@silaah, Is er geen uitzondering op de medische indicatie? Zoals geenruimte? Of kun je wellicht bij een vriendin terrecht ipv in het Antonius?
nee ze maken geen uitzondering.. geen ruimte betekent gewoon in het ziekenhuis bevallen en betalen maar ! ik ga t volgende x nog een keer vragen aan de verloskundige, heb iedere x een ander, dus mischien denken ze allemaal anders. maar deze was wel heel erg lullig daarover
Lekker joh, Lieverd, even eruit geweest! Gelukkig dat je je nu weer goed voelt! Ik ben benieuwd naar je echofoto's! Sillaah, vervelend joh, dat je zo'n last hebt van duizelingen en zo. Dat je bloeddruk zo laag is, dan mag je wel lekker zoute dropjes eten! (als je daar van houdt natuurlijk....) Ik ben benieuwd hoe je het gaat oplossen met je bed, ik heb ook even geen idee.. Dorito, hoe was je pretecho? En Elanor, hoe was je 3d echo?
Hoi Meiden! Geweldig, die 3D echo's! Mooie babies. Ik stop 6 weken van te voren en neem nog 2 vakantiedagen voor die tijd op. Na mijn zwangerschaps- en bevallingsverlof neem ik nog 1 maand onbetaald verlof. Dus ik kom ongeveer half mei weer terug op mijn werk. 8 december is mijn laatste werkdag, nog een week of 9 te gaan, dus... Verder gaat het redelijk met me, nu ik halve dagen werk. Ik kan 's middags lekker naar bed. Heerlijk. Mijn zoon blijft op de maandag en vriujdag de hele dag bij de oppas, dus 's middags heb ik lekker voor mezelf. Dinsdag en donderdag ben ik thuis met hem, maar als hij gaat slapen, ga ik ook mijn mandje in. En dat werkt goed, ik merk dat ik wel behoefte heb aan die rust. Verder zijn we al een aardig endje op weg met de babykamer, de meeste dingen zijn opgeruimd, het raamkozijn en de groene muur zitten al in de verf. Vanavond is manlief bezig met het in elkaar zetten van de commode, dan kan die binnenkort ook in de verf... Dus eigenlijk gaat het al een stuk beter dan een week of 2 geleden. Dit geeft mij net de rust die ik nodig heb... Hopelijk mag ik halve dagen blijven werken, ik ga het iig proberen. Ik heb het ook echt nodig.
@ silaah, dat is wel even schrikken zeg. gelukkig was je moeder erbij. met een lage bloeddruk gaat dat snel he. hopelijk gaat het de komende tijd beter. @ sanwel: heerlijk zeg zo lang verlof. dan ben je echt een beetje gewend aan het einde van die periode. @ marretje. leuk dat je vroeg hoe de pretecho was. was echt heel leuk. hij lag helemaal dubbel met zijn voetjes bij zijn hoofd en even ook nog een arm om zijn been heen geslagen. echt heel lief. we weten sinds gisteren ook wat het wordt...... een jongetje! leuk hoor. moet zeggen dat het nu wel heel anders voelt. hebben jullie dat ook, als je weet wat het is? heel raar slaat meteen de twijfel toe van ben ik dan wel een leuke moeder, mijn mannetje speelt veel meer met kindjes en ik ook wel, maar veel minder. en shoppen en zo en meidendingen heb je dan natuurlijk niet. ik vind het wel moeilijk om te schakelen van beeld dat we een kindje krijgen naar een jongetje. maar ja, we hebben nog een paar maanden.
Leuk Dorito dat je nu weet wat het wordt! Ga je nu echte jongenskleertjes kopen? Ik kan me wel voorstellen dat het omschakelen is, maar je hebt inderdaad nog even gelukkig!
@silaah, wellicht kun je je verzekering bellen en hun uitleggen wat je situatie is. Zij zijn degene die de kosten moeten betalen als dat nodig is niet je vk...misschien dat zij wel een uitzondering willen maken...
