januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

@Roos, dank je wel voor je compliment! Wij hadden allebei geen wiegje van vroeger, deze heb ik dus simpelweg van marktplaats gehaald, handig hoor! Ik was 30 euro kwijt, vond ik wel meevallen, was inclusief stof en matrasje met het plastic er nog omheen!

@babietje, zoiets heb ik dus ook. Na een stukje lopen krijg ik een soort van steek in mn zij, zoals wanneer je te lang hardloopt of zo. Maar dan een stuk lager, van mn lies uit omhoog inderdaad. Bedoel je dat? Da's echt irritant! Kan niet altijd zomaar midden op straat stil gaan staan natuurlijk... hihi!

2. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Sillah, wat goed inderdaad dat je voor jezelf en de kleine hebt gekozen. Ik hoop dat je jezelf een beetje door deze moeilijke tijd heen kunt krijgen. Heel veel sterkte!

Marjolein, jouw omschrijving van die pijn herken ik precies. Ik vraag me dan echt af wat dat is. Gisteren had ik het ook al na een meter of 200 lopen. Dan lijken het inderdaad zijsteken als met hardlopen, maar dan lager. Soms moet ik gewoon gaan stilstaan of in ieder geval heel langzaam lopen.

Ik heb gelukkig nog geen last van aambeien. Ik weet dus inderdaad ook niet wat je ertegen kunt doen. Wel last van maagzuur, vooral op bed, maar tot nu toe kan ik dat nog met Rennies verhelpen. Verder heb ik wel een middeltje voorgeschreven gekregen van de verloskundige en dat heet Antegel. Misschien een tip!?!

Afgelopen weekend hebben we de babykamer helemaal af gemaakt. Het is een heerlijk gevoel. Ik zal binnenkort wat nieuwe foto's plaatsen.

Ik ga me maar weer eens klaarmaken om naar het werk te gaan.

Gr. Lieverd

3. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    @ silaah, wat rot zeg. niet echt een fijn moment, maar op een gegeven moment moet je een beslissing nemen. sterkte.

@ sanne. hopelijk gaan de aambeien met het middeltje van babietje snel over.

@ marretje: leuk lang haar. zeker als je wat dun haar hebt, is dat heel leuk. kun je er wat meer mee.

voor al degenen met maagzuur: sterkte. op naar de rennies. hopelijk blijft het mij nog even bespaard.

4. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg

Kheb net dokter gebeld ivm aambeien, de assistente overlegd met de arts en belt me rond 1 uur terug, kben benieuwd

Volgens mij is de kleine ook een flinke groeispurt aan het krijgen. heeft veel zitten schoppen en ik was er af en toe kort van adem van begint me goed te duwen.
    Maar hoort er allemaal bij :)

5. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Nou kom net van de dokter af.
    Khad dus flink ontstoken aambeien.
    Hij heeft ze me opengesneden, jeetje wat doet dat pijn. omdat ik zwanger ben wilde hij me er verder nog niks voor geven. als het goed is moet het na deze operatie beter gaan.

Khoop het maar want ik kan nu helemaal niet meer zitten van de pijn nu hij er in heeft gesneden :(

6. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    @ sanne: Ik hoop voor je dat je vanavond weer lekker kunt zitten.

Ook ik ken de klachten van maagzuur, bha!
    En de bekken werken bij mij ook tegen... al gaat dit beter als een poos geleden, ik heb het al vanaf t begin.
    Maar als het zo blijft dan doe ik het ervoor.

7. Niet meer actief

Sanne, bizar! :(

Marretje, zo is de pijn idd, zoals miltsteek maar dan vanuit de lies omhoog. Vanmiddag even snel naar de Ikea, een klein eindje lopen door de winkel en ik had het weer. Lastig hoor! Donderdag vraag ik het na bij de VK. Gelukkig ben ik deze week vrij van mijn werk, ben aan het schoonmaken en opruimen in ons (nieuwe) huis. Doe rustig aan hoor!

