Leuke kamertjes, dames! Zou gauw wij het er naar hebben, zal ik ook wat foto's plaatsen. Maar dat duurt nog wel even... De muren zijn al bijna klaar en met de meubeltjes zijn we ook al een heel end op weg. Vandaag nog wat leuke dingen gekocht voor de baby, o.a. 2 badcapes en wat lieve kleertjes. He, kan bijna niet wachten... Wij weten trouwens ook niet wat het gaat worden, hoor... Ik ben wel ontzettend nieuwsgierig, maar mijn hubbie wil het niet weten, dus sluit ik me bij hem aan. Bij de eerste wisten we het ook niet. We wachten het af...
sillaah, nog gefeliciteerd met je verjaardag, hoop dat alles weer wat rustiger is nu! leuk al die nieuwe foto's in de albums! nicole, leuk kamertje zeg! nou, vandaag door een opening weer geconfronteerd met onze 'oude' school, en bij het zien van al die gezichten etc toch weer de bevestiging gehad dat we zeker de goede keuze hebben gemaakt! vandaag dus bij de huisarts geweest, blijkt dat ik een blokkade heb in mijn si-gewricht. hij kon me precies de pijn omschrijven, dus het klopte allemaal. nu ben ik doorverwezen voor manuele therapie, weet nog niet precies wat dat inhoud en wat ze gaan doen, maar goed dat zien we maandag wel, want dan mag ik voor het eerst heen. ga zo lekker onderuit, house komt er straks op, ff relaxen. deze week is echt een beetje aan me voorbij gegaan. hebben onze kat nog steeds niet terug (is al vanaf zondagavond vermist, het was onze noorse boskat, ben zelfs een beetje bang nu dat ie gestolen is, aangezien we ook helemaal niks hebben gevonden en hij gaat echt nooit ver van huis) hoop echt dat volgende week een hele rustige week word zonder te veel verassingen.. liefs van sim
Mijn buik golft nog niet, maar ik heb af en toe wel dat ik een bult zie bewegen aan een kant. Heel leuk dat je nu voelt dat er leven is en dat je het nu ook kunt delen met je man. Hij kan het nu ook voelen. Ik ben helaas al 10 kilo aangekomen. Mijn buik is al zo aanwezig dat ik een aantal dingen op aangepaste wijze moet doen. Hebben jullie ook zo'n last van vocht vasthouden?
zijn gesloten in verband met een opening morgen! wij waren sowieso van plan om daar heen te gaan, dus ik ga zeker informeren... ik kan er niks aan doen, ik hou toch wat hoop omdat je niks hebt gevonden. maar aan de andere kant, die kat had zo weinig reserves...
aah sim wat erg ik hoop echt dat je morgen meer te weten komt.. en de dichtbijzijnde dierenarts ? mischien dat mensen m daar hebben gebracht ? ik word gek van me lage bloeddruk.. :x steeds wil ik ergens heen.. ga ik bijna flauwvallen als ik me teveel inspan doodeng gewoon .. maarja paar zoute dropjes mee en gaan ! ik voel beebje minder de laatste tijd.. moet iik me zorgen maken ? mischien komt t doordat eerst me placenta heel laag lag waardoor ik dr zo goed voelde, en dat die nu omhoog is gegaan, waardoor ik dr minder goed voel.. kan dat ?
Ha, daar ben ik ook weer een keertje. Hier alles goed, alleen begin ik nu wel echt 'superzwanger' te worden. Mijn buik is dan ook flink gegroeid de afgelopen twee weken en is echt omhoog komen zetten. Voor iedereen die zich zorgen maakt om de aangekomen kilo's... volgens mij loop ik aan kop met maar liefst + 12,5 kilo. Ik heb er daarentegen niet echt last van en het is me echt allemaal in mijn buik gaan zitten. Ik vind het wel leuk hoor, echt zo'n pronte buik vooruit. Hoop alleen niet dat ik +25 eindig... Het kamertje hebben wij inmiddels helemaal klaar! We hebben er enorm veel plezier mee gehad en het is dan ook wel goed gelukt, al zeg ik het zelf. Heb al een paar keer geprobeerd om een fotootje te plaatsen, maar dat is me nog niet gelukt (digibeetje). Ik hoor iedereen trouwens regelmatig over harde buiken. Ik heb dat helemaal niet (of ik herken het gewoon niet). Is dat raar, of vreemd? In de tussentijd geniet ik lekker van allen hoor. Ook vriendje heeft regelmatig de handen op mijn buik om contact te maken met de kleine. Heel erg leuk! groetjes, Michelle
ik mag me bij ''de club' aan sluiten.. 21 januari ben ik uitgeteld..van onze eerste kleine.. binnenkort 3d echo.. erg benieuwd wat je komt te zien. groetjes
mrklb1: welkom! sillaah: ik heb onze kleine meid de afgelopen dagen ook wat minder gevoeld maar volgens mij heeft ze al haar krachten opgespaard om mij vannacht goed wakker te houden. Hoe ik ook ging liggen, kreeg steeds een aantal echt harde trappen. Behalve als ik op mijn rug ging liggen was ze stil, maar ja ik kan niet op mijn rug slapen. sim: hoop echt dat ze morgen iets meer over je katje weten. Lijkt me echt erg als ie zomaar verdwenen is. Mijn kat gaat nooit naar buiten (beetje uit eigenbelang omdat ik zo bang ben dat hij wordt overreden of wegloopt), alleen met een riempje in de tuin. Dat doet hij gelukkig goed en weet niet beter. Mijn buik is ook super gegroeid de afgelopen weken. Vind het echt heerlijk om zwanger te zijn en voel me supertrots!
