januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Kmag er weer een jaartje bijtellen vanaf vandaag :)

2. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Gefeliciteerd Sanne!
    We zijn ongeveer even oud, ik ben ook net 26 :) !
    Fijne verjaardag!

Hier gaat alles zijn gangetje.
    Ben maandag naar de vk geweest en alles was goed.
    Ik moet alleen wel steunkousen aan laten meten omdat ik veel last heb van spataders, dat gaan we vrijdag maar doen dan.
    Bij mijn eerste had ik geen last van spataders, maar nu wel.
    Volgens die man die mij de steunkousen gaat aanmeten komt het doordat ik nu veel meer til omdat ik een anderhalf jaar oud zoontje heb en bij de vorige zwangerschap meer in beweging was.

3. Michelle

Michelle Actief lid

20 mei 2006
    101
    0
    0
    hallo meiden! Als ik al die berichtjes zo lees, heb ik volgens mij een droomzwangerschap. Mijn buik is dan al wel flink van formaat, maar van kwaaltjes als maagzuur, bekken, rug of wat dan ook heb ik helemaal geen last. Volgens mij mag ik mijn handjes hiermee dichtknijpen.

Ik vraag me echter wel af wanneer ik de kleine nou echt hard ga voelen schoppen. Ik voel 'm wel elke dag hoor, en mijn buik gaat ook wel op en neer, maar ik vind het nog steeds een grappig en leuk gevoel. Sommigen hoor ik over pijnlijke schoppen, maar dat is het bij mij echt niet hoor.
    Zou het kunnen komen dat ik van nature een 'speklaagje' heb, dat ik het gewoon niet zo goed voel?

Maandag eindelijk weer eens naar de verloskundige. Toch altijd weer leuk om even bij te praten en het hartje te horen kloppen...

groetjes, Michelle

4. Niet meer actief

SANNE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG. Je allerlaatste verjaardag als niet - mama! Heb je tot nu toe een leuke dag gehad?

Vanavond mijn 1e lesje van zwangerschapsgym. Ben benieuwd hoe het is. Gisteren hebben we het ledikantje opgehaald bij de IKEA en natuurlijk gelijk in elkaar gezet. Het kamertje is nu zo goed als af op de gordijnen na. Hebben ook leuke schilderijtjes gekocht en een soort klamboetje bij de IKEA. Vanavond gaat mijn vriend alles ophangen en als ik dan terugkom is het als het goed is allemaal af. Dan hoeven we alleen nog maar een box te halen en dan is alles mooi af. Vanaf wanneer zetten jullie de box in de woonkamer?

Maandag weer naar de VK. Ben benieuwd. Het lukt nu ook mijn vriend om het hartje te luisteren (met wc-rol). Voelen jullie de kleine nu ook meer schuiven en draaien als schoppen? Af en toe krijg ik nu wel een flinke schop.

Ik ben net even aan het tellen geweest en nog 6 weekjes en dan heb ik al verlof. Het begint nu toch wel dicht bij te komen. Spannend hoor. Begin stiekem toch wel zenuwachtig te worden. Weet ook niet waarom, kan er niks aan doen.

5. Niet meer actief

Gefeliciteerd meid!

6. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    sanne gefeliciteerd !
    volgens mij ben ik de jongste onder de januari mama's :(

Marretje het is een speciale zwangerschapsfotografie
    naakt en met kleding :D vind t wel spannend hoor
    want ben nog nooit naakt op een foto geweest op zo'n manier..
    maarja t gaat om die dikke buik :D

Michelle jij hebt echt geluk ! je kan natuurlijk nog klachten krijgen,
    maar ik denk dat je een van de enige bent die nerges last van heeft hier ;)

Roos1978 wat leuk dat je man t hartje kan horen ! bij mij gaat dat niet..
    me placenta ligt ervoor :x

7. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Sanne, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik moet nog maar zien of ik op mijn 26e of 25e moeder wordt. Dat is nog spannend. De 12e ben ik uitgerekend en de 14e word ik 26. Ach, we zien wel.

Michelle, wat heerlijk dat je nergens last van hebt.

Selmama, vervelend zijn die spataderen hè? Ik ben er 4,5 jaar geleden al aan geopereerd en vorig jaar heb ik een aantal malen aderen weg laten spuiten, maar het lijkt allemaal niets te helpen. Nu met de zwangerschap wordt het ook weer erger, dus ik draag dagelijks steunkousen. Niet zo'n pretje, maar wel beter.

