januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    klaar! valt nog mee :) eindelijk mijn bed in ben doodop

2. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    heej meiden even een update van mij..

gisteren weer knallende ruzie gehad met de vader van de kleine meid..
    t was zo erg dat ik op een begeven moment onderhand wel kon kotsen !
    zo misselijk werd ik ervan.. die kleine bleef maar trappen toen we ruzie hadden, zo erg reageert ze erop. en daardoor voelde ik me zo schuldig.
    ik weet allemaal niet meer wat ik moet doen..
    ik hou van m, ik wil m niet kwijt, maar aan de andere kant doet ie me
    ontzettend veel verdriet en denkt ie alleen aan zichzelf.
    gewoon door hem kan ik niet genieten van t zwanger zijn..
    ik vind er niks aan.. maarja. :cry: ik ga niet zeuren bij jullie ;)
    hoe gaat t met jullie ?

ik heb nog steeds verschrikkelijk veel last van maagzuur, maar kamillethee werkt super !
    en ik krijg sneller last van me rug als ik lang in een houding zit.
    Caecilia dat getrap in je ribben kan idd vreselijk zeer doeN !
    heb ik ook last van.. t lijkt wel alsof t helemaal blauw is vanbinnen..
    ze trapt ook altijd aan dezelfde kant..

3. Niet meer actief

sillaah, wat balen joh! En het is toch geen zeuren, gewoon je hart luchten, moet kunnen, toch?! Ik zou willen dat ik je kon helpen, maar helaas moet je beslissingen toch zelf nemen... Maar je hart luchten kan altijd!

Caecilia, wow, wat een volhouder ben je zeg! Wat voor werk doe je dan dat je dat thuis ook nog moet doen? Misschien heb je het al een keer gezegd, maar dan ben ik het weer vergeten... :oops:

Gisteren is het wel redelijk laat geworden, maar het was in ieder geval gezellig. Iemand had een spelletje meegenomen voor de playstation, een soort karaoke, dat was wel heel grappig!

4. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    Hallo allemaal.

Hier weer even een kleine update van mijn kant uit.
    Hier is alles rustig. De halve dagen werken gaat goed en ik heb nu weer sinds een lange tijd lol in de zwangerschap.
    Ben van de week naar de vk geweest en alles was goed. Alleen drukt die kleine op een zenuw waardoor ik een heel raar doof gevoel heb in mijn linker boven been.

ohjee mijn man roept dat het eten klaar is dus ik typ een andere keer wel verder.
    Groejtes labmuisje

5. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    Hallo iedereen,
    it's me again.

Hebben jullie ook zo'n geweldige nacht rust? (niet dus)
    Dan word ik weer wakker van mijn wc drang, en het volgend moment dan word ik wakker om niks ja letterlijk om niks, nou en dan ben ik ongeveer een uur uit mijn slaap en daar word je niet vrolijk van hoor ! :x
    Ook wissellen mijn stemmingen nu heel snel :rolleyes:

Maar verder gaat t topppie dus wat wil ik nog meer ?
    Dinsdag naar de vk toe en dan over 2 weken weer een echo.....

iedereen een fijn weekend toe gewenst
    nicole

6. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    hee nog maar 12 weken

7. Niet meer actief

Klopt niet, hoor... Ik heb uiteindelijk 8 maanden borstvoeding gegeven, maar ik heb met de bevalling heel veel bloed verloren!
    Misschien ben ik een uitzonderling op die regel, maar voor mij ging het niet op...
    Verder voor iedereen nog een fijne zondag!
    Groetjes, Sandra

8. Niet meer actief

Sillaah, 'zeuren' mag hier altijd! Daar zijn wij voor. Schrijf het van je af!

Gisteren dagje Schier gehad. Superleuk maar nu helemaal gaar. Heb geen stuitje meer over van het fietsen (tegen een stormachtige wind in) en spierpijn in mijn liezen en aan de zijkant van mijn buik. Ga zo even lekker een uurtje op bed liggen. Verder was het heel leuk en gezellig en heb een lekker dagje uit gehad. Vorige week was ik de hele week vrij en morgen moet ik weer gewoon aan het werk (3d/wk). 'k Heb er op zich wel zin in hoor! We zien allemaal wel hoe het gaat, nog 7,5 week en dan lekker verlof.

