januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi Jukki, welkom en gefeliciteerd. GEzellig dat je mee komt kletsen!

2. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    De 3D echo staat in mijn album :)

Zijn jullie allemaal al veel bijgekomen?
    Ik was vanmorgen op de weegschaal gaan staan en zag dat ik er al 8 kilo bij had, de laatste weken vliegen de kilo's eraan

3. Niet meer actief

Wat een schatje! Echt lief :)

Ik ben in totaal nu ook 8 kilo aangekomen....ben benieuwd waar ik eindig? Ik heb nu ook weer vaker honger en eet nu ook wel meer.

4. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ik ben tot nu toe 6,5 kilo aangekomen.. ;)

5. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hallo allemaal! ff geen tijd om bij te lezen maar ik wilde even laten weten dat ik er ook nog ben ;).

Alles gaat nog steeds goed, onze kleine wordt steeds sterker, je ziet mijn buik golven. Echt heel leuk!

Maar nu ga ik weer aan het werk!

6. Niet meer actief

Gelukkig maar, Caecilia, van die vriending van je! En heerlijk voor je man dat hij de kleine ook heeft voelen schoppen!

Sanne, ik ben tot nu toe in totaal 7,5 kilo aangekomen. Hoop dat het niet veel te veel wordt!

Ik was trouwens vorige week bij de vk. Alles was weer goed, bloeddruk goed, gewicht goed, en de baby groeit goed. Mijn baarmoeder zit twee vingers boven mn navel, en dat schijnt ook goed te zijn!

7. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    @ Marretje : gelukkig maar dat alles goed was bij de vk !

ik ga morgenochtend weer op controle.. dus dat laat ik jullie
    morgen even weten..
    vind t weer spannend om t hartje even te horen ! :D
    en gelijk even een afspraak maken voor de 30 wkn echo..
    Ik heb trouwens een laagliggende/voorliggende placenta (vandaar ook die 30 wkn echo)
    maar ik voel mijn kleintje wel heeel erg goed, zou dat betekenen dat mijn placenta nog steeds zo laag ligt ?
    een vriendin van mij is 23 wkn zwanger en die kan dr kleintje bijna niet voelen van buitenaf omdat ze een voorliggende placenta heeft..
    nou tot morgen meiden !

8. Niet meer actief

Jukkie, welkom hier, ik ben ook een januari mamma.

En wat een mooie 3d foto's zeg! Geweldig om te zien, ik word gewoon een beetje jaloers.

Ik ben nu 3,5kg aangekomen. Nog steeds niet zo veel, maar dat heeft zo z'n redenen zeg ik dan maar. Afgelopen weekend hebben we alle spullen van ons verkochte huis naar ons nieuwe huis overgebracht. Vanochtend hadden we de overdracht bij de notaris. Lekker gevoel dat we nu weer 1 huis hebben i.p.v. 2. Ook een stuk rustiger nu we alle spullen weer bij elkaar hebben. Nog 2 weekjes en dan gaan we er echt wonen, tot die tijd logeren we even elders.

Verder gaat het redelijk met me. Ik ben nu heel erg moe en was blij dat het vanmiddag half 6 was en ik naar huis kon van mijn werk. Ik hoop echt dat ik over een week of 3-4 de rust weer terug heb gevonden want dan komen de 30 weken aardig dichter bij. Ik heb dat als termijn gesteld dat ik alles in huis op orde wil hebben en geen onuitgepakte doos meer wil zien staan ;)

Volgende week moet ik weer naar de VK, hopelijk is alles goed en is de beeb goed gegroeid. Af en toe ben ik best wat angstig dat de drukte de groei niet goed heeft gedaan. Ik voel veel bewegingen hoor, maar toch...

Nou ja, ben ik even weer mijn verhaal kwijt. Iedereen succes op het werk en geniet van deze perioden, hij is zo weer voorbij!

