januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

sim Niet meer actief

hee meiden, de tijd vliegt echt zeg!

hebben twee hectische weken achter de rug hier. mijn dochter gaat inmiddels (sinds maandag) naar een andere school. de krentenbaard situatie (althans de handelwijze van de directie) is toch de druppel geweest van een opéénstapeling van dingen (irritatie ed) wat ons heeft doen besloten om voor een andere school te kiezen. ook niet iets wat je dagelijks doet natuurlijk, maar hebben op de meest fatsoenlijke manier mogelijk aangepakt. en dus heeft dit alles gelukkig heel positief uitgepakt voor mijn dochter.

minder is dat één van onze katten sinds zondag niet meer is thuisgekomen. :cry:
    we vermoeden inmiddels het ergste...

morgenochtend naar de huisarts, de klachten in mijn onderrug zijn nu toch wel zo dat het echt de dagelijkse bezigheden belemmerd. mijn vk had vorige week maandag al gezegd dat ik contact moest opnemen, maar ja, dan wil je het nog even aankijken. maar goed als ik eenmaal ga uitrusten tussendoor, kan ik daarna heel moeilijk nog weer terug mijn dingen doen. ik kan beter in beweging blijven, maar ja als ik dan weer harde buiken krijg.. het is zo dubbel weet je...

nou goed we horen het morgen wel weer..

tot zover een update...ga ik nu even bijlezen, want heb hier een paar pagina's gemist... de laatste tijd gauw even in de lounge gelezen en zwangerschap en wil nu even weer blijlezen..

veel liefs aan alle januariemama's :D

2. Niet meer actief

Hoi meiden , wat veel nieuwe dingen allemaal weer...
    Als eerste: gefeliciteerd, Sillaah! Hopelijk komen er voor jullie binnenkort betere tijden... ;)
    Leuke echo's, Lieverd! Wat een poppie, hé... :D
    En voor degenen met rugklachten... Probeer naar je lichaam te luisteren, is voor jezelf én je kindje het beste...
    En Dorito... Gefeliciteerd met jullie zoon! Je went er gauw genoeg aan, hoor. En ze hebben ook erg leuke en stoere jongenskleren... En wat betreft het shoppen, wie weet kun je later wel met je schoondochter gaan shoppen... Hihi! :)
    Groetjes maar weer!

3. Niet meer actief

Sillaah, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik vraag me af of je in het ziekenhuis moet bevallen wanneer je slaapkamer te klein is. Ik weet nog toen de bevalling van mijn dochter ter sprake kwam, dat er werd voorgesteld een extra matras op je bed te leggen. Ons bed kon ook niet omhoog. Ik ben uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen (42+) maar ik deed een extra matras op het bed wanneer de kraamverzorgster mij van onder moest inspecteren ('k had 2 hechtingen). Ging heel goed hoor! Zij zei dat een bevalling óók wel eens op die manier ging.

Dorito, leuk hoor een jongen! Ik vind ook dat zodra je het geslacht weet het een ander gevoel wordt. Alleen dan meer op de manier van, jeetje er groeit een klein jongetje/meisje in mijn lijf!

Lieverd, ik heb dat ook eens gehad. De pc crashte voor mijn ogen. Alles weg, echt alles. Inclusief 1500 foto's. De pc-speciaalzaak kon er niets aan doen. Uiteindelijk via via een wizz-kid gevonden. Kostte hem 28 dagen en mij 300 euro. Ik had 95% van de bestanden gelukkig terug, incl. de foto's. Sindsdien maak ik braaf elke maand een back-up ;) Dus inderdaad, heel erg irritant.

Caecillia, tja die 100 dagen, weer een grens voorbij en een stapje dichterbij.

Beseft iedereen dat het over een dikke 3 maanden echt voorbij is? Ik weet nog goed dat in het begin iedereen erbij kwam, vol trots en verlangen! Eigenlijk moeten we na de geboorten met ons allen verhuizen naar een babyforum en zo elkaar op de hoogte houden van de dingen en ontwikkelingen van onze baby's. Lijkt me heel leuk!

Ach, het blijft leuk om alle gedachten en belevenissen van iedereen te lezen én natuurlijk om je eigen te delen met een ander.