Hier nog steeds geen namen bedacht. Hopelijk komen ze snel in ons op.

Fijne dag allemaal en tot later. :D

9. Niet meer actief

Morgen is het zover... Dan heb ook ik de 100 dagen grens bereikt! Joepie! :) ;)

10. Niet meer actief

GEFELICITEERD! :)

11. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    he allemaal. wat een berichtjes weeer zeg.

@ marretje: ik ben ook 10 kilo aangekomen hoor. moet er erg aan wennen en vooral niet te veel over nadenken. ik zie er alleen gelukkig niet zo dik uit. alleen super vooruitstekende buik en klein beetje dikker achterwerk. hopelijk gaan de laatste maanden niet te hard. 15 kilo lijkt me wel mooi.

@ babietje: succes met het verder klaar maken van je huis. fijn als alles straks klaar is.

@ stranger: nou daar ben ik wel erg jaloers op hoor, zo maar voetje voelen. moet heel bijzonder zijn.

@ caecilia: je kunt beter inwendige kussentjes aanleggen met al dat geschop. ik word ook wel eens een beetje bozig op hem hoor. als hij dan zo laag en ongemakkelijk gaat liggen. gelukkig valt het mee de laatste tijd, maar ik duw hem zachtjes een eindje verder. nu kan dat nog wel met de ruimte.

@ silaah: heel veel sterkte met alle stress.

@ labmuisje: fijn dat het weer zo goed gaat op je werk. dan gaat de tijd toch een stuk sneller.

wij zijn in het weekend druk geweest met de kamer die kinderkamer wordt opruimen. wat een werk zeg. ik zat tussen de troep en zag even niet meer waar alles heenmoet. nu zit alles in bakken. binnenkort maar eens op een nieuwe kast uit, maar ja, mooi en betaalbaar zou wel fijn zijn.

over luiers: ik heb daar helemaal geen verstand van. zijn die van het Kruidvat dan echt zo veel goedkoper. maar als je ze pas na lang verschoont is het dus handiger om wel Pampers te gebruiken?

12. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hallo allemaal, prettig weekend gehad?

@ Marretje en Dorito: ja zo een voetje voelen inclusief de teentjes is echt heel bijzonder. Je ziet bij mij ook heel duidelijk lichaamsdelen van de baby uitsteken zeg maar. Echt heel leuk. Wel doet het ook wat zeer maar ach dat maakt niet uit!

@ Sillaah: hoe is het nu? Ik dacht in een ander toic gelezen te hebben dat jullie uit elkaar waren, of ben ik nu met iemand anders in de war?

@ Sanwel: gefeliciteerd met je 100dagen! Weer een grens bereikt...

@ Babietje: succes met namen verzinnen! Ging het bij de vorige gemakkelijk?

@ Sanwel: bij de bv avonden zeiden ze dat je na de bevalling minder bloed verliest doordat je baarmoeder sneller samentrekt... tja verder weet ik het ook niet...

@ Nicole: waarom heb je een echo? Is het nodig of is het voor de pret? Of heb ik iets gemist?

@ labmuisje: fijn dat het met je werk nu beter gaat en dat je weer kunt genieten van je zwangerschap! Het is zo voorbij...

@ marretje: nog gefeliciteerd met je man!

Wat luiers betreft: ik ga ouderwets voor katoen. Heb de luiers gekregen van mijn moeder. T is niet te geloven die heeft er 5 kinders in gehad en ze zijn gewoon niet versleten. T zal vast wel een werk zijn maar het is goedkoper en beter voor het milieu wat ik in verschillende rapporten gelezen heb.

Verder is alles ok hier.

13. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    @stranger het gaat wel met me, we zijn niet uit elkaar, dat was wel het geval vorige week, maar uiteindelijk willen we dat allebei liever niet,
    wel hebben we een pauze ingelast, we doen allebei onze eigen dingetjes
    en hij slaapt deze week bij zn moeder.
    dan heb ik in elk geval even rust. ;)

ik voel die kleine trouwens enorm goed de laatste tijd weer !
    als ze omdraait gaat me hele buik heen en weer aan alle kanten
    echt een heerlijk gevoel :D ik denk best dat ik dat getrappel ga missen als ze er straks uit is :( jullie niet ?

euhm luiers ik heb nu 2 pakken pampers en een pak bumblies dus dat maak ik eerst op en dan ga ik die van kruidvat ook proberen,
    en dan zie ik wel welke t beste bevallen. in elk geval neem ik gewoon de weggooiluiers, t lijkt mij niks om die katoenen uit te wassen enz.

geven jullie eigenlijk borstvoeding ? ik ga gewoon meteen de fles gebruiken, wel moeten we hypo allergene voeding geven vanwege de allergieën. maar borstvoeding is niet bepaald iets voor mij daar voel ik mij niet prettig bij :(

14. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Zo jullie weer lekker veel geschreven allemaal ;)
    Wij zijn een weekendje weg geweest, naar Zeeland. Een soort huwelijksreisje, we hebben het cadeau gekregen toen we trouwden 2 weken terug :D
    Verder hebben we vanavond partner avond op de zwangerschapscursus en morgenmiddag een 3D en 4D pret echo!
    De blije doos van prenatal mocht ik ook ophalen vorige week en er zaten inderdaad allemaal leuke dingen in!
    Ook een pak luiers, ik ga dan wel katoenen luiers gebruiken maar een pak wegwerpluiers is altijd handig!

15. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    @ stranger:
    Wij hebben een extra echo omdat ze de baby bij twintig weken nog aan de kleine kant vonden. En als dit nu nog zo was dat het aan de kleine kant is dan moesten ze en we verder gaan nadenken over verdere stappen.
    Maar de vk zei de afgelopen keer al dat ik goed op schema zat met hoe het moest zijn het gaat bij mij vanaf de 20 week pas echt snel.
    Maar wij zijn even als de vk nergens bang voor en zien t gewoon als een extra echo!

groetjes nicole
    :)

16. Niet meer actief

@ Stranger: Het klopt wel dat je baarmoeder bij borstvoeding sneller samentrekt, hoor! Maar het houdt niet per defenitie in dat je daardoor minder bloed verliest...
    Katoenen luiers hebben wij bij de oudste ook geprobeerd, maar na 3 dagen zijn we ermee gestopt... Ruben kreeg heel erg veel last van luieruitslag. Zo erg zelfs dat het helemaal kapot ging. Toen zijn we maar snel op wegwerp over gestapt... Het deed mij toen ook gewoon zeer om het manneke zo te zien lijden... :cry:
    En 's nachts gebruiken we altijd pampers, omdat die wat langer droog blijven, en overdag gewoon de goedkopere luiers, werkt prima!
    Groetjes maar weer!

17. Niet meer actief

Bedankt trouwens nog voor de felicitaties voor mijn 100 dagen-grens...

18. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Nog maar 13 weken wat gaat dat toch allemaal snel opeens :)

Hier is verder alles oke, de kleine schopt alleen behoorlijk.
    En heb af en toe wat last dat buik duwt en in de weg zit, vooral veters strikken gaat stuk minder goed de laatste week.

19. Niet meer actief

he hallo.
    afgelopen zaterdag hebben wij 3d echo laten maken.. zag er super uit.
    we zijn er achter gekomen dat ons kindje geboren word met schisis oftewel een hazenlipje.
    we moeten aankomende maandag 23/10 naar het ziekenhuis voor uitgebreide echo.. daar horen we wat ons en het kindje allemaal te wachten staat.
    ben natuurlijk zelf ook al op zoek geweest naar informatie.. www.schisis.nl

liefs miranda

20. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    jeetje dat was wel even schrikken miranda !
    het is gelukkig geen ernstige ziekte of wat,
    maar wel schrikken als je zoiets hoort,
    want je gaat er in principe vanuit dat je kindje niks mankeert.
    ik zal die info op die site is even gaan lezen..
    konden ze dat trouwens alleen op de 3d echo ontdekken dan ?
    en niet bij de gyne ?

Deel Deze Pagina