Hoi, Heb ik net een heel bericht getypt, valt mijn pc uit. Kan ik weer opnieuw beginnen. Stranger, wat een heerlijk idee dat je man zo goed als afgestudeerd is. Lijkt me wel een goed gevoel. Sillah, zijn jullie wel op zoek naar andere woonruimte? Het lijkt me wel erg druk om met zovelen in een huis te wonen. Sanwel, hopelijk kan je halve dagen blijven werken tot je bevalling. Dat zou wel lekker voor je zijn. Dorito, wat leuk dat je een jongetje krijgt. Ik kan me wel voorstellen dat je nog even aan het idee moet wennen. Ik post alvast dit stukje voordat de pc het weer begeeft. Gr. Lieverd
Ceacilia, ik zie net dat ik ook nog 100 dagen heb te gaan. Spannend he? Moniekje, ik wil ook thuis bevallen en ik merk dat de meesten zeggen dat ze dat zelf niet zouden doen. Nu zijn mijn vriendin en schoonzus ook thuis bevallen en dat is hun uitstekend bevallen, dus ik ga het gewoon doen. Misschien verander ik tegen het einde nog wel, maar vooralsnog wil ik gewoon thuis bevallen. Ik heb trouwens veel mazzel. Gisteren op mijn werk kreeg ik te horen dat ik de schoolvakanties die in mijn verlof vallen mag opnemen aansluitend aan mijn verlof. Daardoor heb ik van half december tot en met half mei verlof. Dat zijn vijf maanden. Heerlijk hoor! Verder alles goed hier. Ik heb zittend werk, maar ga nu tegen een uur of drie wel merken dat ik me geen houding meer weet te geven. Ik krijg wat last van mijn rug en bij mijn ribben. Hebben jullie dat ook? Gr. LIeverd
heej Lieverd, lullig van je pc maare ja we zijn wel op zoek, alleen we zijn allebei pas 20, en veel huursubsidie krijgen we niet, ook een huis duurt hier heeeel lang voor je die kan krijgen.. ben druk aan het reageren elke maand op huizen, maar er zijn rond de 50 man voor ons. ook urgentie kunnen we niet krijgen van de gemeente.. dus t valt allemaal niet mee, we proberen nu zoveel mogelijk te gaan sparen, dat we mischien iets kunnen kopen, als is het maar een chalet over 1,5 jaar op een park hier.. beter als niets en een goed begin vind ik. morgenochtend gaan me ouders bij een huis kijken, die willen graag verhuizen, en ze kijken bij een huis waarin de kleine van ons een eigen kamertje zou kunnen krijgen, dus ik mag hoopen dat dat wat is. ik ben trouwens jarig vandaag
Sillaah, van harte gefeliciteerd! Ga je nog wat leuks doen vandaag? Ja, ik begrijp dat het niet zo makkelijk is om iets voor jezelf te krijgen. Het zou inderdaad dan al fijn zijn als je ouders een ouders huis zouden krijgen. Uiteindelijk zal alles wel op zijn pootjes terecht komen. Gr. Lieverd
@silaah gefeliciteerd! Hopelijk lukt de huizenjacht een beetje.... krijg je misschien urgentie als de kleine er is?
dankjewel ! k ben lekker aan t inrichten met kleine spulletjes enz.. want vanavond wil iedereen natuurlijk alles even zien alles komt vast goed, ik ben allang blij dat me ouders ons privacy geven, en zich nergens mee bemoeien, zo hou je t tenminste gezellig.. we moeten nu alleen eerst hard sparen voor de bevalling.. 259 euro voor t ziekenhuis thuis bevalling gaat gewoon echt niet, mijn bed kan gewoon niet omhoog.. pff wat een ellende zeg.. maarja die kleine meid moet er toch uit he liefs sil
dankjewel ! nee we kunnen het niet krijgen, ook niet als de kleine eris.. we hebben t namelijk niet slecht bij mijn ouders, en als daar spanningen zouden komen , dan zouden ze zeggen dat we wel naar zijn moeder of vader kunnen, want die wonen allebei alleen . reden dat we daar niet wonen is dat zijn moeder en ik niet goed met elkaar overweg kunnen.. en zn vader is in de 60, die zit zelf niet op een kleintje in huis te wachten.. ja als t zou moeten.
Zijn er nog meer die zo'n last hebben van de rug, vooral onderrug? Ik heb afgelopen nachten amper kunnen slapen van de pijn, het was echt niet meer om uit te houden.
Sanne: ik heb voorals smiddags en savonds last van mijn onderrug (aan mijn rechterkant). Ik moet smiddags nog al een eindje lopen naar huis dus misschien dat ik dat toch wel met de bus moet gaan doen. In juni heb ik al cesartherp. gehad voor mijn bekken omdat ik toen dus echt niet meer kon slapen van de pijn. Als ik deze oefeningen dan weer even doe en op mijn houding let gaat het gelukkig een stuk beter. En je kan savonds als het echt heel erg is en je niet kan slapen een paracetamolletje pakken of er een warme kruik tegen aan leggen. Misschien dat het bij jou ook helpt. Dorito: leuk dat je weet wat het wordt. Ik vind het zo speciaal om te weten. En kijk nu lekker naar de roze jurkjes. Ik vind het ook zo leuk omdat we nu niet meer zeggen van bv: he ik voel de beeb of ik voel hem, maar ik voel .......(naam voor onze dochter). Komt toch weer een heel stuk dichterbij. Nog 13 weken en dan ben ik al weer uitgerekend. Wat vliegt te tijd toch. Ik weet nog goed hoe we hier met z'n allen aan het aftellen waren naar de 12 weken.
@ roos: jij bent al wel ver zeg met je 27 weken. en dan een prachtige dochter hopelijk. bijzonder hoor. @sanne dat hoor je wel vaak last van je onderrug, maar gelukkig heb ik het (nog) niet. wel merk ik dat ik de laatste weken veel minder energie heb, terwijl ik daarvoor steeds laat naar bed kon. @ silaah: gefeliciteerd met je verjaardag @ caecilia: 100 dagen. dat gaat ook al snel. ik moet nog een paar daagjes extra. @ marretje: we willen we echt stoere jongens kleding gaan kopen. als het een meisje was geweest had ik alles van een vriendin gekregen, maar nu gaan we zelf inslaan. moet maar geduld met mijzelf hebben om aan idee te wennen dat het een jongetje is, zeker omdat ik zo dacht dat het een meisje was. maar voel me tegelijkertijd ook wel beetje schuldig tegenover de kleine. hij is zo welkom, maar een jongetje is toch even omschakelen.