Tot later allemaal!

4. Niet meer actief

Goed idee, babietje! Op mij kun je rekenen!

5. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Babietje, dat lijkt me verschrikkelijk als mijn pc zou crashen. We gaan morgen snel wat cd-r's halen om een en ander te branden.

Het lijkt mij ook erg leuk om na de geboorte met elkaar te blijven kletsen. Moeten we zeker doen.

O ja, ik heb me net opgegeven voor de informatie-avonden van borstvoeding natuurlijk. Ik ben benieuwd!

Gr. Lieverd

6. Niet meer actief

Die BV-avonden zijn erg leuk, Lieverd... Je steekt er veel van op.
    Woensdag 18 oktober begint mijn zwangerschapscursus, helaas niet met dezelfde dame die ik bij Ruben had... Had me wel leuk geleken... Maar ja, voor hetzelfde geld is zij er mee opgehouden, weet ik veel...

7. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi Sanwel, mijn zwangerschapscurus begint 16 oktober. Een dagje eerder dan die van jou dus. Ik ben ook erg benieuwd ernaar.

Gr. Lieverd

8. Niet meer actief

De vorige keer is me wel goed bevallen. Ik had iig het idee dat er wat aan mijn conditie gedaan werd... Is nu wel nodig... Ik heb sinds mijn 1e zwangerschap niet meer gesport... :oops:
    Dus ik heb er ook wel zin in! Hopelijk is de groep net zo leuk als de vorige keer, we zijn nog met 5 dames en we zien elkaar zo'n 4-5 keer per jaar. Is erg gezellig!

9. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Gisteren bij de arboarts geweest,
    Ik mag gewoon zo blijven werken als ik nu doe dus 2 uurtjes en als ik me goed voel mag ik een uurtje langer blijven.
    Khoefde ook niet meer terug naar de arboarts, kben blij dat hij er niet moeilijk over deed. :)

10. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    Dag dames,
    Ik ben weer helemaal bij.
    Ik heb trouwens nog geen bericht gehad over de zwangerschapsgym.....Maar dit zou ik ook pas rond de 28e week krijgen, dus heb ik nog heel ff.
    Het scheelt natuurlijk ook dat ik al een stukje gym bij mijn oefentherapeut heb.....
    Maar het lijkt me gewoon gezellig om dit met een groep te doen... nou ja ik wacht rustig af.
    groeten aan iedereen

11. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    Nou dat is toevallig.....
    Komt de postbode me nu net ff de brief brengen voor gym....
    Ik moet de 17de heen.....leuk!

12. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @lieverd, ik begin ook de 16de met zw gym...we lopen lekker gelijk!

@ doritto, wat mij betreft kletsen we lekker allemaal verder als de kleintjes er zijn! En het besef dat we op 2/3 zitten begint te komen. Het ene moment ben je net zwanger...en het volgende al bijna niet meer.

Ik ben hardstikke verkouden en baal ervan. Wordt 's nachts wakker erdoor. Terwijl ik doodmoe ben.

Eindelijk een dagje vrij en eindelijk de tijd gehad om eens wat foto's in mijn album te plaatsen. Echo's volgen nog, nu de babykamer erbij gezet. Vooral heel blij met onze ikea eendjes!

13. Niet meer actief

Nicole, ik heb (ook) nog geen bericht van mijn ZW-cursus. Wellicht ook vanmiddag iets bij de post! ;) Vorige keer begon ik ergens rond de 27 weken, hopelijk nu ietsje later. Ik heb er wel zin in.

Verder hier alles rustig. Ik voel veel bewegingen en 's morgens vroeg heb ik vaak eventjes een harde buik, daar word ik dan wakker van. Verder (bijna) geen harde buiken gelukkig. Ik kom nu een beetje tot rust en voel me lekker. De spanning van het verhuizen en een huis leeg en schoon opleveren is voorbij. Nu ons nieuwe huis nog afronden, gaat volgende week gebeuren. Ik denk dat we vanaf volgend weekend daar wonen, heerlijke gedachte. We hebben alles mooi gemaakt en zetten nu echt nog even de puntjes op de i. Volgende week de vloer nog een grote beurt (schuren en olieën, kost 3 dagen in totaal) dan klaar is kees :D

14. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    hallo ben ik weer eventjes :)

bedankt voor alle felicitaties !
    k heb een leuke dag gehad gisteren met me verjaardag.
    alleen t eindigde helaas met een ruzie met me vriend :(

Babietje, je hebt geluk dat je zo weinig last hebt van harde buiken ! ;)
    ik heb er veel last van hoor, en dan heb ik niet eens werk :(
    als ik plat ga liggen harde buik, als ik opsta harde buik, als ik naar de wc ben geweest harde buik.. echt constant.
    nou slaap ik wel wat slechter de laatste tijd, mischien dat t daardoor komt.. :( ik voel de laatste dagen de kleine ook minder bewegen :(

nou ik ga is even bijlezen, tot snel !

15. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    @ Caecilia : die eendjes zijn super!
    echt heel erg leuk gedaan joh !

trouwens ik sta ook op de nog 100 dagen te gaan zie ik nu :D

16. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hallo allemaal daar ben ik ook weer!

@ Sillaah; nog gefeliciteerd met je verjaardag! Jammer dat je ruzie kreeg... Tja wij zitten in hetzelgfde schuitje als jullie. Enorme wachtlijsten voor een huurhuis en omdat ik freelance werk en mijn man nog aan het afstuderen is, kunnen we niet kopen.... dus nog maar even zitten waar we zitten.

@ Nicole: ik ben nu 2x naar de zwangerschapsgym geweest maar vond het nog niet bijster interessant. Ik geloof dat ik al teveel gelezen heb, haha...

@ Sanne: fijn dat je door kunt gaan zoals je nu bezig bent en dat die arts verder niet zo moeilijk deed! Soms lees je hier op het forum van die verschrikkelijke verhalen...

@ Lieverd: ik heb van de week de eerste avond gehad van de vbn over bv geven. Was superleuk en interessant.

@ Babietje: ik verhuis wel mee hoor! Leuk idee!

@ Sim: zooo dat is druk geweest! Je haalt je kind niet zomaar van school idd. Gelukkig dat je merkt dat je de goede beslissing hebt genomen!
    En hoewas het bij de ha?

@ Dorito: gefeliciteerd met je zoon! Ach, is toch logisch dat je om moet schakelen? je stelt je ergens op in en het blijkt heel anders te zijn.... komt vanzelf wel geod toch?

Nou verder gaat het hier goed. kan nog lekker veel doen, werken, zwemmen, fietsen enz. Eigenlijk geniet ik met volle teugen! Verder zorg ik goed voor meneer stranger want die is kei en keihard aan het werk om voor de bevalling klaar te zijn met de studie. Hij zei al, straks kan ik het schudden dan leef je al dat vertroetelen op de baby uit. Hihi. Heb hem al gezegd dat hij echt niet vergeten zal worden ;).

Trouwens ben ik de enige die niet weet wat het wordt? Wij hebben geen 20-weken echo laten doen en ook geen 3-D...

17. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    @ Caecilia leuk die eendjes dat idee had ik eerste ook... Ikea? :)

18. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    Hee meiden,
    Ik heb ook ff een album aan gemaakt.
    Er staannog geen buik foto's op maar die komen nog.

19. Niet meer actief

Babietje, het is inderdaad over een tijdje alweer afgelopen! Het komt denk ik omdat je van moment naar moment leeft dat het zo snel gaat! Van echo naar echo, van bezoek vk naar bezoek vk, nu kan ik niet wachten op mn verlof hihi! Gaat snel hoor! Het zou zeker leuk zijn om met z'n allen naar een babyforum te verhuizen!

Sanne, gelukkig, dat de arbo niet moeilijk deed!

Caecilia, beterschap! En wat een leuke kamer! En die eendjes zijn echt onwijs gaaf!

Nicole, jij ook al zo'n leuk kamertje!

20. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @stranger, wij weten het ook niet en volgens mij waren er nog een aantal die zich bij de geboorte laten verrassen.

@ lieverd, klopt helemaal...Ikea.

@silaah, super he weer een grens gepaseerd nu op naar het zw verlof!

Deel Deze Pagina