Liefs babietje

P.S. Het valt mij op dat ik niet altijd mail krijg wanneer er op het forum is geschreven, hebben jullie dat ook? Of krijg ik alleen mail wanneer er na een bericht van mijzelf is geschreven?

9. anita26

anita26 Actief lid

1 okt 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    hallo,

Ik ben ook nog net een januari-mama! :D Ben de 31ste uitgerekend, dus mag nog net met je meepraten! Ben nu ruim 22 weken zwanger. Mag met oud en nieuw met zwangerschapsverlof dus reken maar dat dit jaar een bijzonder feestje gaat worden!

Heb er wel al echt zin in. Ben me er steeds meer van bewust dat ik echt zwanger ben. :D Tot voor kort kon ik het echt niet geloven dat er een kindje in mijn buik aan het groeien is. Nu af en toe nog niet. Mijn man heeft de baby nu ook van de week voor het eerst gevoeld dus dat was echt een bijzonder moment. We genieten nog met volle teugen.

Vanwege rugklachten en licht boedverlies vorige week zit ik nu wel al een weekje thuis. Morgen voor het eerst naar de fysio dus hopelijk heeft die wat tips tegen de rugpijn en dan probeer ik van de week weer lekker te gaan werken. Daarn heb ik ook gewoon weer onwijs veel zin in!

Ben benieuwd hoe het andere januari-mam's vergaat! ;)

Groetjes Anita

10. Niet meer actief

Anita, ook welkom hoor! Het is hier heel gezellig!

11. Niet meer actief

Hé, ik zie nu dat ik nog een week heb te gaan tot de 100 dagen grens!

12. Niet meer actief

Nog eventjes Babietje, dan is alles weer op orde bij je, lekker hoor!

Anita, welkom hier!

Ik ben even het overzicht kwijt, hoeveel weken van te voren stoppen jullie? Ik heb gisteren de knoop doorgehakt, ik stop 6 weken van te voren, en neem nog een week vakantie erna op. Mijn laatste werkdag zal 4 december zijn. Dit is een maandag, dus ik denk dat ik die dan ook nog maar vrij neem, dan is vrijdag 1 december mn laatste werkdag.

13. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi meiden!

Het is weer even geleden dat ik hier wat heb geschreven, maar we zijn net eergisteren teruggekomen van 5 daagjes Barcelona. Het was heerlijk! Alleen op de laatste dag kon ik niet meer lopen vanwege de pijn in mijn buik. Het begon de nacht ervoor en ik heb daardoor twee uur niet kunnen slapen van de pijn. Mijn buik was ook constant hard en ik kon gewoon haast geen stap verzetten. Ik natuurlijk een beetje ongerust en maar even de vk gebeld vanuit Barcelona. Ik mocht niets meer doen van haar, want een constante harde buik die ook nog pijnlijk is was niet goed. De laatste dag dus weinig plezier beleefd, maar de rest van de dagen waren super. De laatste keer met zijn tweetjes.

Ik heb even vluchtig jullie berichtjes doorgelezen en zo te lezen gaat het met iedereen nog goed. Fijn hoor! Ook wat mooie 3D-echo's voorbij zien komen.

Welkom nieuwe zwangeren. Ik weet even niet meer wat jullie namen zijn.

Hier verder alles goed trouwens. Ik probeer vanavond of morgen nog even wat nieuwe echofoto's in mijn album te plaatsen.

O ja, ik ben tot nu toe 8 kilo aangekomen. Veel eigenlijk al hè? Ik zag in ieder geval dat ik niet de enige ben.

Gr. Lieverd

14. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    goedemorgen allemaal!

Welkom Anita en Jukkie!

@ Lieverd: jammer van die laatste dag! Maar gelukkig heb je kunnen genieten van de andere dagen! Grappig idee he, de laatste keer met zijn tweetjes op vakantie...