Sim, wat akelig van je kat! Hopelijk weet je snel wat meer. Volgens mij is een Noorse Boskat een hele mooie kat, volgens mij met wat langer haar in zijn gezichtje, of niet? Ik geloof dat die Francien van de Margriet er toendertijd ook zoëen had. Erg mooi! Hopelijk hoor je snel wat! En wat betreft mijn gewicht... Ik ben nu een kilo of 5-6 aangekomen. Bij mijn eerste in totaal 20 kilo, voornamelijk vocht. Ben benieuwd of me dit nu bespaard blijft... mrklb1, welkom bij ons kluppie! Geniet lekker van je zwangerschap en klets maar lekker mee!
mrklb1....welkom en gezellie dat er nog steeds mensjes bij komen... Mijn vriend en ik zijn vanmorgen ff naar prenatal geweest om de beveiligingslabel maar van mijn luiertas af te laten halen....Deze haden we vorige week gekocht en gisteren zagen we de label zitten, maar dit is gelukt ! @ Silaah: Wat vervelend allemaal !
Jukkie, ik moet zeggen dat ik zelf niets merk van vocht vasthouden. Wel toen ik nieuwe laarzen ging kopen en ik ineens laarzen niet meer dichtkreeg, terwijl ik daar normaal juist geen last van heb en de laarzen juist te wijd zijn... Maar goed, of dat vocht is, weet ik niet, kan ook gewoon dikker geworden zijn... Sim, ik hoop dat je wat wijzer wordt bij het asiel! Michelle, ik hoop dat het binnenkort lukt met de foto(s) want ik ben erg benieuwd! Mrklb1, welkom hier! En veel plezier bij de echo natuurlijk!
@ mrklb1 welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap Ik ben volgende week jarig en nu wil mijn vriend weten wat ik graag wil hebben kan hij morgen even naar stad. Ik weet dus echt niks, weten jullie een leuk kado iets speciaals. Niks voor de beeb maar echt iets voor mezelf? tword elk jaar moeilijker,
Sim, hopelijk vinden jullie je kat nog weer, is heel sneu Mrklb1, gefeliciteerd en leuk dat je 'ons' ontdekt hebt! Welkom! Jukkie, ik hou nog niet echt vocht vast maar alles is wel wat sterker doorbloed. Daardoor lijkt en voelt het af en toe wel wat dikker. Ik denk dat mijn vocht vasthouden ergens vanaf de 33 weken gaat komen. Zo niet, dan is dat mooi meegenomen. Michelle, één troost, ik ken mensen die nog meer aankomen hoor. Als je een beetje normaal eet, tuurlijk ietsje meer, dan gaat het er meestal wel weer af. Let wel, je bouw kan wel veranderen. Ik was op een gegeven moment na mijn bevalling van dochterlief 1 kg zwaarder dan voor die ZW maar kon mijn broeken over de heupen niet dicht krijgen. Mijn bekken is echt wat breder geworden. Zo voelt het ook af en toe, alsof alles wat slapper en instabieler is. Ach ja, het is voor een goed doel zeg ik dan maar Vandaag had ik erg last van mijn buik en spieren. Heb veel heen en weer gelopen en daar kreeg ik op een gegeven moment zo last van dat ik echt even stil moest staan vanwege de buikpijn. Nu is het weer over! Verder voel ik me heerlijk zwanger, lekkere buik, veel getrappel en veel maagzuur Fijne avond allemaal!
Heb het even druk gehad en dus niet meer op iedereen gereageerd, wel een beetje bijgelezen. Het is een beetje veel om nu nog op iedereen terug te gaan reageren dus dan maar een verslagje van hoe het hier gaat Ik heb eigenlijk geen idee hoevele ik aangekomen ben, we hebben geen weegschaal. Ik zal binnenkort eens ergens op een weegschaal gaan staan, of er eentje kopen is nog beter eigenlijk Vandaag hebben ze de babykamer bezorgd en gemonteerd. Morgen moeten we nog wel de nieuwe vloer erin leggen, dit wordt een white wash laminaat vloer van de Ikea. Verder moet de vensterbank nog bekleed met plakplastic, de radiatorombouw moet nog komen en de behangrand geplakt. En dan alles aankleden natuurlijk! Ik ben nu op zoek naar leuke vitrage, ik hou eigenlijk niet zo van Disney maar die vitrage die ik van Disney heb gezien vond ik wel erg leuk! Eentje was met baby Mickey en Minnie Mouse en eentje met o.a. Pluto. Hebben jullie ook vitrage en wat voor iets?