Vandaag lekker in Delft wezen winkelen. Ik baal alleen enorm van die zijsteken in mijn buik. Na een stukje lopen, moet het allemaal alweer rustiger aan, omdat ik het dan niet meer volhoud. Gek word ik ervan! Ik ga maandag ook even vragen wat het kan zijn.

Ik ga maandag naar de verloskundige en voor het eerst naar zwangerschapsgym. In de brief stond dat ik gemakkelijke kleding aan moest doen en een handdoek en eventueel een hoofdkussen mee moest nemen. Hoe zijn de ervaringen van degenen die al geweest zijn? Wat hadden jullie aan en meegenomen?

Gr. Lieverd

8. Niet meer actief

Aols eerste: Sanne, gefeliciteerd met je verjaardag!
    En wat betreft zwangerschapsgym... Trek een comfortabele broek aan (eentje die nergens knelt), een shirt erop, handdoek mee (om bijv. je hoofd op te leggen), en een flesje drinken mee (voor de dorst) en je bent al een heel eind op weg.
    Geniet er maar lekker van.
    Vandaag een vermoeiende dag achter de rug... Zoonlief is ziek en heeft de hele boel bij elkaar gespuugd... Lichte verhoging en ligt nu te kreunen in bed. Dat wordt een lange nacht...

9. sim

sim Niet meer actief

sanne gefeliciteerd, maak er een leuke dag van!

sanwel, wat vervelend voor je zoontje, heel veel beterschap, hoop dat jullie vannacht een beetje hebben kunnen slapen..

ik heb gister het kraampakket gekregen. had eigenlijk eerlijk gezegd wat meer van verwacht, ik vond het vrij zakelijk. maar goed vandaag een herkansing, kreeg toevallig gister ook de uitnodiging voor de blije doos, hoop dat ik daar blijer van word..

gisteravond ontzettend last gehad van mijn rug. volgens de therapeut moet ik elk uur 10 minuten lopen, maar dat is eigenlijk best vermoeiend, door het huis lopen 10 minuten doe je niet, dus ga ik naar buiten. wordt meestal wat langer, dan ben je terug ga je wat drinken en voor je het weet kun je weer weg, dus vandaag ga ik om de twee uur.
    wist gister even niet meer waar ik het moest zoeken van de pijn. liggen gaat dan wel, maar als je daarna overeind moet. kraken doet ie niet meer, dat komt straks na de bevalling, dus nu is het gewoon uitzitten met die rug.(misschien kunnen we het enigzinds verlichten door drukpunten ofzo)

nou ik ga mijn dochter wakker maken.

voor alle januarimama's veel liefs!

10. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @roos, wij gaan de box gelijk met de kerstboom opzetten :) dus ongeveer een maand van tevoren. Eerst gaan we er zilverpapier inleggen zodat onze kat vast leert dat het geen leuke nieuwe ligplek is. (katten haten zilverfolie onder hun pootjes. Als de kleine er dan is hoeven we niet zo bang te zijn dat hij erbij springt.

11. Niet meer actief

Caecillia, goed idee van dat zilverpapier ;)

Lieverd, hier ook iemand met die vervelende zijsteken hoor! Er zijn hier meer die daar behoorlijk last van hebben. Over een drie kwartier moet ik naar de VK en dan ga ik het vragen. Zal verslag doen ;)

Sanne, heb je een gezellige dag gehad?

Michelle, dat klinkt niet verkeerd. Is het de eerste? Bij mijn dochter was het net zo. Heb ik nog met 41 weken hele wandeltochten gemaakt. Ging super. Ik denk dat alles nu wat slapper is geworden en dat daarom de klachten aanwezig zijn.

Hier verder geen bijzonderheden. Zit met smart te wachten op een uitnodiging voor ZW-gym. Hopelijk mag ik er over 2-3 weken naar toe. Vind het gezellig en heb er zin in. En ja, ZW-verlof, gaat snel hè! Het is zo weer zo ver. Nou ja, ik geniet er maar volop van! :D

12. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    @ sanne: nog gefeliciteerd en hoe was je dag.?
    @ sanwel: ben je de nacht nog redelijk door gekomen?

Hier gaat verder alles zijn gangetje.
    Ik kreeg gister bericht dat ik mijn blije doos kon halen, nou dat heb ik gelijk gedaan....Viel wel in de smaak....

Ik denk trouwens dat wij de box ook haast tegelijk met de kerstboom opzetten.

groetjes...