8. Niet meer actief

Hé, ik heb de 100 dagen grens bereikt! :D

9. Niet meer actief

GEFELICITEERD :) :)

Sanne hoop dat je vannacht wat beter slaapt. Lijkt me inderdaad vrij pijnlijk. Beterschap.

10. Niet meer actief

Beterschap, Sanne!
    Wat betreft de pijn in de zij... Volgens mij is dat een teken dat je het wat rustiger aan moet doen. Misschien iets minder hard/snel lopen. Ik heb er zelf ook last van, zelfs als ik naar de winkel loop, maar als ik langzamer loop gaat het al wat beter. En als ik thuis ben, ga ik ff zitten om uit te rusten.

11. Niet meer actief

Ik heb weer wat foto's in mijn album geplaatst, voor de liefhebber. Nog niet van de babykamer, die is nog niet foto-klaar, maar dat duurt niet lang meer...

12. Niet meer actief

@Lieverd, als ik het niet vergeet, vraag ik het volgende week wel even aan de vk, als ik daar toch ben. Het zal "er wel bij horen", maar ik ben toch nieuwsgierig wat het is! En ik ben benieuwd naar je foto's!

@Babietje, oh, ik zie dat jij eerder naar de vk moet, dan hoor ik van jou wel wat die steken zijn. En doe zeker rustig aan hoor! Joepie, nog eentje die de 100 dagen bereikt heeft!

@Sanne, oef, dat lijkt me niet fijn! Ik had een week of twee geleden een abces op mijn bil van ongeveer een cm of 5 in het rond.. :oops: die heeft de huisarts ook opengesneden en uitgedrukt. :( Hoop niet dat jullie hier beelden bij krijgen... Ik ging bijna overgeven toen hij dat deed, zo'n pijn deed het! En dan te bedenken dat aambeien op een nog gevoeliger plekje zitten... auw! Hoop dat je er snel geen last meer van hebt!

@Sanwel, mooie foto's weer hoor!

Zo, vandaag weer gewerkt. Mijn "baas" was weer terug uit het buitenland, dus ik heb gelukkig weer genoeg te doen gehad! Ik had het afgelopen tijd zo rustig, dan ga je je zo zitten vervelen op het werk. Dan gaan de dagen zoooo langzaam! Nu nog precies 8 weken werken en dan heb ik verlof! Klinkt zo dichtbij ineens!

13. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Gisteren naar de VK geweest. Alles goed suiker en ijzer waren ook helemaal in orde.
    In de wachtkamer hangen altijd alle geboortekaartjes van de laatste 2 maanden van de praktijk. Altijd leuk even kijken en inspiratie opdoen. Gisteren de eerste die ik open. Staat in. Op 6 oktober geboren en overleden onze dochter. Ik kreeg het even heel erg benauwd. Wat lijkt dat me verschrikkelijk om mee te maken.

14. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Kheb vannacht wat beter geslapen, ik moet zeggen de pijn begint minder te worden en kan weer redelijk normaal zitten :)
    Hopelijk is het morgen helemaal over want dan heb ik het huis vol bezoek zitten want ben dan jarig :)

@ sanwel leuke foto's

@ Caecilia lijkt me idd ook verschrikkelijk zoiets gelukkig hoor je het de laatste tijd wat minder.

Kga zo eens richting kapper kweet alleen nog niet wat ik wil dus laat me daar wel verrassen :)

15. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    die dikke buik word steeds dikker.. en errug lastig af en toe :)

net als dat brandend maagzuur.. rennies hielpen niet ben gisteravond maar kamillethee gaan proberen,
    ik moet zeggen dat iik heerlijk geslapen heb.

ik hoor net dat ik 14 nov. een fotoshoot heb met me dikke buik :D
    erg leuk om naar toe te leven :D

nou meiden ik ga even bij lezen.. ik hoop dat alles goed met jullie gaat ?
    met mij gaat het verder wel goed, ik heb goed met me vriend gepraat, en we houden nu voorlopig even rust deze week zien we elkaar ook niet,
    dan kunnen we allebei lekker nadenken.

16. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Sanne veel beterschapmet je aambeien!
    Voor de meiden met maagzuur veel sterkte, ik heb er gelukkig geen last van!
    De babykamer is bijna klaar, moet nog op wat kleine puntjes afgewerkt worden.
    Ik ben nu op zoek naar leuke baby vitrage en overgordijntjes.
    Ik heb een overtreksetje gekocht van Anel; Room Bear. Echt megaschattig.

http://members.lycos.nl/tomzor/hpbimg/kamertje5.jpg

Ik heb daar ook een hemeltje en waskussen met hoes van besteld.
    Hoeveel van deze overtrek setjes zou ik moeten hebben? Ze zijn namelijk 40 euro per stuk dus dan koop ik er niet zomaar een hele stapel van :rolleyes:

17. Niet meer actief

MarionM, als je het hoofdeinde beschermd met een hydrofiele luier (i.v.m. evt. mondje-terug-geven van voeding) dan hou je het met 2 setjes aardig uit hoor. Één in de was, één op het bedje. Schattig hoor!

Sillaah, i.i.g. fijn dat jullie goed hebben gesproken. Dat is een eerste stap! Ook wanneer het uiteindelijk echt niet meer gaat. Beter een goede verstandhouding dan een slechte, sterkte verder.

Marretje, ik ga het zeker vragen aan de VK (van die steken). Ik heb het ook met fietsen. Ik geloof echt dat ik even goed op de rem moet, anders gaat het mis. Aankomend weekend of halverwege volgende week kunnen we ons huis betrekken, dan is het echt gebeurd met het heen en weer gesjees en zo....

Sanne, fijn dat het ietsje opknapt en een fijne verjaardag morgen!

Sanwel, mooie buik hoor. En leuke foto's van je zoon. Ben benieuwd naar jullie babykamer.

Wanneer wij weer 'in huis' wonen, maak ik ook weer wat foto's van buik en babykamer. Tot die tijd even geen mogelijkheid te uploaden.

Donderdag naar de VK en zaterdag lekker een dagje weg met mijn werk, naar Schiermonnikoog. Heb er zin in. Even niets doen, d.w.z. niets wat met verhuizen of verbouwen te maken heeft.

Tot later!

18. Niet meer actief

Geniet maar lekker van je dagje uit, babietje! En een fijne verjaardag voor jou, Sanne.
    Ik mag volgende week weer naar de VK, heerlijk! En 's avonds naar de eerste zwangerschapsgym. Ben benieuwd of het een gezellig clubje gaat worden. En de laatste les is 2 weken voor mijn uitgerekende datum... Spannend of ik dat ga redden... Bij mijn eerste was ik 8 dagen over tijd. mijn gevoel zegt dat het bij deze ook zo is. We kunnen niet meer doen dan afwachten.
    Verderben ik nog steeds moe, maar in mijn hoofd is het nu wel wat rustiger. Zeker nu we goed bezig zijn met de babykamer. Over 2 weken weer naar de bedrijfsarts, hopelijk mag ik halve dagen blijven werken.
    En maagzuur heb ik helaas ook last van... Elke avond maar een beker melk drinken, en als het te erg wordt ga ik bij de drogist wat halen.
    Tot zover weer een bericht van mij. Groetjes!

19. Niet meer actief

Leuk Sillaah, een fotoshoot! Wat is het voor fotoshoot? Rustig aan he?

Babietje, alvast veel plezier voor zaterdag!

Ik heb verder niet veel nieuws...

20. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Dagdag daar ben ik ook weer. Was een aantal dagen afwezig omdat ik geveld was door de griep. Nu gaat het wel weer. Hoop dat met jullie alles goed is! Ik ga nu maar even bijlezen...

Deel Deze Pagina