MarionM, wij hebben op de kinderkamers offwhite verduisterende rolgordijnen (zonder schulprand o.i.d.) en dan voor mijn dochter fuchsiaroze en voor de beeb knalrode enigzins verduisterende gordijnen (kort, net over de vensterbank). We hebben ons nieuwe huis volledig gerenoveerd en zodoende alles opnieuw gestoffeerd. Ik vond roze gordijnen leuk voor mijn dochter en heb voor de beeb rood gedaan omdat dat zowel voor een jongen kan als voor een meisje. Verder ga ik met accecoires de kamer verder aankleden. Ik vond het verduisterende effect het belangrijkste omdat (onze) ervaring bij dochterlief heeft geleerd dat een donkere kamer beter slaapt dan een lichte kamer.
Klinkt leuk Babietje Qua overgordijnen weet ik nog niet wat ik ga nemen, ben nu eerst op zoek naar leuke vitrage, en dan maar kijken wat daar een beetje leuk bij staat Ik vind het wel leuk als er iets op staat van beertjes of diertjes ofzo, dan heeft de baby wat om naar te kijken (als ie ouder is dan he).
het ziet er gezellig uit op deze januari forum.. we hebben deze week ook kamertje klaar gemaakt... er is niet vel aan gebeurd alleen meuels en assocoires. geverft was hij al gelukkig.. ben trots op het resultaat..al zeg ik het zelf..hahaha, volgende week komt waarschijnijk ook de kinderwagen.. althans dat hoop ik.lekker gevoel dat de baby harder schopt(nog wel). de ene keer voel ik het beter en vaker dan de andere, meestal voel ik het op de mmenten wanneer ik er niet zo mee bezig ben. als ik mijn vriend willaten voelen dan hoef ik er echt niet op te rekenen dan hij-zij dat op commando gaat doen.. het is net of ie het weet wanneer mijn vriend willen voelen(die dikke donder in mijn buik). ik heb ook veel last van maag zuur.. (het valt op dit moment wel mee) het hoort er allemaal bij.. 10 okt naar verloskundige voor de (eerder op deze site) zogenoemde apk. hahah. bloedruk meten, voelen, hartje luisteren, vragen en weg wezen. hahaha. 14 okt de geplande 3d echo.. ik vind het vreselijk spannend wat komen we te zien hahaha. mijn vriend is er een beetje bang voor dat er per ongeluk wel een geslachtsdeel is te zien.. stiekem mag dat wel van mij hahaha. erg nieuwschierig.. maar ik heb me er bij neergelegd dat vriend lief het niet wil weten, en dus het voor mij ook een verassing blijft tot de grote dag. nou heb alweer genoeg gekletst over mij zelf. ik vind het fijn om de gevoelens ervaringen een beetje met elkaar te delen met mede aanstaande januari moeders. nou ik lees de berichten wel weer.. succes met de zwangerschap iedereen!
heej meiden, bij deze wil ik jullie even laten weten dat mijn vriend en ik uit elkaar zijn. t is beter als we voorlopig onze eigen wegen gaan.. t ging al heeeeel lang niet goed tussen ons, en ik kan t nu niet meer aan, als we s avonds in bed liggen dan praat ie niet tegen me, hij raakt me niet meer aan, hij leeft zo ontzettend in zn eigen wereld dat ie mij vergeet, ik voel niet meer dat ie van me houd en me steunt.. hij denkt helemaal nergens over na, heeft t niet over de toekomst de laatste tijd kijkt ie niet meer naar zn kindje om, terwijl die m kan horen.. hij wilt helemaal niks plannen, ik moet alles regelen.. en ik heb besloten dat t nu genoeg is, ik ga niet meer elke dag om m huilen omdat ik me zo alleen gelaten voel door hem. ik moet me elke keer schuldig voelen tegenover me kindje, en ik kies nu voor me kindje en voor mezelf. geen stress meer voorlopig. iedereen kan zeggen ja maar je vriend moet eraan wennen en heeft t moeilijk, maar naar mij word nie gekeken, hij heeft nu al 6 maanden gehad om eraan te wennen, en als ie zo enorm veel van me had gehouden en om me gaf dan had ie wel laten zien dat ie van me houd en me steunt, maar hij vraagt niet eens hoe t met me gaat. en in t begin was ie heel anders, voor ik zwanger was, hij zag me graag vertelde vaak lieve dingen waaruit ik kon opmaken dat ie gek op me was.. ik ga de hele dag huilen dat weet ik nu al..