13. Niet meer actief

Vannacht heeft Ruben gelukkig doorgeslapen! Nu is hij wel weer redelijk te pas, heeft iig al weer wat gegeten en drinkt goed. Hij is nog wel een beetje hangerig, maar das logisch.
    Hij is iig niet meer zo ziek als gisteren en heeft ook nog niet gespuugd. Scheelt al weer!
    Alleen heb ik nu hoofdpijn... Gisteren heb ik mijn hoofd keihard gestoten aan de onderkant van een keukenkastje. :oops: Ik moet nu niet te snel met mijn hoofd bewegen, dat voelt niet goed...
    Verder gaaat het redelijk met me, alleen erg moe. Maar dat zijn waarschijnlijk naweeën van gisteren (Ruben). Morgen nog 1/2 dag werken en dan weer lekker weekend...
    Groetjes maar weer! ;)

14. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    @ Sanne: alsnog gefeliciteerd!

@ Sanwel: Auw, dat zal pijn doen! Doe maar rustig aan!

@ Sim: ja dat kraampakket ik heb er met verbazing naar zitten kijken. Vooral dat kraamverband!

@ Lieverd; vervelend die zijsteken! Ik heb er geen ervaring mee verder. Wel merk ik dat lopen lastiger wordt maar het is nog goed te doen. Fietsen gaat helemaal prima

@ Selmama: vervelend, die spataderen! hopelijk werken die steunkousen.

Gisteren ben ik naar de vk geweest. Alles was goed, niet zoveel aangekomen deze keer, hartje was goed, bloeddruk prima.

Alleen een kleinigheidje: de baby ligt in een stuit. Nou weet ik ook wel dat ie nog alle tijd heeft om te draaien maar als hij schopt is het ook altijd onderaan. het is echt zijn favoriete houding. Dus... Volgens de vk neemt ie rond de 32-34 weken de definitieve houding in dus ik ben erg benieuwd. Stiekem houd ik wel rekening met een stuitligging. Kan het altijd nog meevallen!

15. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Thanks allemaal voor de felicitaties, ik heb een leuke dag gehad. vanavond komen nog wat vriendinnen .
    Kheb ook wat kado's voor de kleine gekregen echt leuk :)

16. Niet meer actief

Dat kraamverband ziet er idd niet uit, nee! Maar het is wel handig om in huis te hebben... Vooral de eerste paar dagen... Ik zal maar niet in details treden... :( ;)

17. Niet meer actief

Gisterenavond voor de 1e keer naar de gym geweest. Vooral veel info dus stelde nog niet echt iets voor. Hoop dat het wel wat leuker wordt. Net de blije door van de prenatal opgehaald. ZItten leuke dingen in. Zal maar niet vertellen wat, voor degene die het nog op moeten halen.

Verder alles goed hier. Buikje groeit goed. Maandag gaan we geboortekaartjes uitzoeken. Zijn jullie hier al mee bezig?

18. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Wij zetten de box zo'n 2 weken van tevoren op dus denk na de kerst.

Kreeg net met de post kaart dat ik de zwangerdoos bij prenetal kan ophalen :)
    Ga ik dat morgen gelijk maar even doen na het werk.

Na morgen 1 week vakantie en dan nog 6 weken werken. het gaat echt snel nu kunnen gaan aftellen meiden :)

19. Niet meer actief

Lekker, hé. Iedereen begint af te tellen naar het verlof... Ik moet nog een week of 8 werken, maar dat schiet ook al op, vind ik. Het is nog geen 2 maanden... De blije doos is idd erg leuk, weet ik nog van de vorige keer. Ik heb nog geen bericht gehad, maar dat komt tzt. wel.

20. Niet meer actief

Wij zetten de box in de kamer na nieuwjaar. Het is zo'n sta in de weg dus niet te ver van te voren, hij is ook zo gepakt en in elkaar gezet.

Kraamverband..... tja..... wat moet ik daar over zeggen. Groot, groter, grootst. Je wilt niet weten wat je na een bevalling nog zoal verliest, hi, hi. Ook ik treed niet in details;)

Vanmorgen bij de VK geweest, alles OK. Nette bloeddruk. Die pijn is spieren en banden en daar moet ik aan toegeven en dus ben ik wat beperkter. Gaat wel of niet weer over. Was ook flink gegroeid in omvang zei de VK, heeft er ook mee te maken. Woog nu 82,5kg en dat is in totaal 4,5kg gewichtstoename, netjes;)

Deel Deze Pagina