@ Marretje: omdat ik freelance werk heb ik geen echt zwangerschapsverlof. Ik heb besloten om voor mezelf wel de gewone zwangerschapsverloftermijnen aan te houden. Ik wil begin december stoppen en daarna zie ik wel weer verder. Sowieso weet ik niet of ik dit werk wil blijven doen of het wel wat voor mij is. Bovendien is mister stranger in december afgestudeerd en dan gaan we misschien samen op zoek naar werk ;).

@ babietje: wat een drukte heb jij! Lijkt me niet altijd even leuk. Aan de andere kant: een nieuw huis is natuurlijk ook niet verkeerd! Veel succes bij de vk! Oh ja met die mail kan ik je niet helpen die heb ik niet aanstaan...

@ Sillaah: hoe was het bij de vk?

@ Dorito: zeker apart om met een bolle buik je bul op te halen. In februari of maart krijgt mister stranger zijn bul dus dan zit ik daar met onze kleine :D ! trouwens er waren bij onze buluitreiking ook studenten met baby. Mensen die een jaar of 8 gestudeerd hadden en al een kindje hadden. Echt heel grappig!

15. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    PS: sorry als ik iemand overgeslagen heb, maar er was weer zoveel bij te lezen... #-o

16. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ik ben weer terug van de vk !
    pffjoe zit ik daar in de wachtkamer.. word ik ineens niet goed :(
    bijna flauwgevallen haha
    gelukkig was mijn moeder even meegegaan..
    Ik heb daar zoveel last van, duizeligheid en flauwvallen..
    maar alles was verder goed, t hartje was enorm duidelijk dit keer,
    en me baarmoeder komt zo'n 4 cm boven mn navel uit.
    bloedruk was iets laag.. maar daar heb ik heel de zwangerschap al last van, vandaar die duizeligheid.

k heb even met de vk besproken wat ik moet doen met me bed,
    ik kan m niet verhogen omdat ik onder een schuin dak lig en omdat ie anders mijn bed uit elkaar valt :)
    k moet m vferhogen en anders in t ziekenhuis bevallen.. en dat word weer niet vergoed door me ziekenfonds..
    maarjaa komt allemaal ook wel weer goed !

HOE GAAT T MET JULLIE ALLEMAAL ?
    nog vage klachten ? en vermoeidheid ?

17. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    @ Anita welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap :) klets maar lekker met ons mee.

@ Marretje ik stop ook 6 weken van tevoren per 1 december stop ik dus kmoet volgende week nog en dan 1 week vakantie en daarna nog 6 weken gaat echt snel nu :)

@ Sillaah hier is alles redelijk goed, heb de laatste dagen wel wat meer last van mijn rug en de harde buiken heb ik ook nog met momenten.

18. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    He Sillaah, kun je geen bed in de woonkamer zetten? Dat gaan wij doen. Ons bed kan ook niet op klossen, sowieso is er geen ruimte voor de vk. Dus zetten we een bed op in de woonkamer.

Ik ga het volgende week nog maar eens doorspreken.

19. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    Ik wilde eerst bevallen thuis maar ik begin nu weer te twijfelen. Komt ook dat er te veel mensen je advies willen geven op hun manier.

Ik ben nog niet zo veel aangekomen. volgende week moet ik weer naar de VK en dan zal ik eens vragen of het geen kwaad kan bij mij.
    Ik ben niet groot en toch wel een beetje te dik en te zwaar maar door de zwangerschap val ik volgens mij af.

20. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Stranger, dat gaat helaas niet.. we wonen bij mijn ouders is, en wonen nu met 7 man in 1 huis.. bomvol dus, ook nog 2 honden in de woonkamer en een bedrijf aan huis.. :(
    dus als ik daar lig te gillen en er komen allemaal klanten :rolleyes:
    hmm nee moet er niet aan denken :)
    maar t was een goede oplossing geweest !
    ik moet alleen echt thuis bevallen, anders kost t me 259 euro.. en dat hebben we niet..
    k heb net opgemeten dat me bed 60 cm hoog is, en dan ligt er een extra matras op..

Deel Deze Pagina