heb alleen nog maar een bevestiging gehad dat ik ingeschreven sta.
Ik heb geen idee of het laat is. ik hoorde van de week op de zwangerschapscursus dat als je te vroeg bevalt dat je dan je kraamzor gin het ziekenhuis krijgt en geen recht meer hebt op kraam zorg thuis. dus misschien dat ze daarom maar zo kort van te voren komen?
Dit is wat ik begrepen heb: Als je in het ziekenhuis bevalt, gaan de dagen dat je daar zit af van de dagen die je aan kraamzorg krijgt. Dus als je 3 dagen in het ziekenhuis moet blijven, gaan die 3 dagen van je kraamzorg af. Maar vraag het voor de zekerheid aan de thuiszorg, die kunnen precies uitleggen hoe het zit.
Dank je wel hoor! Kraamzorg; Je hebt recht op 8 dagen (incl. je bevallingsdag, dus niet laat op de avond bevallen zoals ik de 1e keer heb gedaan. Per dag varieert de zorg (afhankelijk wat beschikbaar is) van 5 tot 8 uren. Soms moet je een eigen bijdrage per uur betalen aan je zorgverzekering. Wanneer je op 1 feb. bevalt en op 5 feb. uit het ziekenhuis komt, heb je bij thuiskomst kraamzorg t/m 8 feb. Wanneer je pas na die 8 dagen thuiskomt, kun je evt. nog aanspraak maken op uitgestelde kraamzorg. Ook daarvoor staan een maximum aantal uren voor verspreid over 2-3 dagen. Ook dat weet je zorgverzekeraar je te vertellen. Kraamzorg is een recht, maar.... wanneer de thuiszorg instantie te weinig mensen heeft op dat moment gaat dat wel ten koste van jouw kraamzorg uren. Ik heb de 1e keer 42uren zorg gehad, verspreid over 7 dagen, de eerste dag ben ik in het ziekenhuis gebleven (21.30 u bevallen, volgende ochtend naar huis). Groetjes babietje
Hallo hier ben ik ook weer. Hoe gaat het met iedereen? Leuk he dat we nu echt verder komen. Gisteren voelde ik me heel beroerd, constant misselijk. Onze klein was de spieren flink aan het trainen maar schopte daarbij steeds op dezelfde plek... ja precies mn maag ofzo. Idd ik was te misselijk om wat te doen. Maar ach het is ook wel grappig en ik heb dan toch het gevoel dat het goedzit...
ik zal er nog is over bellen met de kraamzorg.. en mijn vrzekering, want volgens mij moet ik inderdaad een bedrag per uur betalen. 3,5 ofzo pff ik merk het ook erg hoor dat de baby hoger gaat zitten.. zit je te eten en een beetje voorover begint die kleine meid ineens tegen me ribben te trappen zo hard.. ik kan niet wachten tot over 5 wkn.. dan heb ik een 30 wkn echo, ik wil weten of mijn placenta inmiddels omhoog gegaan is. mag het hopen want een keizersnede trekt me niet zo. Ik begin trouwens last te krijgen van lekkende tepels zolang dat alleen bij s nachts blijft vind ik t best nou ik ga me maar is aankleden, en is even bij prenatal kijken.. moet nog wat kleertjes hebben dus dat komt mooi uit. fijnedag vandaag meiden !
Kheb gister avond mijn 3d pretecho gehad. Het was helemaal geweldig echt aan te raden tis echt mooi om te zien. En we weten nu ook wat het word
Leuk is dat he die 3d echo. Ik raad ook echt iedereen aan om deze te doen. Echt super! Ben nu nog meer verliefd op mijn kleine meid. En haar fototje gaat overal mee naar toe!
Ik wil wel eens een fotootje zien van die 3d echo Leuk hoor! Ik wil ook wel weer een echo maar heb geen zin om die zelf te betalen. Ik denk dat ik rond de 30-35 weken nog wel een echo krijg! Ik heb nl. een erg gespannen, soms bijna harde, buik. Ik denk dat de VK nog wel een keertje naar binnen wil laten koekeloeren
Leuk Sanne! Nou ik ga naar huis en maandag ben ik er pas weer. Morgen heb ik namelijk buluitreiking! EIndelijk... en het weekend ben ik weg. Dus dames alvast een prettig weekend, klus ze in al die babykamers en tot maandag! Jammer trouwens dat ik er morgen niet ben, had wel mijn banner op nog 100 dagen te gaan willen zien staan .